Hienoa!
Joku ymmärsi asian jopa oikein! Kyse ei siis todellakaan ole Tuningista eikä bikini chickseistä vaan siitä että lämmin ilma nousee ylös myös auton konetilassa,ja nimenomaan Maastosellaisessa. Tiedättehän esim. kuuma-ilmapallon? 110 hiluxissahan on konetila melko hyvin suojattu altapäin,itse olen vielä lisätiivistellyt sieltä täältä. Joten jäähtyminen huononee kun ilmaa puhalletaan "pulloon" eli ilma ei liiku. Aerodynamiikkaa voi hieman havainnoida ottamalla alkuperäisen pohjapanssarin pois. Silloin flekti nimittäin innostuu,ajo viima ei jäähdytä lainkaan,sama kuuma ilma pyörii syylarin molammin puolin. Maasto ajossa ei ajo viimaa ole nimeksikään joten on hyödynnettävä muita ilmiöitä kuten juuri kuuma/kylmä ilman vaihtoa. Kun kone tila on umpinainen pussi,ei kuuma ilma tule pois sieltä kuin flektin pakottamana ja silloinkin auton alta. Metsä olosuhteissa huomaa kun avaa oven ni käryävä moska konehuoneessa (siksi tilkitty koneputka)haisee nokkaan,ilma tulee auton alta. Eräs huono puoli kiduksissa lienee se että jos kone tilassa on vähänkin käryä/haisua ni helposti se pyrkii kajuuttaan mikäli sitä ei ohjata pois ohjaamon ilman otosta. Siksi vähäiseenkin aerodynamiikkaan tulisi kiinnittää huomiota. Toisaalta mahdollinen tulipalo on helposti havaittavissa kun savu puskee ulos sieraimista. Moni suolla ajellut tietää ilmiön turve lieju pakosarjan päällä mikävittukäryää/tulipalo/sammutakusemalla/palaneetnäpit/muu ruumiin osa...
|