Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.05.2011, 21:46
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
No joo.... myönnetään että itse ajan hoojiilla..... mutta mutta:
isäukolla ja setäukolla noita pajeroita ollu.... eipä ole enää.
Molemmat mettäkone miehiä ja kirosivat että pajeroissa (pajero=espanjaksi kuulemma tarkoittaa runkkaria) ei kestä edes se takaovessa oleva vararenkaan teline!
Hajoo kuulemma mm. jakikset,kannet vetarit,vaihteistot.
Itellä toi hoojii ainaki kestäny vitullista rääkkiä hajoomatta mistään jo viis vuotta!
mielipiteet tietty kuin peppureikiä,jokaisella omansa :-)
Tässä puhutaan nyt uudemmasta pajerosta jossa jakikset, vaihteistot ja vetarit kyllä kestää.
Kannen toki saa rikki (kaikista dieseleistä)jos unohtaa jälkikäynnin ja huollon.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.05.2011, 23:00
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Voi jehna.. täähän ei vissiin ole kuin sadastuhannes ostanko vai enkä HJ vs. pajero..
Kerran huoltoauto = aina huoltoauto eikä muutu miksikään ilman verojen maksua oli se sitten se auton raato vaikka kullasta naputeltu ja hunajalla verotettu, Huoltoauto -> henkilöautoksi niin verottaja läppäsee autoveron maksuun ja summa on se mikä siinä autossa oli veroa uutena ensirekisteröintihetkellä, ei tämänpäiovän taulukoiden mukaan.
Vittuko tätäki jauhetaan 3 krt/vko.....

HJ on tojota ja se o iha vitun jumala ko se o tehtaalla jo täyfdelliseksi raksattu offiautoksi, tossaki o boggerit ja vinssit eessä takana ja katolla ja takapenkillä, turpo fixattu -95 ja ei oo ajettu ku 809 tkm ja vaan 12K€.. halapa.... ja pajero o se runkkari missä ei mikää kestä eikä tota tojoakaan oo hitsattu ku puskureiden välistä vaan 30 vuotta....

Aloittajalle.
SE auto tulee sulle, sun käyttöös.... tee se valintas ihan sen perusteella eläkä sen perusteella mitä netissä kerrotaan...

Tai jos haluut paskan pajeron jolle ei viim n. 100 tkm aikana oo tehty ku perushuollot niin osta toi mun raato pois... saat sen vaan halvalla vaikka 30 K€ in cash....
Jarrut siinä jo vähä vinkuu ku o orkkispalat vissii lopussa...

ottaisko unta vai kaljaa....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.05.2011, 23:48
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Voi jehna.. täähän ei vissiin ole kuin sadastuhannes ostanko vai enkä HJ vs. pajero..
Kerran huoltoauto = aina huoltoauto eikä muutu miksikään ilman verojen maksua oli se sitten se auton raato vaikka kullasta naputeltu ja hunajalla verotettu, Huoltoauto -> henkilöautoksi niin verottaja läppäsee autoveron maksuun ja summa on se mikä siinä autossa oli veroa uutena ensirekisteröintihetkellä, ei tämänpäiovän taulukoiden mukaan.
Vittuko tätäki jauhetaan 3 krt/vko.....

HJ on tojota ja se o iha vitun jumala ko se o tehtaalla jo täyfdelliseksi raksattu offiautoksi, tossaki o boggerit ja vinssit eessä takana ja katolla ja takapenkillä, turpo fixattu -95 ja ei oo ajettu ku 809 tkm ja vaan 12K€.. halapa.... ja pajero o se runkkari missä ei mikää kestä eikä tota tojoakaan oo hitsattu ku puskureiden välistä vaan 30 vuotta....

Aloittajalle.
SE auto tulee sulle, sun käyttöös.... tee se valintas ihan sen perusteella eläkä sen perusteella mitä netissä kerrotaan...

Tai jos haluut paskan pajeron jolle ei viim n. 100 tkm aikana oo tehty ku perushuollot niin osta toi mun raato pois... saat sen vaan halvalla vaikka 30 K€ in cash....
Jarrut siinä jo vähä vinkuu ku o orkkispalat vissii lopussa...

ottaisko unta vai kaljaa....
kerrankin asiallinen kommentti tällä palstalla!!!
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.05.2011, 00:32
Turpo-Urpo:n Avatar
Turpo-Urpo Turpo-Urpo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.06.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 591
Perusasetus

Tuossa tapauksessa kyllä ehdottomasti pajeron puoleen olisin ihte, varmasti ajomukavuus vähintään tuplaten parempi ja kun ei sillä paljo soratietä kauempana ilmeisesti käydä. Jos kuitenki pitää vähän käydä jossain tien paremmalla puolen, on tuommonen vakiokuntoinen lukoton HJ auttamatta todella, sanoisinko vähintäänkin surkea soratien ulkopuolella. Moottorin / muutenkin voimansiirron puolesta tuo hj on suhteellisen varma kampe, jos ihan vakio rengastuksella mennään, pajerosta ei siltä saralta ole henkilökohtaista kokemusta.
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.05.2011, 01:29
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Itsehän se kannattaa käydä koklaamassa kummasta tykkää, se voi olla ihan kumpi tahansa.

Turhia ennakkoluuloja tuskin kumpaakaan kohtaan kannattaa nettikirjoittelusta ammentaa. Pajeron puoleen itsekkin kallistuisin jos nuo ovat vaihtoehdot. 10 vuotta uudempi auto, ja ajettavuudeltaan aivan erilainen, eikä silti kyllä vakiona häpeile vaikio HJ:lle metsässäkään yhtään.

Jos ei meinaa lyödä valtavia renkuloita alle ja korottaa metriä, niin Pajero puoltaa silloin paikkaansa erinomaisesti.

2Gen mallissa on voimansiirto kauttaaltan vahvempi mitä ykköskoppaisissa oli, eli ei kyllä varmaan laatikko leviä sen kummemmin mitä muissakaan yleisesti. Noin on taas noita essonbaarin juttuja.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.05.2011, 07:28
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Kallistusin kanssa pajeron puolelle, ei se hj:n voimansiirtokaan ole ikuista
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.05.2011, 20:36
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Voi jehna.. täähän ei vissiin ole kuin sadastuhannes ostanko vai enkä HJ vs. pajero..
Kerran huoltoauto = aina huoltoauto eikä muutu miksikään ilman verojen maksua oli se sitten se auton raato vaikka kullasta naputeltu ja hunajalla verotettu, Huoltoauto -> henkilöautoksi niin verottaja läppäsee autoveron maksuun ja summa on se mikä siinä autossa oli veroa uutena ensirekisteröintihetkellä, ei tämänpäiovän taulukoiden mukaan.
Vittuko tätäki jauhetaan 3 krt/vko.....
Ja -83 maasturissa se vero saattaapi olla sen 0% eli ei veroa eli turha jauhaa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.05.2011, 17:46
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Tässä puhutaan nyt uudemmasta pajerosta jossa jakikset, vaihteistot ja vetarit kyllä kestää.
Kannen toki saa rikki (kaikista dieseleistä)jos unohtaa jälkikäynnin ja huollon.
Pistäppä siihe uudempaan pajeroo (runkkariin) vähä isompaa renkasta alle,ja lähe mettään...
SIIS OIKEAAN METTÄÄN!!! Ei se kestä paskaakaan! Kyllä runkkari asfaltilla kestää,mutta ei se mikään oikea työkalu ole. (jollainen nelivetokamppeen kuuluu olla!!!)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.05.2011, 19:21
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

En tiiä kannataako näitä asioita perustella millään muulla kuin fiiliksellä.

Eli miltä se tuntuu kun kääntää avaimesta käyntiin...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.05.2011, 19:28
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Pistäppä siihe uudempaan pajeroo (runkkariin) vähä isompaa renkasta alle,ja lähe mettään...
SIIS OIKEAAN METTÄÄN!!! Ei se kestä paskaakaan! Kyllä runkkari asfaltilla kestää,mutta ei se mikään oikea työkalu ole. (jollainen nelivetokamppeen kuuluu olla!!!)
Nyybille tiedoksi,että hyvin kestää isommillakin renkailla
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.05.2011, 21:08
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Pistäppä siihe uudempaan pajeroo (runkkariin) vähä isompaa renkasta alle,ja lähe mettään...
SIIS OIKEAAN METTÄÄN!!! Ei se kestä paskaakaan! Kyllä runkkari asfaltilla kestää,mutta ei se mikään oikea työkalu ole. (jollainen nelivetokamppeen kuuluu olla!!!)
Taidat olla jotenki katkera, voi olla että et pajeroa saanut ja jouduit hj:n hommaamaan etkä sitten ollutkaan tyytyväinen.
Kyllä se pistää itkemään ja morkkaamaan, voi voi.
Ja tuo "runkkari" on jo vanha vitsi, kehity!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.05.2011, 02:14
Matti-
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Pistäppä siihe uudempaan pajeroo (runkkariin) vähä isompaa renkasta alle,ja lähe mettään...
SIIS OIKEAAN METTÄÄN!!! Ei se kestä paskaakaan! Kyllä runkkari asfaltilla kestää,mutta ei se mikään oikea työkalu ole. (jollainen nelivetokamppeen kuuluu olla!!!)
Kyllä näitä höpöttäjiä riittää joka junaan ja osa jää vielä asemallekkin.

Jos laitettais kuitenkin vain faktoja pöytään ja pidettäis keskustelu asia pohjaisena. Juuri tällainen höpöhöpö tinkaaminen tämän palstan mainetta pilaakin. Viestisi on myös asiaton, se ei ota mitään perusteltua kantaa mihinkään.

Minusta tätä palstaa kestäisi moderoida, asiattomat viestit poistaa sotkemasta keskustelua. Täällähän vapaudesta on yleensä pidetty, mutta se myös näköjään sekoitetaan provosoinnin ja riehumisen kanssa, joka taas ei ole mistään kotoisin eikä kuulu hyvän nettikettiin, eli eivät ole hyvän maun mukaisia.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.05.2011, 08:02
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Pajeroon kallistuisin...


Käyttötarkoitus huomioon ottaen nuo maantie/soratieominaisuudet on vaan niin paljon paremmat tossa gen2 koppasessa pajerossa, kuin HJ 60:ssä. GLS mallisena kun vielä olis tuo pajero niin kytkettävä lukkokin löytyy jo taka-akselista menohalujakin parantamaan. Painoetu puoltaa kans pajeroa jos jostain syystä pehmeemmälle alustalle ajautuu. Voimansiirto omissa pajeroissani on ainakin ollut kestävää sorttia. (= ollu 35" renkaat kolme kesää alla ja aika rajussa offikäytössä välillä eikä yhtään murrosta tai vetaria ole tarvinu vaihtaa (vakiot paikoillaan). Omistan myös HJ60:n jonka kanssa vaihtomurrokset on oltava metässä aina mukana ja kalut niiden vaihtamiseen (murrosjumppaan pitää varautua). Koneista sen verran että molemmissa kestää koneet jos pitää huolen että öljyä on ja kiertää koneessa. Tosi on että eihän tuota HJ:n valurautapataa saa yhden ihmisen elinijän aikana rikki jos vaan öljyt aina sisällä... siitä hatunnosto tojotalle (mutta on se painavaki). Gen2 koppasissa pajeroissa on välijäähdytin kaikissa jo valmiina ja kannet kyllä kestää jos ahtopaineet ja syötöt pitää maltillisena... lämpöhän sen alumiinikannen vääntää. Jos virittää niin jäähdytystä parantamalla ja pakopuolen lämpöjä kurissa pitämällä ei vieläkään ongelmia kansien kanssa. Alakerta kestää pajerossakin jos aina öljyt koneessa. Jos mopo karkaa ja rajummat korotukset mielessä joustot säilyttäen niin sitte ehottomasti HJ tuon jäykän etuakselin takia... on se vaan niin helppo korottaa ja joustot säilyy. Pajeron jousikorotus on jo sitten haastavampi homma etuakselin osalta ja vähäisetki joustot katoaa samalla helposti. Toki jos rahaa on ku rakennusmestarilla niin onnistuu se pajeronki korotus helpommin, mutta siinä vaiheessa ehkä järkevin laittaa joku muu auto kuin hj tai pajero.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.05.2011, 15:39
veikkaaja veikkaaja ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.10
Sijainti: Perniö
Viestit: 186
Perusasetus

Kyllä mä itekkin pajeron ottaisin. Jos kiinnostaa metsässä ajella, niin menee tommonen gen 2 33" mutiaisilla jo vaikeisiin paikkoihin. Ja 3" korin korotus ja 35" kumit niin menee vielä paremmin.
Ja etupäästä vähän sauvoja kiristää ja taakse korotusblokit jousiin, niin tulee vähän lisää maavaraa rungon alle.

Ja ei kai sen auton ny mikää hirvittävän korkea tarviikkaan olla? Akselit kumminki raahaa maata. Korinkorotuskin vaan sen takia että isommat kumit mahtuu hyvin pyörimään alla.

Myöskin pajero on paljon mukavampi ajella asfalttiteillä, ja löytyy kaikki mahdolliset herkut kabiinista, eli matkustusmukavuus ainakin on kohillaan.


Eli pajero olis topikin alottajalle imo paras vaihtoehto, kun ei mitään HCjäykkäakselimaastoautoa oltu hakemassakaan.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 18.05.2011, 00:23
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Pajeroo itekin kannatan. Paska tippuu rattailta vasta kun pikkasen on vauhtia. Pajero sinänsä ei ole huono mutta jos kysymys on heitetty offipalstalle niin hei vaan... odotitko todella jotain täältä
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 19.05.2011, 17:21
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
. odotitko todella jotain täältä
Vanhempas ei tainnu odotella et aivoja ja älyä ois jaettu, ennenku sut duunas
No kateus ilmenee monella tapaa
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 19.05.2011, 17:59
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Viestit: 1.479
Perusasetus

Tämä on varmasti ikuinen taistelu
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK
Maplehill Productions
http://www.pajakallio.fi/
http://www.ipefix.fi/
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 19.05.2011, 23:11
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Jos ja kun naisväen mielipide ratkaisee niin pajero jo ihan sen takia että on uudempi....

Nuo wanhat Toyotat on lähinnä miesten vehkeitä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hoojii 60 ei käynnisty!? maurichia Tekniikka & Jutustelu 30 23.01.2011 12:22
Myyty Hoojii 60 -84 artsi777 O/M/V Ajoneuvot 0 23.10.2010 07:35
Myyty HooJii 60 -84 osina artsi777 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.10.2010 21:41
Myyty hoojii artsi777 O/M/V Ajoneuvot 20 05.09.2009 17:08
M:Hoojii 60 paku Humu O/M/V Muut 16 06.03.2005 11:28


Sivu luotu: 10:53 (GMT +2).