![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Nyt tänä aamuna (oli kyllä viileetä muutenkin), meno tuntu maistuvan paremmin ja starttaa herkemmin myös lämpimänä. Eli syypää on siis liian/epätavallisen lämmin polttoaine, eli vuotaa joko jostain ohi tai sitten joku lämpötilasta tietonsa ottava säädin ei toimi tai sen toiminta-alue ylittyy. Mut eipä oo pumppua noin lämpöiselle aineelle suunniteltu, joten turha varmaan sitä syyttää. Mut toisaalta, kuvitellaan tilanne että ajetaan kesähelteellä motaria pätkä ja jätetään auto huoltsikan pihaan puoleks tunniks huilaamaan. Moottoritilassa on varmasti hyvin lämmitetyn saunan lämpötila, joten kyllä se pumppu sisustoineen lämpenee myös liki samaan. Ja taas starttaa huonommin. Pitää vielä perehtyä siihen pumpun lämpötilasäätimeen, se jos on rikki eikä osaa kompensoida tilannetta, vois selittää tilannetta. Nykyautoissa on tosiaan polttoaineen paluulinjassa jäähdytys, korkeepainepumppu kun rytistää aineen 1600 bar alle niin lämpeneehän se. Mut se on tosiaan vasta paluulinjassa.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
hyvä jotta alkaa seljetä ! jos pumpussa on joku lämpötilanenä nuhassa, niin vois oirehtia just noin, tai sitten se liemi on tosiaan liian tulista...
mersuloissa nää paluulinjan jäähdyttimet tais tulla cdi koneiden ja muovisten tankkien kanssa samoihin aikoihin
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Nuo tehokkaat jäähdyttimet commonrail ja pumppusuuttimissa nimenomaan paluulinjassa, ja sen takia että polttoaine ei kuumene aivan taivaisiin, siis pysyy
nestemmäisenä normaalipaineessa ja muoviosat yms kestävät. -Matti- oletko lukenut vikakoodeja/ sähköllä säädettävää ennakkoa? |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mitenhän sitä ennakkoo lukis? STT Toyota Testerillä? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Ennakko varmaan testerillä
Pelaaks siinä tuollanen OBD skanneri, saat lainaks jos tarvii...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ei ou OBD:tä, sellanen vanhanmallin diagnoosiportti vaan.
|
![]() |
| Luokat |
| 1kz-te |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| KingCabin kytkin ei irroita lämpimänä | Naunau | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.11.2010 15:52 |
| Range ei käynnisty lämpimänä | ZyndHel | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 08.12.2009 22:51 |
| Ostettu Fj:n Startti | tossu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 12.04.2009 13:11 |
| o: wakoneeriin startti startti löytyi!"! | wakoneekeri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 06.04.2006 20:40 |
| Rankun käynti lämpimänä | Niko | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 07.03.2005 22:49 |