Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.07.2011, 21:45
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Ei ummarta.


Tätä mää ja ihmettelen,on hiluksistaki vetareita katkennu ja murroksia menee yhdellä ja toisella. Perämurikkaa on sitte jo vaikeempi rikkoa,toki kun otetaan se puol miljoonaa ajettu perä johon on 150tkm sitte vaihdettu ne halvimmat öljyt mitkä rattoriinki,ja sitte rääkätään sitä mettässä ja pinioni kolahtelee kiviin ja rikkoo laakerin ja sit onki hammas peikko työssään. On se vaan heikko,jos kerta vetari hajoo kasituuman perälläkin ni miten se isompi perä vahvistaa murroksia ja vetareita? Ja jos ne perät on jollakin aina rikki ni mikä ne rikkoo? ku vetari ei hajoo,ja jos hajoo ni yleensä poorin vierestä se katkee ja nehän on samat hoojiissa ja hiluksissa? Oiskohan niin että tietyssä tilanteessa se perä hajoo riippumatta siitä onks se isompi tai pienempi? Toki raskasta kärryä vetäessä sekä kulutus kestävyydeltään on iso hammastus kestävämpi mut murto lujuudeltaan ei perän koolla oo merkitystä kun se perä ei mun mielestä oo se heikoin lenkki.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.08.2011, 16:35
tikkukuski:n Avatar
tikkukuski tikkukuski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: viitasaari
Viestit: 471
Perusasetus

ei nyt mulle auennut tästä että onko ne akselit liian leveät vai ei?? 60 mm hojon akselit on leveämmät kuin läjän omat..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.08.2011, 23:12
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Thumbs up

saat laittaa hojoakselit, eikun rälläkät soimaan ja pajavasarat paukkumaan
__________________
Terveisiä Perseestä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.08.2011, 22:54
tikkukuski:n Avatar
tikkukuski tikkukuski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: viitasaari
Viestit: 471
Perusasetus

niin se on tehtävä muutenkin
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.07.2014, 19:28
Jarski lj 70 Jarski lj 70 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.10.09
Sijainti: kerava
Viestit: 1.021
Perusasetus

Mites tollaset bj-75 akselit läjään välitys 4.1 mitä joutuu muuttamaan sopiiko läjän ohjaus kamat toi välitys on vähän nopea.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.07.2014, 20:07
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jarski lj 70 Näytä viesti
Mites tollaset bj-75 akselit läjään välitys 4.1 mitä joutuu muuttamaan sopiiko läjän ohjaus kamat toi välitys on vähän nopea.
Ei se välitys niin haittaa, välittää sitten vaikka jakolaatikkoa, jos tuntuu liian nopeelta. Mutta läjän omat ohjeuksen osat ei käy, koska noissa akseleissa ei oo highpinionia, joten murikka tulee raidetangon tielle. BJ:n omilla ohjaushilkkeillä taasen tulee etupuolella ahdasta, ku on tukivarsien päät ja panhardiki pitäs saaha johonkin mahtumaan. Mut mahdollista.
On olemassa sellasia yläpuolen olkavarsia, joilla raidetangon akselin takapuolelle, murikan päälle, mutta en sitten tiedä yhtään, miten mahtuu olemaan öljypohjan kanssa raidetanko sillon.

BTW, päivitystä noihin omiin kommentteihin: RJ:ssä meni aikanaan 6kpl takavälityksiä ja 2kpl etuvälityksiä. Kolme takavetoakselia.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.07.2014, 22:29
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

On pahempaaki.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Ei se välitys niin haittaa, välittää sitten vaikka jakolaatikkoa, jos tuntuu liian nopeelta. Mutta läjän omat ohjeuksen osat ei käy, koska noissa akseleissa ei oo highpinionia, joten murikka tulee raidetangon tielle. BJ:n omilla ohjaushilkkeillä taasen tulee etupuolella ahdasta, ku on tukivarsien päät ja panhardiki pitäs saaha johonkin mahtumaan. Mut mahdollista.
On olemassa sellasia yläpuolen olkavarsia, joilla raidetangon akselin takapuolelle, murikan päälle, mutta en sitten tiedä yhtään, miten mahtuu olemaan öljypohjan kanssa raidetanko sillon.

BTW, päivitystä noihin omiin kommentteihin: RJ:ssä meni aikanaan 6kpl takavälityksiä ja 2kpl etuvälityksiä. Kolme takavetoakselia.
Meneehän niitä,ja paljon muutaki,tossa aiemmin ku verrattiin hjn akseleita läjä/hiluksin vastaaviin ni ei oo mulle vieläkään auennu miks ne hojon akselit olis kestävämmät muuten ku välityksen osalta. Kestikö sulla hjn akselit paremmin? jos niin MIKSI?
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan hojon kori. jannekorva O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 22.11.2010 14:33
Hojon Vetariremonttia... k81 Tekniikka & Jutustelu 17 01.04.2008 07:38
hojon syyläri terrier Tekniikka & Jutustelu 2 23.12.2007 13:45
hojon puslat Tekniikka & Jutustelu 13 14.10.2007 18:40
HoJon sylinteri Tekniikka & Jutustelu 3 18.09.2005 18:59


Sivu luotu: 11:47 (GMT +2).