![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() mites kylmänä, onks silloin viivettä ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos, mut yks joutilas on jo varalla jos joskus tarvii.
Ei voi sanoo että olis, mutta ei se ihan avainta napauttamalla kylmänäkään starttaa, vaatii muutaman kierroksen että syttyy. Normaali mun mielestä kuitenki. Tarkennetaan vielä, että viaksi luokiteltava epänormaalin pitkä startti, "saattaen" käynnistettävä olotila, eli melkein lähtee, mut ei jaksa käydä heti omillaan vaikka jo käykin vaan pitää startilla jeesata loppuun, muodostuu silloin kun on oikeesti kuuma kuuma, hellesäästä pitkän ajon jälkeen sammutat jolloin moottoritilassa on varmaan sen 100 °C. Pumpun sisällä lämmöt nousee tällöin uskoakseni myös jo liki polttavan kuumaks. Saman tilan saa aikaiseksi jos lämmittää pelkkää diisseliä (pa-linjassahan on lämmönvaihdin ranskisöljyblandista varten (vesikierron saa tarvittaessa suljettua)), joten jotenkin se liittyy polttoaineen lämpötilaan. Tällöin lisäoireena vielä että jos ajat vaikka pidempään motaria ja sit pudotat vauhdista tyhjäkäynnille niin moottori stumppaa sammuksiin. Pitkällä startilla taas käymään. Mitä se pumpun lämpötila-anturi tekee, myöhästää syöttöä vai pienentää sitä vai mitä? Niin, ja pumppu on pari astetta aikasemmalla kuin tehdasasetuksissa, mut eikös se vaan pitäis helpottaa starttia? Lainaus:
-naftaputsari = vaihd. 1 kk sitten, ei vaikutusta -sammutinsolenoidi = hmmm.... miten se vois jumittaa, uus juttu mulle, pitää perehtyä -ajoitus = pumpun persiissä ei mittakellolle reikää, pitäis olla vaan viiva kohti lohkon viivaa, nyt nytkäytetty pari mm pumppua aikasemmalle, laskeskelin pumpun ratassuhteista että pitäis oleman n. 2° -nokkalevy/rullat kulunu = voi kun tietäis, mut missä kilsoissa nuo yleensä alkaa oireileen? Ei kai paljon ennen puoltamilliä Toyotan kyseessä ollen, LR:ssä voinee kilsat puolittaa? ![]() ![]() -ilmavuoto = tuskin, pumppu näet pyörii rattailla = ei rasita hihnankiristin -pumpun tiivisteet = ei oo montaa talvee Suomen talvinaftoilla ajettu -nestepää = nokkalevy/rullat osastoon eli pitäis purkaa tutkiakseen Milläs tyylillä tämmönen pumppu ryystää aineensa? Meinaan jos ei imu jostain syystä riitä kuumana... nyt kun on muutama lisämutka pa-linjassa, ei tuu 10 mm putkee suoraan pumpulle kun on välissä lämmönvaihdinta, yleismallin filtteriä ja magneettiventtiiliä. Pitäisköhän ympätä sähköpumppu väliin? Toisaalta blandiksella 50/50% tai tuhdimmalla ajellessa ei tällasta oiretta ole vaikka sen kuumentaa sinne jonnekin 60-70 °C lämpöihin. Mut se onki paksumpaa ku paljas diesel vielä silloin = pumppu pystyy ryystään sitä helpommin. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 10.08.2011 07:56 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Lisää arvauksia eli onkos tuossa siirtopumppu vielä, ja toimiiko se ??? Eli jos ajatuksissa rupeaa halkomaan atomeita niin oire saattaisi viitata polttoaineen osittaiseen hyörystymiseen joka taas voisi johtua siitä että siinä ei ole tarvittavaa esipainetta???? Mutta tämä nyt on aika hapuilevaa arvailua enkä tiiä edes tiiä voiko näin käydä... Kunhan louskutan leukoja.
Mutta sen siirtopumpun toiminta kannattanee tarkistaa kun se jakajapumppu toimii ilmankin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ilmaa!
Mistään en mitään tiedä mutta veikkaan järjestelmässä olevan ilmaa. Laita läpinäkyvää letkua johonkin pumpun luokse niin näet jos kuplia menee imupuolella. Voit tietysti ohittaa nuo kaikki ylimääräiset laiteet ja katsoa jos toimii paremmin.
Kiitos ja anteeksi.
__________________
Vain maine kulkee edellä... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Helpoin ja yksinkertaisin vika korjata/testata, joten vaikka luulen melko varmasti että se ei ole ongelma (johtuen että oireet tulee vasta kuumempana), niin täytyyhän se kokeilla.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
yhdellä puolitutulla on tollanen toitsi ja sillä oli käynnin kans muistaakseni joskus jotain ongelmaa ja muistaakseni oli suodattimen jalassa joku olematon vuoto...
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
![]() |
Luokat |
1kz-te |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KingCabin kytkin ei irroita lämpimänä | Naunau | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.11.2010 15:52 |
Range ei käynnisty lämpimänä | ZyndHel | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 08.12.2009 22:51 |
Ostettu Fj:n Startti | tossu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 12.04.2009 13:11 |
o: wakoneeriin startti startti löytyi!"! | wakoneekeri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 06.04.2006 20:40 |
Rankun käynti lämpimänä | Niko | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 07.03.2005 22:49 |