|  |   | 
| 
 | |||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
|  | 
|  | Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
|  | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
 Lainaus: 
 
 | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			eikös toi hammasvälys mielummin olis 0,13-0,18mm?
		 | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Katsos, pilkkuvirhe. On tosiaan 0,13-018
		 | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			jos on hodarin 8" pikkuperä ja meinaat ajaa maastossa niin vedä toi välys 0,13-0,10mm, saattaa pysyä aavistuksen pitemään ehjänä. ja ei se siitä pienenemään päin ole kuitenkaan ajan kans menossa...
		 | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Muistithan että tuo perä pyörii väärin päin? Minusta tuo ensimmäinen vetopuolen hammaskosketuskuvio näyttää jopa paremmalta? itse säätäsin tuon vetopuolen kuvion kuntoon, ja antasin tuon peräytyspuolen kuvion olla hivenen "poskellaan" Katsoppa sinne pinjonipyörän hampaille, että leviäähän väri sinne tasaisesti. | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Tämä perä taisi tosiaan pyöriä ns. väärinpäin mutta eikö tuo vetopuoli ole kuitenkin sama, eli tuo "kovera" puoli jota drive sideksi nimitetään. Ajattelin itse kanssa vetää tuon ratasvälyksen ensin minimiin. Mutta noita asennusjuttuja muutaman läpi lukeneena tulin toisiin ajatuksiin. Niissä kehotetaan nimenomaan välttämään liian tiukkaa välystä, koska se nimenomaan lisää ennenaikaista kulutusta, rattaat lämpenee yms. Toinen homma minkä luin on että kosketuskuvio on aina se ensisijainen välykseen nähden ja kosketuskuviossa tärkeintä on saada kosketus keskelle hammasta hampaan harjan ja pohjan suhteen. Hioin 0,1mm pois yhdestä shimmilevystä. 1,7mm shimmill tulos oli tämä:   Itse oon jo aika tyytyväinen kuvioon. Tuo ratasvälys tuntuu vielä heittelevän. Mun mielestä liikaa 0,08mm pahimmillaan heittoa. Täyty se vielä yrittää poistaa. Voihan se olla että alkaa olemaan tuota väriä hampaissa niin paljon että vaikuttaa, vaikka sen olen aina liuottimella putsannut. | 
| 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			älä ala atomia halkaista ja suotta hifistellä, kuviot on jo nyt kuin oppikirjasta!! itse en ainakaan noiden high pinjoni 8" kanssa havainnut lämpenemistä vaikka oli välys 0,10mm ja nelikko päällä maatienopeuksia ajelin. ja pitkäaikaisten ja luotettavien käyttäjä kokemusten perusteella pieni välys edesauttaa välitysten säilymistä hampaita syövän keripukin käsittelystä maastoajossa!!
		 | 
| 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Lainaus: Vuorokausi on ihan ok aika, öljyjen vaihto noin 500km-800km. Eiköhän se siitä. 
				__________________ Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita | 
| 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Ääni tälle! tuon pikkuperän poskilaakeripukit on sen verran pehmeetä tavaraa,että tiukemmassa vedossa lautaspyörä pakenee hetkellisesti millin jopa pari ulommas jolloin hammaskosketus on ihan jotain muuta ku säädetty. Koskee tietty vaan offikäyttöä,maantie on eri juttu..
		 
				__________________ Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX | 
| 
			 
			#10  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   pukkien sivutukiLainaus: 
 niiku ainakii suzukin banjossa on. | 
| 
			 
			#11  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Ei varsinaisesti. Laakeripukki joustaa melko paljon jos kampeaa lautaspyörän ja pukin välistä vaikka isolla ruuvimeisselillä.
		 
				__________________ Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX | 
|  | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| 
 | 
|  Samanlaisia viestiketjuja | ||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| Väriaine hammaskosketuksen säätöön! | ahku | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 02.05.2009 11:32 | 
| Välityksen muutoksen vaikutus? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.03.2009 09:35 | 
| Välityksen muutos? | P.J.S. | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.07.2007 12:50 | 
| O:LJ-70 jakol. välityksen.... | Oskulennu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 11.03.2007 23:25 | 
| Välityksen laskeminen | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 30.08.2005 18:45 |