Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 07.06.2011, 10:09
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ainiin, kysymyshän oli alunperin miksi sitä pitää korottaa:

Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 07.06.2011, 10:13
Luke86 Luke86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.08
Sijainti: Kajjaani
Viestit: 369
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Ainiin, kysymyshän oli alunperin miksi sitä pitää korottaa:

Ot Kysymys että onko kuvan auto leimattu avoksi vai onko kilvet vaan hämäyksenä paikallaan?
tommonen ois meinaan miellyttävä kesä-auto jäätelökiskalle
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 07.06.2011, 17:00
Tusse:n Avatar
Tusse Tusse ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.11
Sijainti: Asikkala
Viestit: 83
Perusasetus

Yleisesti ottaen tulee paremman näkönen ja todennäkösesti paremmin maastossa etenevä kampe. Ainaki GR on onneton ja susiruma ilman korotuksia.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 07.06.2011, 17:16
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

No kieltämättä joku 6-8" korotettu hirviö on näyttävän näkönen, mut vähintää yhtä näyttävää on myös sen kaataminen...

Kohtuus kaikessa. Jousia sen verran että saa joustoja, sit koria ylös/rälläkkää jos pyörät ei vielä mahu pyörii.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 07.06.2011, 17:41
Saleksi Saleksi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.01.06
Sijainti: Pudasjärvi
Viestit: 245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AtteL Näytä viesti
Mitens se voi olla laillista jos Gr pate painaa noilla pyörillä vähintään 2 tonnia ja kärri varmaan 350-400kg, niin kytkentämassat paukkuu varmasti yli vaikka väyryselle annettaisiin se 2100kg... Todellinen kytkentämassa liikkuu tässä esimerkkitapauksessa siellä 2,5 tonnin tuntumassa.
Tosta kärryn painosta että soon 750kg kuivana, on meinaan tehty jämäkästi ja pirunhyvä kärry muutenki.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 07.06.2011, 18:16
SL:n Avatar
SL SL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 16.05.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 431
Perusasetus

Ite en ole korottanut yhtään

__________________
alanmiehet.com #3
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 07.06.2011, 19:39
Mico:n Avatar
Mico Mico ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Outokumpu
Viestit: 439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Kummallapa vetäisitte ite mieluummin tuommosta kärriä, 300tdt mersulla vai vakio LJ:llä (3500kg koukku, auton massa 1800kg)?
Takaisin OT kun näkyy olevan meidän rouvan kauppakassi kuvassa (kärryssä) ,"ylipaino" ei ollut ongelma tuossa tapahtumassa vaan enemmän pelotti se kun ei ole tullut hommattua tuota pikku e:etä

Ja kyllä, tuntui turvallisemmalta vetää tuota kuormaa eemelillä kuin tuolla Viipon pikku seepraalla

Maasturin korotus tai korottamattomuus taitaa riippua siitä millä panoksilla leikkiä leikitään, eli ollaanko valmiita pilkkomaan koria että saadaan pyörille tilaa. Tuon GR kokeilun perusteella en omia rakennelmia enää korota vaan keskityn enemmän ulosjoustoon ja matalaan painopisteeseen.
__________________
Analoginen sankari, digitaalisessa maailmassa.

rakennuspiirustus.fi/

<-ISORY->
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 07.06.2011, 20:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mico Näytä viesti
Maasturin korotus tai korottamattomuus taitaa riippua siitä millä panoksilla leikkiä leikitään, eli ollaanko valmiita pilkkomaan koria että saadaan pyörille tilaa. Tuon GR kokeilun perusteella en omia rakennelmia enää korota vaan keskityn enemmän ulosjoustoon ja matalaan painopisteeseen.
Sitä sisäänjoustakin vain tarvitaan, mielellään ainakin 15cm. Riippuu tietysti myös autosta, ajotyylistä yms.. mutta näin karkeasti yleistäen Onneksi sitä saa pyöräkoteloita suurentamalla ja pienellä jousikorotuksella sen lisäksi että sisäänjousto auttaa pitämään paikat hampaissa, niin se myös vaikuttaa aika suoraan siihen paljonko alusta kallistelee tietyissä paikoissa. Monissa paikoin riittävä sisäänjousto estää kallistelua, joskus harvemmin lisää sitä.

Se mitä itellä tuli tän käyttis- grand cherokeen kanssa huomattua, niin sisäänjouston kasvatus ~6cm verran muutti auton luonnetta niin tiellä kuin metsässä ihan oleellisesti. Alusta siis pysyi täsmälleen samana, etupään rajoitinkumit vain vaihtui 6cm lyhyempiin. Vaikutti myös metsässä etenemiskykyyn esim. Ristiruupuntapaikoissa varsin mukavasti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 07.06.2011, 20:43
Mico:n Avatar
Mico Mico ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Outokumpu
Viestit: 439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Sitä sisäänjoustakin vain tarvitaan, mielellään ainakin 15cm. Riippuu tietysti myös autosta, ajotyylistä yms.. mutta näin karkeasti yleistäen Onneksi sitä saa pyöräkoteloita suurentamalla ja pienellä jousikorotuksella sen lisäksi että sisäänjousto auttaa pitämään paikat hampaissa, niin se myös vaikuttaa aika suoraan siihen paljonko alusta kallistelee tietyissä paikoissa. Monissa paikoin riittävä sisäänjousto estää kallistelua, joskus harvemmin lisää sitä.

Se mitä itellä tuli tän käyttis- grand cherokeen kanssa huomattua, niin sisäänjouston kasvatus ~6cm verran muutti auton luonnetta niin tiellä kuin metsässä ihan oleellisesti. Alusta siis pysyi täsmälleen samana, etupään rajoitinkumit vain vaihtui 6cm lyhyempiin. Vaikutti myös metsässä etenemiskykyyn esim. Ristiruupuntapaikoissa varsin mukavasti.
Totta myös toinenpuoli, eli juurikin tuo keikkuminen ilman sisäänjoustoa. GR kokeilussa takaa oli rajoitettu sisäänjousto 20mm ja ihan hirveähän se on keikkumaan joka kävystä. En tarkoittanut sitä että pitäisi poistaa sisään joustoa, ei mielellään edes rajoittaa sitä vakiosta vaan lisätä akseleiden liikkumista ulosjoustolla, pitemmillä iskareilla, pitkillä pehmeillä vietereillä ja tehdä isoille pyörille tilaa leikkaamalla koria.
__________________
Analoginen sankari, digitaalisessa maailmassa.

rakennuspiirustus.fi/

<-ISORY->
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 07.06.2011, 21:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Kyllä kyllä.. tämä on itelläkin ideana. Ja nyt kun näitä maastureita ei enää oikein voi kunnolla alustasta korottaakkaan, niin taitaa jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MITEN KOROTTAA ´94 TERRANO V6?? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 28.11.2010 13:25
Tässä hyvä syy miksi korottaa autoa :) NymiS Chit-Chat 0 07.09.2008 10:26
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana Tekniikka & Jutustelu 17 24.04.2006 19:18
Saako korottaa näin? jusssi Tekniikka & Jutustelu 5 30.08.2005 16:46
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? MäIte Health 0 05.05.2002 17:56


Sivu luotu: 11:35 (GMT +2).