![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() tänää iski töitte jälkee hirvee hinku viel vähä muokata tota lavaa. nuo kun on nii edullisia nuo wagon orkkis takavalot ni pistin lentävällä vähä pienemmäks ala reunoista ja viskasin lavalle malliks ja eiku taiteilemaan ![]() tollaset pää kaaren alapäät ja tuollasia lenkkejä hitsailin piki lavaa. kuha irrotan lavan ni hitsuutan kokonaan saumat. piirtelin tollasia nuolia eiks oo hienoja? häh. taka tuessa on työttömyys valoille paikat ja toinen näyttäs sojottavan yhtä lenkkiä.. mmm makkaraa.. yhet tuubit tulee viel pääkaaresta samaa kohtaa mist alkaa tuo pitkä vaaka putki mikä kiertää bäk valån. nii juu lava siis lähtee sinkkiin pääkaari+oheis tuetteet ei ku kummiski tulee viel jotai pullonkorkin avaajia hitsattua tuoho ni menis kallis sinkitys sit vituiks.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#2
|
|||
|
|||
![]() Miksi valmiit mutkat kun taivuttamalla tulis oikea
Olisit nyt tehnyt ihan oikean pääkaaren eikä tollaista valmiista
![]() ![]() ![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() tai mitä jos tekis huonekalu putkesta, raudottas ja valas täytee betonia?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
katuuskottavuuskaan tuskin lisääntyy. käsinojat on ja pysyy. "oikeat" takatuet ei sopinukkaa suunnitelmiin. hankaloittavat lavalle kulkua liikaa. ja nyt saan kätevästi cupholderin siihe kiinne ja sohva lavalle ![]() pääkaari+takatuet on just sellaset että ne kestää kaataa mettä vauhista nutulleen. eikä sen muuta tarvii kestääkkään.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ihan oikeasti, niinkuin joskus olen todennut omassakin rakennustopikissa, ja kuten on monet muutkin todenneet omissaan, että noilla Suomalaisilla kaaripykälillä ei ole niin vitunkaan verran tekemistä sen kanssa kestääkö ne kaaret ihan oikeasti vai ei!!! Ne kaaret voi tehdä vaikka kuinka monella eri tavalla niin, että ne kestää, on turvalliset, ja suojaa silloin kun tarvitaan. Ei tartte olla joka topikissa mankumassa että "Miksi et tehnyt sääntöjen mukaisia?". Vittu, kun ei varmaan porukkaa kiinnosta. Joillakin ihmisillä myös se auton käytettävyys merkkaa jotain. Vittu, että vituttaa!!! ![]() edit: Niin juu, olen kyllä samaa mieltä siitä että kandee ennemmin tehdä mutkat aina taivuttimella jos mahdollista, onhan se kestävämpää. Mutta joskus on pakko käyttää valmiita käyriä kun ei muuten mahdu. Myös tuosta putkien hitsaamisesta; jos sinne kahden liitettävän putken sisään laittaa pykälää pienemmästä sisälle pätkän putkea joka menee ~5cm sauman molemmin puolin ja jättää saumassa reilun raon väliin mikä sitten hitsaamalla kiinni niin ei VARMASTI hajoa ainakaan siitä kohti. Jos vielä poraa liitettäviin putkiin kolme reikää molempiin tulppahitsejä varten niin aina parempi. Ai niin, mutta eihän näin voi tehdä, koska se on Suomalaisten sääntöjen vastaista eikä kestä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 14.06.2011 21:36 |
#7
|
|||
|
|||
![]() X2Lainaus:
Toisilla on mahdollisuus tehdä peli kadulle ja toinen melkeen samanlain kilpailuihin jos sikseen tulee. Ehkä kaikilla kikottimilla ei ole tarkoitus ajaa kilpaa Suomalandian sääntöviidakossa jossa säännöt on monella muullakin osalla tosi kuralla ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ..ja vaikka niissä kisoissa ajettaisikin, niin luulisi olevan mahdollista tehdä sellaiset säännöt näinkin marginaaliseen lajiin, jossa annettaisi vähän tilaa järjenkäytölle. Itsekin yhden auton ihan tiellä (parkkiksella ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Liike-energian säännöt hukassa sääntöjen laatijoiltaLainaus:
Ehkä Formula-Offroad pelit tarvitsevat kaaret jotka ovat samoilla säännöillä kuin 200km/h liikuvat 1000kg ralliautot. Suunistus-säännöt: Vaativat myös samat? Kaato tapahtuu yleensä ns. nolla nopeudesta ja maximi nopeus mäen alla voi olla noin 40km/h jos sattuu oikein pitkälle pyörimään. Autojen massat noin 1500-2000kg. Mun mielestä tärkeämpää keskittyä penkkeihin ja miehistön kiinnipysymiseen k.o tapahtuman sattuessa ja siihen että raajat pysyvät auton sisällä, jolloin säästytään pahemilta vahingoilta. Jokainen voi todeta mikä on nopeuden merkitys kineettisen liikenergian kaavassa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Liike-energia PS. Mielestäni: Tällä hetkellä olevien sääntöjen mukaisesta putkesta tehdyt kaaret sääntöjen mukaisilla menetelmillä ovat varmasti turvalliset, maastoautoilla metsässä liikkumiseen kunhan kaadon sattuessa mikään ei lävistä ohjaamoa ja miehistö pysyy sisällä. ps.ps. pahoittelen kommenteistani mutta omasta mielestäni asiaa joka sana, Tarkoitus ei ollu myrkyttää topiccia. Se on jokaisen oma asia kuinka vehkeensä rakentaa, toivottavasti sen ymmärtää myös muut asiaan puuttuneet. YND:lle: Sun projektit on ollut hienoa seurattavaa tällä foorumilla. Ja tästä saa jokainen olla sitä mieltä mitä haluaa ![]() Viimeksi muokannut H_Nietu : 14.06.2011 23:45 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Takasin asiaan!
HEI mikäs tän topicin nyt myrkytti??
Eikös noista kaatumarauta asioista ole jo puhuttu naamat vakavina toisissa topiikeissa? Palataampas takasin Laten hienoon Jeeppiin! Minusta ainakin näyttää edelleenkin hyvältä. Anna Late mennä vaan ninku itestäs tuntuu ja näyttää hyvältä. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 17.06.2011 19:57 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Varsinkin hra pyrokraatin valmistamia.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Safarointiinhan noi on ihan käypäsetLainaus:
![]() ![]() ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kukapa noista maalatuista kaarista tietää millaisista pätkistä ne on tehty jos tekijä osaa asiansa eikä käytä liian tiukkoja kurveja :-) Mitenköhän Suomeenkin saatais noita Citymaasturitapahtumia, vois olla osallistujia. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
eiköhän sovita et kaari keskustelut riittää taas vähäks aikaa
![]() ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#16
|
||||
|
||||
![]()
nii ja tosiaan sity maasturi tapahtumahan tuo venäjän kisakin oli..
![]() herra pykoraatti voi tulle meiän mukaan joskus omalla ajoneuvolla ajelemaan. tervetuloa! ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KeTTu TyTöT FSJ Cherokee 1983. the orginal :) | young n dum | Maasturiprojektit | 164 | 23.04.2016 23:27 |
KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee | young n dum | Maasturiprojektit | 551 | 17.04.2016 07:39 |
KeTTu TyTöT : Tela Elmeri | young n dum | Maasturiprojektit | 35 | 05.01.2014 12:02 |
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET | young n dum | Maasturiprojektit | 358 | 28.10.2012 19:59 |
FLAT BED lavan teko Kingcap nissaniin | Rouveri | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.10.2010 16:37 |