![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kyllä se murros pitäis olla kiinni sokalla vetariin. Paras murros on noilla pohjatiedoilla se halvin murros minkä löydät ![]() Väljä murros on nimensä mukaan väljä. Eli varsinkin rasvat pois pestynä helisee kuin lasten helistin ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Aivan totta, vetarin ympärillä on sokka pyörän päässä. Minä kun ajattelin että kysyjä pelkäsi sokkia olevan murikan päässä kuten semifloaterissa. Olisi aika ikävä niitä irrotella kun banjosta ei aukea takalaippa
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
murrosiin olen itte lykänny nykyään punasta pirusti kiinnitarttuvaa "tappirasvaa"
ei lähde öljyllä eikä vedellä huuuhtomalla pois, ja vähenee väljän murroksen paukekin jonkinverran... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ja noissa pronssiholkeissa on ainakin hdj-80 kohdalla
huomattavaa laatuheittoa, kokeile haulla löytää sim minun kommentteja |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Noniin. Lisää kysymyksiä ja kiitokset vastauksista. Eli miten tuo vetarin stefa + pronnssiholkki lähtee pois? Aika tiukassa tuntuu istuvan. Saako noita pronssiholkkeja sellasia jotka menevät ilman mitään hoonauksia/porauksia paikoilleen?
Miten nuo vetarit saa parhaiten takaisin, ettei lyttää heti uusia tiivisteitä? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mä vähän porailin varovasti sitä holkkia ja sit vaan mysöö ni lähtee ja uus paikalleen prässillä tai lyömällä. Stefa lähti helposti liukuvasaralla.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=2cypc9P6ztw |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tamgearsilta olen holkit ostanut ja hoonannut ne ja ainakin siellä väittivät, että myös Toyotalta ostetut holkit pitäisi hoonata. Tiedä sitten, mutta ei tuo poraan kiinnitettävä hooni maksa kuin pari euroa Motonetissa ja käyttö on helppoa. Asennus on helpointa prässillä, kun lyömällä se kampeilee helposti vinoon. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Meneeköhän nuo tamgearsin murrokset + holkit hyvin yhteen? Oon kuullu, että noita holkkeja on eri kokoja. Kattelin tuota etuakselin korjaussarjaa tamgearsilta (TO6-952). Onko ihan asiallinen setti? Tuohon pitäisi sitten vielä lisäksi ostaa nuo vetoakselin stefat (TO6-1008K). Kannattaa varmaan suosiolla laittaa tuo parannettu malli?
Jotain huonoja paperitiivisteitä kannattaa varmaan samalla vaihtaa? Eli eikö noilla tule jo aika hyvin toimeen? Oireena se tyypillinen öljyvuoto kummaltakin puolelta + naputus nelivedolla. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
koneistuksia. Toki asennus pitää tehdä oikein. Minä olen tehnyt seuraavasti. pronssihela pakkaseen, esim pakasteeseen, muutamaksi tunniksi. Pyörän napa sähköleivinuuniin, tai muuten lämmitetään n.200 C. ja sitten pyörännapaan peltiputki, joka pitää paskan vetonivelen, siis sen millä tuo pronssiholkki prässätään paikalleen, ja puristetaan kilon lekalla tuo hela napaan. sitten vaseliinia kehiin ja akseli kasaan. No, toki kannattaa tarkistaa että välys on kohdallaan. minä olen jättänyt tuon alkuperäisen holkin käyntivälyksen noin puoleen tai pikkasen tiukemmaksi, kuin "tarvikeholkin" välyksen. Yhtään alkuperäistä holkkia ei ole leiponut kiinni noiden tarvikevetarien kanssa; siis nekin on ostettu samasta paikasta noiden kiinnileikanneiden "pronssi-"helojen kanssa. Nuo vetarit on kestänyt hyvin, yks hdj:n nivel paloi tuon *** pronssiholkin ***********takia, ja myös vetoakseli hylkkäsi nivelessä sen verran että tuota palanutta niveltä ei alettu vaihatamaan... Ja noiden vatereiden ujuttaminen tasauspyörästöön: voitele sekä stefa että vetoakseli peräöljyllä ja syötä vetari kiertämällä murikkaa kohti, ja pyydä kaveri tekemään se sama toisella puolen. kannata niveltä pikkasen, ja elä työnnä pyörittämättä. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Taas lisää kysymyksiä herännyt eli:
1. Miten etujarrulevyt saa irti siitä navasti. Pitääkö laakeri löydä läpi napalukkojen puolelta vai miten? Voiko niitä kahta pultinkohtaa käyttää "ulosvetäjinä"? Avataan sieltä jarrulevyn takapuolelta. 2. Olkalaakerien/kääntöpäiden laakerien keskitys. Ajattelin samalla nuo laakerit vaihtaa, eli miten ne saa oikealle kireydelle? Toyotalla jokin erikoistyökalu? Miten onnistuu kotikonstein? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Land Cruiser HJ61 -89 -> Safari Bruiser | Glutton | Maasturiprojektit | 476 | 11.08.2014 20:31 |
Ostetaan Land cruiser HJ-45 tai HJ61 | Pete | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 14.03.2009 17:49 |
Myydään Toyota Land Cruiser HJ61 SOA -89 | Samppa86 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 22.02.2009 20:25 |
O: Toyota Land Cruiser hj61 | lami_ | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 30.08.2007 22:43 |
M: Toyota Land Cruiser HJ61 -89 | O/M/V Muut | 0 | 18.02.2005 20:40 |