Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.07.2011, 19:41
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Mut Hummerissa ajovalot ei ole mikään ongelma, kun siinä taitaa olla tavan 7” valaisin.
Niinpä, olisikin joku helpon mallinen umpio, mutta Dodgessa on jo vuodesta 94 alkaen ollut hankalasti soviteltava malli. Siihen ei oikein sovi muu kuin alkuperäinen muokattuna. Takavalot sitten jo antavat mielikuvituksellekin sijaa. Näitä viimeksi rakennettuja takavaloja jopa katsastusmies kehui ja eivät ole tuplakalvoilla.

__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.07.2011, 20:14
Swoop Swoop ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 489
Perusasetus

Ja yks ongelma Hummereiden ajovaloissa on siinä että ne on suomisto pykälien mukaan liian kaukana auton reunasta. Niitten eteenpäin näyttävien vilkkujen tilalle on sitte räpelletty kaiken näköstä... Esim. näin.

http://www.nettiauto.com/hummer/h1/3923250

Ko autolla ajaneena voin sanoa että noi "tekeleet" on tossa paikoillaan vähän niinku ketolan kirkossa, kumpikin sojottaa mihkä sattuu mutta tän maan mukaan ne on turvallisemmat ku noi auton omat. Paskaa.

Viimeksi muokannut Swoop : 12.07.2011 20:27 Perustelu: Tekstiä korjailtu
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.07.2011, 20:47
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Swoop Näytä viesti
Ja yks ongelma Hummereiden ajovaloissa on siinä että ne on suomisto pykälien mukaan liian kaukana auton reunasta. Niitten eteenpäin näyttävien vilkkujen tilalle on sitte räpelletty kaiken näköstä.
Tuokin vielä Pitäis ottaa joku asioista päättävä kyytiin ja lähteä pimeän aikaan ajelulle, ja käyttäisi ensin vaikka kötöstysvaloja, ja sitten orkkiksia, tai niiden tilalle asennettuja H4:sia. Kysyis sitten et kummat on paremmat. K.o automallissa voitaisiin aivan hyvin sallia poikkeus valasimien sijoituksessa, kuten on tehty Jeepin Cherokee Renegadessa katolla olevien kaukovalojen kanssa http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/4093490
Se tuskin vääristää kilpailua jos muutamassa Hummerissa sallitaan ajovalot pikkuisen sisempänä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.07.2011, 00:03
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Liian lähellä toisiaan olevat valot


Tuo valojen etäisyys ajoneuvon ulkoreunasta, ei ole pelkästään kiusaa.
Itse bj:llä ajaneena, olen todennut muutaman kerran että, ohittipa pienessä valissä, mutta kun nuo lyhyet valaisee
"sopivasti", niin näkee että vastaantuleva ohittaja ei ole tyytyväinen itseensä
ja syy oli ainakin osittain tuo ajovalojen pienempi keskinäinen etäisyys.
Ihan itseni takia puhdistin etuparkit/lasit.

Ja noiden jenkki standardien mukaiset valot on suunniteltu/tarkoitettu/valmistettu(?)
tuottamaan hajavaloa niin paljon että jenkit näkee lukea ilman heijastimia(?)
olevat ajokaistan yläpuoliset opasteet.

Nuo jenkkien alkuperäiset umpiot eivät näytä hyvältä/siedettävältä näihin eurooppalaisiin valoihin tottuneille
(siis ns hajavalo leikataan täysin pois),
ja siis nimenomaan vastaantulijasta!

No, täytyy sanoa että nuo pahimmat saksa/japan TEINI xenonit tympäsee 10x
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.07.2011, 06:48
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

kai nuo valosäädökset pystyy kiertämään poikkeuslupahakemuksella ainaki omas chevys on ake:n poikkeusluval hyväksytty alkuperäiset Dot-valot, eikä oo mitään korkeudensäätölaitteita yms ja niistäkin merkinnät että ei tarvii olla
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.07.2011, 07:34
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
kai nuo valosäädökset pystyy kiertämään poikkeuslupahakemuksella ainaki omas chevys on ake:n poikkeusluval hyväksytty alkuperäiset Dot-valot, eikä oo mitään korkeudensäätölaitteita yms ja niistäkin merkinnät että ei tarvii olla
Tässä se nyt tuli. Katsastusasemien erot ovat huikeita. Joidenkin kautta voi saada hakea poikkeuslupia ja joissakin kielletään kaikki. Homman nimi on se että pitää valita asema joka vielä uskaltaa "säätää". Täällä ne ei enää uskalla. Pelkäävät lupiensä menettämistä.

Nimittäin sanoohan sen lakikin että tietyn ikäisissä kuorma-autoissa on oltava tuo korkeudensäätö tai siihen vastaava ratkaisu sekä e-hyväksytyt ajovalot. Jos näin ei toimita, silloin on käytetty kepulikonsteja.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.07.2011, 10:18
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Tässä se nyt tuli. Katsastusasemien erot ovat huikeita. Joidenkin kautta voi saada hakea poikkeuslupia ja joissakin kielletään kaikki. Homman nimi on se että pitää valita asema joka vielä uskaltaa "säätää". Täällä ne ei enää uskalla. Pelkäävät lupiensä menettämistä.

Nimittäin sanoohan sen lakikin että tietyn ikäisissä kuorma-autoissa on oltava tuo korkeudensäätö tai siihen vastaava ratkaisu sekä e-hyväksytyt ajovalot. Jos näin ei toimita, silloin on käytetty kepulikonsteja.
Trafi myöntää (tai on myöntämättä) poikkeusluvat, riippumatta katsastusaseman mielipiteistä. Trafin sivuillakin mainitaan: "Mikäli ajoneuvo voidaan muuttaa vaatimukset täyttäväksi, poikkeuslupaa ei yleensä myönnetä. Ajoneuvon vaatimustenmukaiseksi muuttamisesta aiheutuvat kustannukset eivät pääsääntöisesti ole erityinen syy poikkeusluvan myöntämiselle."
Oikeastaan valoille ei siis pitäisi poikkeuslupaa saada..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.07.2011, 20:32
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Niinpä, olisikin joku helpon mallinen umpio, mutta Dodgessa on jo vuodesta 94 alkaen ollut hankalasti soviteltava malli. Siihen ei oikein sovi muu kuin alkuperäinen muokattuna.
Jep, on niitä tullu pyöriteltyä ku olen välillä miettiny valotehon parantamista. Tähän mennessä paras idea on ollu antaa orkkisten olla, ja tekis tyylikkään puskurin mihin upottaisi paremmat valot. Mutta kun tuo oma rottelo on tarpeeks vanha niin kelpaa doteilla katsurille, ja releistettynä uudet dotti-umpiot antaa välttävästi valoa.

Mutta tuo H1 on kyllä rumuudessaan jo tyylikäs. Kelpais mulle
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
h1, hummer


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hummer H1 kippo86 Chit-Chat 5 29.03.2011 05:58
Hummer HX sako Chit-Chat 0 28.03.2008 21:16
HUMMER H1 Tekniikka & Jutustelu 3 29.11.2005 13:12
Hummer Tekniikka & Jutustelu 2 14.08.2005 20:59
HUMMER Tekniikka & Jutustelu 13 03.03.2005 07:30


Sivu luotu: 22:55 (GMT +2).