![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tractionbar Suzukin 413 akseleihinMihis olette rungonpään kiinnittäneet etuakselin tractionbarin asennuksessa. Ei oikein löytynyt mitään kuvaa kelvollisesta asennuksesta. Mahtaisko kestää jos tekis kiinnityskorvan rungon sisäreunaan kuskin puolelle kun ei oiekin ole tilaa poikkiputkellekkaan. Näinollen kulkisi rungon ja pakoputken välistä eli aika reunassa akselissa. Toinen vaihtoehto pakoputken ja öljypohjan välistä mut mihkä sen linkun sit kiinnittäis? Ideoita otetaan vastaan ilomielin kun ei mietintämyssy karhupäkilläkään helpannut.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 15.06.2011 20:56 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos tractionbarin nivelöi hyvin, niin ei haittaa vaikka olisi ihan akselin toisessa päässä. Akselin keskellä tietysti pystysuuntaiset liikeradat on lyhyempiä, mikä helpottaa asennusta. Runkopalkki kestää vallan hyvin.
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
||||
|
||||
![]() Jos noista kuvista ny mitn selvää saa, mut tangon takapää on samassa kohtaa mistä vaihdelaatikko on tuettu. Orkkis tuki mäjelle ja siihen poikittain joku putki ja siihen niin . Kyl sää tiärät. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No joo noitakin kuvia yritin eilen tihrustaa.
Ei vaan saanut selvää missä on kiinni. ![]() Tuo vaihdelaatikon takapään kiinnityspalkin vaihto on se mitä itsekin jo tänään pähkäilin mutta nyt hitsasin siihen orggis palkkiin korvakkeen kiinni joten testataan kestääkö. Suurin murhehan tuossa on korkeus jotta saisi mahdollisimman pitkän ja suoran panssaroinnin. Rulpan Wrankusta kävin tutkimassa jenkkien tekelettä ja siinä oli sakkeli vaakatasossa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ensimmäinen "testiversio" puolivalmiina. Ja laitoin nyt kiinnityksen siis laatikon kannatinpalkkiin.
Aika näyttää kestääkö vai repeääkö. Pari kolmiotukea vielä uupuu kuvasta. Kierrätystä piti harrastaa ja puslat vanhoista patrolin jousista,putki jostain rautaromukasasta,nivelet patrol/omega ja pultitkin löyty käytettynä ![]() Akselinpään korvakkeisiin ei kierrätystä saanut. Tractioni nyt noin 15-20cm pidempi kuin akselista jousen korvaan. Toimiikohan ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Lisää murheita. Siirryin välillä takapään kimppuun ja yrittänyt pähkiä mikä mättää että tractioni kanittaa joustoja.
Kuvissa sisäänjouston ja ulosjouston välimatka on 18cm mitattuna jarrurummulta. Keksiskö joku kuvien perusteella mitä kulmaa pitäisi muuttaa että ei kanittaisi noinpaljoa vastaan. Tractioni on noin 10cm pidempi kuin lehtijousen etuosa. Pituutta muuteltu mutta ei helpota eikä kiinnityskulma akselissa. Onko nyt kenties kiinnityskorkeus akselissa väärä vai tuo "kolmion" kulmat väärät. Kuvien lattarauta on hepattu siksi että näkee paljonko sisäänjouston ja ulosjouston välinen matka muuttaa tractionin asentoa. HJÄLP!
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
suz 410 lukko etuakseliin? | tunturiurho | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.07.2010 18:38 |
LN110 jäykkä etuAKSELI - tractionbar kiinni - | Vilkutin | Maasturiprojektit | 50 | 05.05.2010 20:50 |
Yhdistetty panhard ja tractionbar | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 25.02.2008 22:46 | |
O: Toyotan etuakseliin navat | Jorbel | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 21.10.2007 22:35 |
mistä patrolin etuakseliin laakerit ym. | patrol88 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 04.04.2007 21:39 |