![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tulipa mieleen, miten olisi jonkinsortin poistoröörit jossain kohti etulokareita sivulla taaksepäin, mahdollisimman ylhäällä ja miksei vaikka suhteellisen lähellä a- pilaria? Tällöin ei ainakaan lämmin ilma tai muut käryt tulisi suoraan kabiinin ilmanottoon.. Tämä tietysti sillä varauksella että konehuone antaa myöden tällaiseen ratkaisuun. Tuon konepellin takareunan noston huonoimpia puolia on juuri se, että monissa autoissa sisäilman otto on etuikkunan edessä - kaikki käryt ja kuuma ilma tulee suoraan hyttiin. Toisaalta luulisi talvella etulasin pysyvän sulana
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Joo sen olen myös huomannut että jäätävä tihku tai räntäsade ei meinaa enää mitään jos talvisafari kyseessä.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuolleesti toteutin itse ja ainakin matka-ajossa oli eroa lämmöissä kun vertaisi onko takalaita ihollaan vai auki,pelti auki takaa 23mm
Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 15.06.2011 18:54 Perustelu: typoja |
|
#4
|
|||
|
|||
Veneilyosasto.
IKHn ja bildemannin veneilyosastot on kuuminta hottia ritilä tarjonnassa. On halpoja ja rosterii on ja pyöreetä ja pitkulaa,periaatteessa tähän tarkoitukseen sopivia. Tunink putkat tarjoo mitä ihmeellisimpiä krillejä ja jopa feikki ritilää,luulin et ne ois jääny pois muodista mut ei. Ei kai tässä muuta ku reikää peltiin ja ritilää päälle ja kai siitä ilma liikkuu johonki.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Mä ajattelin tilan vähyyden vuoksi asentaa välijäähdyttimen moottori päälle ja siihen joku tehokas flekti puhaltamaan ilmaa sisään konehuoneeseen coolerin läpi. Sitten kaksi jotain pienempää flektiä imemään konehuoneen reunoilta kuumaa ilmaa pois ja näille kaikille ehkä jotkin lumiesteet päälle. Tulee varmaan ihan hiton ruma, mutta niin on auto ja kuskikin. Näin olin päissäni miettinyt, varmasti jotain menee pieleen, ostetaan sitten uusi konepelti.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
110 hiluxista ei tietoa; mutta olisko mahdoton idea kääntää se lämppärin
ilmanotto esim vänkärin puoleiseen sisälokasuojaan tai sisälokasuojan läpi oven ja modatun lokasuojan väliin? ja kesällä ajettais konepellin takareuna muutama sentti auki, alkuperäiset ilmanottoritilät tukittuna esim jesarilla ![]() Talvella vois olla ritilät auki, ja konepellillekkin riittäis pienempi korotus... |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Osta hjyvä mies välijäähdytette HDj 80 niin vain hymyilytää sit ku laite toimii ja ei tarvii miettiä lämpö ongelmia
Painat vaa kaasua........
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Loppuu se riemu hodarissakin kun helteellä laitat ilmastoinnin päälle, se ja välijäähy yhessä syylärin edessä ryöstää kaiken kylmän siitä ilmavirrasta jo ennen varsinaista koneen jäähdytystä ja mittari sen kuin nousee...
Kuumenee nimittäin se cooleri ja ilmastoinnin keulakenno jo pelkästään semmosiks 80+asteisiksi, niin kyllä sekin vaan lisäreikää alkaa kaipamaan. Sama murhe oli itellä jo lj70, jossa ilmastointi ja iso cooleri keulalla. Lämmöt tapissa jos ulkona oli yli 25 astetta. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Autotallin ilmanvaihto / ilmastoiti | Killer-Wo | Chit-Chat | 8 | 24.10.2010 16:36 |
| Samurain lämmityslaite/ilmanvaihto? | KarvaTurpa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 13.11.2009 10:56 |
| Renkaiden ilmanvaihto! | piparix | Chit-Chat | 1 | 01.02.2007 17:02 |