Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.08.2011, 07:07
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.911
Perusasetus

mites kylmänä, onks silloin viivettä ?

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.08.2011, 07:34
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.054
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Mulla olis sulle vähänajettu pumppu.
Kiitos, mut yks joutilas on jo varalla jos joskus tarvii.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
mites kylmänä, onks silloin viivettä ?
Ei voi sanoo että olis, mutta ei se ihan avainta napauttamalla kylmänäkään starttaa, vaatii muutaman kierroksen että syttyy. Normaali mun mielestä kuitenki.

Tarkennetaan vielä, että viaksi luokiteltava epänormaalin pitkä startti, "saattaen" käynnistettävä olotila, eli melkein lähtee, mut ei jaksa käydä heti omillaan vaikka jo käykin vaan pitää startilla jeesata loppuun, muodostuu silloin kun on oikeesti kuuma kuuma, hellesäästä pitkän ajon jälkeen sammutat jolloin moottoritilassa on varmaan sen 100 °C. Pumpun sisällä lämmöt nousee tällöin uskoakseni myös jo liki polttavan kuumaks.

Saman tilan saa aikaiseksi jos lämmittää pelkkää diisseliä (pa-linjassahan on lämmönvaihdin ranskisöljyblandista varten (vesikierron saa tarvittaessa suljettua)), joten jotenkin se liittyy polttoaineen lämpötilaan. Tällöin lisäoireena vielä että jos ajat vaikka pidempään motaria ja sit pudotat vauhdista tyhjäkäynnille niin moottori stumppaa sammuksiin. Pitkällä startilla taas käymään. Mitä se pumpun lämpötila-anturi tekee, myöhästää syöttöä vai pienentää sitä vai mitä?

Niin, ja pumppu on pari astetta aikasemmalla kuin tehdasasetuksissa, mut eikös se vaan pitäis helpottaa starttia?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Tossa nyt nää "vakio"-jutut:
- venttiilivälykset, pako kun alkaa yleensä kantamaan (jos hydrauliset pumput, niin sitte LIIKAA välystä?)
- naftaputsari, ei jaksa pumppu vetää kamoja läpi kuumana!
- sammutinsolkkari jumittaa (tai siis ei vedä!!!), nappa auki ja kokeile ilman karaa...
- ajoitus, varsinkin pumpun! Nokkalevy tai rullat saattaa olla kulunu ja ennakko kääntyny myöhäselle

Sit nää kalliit jutut:
- ilmavuoto jakopään puolelta (takapään stefa), varsinkin jos hihna ollut joskus liian piukeena --> pettää tuo vetokaran laakeri, ja polttoainepumppu vetää ilmaa tuolta akselin läpi!
- pumpun tiivisteet kovettuneet suomalaisesta umpikuivasta talvinaftasta
- nestepää kulunut, kun on pihtailtu ja snagarilta laitettu tankki täyteen jolloin naftaputsari on menny lihapiirakasta tukkoon...

Ja toi 248tkm kuulostaa uskaliaan kauhealta määrältä näin LR-miehen korvilla...
-venttiilivälykset = ok
-naftaputsari = vaihd. 1 kk sitten, ei vaikutusta
-sammutinsolenoidi = hmmm.... miten se vois jumittaa, uus juttu mulle, pitää perehtyä
-ajoitus = pumpun persiissä ei mittakellolle reikää, pitäis olla vaan viiva kohti lohkon viivaa, nyt nytkäytetty pari mm pumppua aikasemmalle, laskeskelin pumpun ratassuhteista että pitäis oleman n. 2°
-nokkalevy/rullat kulunu = voi kun tietäis, mut missä kilsoissa nuo yleensä alkaa oireileen? Ei kai paljon ennen puoltamilliä Toyotan kyseessä ollen, LR:ssä voinee kilsat puolittaa?
-ilmavuoto = tuskin, pumppu näet pyörii rattailla = ei rasita hihnankiristin
-pumpun tiivisteet = ei oo montaa talvee Suomen talvinaftoilla ajettu
-nestepää = nokkalevy/rullat osastoon eli pitäis purkaa tutkiakseen

Milläs tyylillä tämmönen pumppu ryystää aineensa? Meinaan jos ei imu jostain syystä riitä kuumana... nyt kun on muutama lisämutka pa-linjassa, ei tuu 10 mm putkee suoraan pumpulle kun on välissä lämmönvaihdinta, yleismallin filtteriä ja magneettiventtiiliä. Pitäisköhän ympätä sähköpumppu väliin? Toisaalta blandiksella 50/50% tai tuhdimmalla ajellessa ei tällasta oiretta ole vaikka sen kuumentaa sinne jonnekin 60-70 °C lämpöihin. Mut se onki paksumpaa ku paljas diesel vielä silloin = pumppu pystyy ryystään sitä helpommin.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 10.08.2011 07:56
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.08.2011, 08:25
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lisää arvauksia eli onkos tuossa siirtopumppu vielä, ja toimiiko se ??? Eli jos ajatuksissa rupeaa halkomaan atomeita niin oire saattaisi viitata polttoaineen osittaiseen hyörystymiseen joka taas voisi johtua siitä että siinä ei ole tarvittavaa esipainetta???? Mutta tämä nyt on aika hapuilevaa arvailua enkä tiiä edes tiiä voiko näin käydä... Kunhan louskutan leukoja.

Mutta sen siirtopumpun toiminta kannattanee tarkistaa kun se jakajapumppu toimii ilmankin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.08.2011, 09:08
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.054
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Lisää arvauksia eli onkos tuossa siirtopumppu vielä, ja toimiiko se ???
Kun mun mielestä siinä ei oo mitään pumppua. Jakajapumppu ryystää mitä ryystää, en tiedä millä periaatteella. Ei oo koskaan tullut purettua mitään pumppua atomeiks.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.08.2011, 09:17
landy:n Avatar
landy landy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 522
Perusasetus

Ilmaa!


Mistään en mitään tiedä mutta veikkaan järjestelmässä olevan ilmaa. Laita läpinäkyvää letkua johonkin pumpun luokse niin näet jos kuplia menee imupuolella. Voit tietysti ohittaa nuo kaikki ylimääräiset laiteet ja katsoa jos toimii paremmin.

Kiitos ja anteeksi.
__________________
Vain maine kulkee edellä...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.08.2011, 09:51
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.054
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja landy Näytä viesti
veikkaan järjestelmässä olevan ilmaa.
Helpoin ja yksinkertaisin vika korjata/testata, joten vaikka luulen melko varmasti että se ei ole ongelma (johtuen että oireet tulee vasta kuumempana), niin täytyyhän se kokeilla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.08.2011, 11:18
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Helpoin ja yksinkertaisin vika korjata/testata, joten vaikka luulen melko varmasti että se ei ole ongelma (johtuen että oireet tulee vasta kuumempana), niin täytyyhän se kokeilla.
yhdellä puolitutulla on tollanen toitsi ja sillä oli käynnin kans muistaakseni joskus jotain ongelmaa ja muistaakseni oli suodattimen jalassa joku olematon vuoto...
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
1kz-te


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KingCabin kytkin ei irroita lämpimänä Naunau Tekniikka & Jutustelu 6 17.11.2010 15:52
Range ei käynnisty lämpimänä ZyndHel Tekniikka & Jutustelu 6 08.12.2009 22:51
Ostettu Fj:n Startti tossu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 12.04.2009 13:11
o: wakoneeriin startti startti löytyi!"! wakoneekeri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 06.04.2006 20:40
Rankun käynti lämpimänä Niko Tekniikka & Jutustelu 11 07.03.2005 22:49


Sivu luotu: 22:31 (GMT +2).