Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.08.2011, 18:28
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Otin kännykällä (huonoo!) videoo, mut ääni kuuluu: http://www.youtube.com/watch?v=bw3v3lX7450

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.08.2011, 21:53
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

liian kuumaa lientä... Mersuloissa löytyy poltto-aine linjoissa jäähdytystäkin...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.08.2011, 07:38
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

vähän OT: mutta T5 transporterissa esim löäytyy semmoinen 150x400 jäähdytin polttoaineelle kuskin puolen kynnyksesxtä juuri siitä mihin eurengas viskoo kiviä, eli ei hirveesti kannata semmoisella offailla että matka ei katkea., ja esim bemarin diissleissä on e46 korissa jäähdytin diisselille konehuoneessa, sen tukkimisella ratkaistiin kaverin auton hyytyminen pakkasilla.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.08.2011, 07:53
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
liian kuumaa lientä... Mersuloissa löytyy poltto-aine linjoissa jäähdytystäkin...
On tuo polttoainejäähdytin melko yleinen raskaassa kalustossa, kun pumppusuuttimet on niihin tulleet. Cumminsin QSX15 vaatii 250x400x50mm kennon paluulinjaan, kun jäähdyttää melko voimakkaasti polttoaineella.
Ja jäähdyttimestä huolimatta saattaa ruveta katkomaan kovalla käytöllä kun polttoaineen lämpötila nousee yli 75asteen.
Vaatii muuten hiukan lämmittämistä, kun PA-säiliön tilavuus koneessa oli ~800litraa...
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.08.2011, 08:05
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
liian kuumaa lientä... Mersuloissa löytyy poltto-aine linjoissa jäähdytystäkin...
Vedin lämmönvaihtimen vesilinjat kokonaan tukkoon, sehän siis on ollut mulla takalämppärin putkien välissä. Vaikka hana on ollut kiinni, samoin lämppärin hana, niin silti se on päässyt jotenkin "takakautta" ilmeisesti lämpenemään. Onhan mulla lämpötilamittarikin filtterin jalassa, se on näyttänyt n. 40-45°C lämpöisenä, mutta oon kuvitellut että se on vaan jotain ympäristön lämpötilasta johtuvaa, ite lämmönvaihdin kun on eristetty niin sitä vaikee tunnustella. Näytti se miitari nytkin vähän yli 20°C vaikka ulkona 12°C, sen verran huokuu hukkalämpöä moottorista.

Nyt tänä aamuna (oli kyllä viileetä muutenkin), meno tuntu maistuvan paremmin ja starttaa herkemmin myös lämpimänä. Eli syypää on siis liian/epätavallisen lämmin polttoaine, eli vuotaa joko jostain ohi tai sitten joku lämpötilasta tietonsa ottava säädin ei toimi tai sen toiminta-alue ylittyy. Mut eipä oo pumppua noin lämpöiselle aineelle suunniteltu, joten turha varmaan sitä syyttää.

Mut toisaalta, kuvitellaan tilanne että ajetaan kesähelteellä motaria pätkä ja jätetään auto huoltsikan pihaan puoleks tunniks huilaamaan. Moottoritilassa on varmasti hyvin lämmitetyn saunan lämpötila, joten kyllä se pumppu sisustoineen lämpenee myös liki samaan. Ja taas starttaa huonommin. Pitää vielä perehtyä siihen pumpun lämpötilasäätimeen, se jos on rikki eikä osaa kompensoida tilannetta, vois selittää tilannetta.

Nykyautoissa on tosiaan polttoaineen paluulinjassa jäähdytys, korkeepainepumppu kun rytistää aineen 1600 bar alle niin lämpeneehän se. Mut se on tosiaan vasta paluulinjassa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.08.2011, 10:15
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

hyvä jotta alkaa seljetä ! jos pumpussa on joku lämpötilanenä nuhassa, niin vois oirehtia just noin, tai sitten se liemi on tosiaan liian tulista...

mersuloissa nää paluulinjan jäähdyttimet tais tulla cdi koneiden ja muovisten tankkien kanssa samoihin aikoihin
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.08.2011, 17:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Nuo tehokkaat jäähdyttimet commonrail ja pumppusuuttimissa nimenomaan paluulinjassa, ja sen takia että polttoaine ei kuumene aivan taivaisiin, siis pysyy
nestemmäisenä normaalipaineessa ja muoviosat yms kestävät.

-Matti- oletko lukenut vikakoodeja/ sähköllä säädettävää ennakkoa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.08.2011, 18:07
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
-Matti- oletko lukenut vikakoodeja/ sähköllä säädettävää ennakkoa?
Eipä oo muuta kuin morsetusta lueskeltu vikavalosta (hyppyjohto diagnoosipistokkeen nastojen välissä) = ei vikoja.

Mitenhän sitä ennakkoo lukis? STT Toyota Testerillä?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.08.2011, 19:25
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Ennakko varmaan testerillä

Pelaaks siinä tuollanen OBD skanneri, saat lainaks jos tarvii...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
1kz-te


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KingCabin kytkin ei irroita lämpimänä Naunau Tekniikka & Jutustelu 6 17.11.2010 15:52
Range ei käynnisty lämpimänä ZyndHel Tekniikka & Jutustelu 6 08.12.2009 22:51
Ostettu Fj:n Startti tossu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 12.04.2009 13:11
o: wakoneeriin startti startti löytyi!"! wakoneekeri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 06.04.2006 20:40
Rankun käynti lämpimänä Niko Tekniikka & Jutustelu 11 07.03.2005 22:49


Sivu luotu: 20:36 (GMT +2).