![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Nylon putkea!Tuo kupariputki ei välttämättä kestä jatkuvaa tärinää? ja ei ole ikuistakaan, taitaa tuo hapan suoturve ja sähkökemiallinen korrosio syödä tuon kuparinkin aikojen saatossa.(sitä en tiedä onko se 2- vai 5- vai 50Vuotta) Ja kun ostat esim. paineilma nylon-putkea, niin siihen saa myös kiertämällä kiinnitettäviä liittimiä, taatusti tiiviitä, eikä löysää irti vähällä. toki tärinä kuluttaa myös nylonputken, mutta kaikkein pessimistisimmät pistää tuon putken päälle toisen putken suojaksi ![]() huolella molemmista päistä, esim liimakutistesukalla, ettei hiekka yms pääse väliin. Ja halvempaa kun kupariputki.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
No joo se musta muovipilli on hyväksi havaittua ja halpaa, itellä ei oo mikään kupari koskaan tullu edes mieleenkään.
Paitsi jarruputket jotka nekin vois jo korvata nykymuoviputkella, mut olikohan se autossa vielä sallittua. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Itellä oli joskus aikoinaan katuautossa polttoainelinjat sitä sinistä paineilma putkee ja kestihän ne varmaan vuoden verran ennenkuin kivet hakkas auton alla sen puhki, ja monesta kohtaa. Minä suosin edelleen sitä mustaa kumiletkua joka on polttoaineluokiteltua, maksaa vähän enempi mut ainakii toimii.
__________________
Ihmeitä ei pidä odotella, ihmeitä pitää tehdä. Etelä-Savon Maastoautoilijat Ry[SIZE=2] http://www.etsama.com http://www.facebook.com/etsama http://www.facebook.com/etsamarc |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nylon putkea, ja on helppo korjata mettässä. laittaa vaan pikaliittimen väliin ja matka jatq...
Kupari on pikkasen ikävämpää korjata kun oksa/kivi/joku muu pökkäsee putken ruttuun!!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
tuolla mustalla nylonilla mäkin vedin Geen linjat uusiks rungon päällä, senhän vois pujotella rungon sisäänkin, eikä se kallista ole
ja niinkuin -Mikki- sanoi, älyhelppoa korjattavaa, letkun pätkä ja lemmarit riittää ensiavuks ihan äkkiä en usko kivien tuollasta jarruille tarkoitettua puhkovan, mitä sitten lieneekään ollut ko. tapauksessa, taidanpa testata haulikolla sopivan tilaisuuden tullen (irtopätkään ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo, se sininen on ihan eri tavaraa, ku musta. Siellähän ne kuorma-autoissaki on rungon alla paineilmaputket ilman suojauksia.
Ja mitä noihin liittimiin tulee, niin on niitä jarruluokiteltuja liittimiäki, joita ei oo niin helppo purkaa. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nii justii. Tuo musta jarruilma putki on tietty ihan eriasia. Itellä oli sitä sinistä (edellisen omistajan toimesta) jota käytetään kevyissä ilma-asennuksissa etupäässä sisätiloissa.
__________________
Ihmeitä ei pidä odotella, ihmeitä pitää tehdä. Etelä-Savon Maastoautoilijat Ry[SIZE=2] http://www.etsama.com http://www.facebook.com/etsama http://www.facebook.com/etsamarc |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Kupariputkea | Leksa_ | O/M/V Muut | 6 | 15.08.2009 12:49 |