![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
||||
|
||||
Pumpun vastukset
Illalla/yöllä en huomannut, että vastuksia onkin kaksi kappaletta pumpussa. Olemassaolevilla tiedoilla näyttää siltä, että näillä "INJECTION PUMP CORRECTION RESISTOR" vastuksilla tosiaan kerrotaan ECU:lle pumpun kalibraatio tiedot. Vastukset jollain menetelmällä trimmattu vastaamaan pumpun mekaanisia säätöjä. Mittausohjeen 20 asteen lämpötilassa tehtävä tarkistus antaa kyllä ymmärtää, että vastukset olisivat myös lämpötilasta riippuvia.
Lisää mietittävää/selvitettävää tulee siitä asiasta, että tällaiset kalibrointivastukset eivät ajan saatossa muuta arvoaan. Eri juttu jos menevät mekaanisesti paskaksi. Onko kukaan irroittanut noita kuvassa näkyviä harmaata ja ruskeata liitintä pumpusta. Mitä alta paljastuu? Erillinen lämpöanturi on selvä juttu. Sille on varmaan kirjassa myös oma tarkistus ohje. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
tääpä onkin mielenkiintoisin pitkään aikaan...
uskaltaskos tuollasta hyrskäyttää käyntiin niin että tuo "fuel temp" liitin on irti, vai meneeks johonki vikatilaan... ??? tai sitten vedä se esim. kylmäspraylla pakkaselle, kun tilanne olis muuten oikea piiiiitkälle tartille liittyskös tuo timing valve kylmänä kierrosten nostoon ? eli jos se nyt koittaapi säädellä kuumuuttaan "tyhjäkäyntiä" mielestään aina vaan pienemmälle, ja tää tekis kiusaa... auttaaks -MaTTi- kuumakäynnistyksessä pieni kaasunpainaminen mitään ???
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 12.08.2011 15:54 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Ei. Tosiaan nyt starttaa samallalai kylmänä ja lämpimänä ja syöttää muutenkin aika kivasti (0-100 km/h n. 9 s off-the-road-säädöillä), joten tuskinpa pumpussa isommin mitään on sanottavaa. |
![]() |
| Luokat |
| 1kz-te |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| KingCabin kytkin ei irroita lämpimänä | Naunau | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.11.2010 15:52 |
| Range ei käynnisty lämpimänä | ZyndHel | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 08.12.2009 22:51 |
| Ostettu Fj:n Startti | tossu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 12.04.2009 13:11 |
| o: wakoneeriin startti startti löytyi!"! | wakoneekeri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 06.04.2006 20:40 |
| Rankun käynti lämpimänä | Niko | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 07.03.2005 22:49 |