![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
olikohan punanenä, joka ehotteli 3 diodia, se tarkoittas jo noin 2 voltin extraa, eli 16v jännitettä? olikohan nuo sittenkin ollut termistoreja, nimittäin diodin kynnysjännite pysyy suurin piirtein samana, riippumatta lämpötilasta. Suurpiirteistä arvailua välityksistä: oliskohan tuon kiilahihnan ja laturin hyötysuhde yhteensä noin 50%? ja JOS välitys olisi 2:1: ja kun 65 Amppeeria ja 14 v niin sähkötehoa 910W siis 6000 ankkurikierroksella. ja sehän puolestaa 50% hyötysuhteella olisi 1,82 kw. Tuolla hondalla uskoisin tuon pyörivän, ainakin jos kytket magnetoinnin päälle vasta "lämpimänä" tuolla 1:1 välityksellä epäilen maksimilatausvirraksi 35-40A/14,5v, toki tuolla välityksellä moottori jaksaa "pomminvarmasti" Tuohon automaattiimuun en polttas paljon ruutia, ainakin tuo minun hondan leikkuri tarvii imua kesällä vain muutaman sekunnin, ja vetää sitkeästi jo kylmänä. Ei tuo honda mikään erikoinen talousihme ole, asiallinen ja kohtuukulutuksinen. (tuo talousihmeen maine juontaa vertailusta b&s sivuventtiilikoneisiin, jotka söi noin 4 kertaa sen mitä kohtuus oli.) Toki tuo honda syö vähemmän mitä muut, mutta yllättävän paljon bensaa palaa yhden kWh tuottamiseen, mutta sähköhän monessa paikassa käyttökelpoisempaa kuin kupillinen bensaa ![]() Kun rakennat koteloa tuolle Aggrekaatille, niin huomio että tuo laturi vetää jäähdytysilman perästä, ja puhaltaa siimapyörän juuresta ulos, ja moottori tekee samoin, vauhtipyörältä sisään, jokapaikasta ulos. Tuleeko sinulla kuinka pitkät johdot laturin ja akkujen väliin? Tuo sinun idea: metalliputki tuossa reedin ympärillä ei varmaan toimi, kokeile vaan sillä muoviputkella. Ja tuon reed:n kestävyyteen kannattaa kiinnittää huomiota, mulla on mielikuva että normaali lisävalorele ilman takapotkudiodia vaatii ison reed:n -> osta vaan pieni rele sieltä elektroniikka kaupasta. Ja jos haluaa kikkailla säädettävää virtakytkintä, niin esimerkiksi optohaarukka, jonka valonsädettä katkotaan taulumittarin levennetyllä neulalla? (vikaherkkyys kasvaa, mitä enemmän hienoksi menee) Jos haluat kikkailla, ja tehdä tuosta lataus-tapahtumasta "fiksumman", niin halvimmalla se onnistuu ottamalla säätimen magnetointivirta ladattavan akun +navasta releenkautta: johdon pituutta ja poikkipintaa muuttamalla saat viritettyä kytkennän niin, että tuon magnetointijohdon jännitehäviö on maksimi magnetointivirralla (3A?) esim 1 V -> lataa maksimivirralla niin pitkään että akun jännite saavuttaa 14,8-15V ja sitten kun magnetointi virta laskee niin myös johdon jännitehäviö laskee -> latailee sitten hiljalleen niin pitkään että akut eivät ota virtaa enää. Toki tuo reed taitaa sammutta tuon koneen juuri tuossa 15V jännitteessä. Ja tuo 200 mV paneelimittarin hämääminen onnistuu myös etuvastusta lisäämällä, mutta jo tuo 200mV on suht iso jännitealenema latausvirtakaapelissa(jos ei mitään kompensointa tms.) kun niitähän tarvitaan 2 kpl eli - ja + eli yht 0,4V jännitehäviö/täysnäyttämä. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vinkkejä kaivataan, LJ:n etulevyjen vaihtoon. | H_Nietu | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 19.05.2008 17:47 |
jimny vinkkejä kaivataan... | hutta | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 08.11.2007 09:14 |
vinkkejä kaivataan!!! | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 26.05.2007 21:58 | |
Vinkkejä / kokemuksia kaivataan | ttimonen | Tekniikka & Jutustelu | 71 | 11.09.2005 10:15 |
LJ/RJ vinkkejä kaivataan | pee | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.10.2004 19:43 |