Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Sitä sisäänjoustakin vain tarvitaan, mielellään ainakin 15cm. Riippuu tietysti myös autosta, ajotyylistä yms.. mutta näin karkeasti yleistäen  Onneksi sitä saa pyöräkoteloita suurentamalla ja pienellä jousikorotuksella  sen lisäksi että sisäänjousto auttaa pitämään paikat hampaissa, niin se myös vaikuttaa aika suoraan siihen paljonko alusta kallistelee tietyissä paikoissa. Monissa paikoin riittävä sisäänjousto estää kallistelua, joskus harvemmin lisää sitä.
Se mitä itellä tuli tän käyttis- grand cherokeen kanssa huomattua, niin sisäänjouston kasvatus ~6cm verran muutti auton luonnetta niin tiellä kuin metsässä ihan oleellisesti. Alusta siis pysyi täsmälleen samana, etupään rajoitinkumit vain vaihtui 6cm lyhyempiin. Vaikutti myös metsässä etenemiskykyyn esim. Ristiruupuntapaikoissa varsin mukavasti.
|
Totta myös toinenpuoli, eli juurikin tuo keikkuminen ilman sisäänjoustoa. GR kokeilussa takaa oli rajoitettu sisäänjousto 20mm ja ihan hirveähän se on keikkumaan joka kävystä. En tarkoittanut sitä että pitäisi poistaa sisään joustoa, ei mielellään edes rajoittaa sitä vakiosta vaan lisätä akseleiden liikkumista ulosjoustolla, pitemmillä iskareilla, pitkillä pehmeillä vietereillä ja tehdä isoille pyörille tilaa leikkaamalla koria.