Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.06.2011, 21:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Tulipa mieleen, miten olisi jonkinsortin poistoröörit jossain kohti etulokareita sivulla taaksepäin, mahdollisimman ylhäällä ja miksei vaikka suhteellisen lähellä a- pilaria? Tällöin ei ainakaan lämmin ilma tai muut käryt tulisi suoraan kabiinin ilmanottoon.. Tämä tietysti sillä varauksella että konehuone antaa myöden tällaiseen ratkaisuun.

Tuon konepellin takareunan noston huonoimpia puolia on juuri se, että monissa autoissa sisäilman otto on etuikkunan edessä - kaikki käryt ja kuuma ilma tulee suoraan hyttiin. Toisaalta luulisi talvella etulasin pysyvän sulana

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.06.2011, 05:47
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Viestit: 980
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tuon konepellin takareunan noston huonoimpia puolia on juuri se, että monissa autoissa sisäilman otto on etuikkunan edessä - kaikki käryt ja kuuma ilma tulee suoraan hyttiin. Toisaalta luulisi talvella etulasin pysyvän sulana
Joo sen olen myös huomannut että jäätävä tihku tai räntäsade ei meinaa enää mitään jos talvisafari kyseessä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.06.2011, 18:51
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti

Tuon konepellin takareunan noston huonoimpia puolia on juuri se, että monissa autoissa sisäilman otto on etuikkunan edessä - kaikki käryt ja kuuma ilma tulee suoraan hyttiin. Toisaalta luulisi talvella etulasin pysyvän sulana
Tämä kyllä,toisaalta taas jos vaikka alkaa jäähdytinnesteet vuotamaan niin tuo haju tunkee nopeammin nokkaan jo on omasta mielestäni parempi. Ja näkeepähän heti liekit kun konehuoneessa sellaiset iskee Tuolleesti toteutin itse ja ainakin
matka-ajossa oli eroa lämmöissä kun vertaisi onko takalaita ihollaan vai auki,pelti auki takaa 23mm

Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 15.06.2011 18:54 Perustelu: typoja
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.06.2011, 22:29
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

Veneilyosasto.


IKHn ja bildemannin veneilyosastot on kuuminta hottia ritilä tarjonnassa. On halpoja ja rosterii on ja pyöreetä ja pitkulaa,periaatteessa tähän tarkoitukseen sopivia. Tunink putkat tarjoo mitä ihmeellisimpiä krillejä ja jopa feikki ritilää,luulin et ne ois jääny pois muodista mut ei. Ei kai tässä muuta ku reikää peltiin ja ritilää päälle ja kai siitä ilma liikkuu johonki.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.06.2011, 22:52
mersuana:n Avatar
mersuana mersuana ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.02.08
Sijainti: Pori
Viestit: 591
Perusasetus

Mä ajattelin tilan vähyyden vuoksi asentaa välijäähdyttimen moottori päälle ja siihen joku tehokas flekti puhaltamaan ilmaa sisään konehuoneeseen coolerin läpi. Sitten kaksi jotain pienempää flektiä imemään konehuoneen reunoilta kuumaa ilmaa pois ja näille kaikille ehkä jotkin lumiesteet päälle. Tulee varmaan ihan hiton ruma, mutta niin on auto ja kuskikin. Näin olin päissäni miettinyt, varmasti jotain menee pieleen, ostetaan sitten uusi konepelti.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.06.2011, 22:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

110 hiluxista ei tietoa; mutta olisko mahdoton idea kääntää se lämppärin
ilmanotto esim vänkärin puoleiseen sisälokasuojaan tai sisälokasuojan läpi
oven ja modatun lokasuojan väliin?

ja kesällä ajettais konepellin takareuna muutama sentti auki, alkuperäiset
ilmanottoritilät tukittuna esim jesarilla
Talvella vois olla ritilät auki, ja konepellillekkin riittäis pienempi korotus...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.06.2011, 01:19
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Osta hjyvä mies välijäähdytette HDj 80 niin vain hymyilytää sit ku laite toimii ja ei tarvii miettiä lämpö ongelmia Painat vaa kaasua........
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.06.2011, 07:56
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Loppuu se riemu hodarissakin kun helteellä laitat ilmastoinnin päälle, se ja välijäähy yhessä syylärin edessä ryöstää kaiken kylmän siitä ilmavirrasta jo ennen varsinaista koneen jäähdytystä ja mittari sen kuin nousee...

Kuumenee nimittäin se cooleri ja ilmastoinnin keulakenno jo pelkästään semmosiks 80+asteisiksi, niin kyllä sekin vaan lisäreikää alkaa kaipamaan.

Sama murhe oli itellä jo lj70, jossa ilmastointi ja iso cooleri keulalla. Lämmöt tapissa jos ulkona oli yli 25 astetta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Autotallin ilmanvaihto / ilmastoiti Killer-Wo Chit-Chat 8 24.10.2010 16:36
Samurain lämmityslaite/ilmanvaihto? KarvaTurpa Tekniikka & Jutustelu 8 13.11.2009 10:56
Renkaiden ilmanvaihto! piparix Chit-Chat 1 01.02.2007 17:02


Sivu luotu: 10:01 (GMT +2).