Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter
Entäs Fedima F/Cross ja vastaavat kuviot?

Ainakin Kasarin suzukissa kuttulandian testiajopäivillä oli melko vaikuttava pito näillä kumeilla. Ainakin savella mihin kuvio uppoaa, taitaa toimia hyvin. Miten sitten kallilla tai suolla?
Jarella käsittääkseni on näistäkin kummeista kokemuksia?
Tuollaisen rengaslistauksen tekeminen on melko turhaa touhua. Todella harvassa ovat ne, joilla on todellista kokemusta eri renkaista ja silloinkin pitää ottaa huomioon maaston lisäksi vielä auton mitat, paino ja moottoriteho. Ja ajotyylikin vaikuttaa asiaan.
|
Juu meillä ollu kisoissa ja löytyy edelleen 9.00-16 kokoiset Lerma Gomme merkkiset nappularenkaat. Ihan hyvin niissä kyllä pitoa tuntuu olevan jopa kallioille ja märällä kalliollakin tuli ajettu joskus Noormarkun trial kisassa. Mutta oikein oikeata vertailua en ole tehny GAZin enkä Willysterin alla.....juu siis Willysterillä tuli ajettua EuroTrial 2004 Itävallassa, ennekuin auto siirty formula offi käyttöön. Kisoista oli kotiin tuomisina hopea pysti, mutta olisko boggereilla voittanu
Kapeat ne on ja siks puree toisinpaikoin todella hyvin!! Juurakot, metsämaa ym ym. Mutta kapeus mielestäni aiheuttaa myös ongelmia, eli rengas putooa kaikkiin pieniin kolosiin ja rakosiin. Harmi ku ei tullu Ratsunin alla testailtua noita lainkaan.
Eli lyhyesti kiteytettynä ei sovi upottavaan suohon tai mutaan tai pehmeään hiekkaan, mutta kovapohjaiseen saviränniin tai yleensäkki sitkeään kuraan ihan ok ja kalliollakin eteni kiitettävästi.
Ainaki Lerma Gomme renkaan kyljestä löyty joku E-leima ja M+S merkintä, joten eiköhän noillakin huristelis hätääntyneesti poliisien ratsian läpi. Saattaa tosin kulua paljon maantiellä ajellessa
Mahtuukoha ne muuten RJ:n alle tulevaisuudessa