Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.05.2011, 14:47
TDK:n Avatar
TDK TDK ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.07.07
Sijainti: Pohjanmaa
Viestit: 151
Perusasetus

Pajero vs hoojii


Eli nyt pitäs valita kumman ottas. Sama hinta, molemmat ajettu 500tkm. hoojii -83 ja pajero -92. Molemmat suht vakiokunnossa. Lantikassa ei lukkoja muuta ku ovissa, pajerossa takalukko. Molemmat huoltoautoja, tässä lantikkaa puoltaa se että on 3paikkanen. Normi kakkosautoksi tulossa, mettäteillä kurvailuja tuskin paljoa mettässä. Vaikka jos pajeron ottaa ei varmaan tarvi kuvitellakkaan kivikossa rymytä ilman muutoksia.

Pajero houkuttelis uudemman olemuksen takia(emännän painostuksen...) mutta ajaako tuommosella naama hymyssä vuodesta toiseen ilman kummempia remontteja? Mätäneekö nämä gen2 kuin pahasti? hoojiistä on 2vuotta sitte laitettu kaikki ruosteet...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.05.2011, 15:19
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Ite ottasin hj:n ihan vaan jäykän etuakselin takia
osia taitaa saada molempiin aikas yhtä hyvin..

valitset sen mistä ite tykkäät, toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä

Täähän on vaan mun mielipide
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.05.2011, 15:22
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Ei näin....


http://www.slck.net/viewtopic.php?t=4311
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.05.2011, 15:39
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Ota se pajero, on ajettavuudeltaan aivan eri tasolla kuin joku kolkytvuotta vanha LANTIKKA. Sopii emännällekin henkilöautomaisuutensa takia.
Ja kulkua löytyy ihan tarpeeksi satunnaisiin "offihommiin" takalukon kanssa. 33" kumet+50mm korikorotus alle niin hyvin pärjää.
Eikä se vakio LANTIKKAkaan ole mikään kummoinen peli, vaikka lievästi tojotamiesten mielipiteistä sen kuvan saa. Eli kivikkoon ei ole asiaa oikeasti kummallakaan.

Taas sitten jos mopon karkaaminen on odotettavissa, jäykkäakselinen on oikea valinta.
Pajeron remppaaminen on halpaa, koneeseen rebuild kitti ja uusi kansi n. 500€ sumujen saarelta. LANTIKKAan taitaa maksaa karvan verran enemmän.

Kato pajerosta levikkeiden alle, jos semmoset on. Sieltä löytyy mätää melko varmasti jos on löytyäkseen.

LANTIKKALANTIKKAAAAAA
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.05.2011, 16:10
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Kannattaa käydä katsomassa ajoja niin asia on selvä. Molemmat ovat persiistä jos väärä kuski mutta pajerolle ääni täältä Kumpikaan ei ole huono
Tojotilla on mätänemisongelma suurempi koska koko auto on suurempi.

Viimeksi muokannut Punanenä : 14.05.2011 16:14
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.05.2011, 18:06
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Nyt Punanenä hiljaa tai alkaa nenä punottaan Kokemuksesta voin sanoa että mädän hj:n hitsaa helposti vuodessa uuden veroiseksi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.05.2011, 18:20
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 226
Perusasetus

Hommasin jokuaika sitten tuollaisen pajeron vm-93 gls.
Voin sanoa että ensimmäinen maasturi minkä ajattelin pitää pitenpään.
Tämä yksilö erittäin hyvillä varusteilla: vakkari, ilmastointi ym. sähköhilppeet.
Kävin koeajamassa myös hj61:stä mutta ei miellyttänyt tai sitten en löytänyt yhteistä säveltä.
En tiennytkään että näin mieluisa on ajaa gen2 pajero ja löyty vielä tarpeellisin varustein.
Ei muutako koeajolle, eiköhän jokaiselle mieluisa kampe löydy.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.05.2011, 18:26
TDK:n Avatar
TDK TDK ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.07.07
Sijainti: Pohjanmaa
Viestit: 151
Perusasetus

Nii ja eihän tossa pajerossa ole airbäkkiä vänkärille? LANDCRUISER HJ60 ois siinä parempi kun tarvis toisinaan saada pari turvaistuinta mukaan. Nii ja niihin penkkeihin tulee täytettäki. Ja mun ajotarvetta kuvaa varmaan hyvin se että oli aiemmin ln110 hilux jolla pääsin ihan tarpeeksi pahoihin paikkoihin. Muuten vakio mutta 33" AT renkaat. Tuo ruoste on ihana asia, ukolla oli gr patukka, se tuntu välillä ettei tallissa kerkee hitsaamaan sitä mukaa ku toisesta päästä mätäni... Muuten laittasin tuommosen mutta ei kiinnosta alkaa autoa hitsipillillä kasassa pitämään, muut remontit kyllä hoituu. Hitsaaminen on perseestä. Tai sitte mä en vaan osaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.05.2011, 08:50
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TDK Näytä viesti
Eli nyt pitäs valita kumman ottas. Sama hinta, molemmat ajettu 500tkm. hoojii -83 ja pajero -92. Molemmat suht vakiokunnossa. Lantikassa ei lukkoja muuta ku ovissa, pajerossa takalukko. Molemmat huoltoautoja, tässä lantikkaa puoltaa se että on 3paikkanen. Normi kakkosautoksi tulossa, mettäteillä kurvailuja tuskin paljoa mettässä. Vaikka jos pajeron ottaa ei varmaan tarvi kuvitellakkaan kivikossa rymytä ilman muutoksia.

Pajero houkuttelis uudemman olemuksen takia(emännän painostuksen...) mutta ajaako tuommosella naama hymyssä vuodesta toiseen ilman kummempia remontteja? Mätäneekö nämä gen2 kuin pahasti? hoojiistä on 2vuotta sitte laitettu kaikki ruosteet...
paljon helpommalla ja halvemmalla pääset jos et osta kumpaakaan, etkä mitään vanhaa nelivetokulkinetta. ne on mekaanisia laitteita ja 20 tai 30 vuotta aiheuttaa kulumista kaikkialla tekniikassa, hyvin useasti tällaisia ei ole huolletttu juuri ollenkaan kun ne on niin varmatoimisa ettei ole kuulemma tarvinnut huoltaa.... näin entiset omistajat selittää...

pellit on varmasti paskaa molemmissa, useimmiten ns. ruostekorjaukset ei kestä paria vuotta kauempaa. useampaa hoojiin vaihde ja jakolaatikkoa olen ollut avaamassa ja yhtään ei ole tullut vastaan sellaista joissa ei olisi laakerointi välttämätöntä!!! lienee sama pajeroiden laatikoiden kanssa. purkaamoiden vaihtolaatikot on samanlaista paskaa kuin se hajonnut.

jos et siis rakasta korjaamista, sinulla ei ole lämmintä hallia, sijaisautoa remontin ajaksi, PALJON AIKAA, hyvät hermot ja ennenkaikkea loputtomasti rahaa korjauksiin NIIN ÄLÄ OSTA MAASTOAUTOA!!!!!

sitten jos välttämättä haluat tämän tyyppisen auton niin osta joku aihio josta rakennat kaiken uusiksi niin täten toimimalla saa varmasti luotettavan auton jota osaa korjata ja huoltaa kun on itse sen tehnyt uusiksi. aikaa tällaiseen toimenpiteeseen voi varata pari kolme vuotta. muuten unohda koko juttu, tämä ei ole harrastus vaan elämäntapa. jos metsästät tai muuten tarvitset välinettä metsätiesiirtymiin niin aja henkilöautolla niin pitkälle kuin pääset ja kävele loppumatka, kävelymatka ei useinkaan maastoauton hankinnalla juuri lyhene.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.05.2011, 09:41
TDK:n Avatar
TDK TDK ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.07.07
Sijainti: Pohjanmaa
Viestit: 151
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
paljon helpommalla ja halvemmalla pääset jos et osta kumpaakaan, etkä mitään vanhaa nelivetokulkinetta. ne on mekaanisia laitteita ja 20 tai 30 vuotta aiheuttaa kulumista kaikkialla tekniikassa, hyvin useasti tällaisia ei ole huolletttu juuri ollenkaan kun ne on niin varmatoimisa ettei ole kuulemma tarvinnut huoltaa.... näin entiset omistajat selittää...
Varmaan ikävä kyllä totta, mutta eiköhän sama koske kaikkia yli 20vuotiaita autoja? Ynnä koneitakin...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.05.2011, 13:33
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Hinta/laatusuhteeltaan varmaan pajerot ovat parempia, paremmat tieominaisuudet ja aika paljon uudemman auton saa samalla rahalla. Eri asia sitten jos maasto-ominaisuudet ovat ykkösasia.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hoojii 60 ei käynnisty!? maurichia Tekniikka & Jutustelu 30 23.01.2011 12:22
Myyty Hoojii 60 -84 artsi777 O/M/V Ajoneuvot 0 23.10.2010 07:35
Myyty HooJii 60 -84 osina artsi777 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.10.2010 21:41
Myyty hoojii artsi777 O/M/V Ajoneuvot 20 05.09.2009 17:08
M:Hoojii 60 paku Humu O/M/V Muut 16 06.03.2005 11:28


Sivu luotu: 06:46 (GMT +2).