Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #76  
Vanha 04.05.2011, 11:02
JeepTrainee:n Avatar
JeepTrainee JeepTrainee ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 43
Perusasetus

Onkohan sulla toi lämpömittari ja/tai anturi ihan järjissään. Mulla tossa 4.0:ssa Renixillä nousee näilläkin keleillä kevyehköllä kuormituksella esim. metsäpolkuja kolutessa herkästi lämmöt sinne hieman alle 100 asteen niin että sähköflekti lähtee pyörimään.
40 astettahan on vain vähän yli normaali ruumiinlämpö -> vesiletkuistakin pitäisi pystyä pitämään paljainkäsin kiinni ilman suurempia poltteluja...
Vastaa lainaten
  #77  
Vanha 07.05.2011, 00:33
ramiss ramiss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.10
Sijainti: Espoo
Viestit: 54
Perusasetus

Taitaa näyttää mittari omiaan, on ne letkut kyllä ihan kuumia.

Pomppasi sitten jeeputin leimalla korkeista co-arvoista tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.
Mistähän vikaa kannattaisi lähteä hakemaan? Perushuollot on kunnossa.

Vikalistassa CO % tyhjäkäynnillä 0,6 ja kierroksilla 0,42.
Ovatko pahasti korkealla, ei mitään tietoa sallituista määristä mulla..?

Eli arvot paperista kirjoitettuna:

_______________HC ppm____CO %__O2%___CO2%__Lambda
Tyhjäkäynti________95_______0,6____0,7_____14,2___ __0
> 2000r/min_______16_______0,42___0,3_____14,4_____1



E: Mikä lieee nimeltään tämä tanko?



Löytyi väljää tuosta yläpään kumista, mutta hankala etsiä osaa, kun ei tiedä osien nimiä
__________________
Nykyinen
Toyota Land Cruider KZJ90 3.0TD

Entiset
Jeep Cherokee Sport 2d 4.0

Viimeksi muokannut ramiss : 07.05.2011 11:41
Vastaa lainaten
  #78  
Vanha 09.05.2011, 08:54
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Raidetangon sisempi pää, vasen tai niinkuin mun luettelossa on, välivarren vasen pää!! Sulla taitaa olla vakiota paksummat varret tuossa, ei näytä vakiolta toi tanko...
Vastaa lainaten
  #79  
Vanha 09.05.2011, 10:23
ramiss ramiss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.10
Sijainti: Espoo
Viestit: 54
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Raidetangon sisempi pää, vasen tai niinkuin mun luettelossa on, välivarren vasen pää!! Sulla taitaa olla vakiota paksummat varret tuossa, ei näytä vakiolta toi tanko...
Mun autossa ihan vakiota on paikallaan, kuva napattu internetin syövereistä lainaan
Täytyykin tulla hakemaan sulta osia tässä joku päivä.
__________________
Nykyinen
Toyota Land Cruider KZJ90 3.0TD

Entiset
Jeep Cherokee Sport 2d 4.0
Vastaa lainaten
  #80  
Vanha 09.05.2011, 10:37
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ramiss Näytä viesti
Mun autossa ihan vakiota on paikallaan, kuva napattu internetin syövereistä lainaan
Täytyykin tulla hakemaan sulta osia tässä joku päivä.
Okei, sitten toi simpukan pää on tuo, jos sun auto on -91 tai uudempi: http://www.jamant.fi/valivarrenpaa-9...39-p-1173.html
Vastaa lainaten
  #81  
Vanha 09.05.2011, 10:57
ramiss ramiss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.10
Sijainti: Espoo
Viestit: 54
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Okei, sitten toi simpukan pää on tuo, jos sun auto on -91 tai uudempi: http://www.jamant.fi/valivarrenpaa-9...39-p-1173.html
Runkonumeron mukaan valmistusvuosi -90.
Täytyy tutkailla autoa vielä tänään josko tarvii jotain muutakin ja pistää sitten verkkotilausta tulemaan.
__________________
Nykyinen
Toyota Land Cruider KZJ90 3.0TD

Entiset
Jeep Cherokee Sport 2d 4.0
Vastaa lainaten
  #82  
Vanha 09.05.2011, 11:34
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ramiss Näytä viesti
Runkonumeron mukaan valmistusvuosi -90.
Täytyy tutkailla autoa vielä tänään josko tarvii jotain muutakin ja pistää sitten verkkotilausta tulemaan.
No sitten se on tuo: http://www.jamant.fi/valivarrenpaa-8...608-p-740.html
Vastaa lainaten
  #83  
Vanha 23.05.2011, 09:20
ramiss ramiss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.10
Sijainti: Espoo
Viestit: 54
Perusasetus

Päästöistä mentiin läpi lisäämällä katalysaattori, joka tuolla OLISI PITÄNYT olla, nyt se on..

Tämän vekottimet saa ostaa pois:

http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/3987380
__________________
Nykyinen
Toyota Land Cruider KZJ90 3.0TD

Entiset
Jeep Cherokee Sport 2d 4.0
Vastaa lainaten
  #84  
Vanha 23.05.2011, 13:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ramiss Näytä viesti
Päästöistä mentiin läpi lisäämällä katalysaattori, joka tuolla OLISI PITÄNYT olla, nyt se on..
Eikä olisi, se ei ole vielä vähäpäästöiseksi merkitty ainakaan alunperin. Onko tuontiauto? Jos on kone kunnossa niin tuon ikäisessä pitäisi mennä päästöt läpi ilman kattiakin ihan heittämällä

Mutta ei sen puoleen, eipä siitä katista haittaakaan juuri ole ja tarvikemallit on kohtuuhalpojakin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #85  
Vanha 24.05.2011, 13:25
ramiss ramiss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.10
Sijainti: Espoo
Viestit: 54
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eikä olisi, se ei ole vielä vähäpäästöiseksi merkitty ainakaan alunperin. Onko tuontiauto? Jos on kone kunnossa niin tuon ikäisessä pitäisi mennä päästöt läpi ilman kattiakin ihan heittämällä

Mutta ei sen puoleen, eipä siitä katista haittaakaan juuri ole ja tarvikemallit on kohtuuhalpojakin.
Tuontiauto on, rekisteröity -93 ilmeisesti irakissa, suomeen tuotu 2002. Konttorin koneella oli merkittynä kolmitoimikatalysaattori pakolliseksi, arvot olivat inssin mukaan "täydelliset" katalysaattorin kanssa.
Mikähän näissä sitten aiheuttaa tota, että päästöt eivät mene heittämällä läpi ilman kattia, jos pitäisi?
Vedot tuntuu olevan tallessa, suodattimet kaikki uutta, sytytysosat uutta jne.
Eikä nyt luulisi, että 240000km ajettu kone olisi kovin väljä mitä näistä nyt on kuullut puhuttavan.
__________________
Nykyinen
Toyota Land Cruider KZJ90 3.0TD

Entiset
Jeep Cherokee Sport 2d 4.0
Vastaa lainaten
  #86  
Vanha 24.05.2011, 14:43
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Ei varmaan mennyt läpi siksi että on vähäpäästöiseksi merkitty. Jos ei ole vähäpäästöinen niin silloinhan päästörajat on korkeammat eikä pitäisi olla mitään ongelmaa. Yleensäkin on tuntunut olevan niin että aika maltillisilla päästöillä on paljonkin ajetut koneet, eli sekin puolustaa että on kestävä kone.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #87  
Vanha 24.05.2011, 23:09
ramiss ramiss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.10
Sijainti: Espoo
Viestit: 54
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei varmaan mennyt läpi siksi että on vähäpäästöiseksi merkitty. Jos ei ole vähäpäästöinen niin silloinhan päästörajat on korkeammat eikä pitäisi olla mitään ongelmaa. Yleensäkin on tuntunut olevan niin että aika maltillisilla päästöillä on paljonkin ajetut koneet, eli sekin puolustaa että on kestävä kone.
Tosiaan vähäpäästöiseksi on merkitty, eli siitähän se sitten.
Bilteman katalysaattori siellä on, olisiko peräti 80 euroa maksanut, halvalla pääsi kerrankin.
Tiedä sitten saako ensi kesäksi laittaa taas uuden..
__________________
Nykyinen
Toyota Land Cruider KZJ90 3.0TD

Entiset
Jeep Cherokee Sport 2d 4.0
Vastaa lainaten
  #88  
Vanha 28.05.2011, 11:45
ramiss ramiss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.10
Sijainti: Espoo
Viestit: 54
Perusasetus

Nyt on kyllä tultu siihen tulokseen, että en taida tästä autosta luopua.
On se niin mahtava menemään maastossa sekä maantiellä, loistava monikäyttöauto.
Täytyy myydä vanha käyttis pois, niin ei tarvitse kahta autoa säilytellä turhaan

Taitaa vähän serokee tiputella nesteitä pikkuhiljaa, jakolaatikosta ilmeisesti tulee hieman atf:ää pihalle, onko tuo takakardaanin etupään häntäkappale yleinen vuotokohta? Auton mukana tuli joku stefa, jonka luulen olevan siihen. Onko siinä häntäkappaleessa muita tiivisteitä, joita kannattaa vaihtaa samalla, kun sitä häntää alkaa purkamaan?

Myös moottoriöljyä tuppaa hieman vuotamaan, onko näihin jotain yleisimpiä vuotokohtia?
Kampuran takastefa näkyisi olevan yleinen, mutta en usko sieltä vuotavan, sillä lohko on ylempääkin öljyinen, ei varmaan tekisi pahaa aloittaa vaikkapa venakopan tiivisteestä.

Minkälaisia tracksion bareja näihin on ollut saatavilla? Omassa autossa näyttäisi olevan pallonivelellä oleva, jonka toisessa päässä on pituussäätö. Jamantilla näyttäisi olevan tuo vakiotanko ilman pituussäätöä ja se korotettuihin tarkoitettu puslapäinen sitten pituussäädöllä, tähän tankoon taas ei oman auton korotus ohjeistuksen mukaan riitä.



Siitä yksi kuvakin autosta.
Pistetään päivitetympää kuvaa, kun on auto maastoväreissä
__________________
Nykyinen
Toyota Land Cruider KZJ90 3.0TD

Entiset
Jeep Cherokee Sport 2d 4.0
Vastaa lainaten
  #89  
Vanha 28.05.2011, 12:23
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Venttiilikopan tiiviste sekä öljynsuodattimen jalka ovat aika yleisiä vuotopaikkoja, kampuran takastefan lisäksi. Muistaakseni siinä häntäkappaleessa ei ole kuin yksi stefa, oliskohan ollut niin että jakolodjun ja häntäpalan väliin laitetaan tiivistemassa tjsp..

Se ei ole traction bar, se on track bar mikä edessä pitää akselia paikallaan kaikenmoisia on saatavilla, parhaat on mallia "double shear" missä tulee kokonaan uusi kiinnike korin päähän, ja ovat säädettäviä. Tuo tehtaan alkuperäisen tyyppinen missä menee vain yhdestä reiästä läpi ei oikein kestä isompia renkaita ja kunnon metsäajoa. Ns. normikäytössä ajaa kyllä asiansa ihan hyvin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #90  
Vanha 28.05.2011, 13:33
ramiss ramiss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.10
Sijainti: Espoo
Viestit: 54
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Venttiilikopan tiiviste sekä öljynsuodattimen jalka ovat aika yleisiä vuotopaikkoja, kampuran takastefan lisäksi. Muistaakseni siinä häntäkappaleessa ei ole kuin yksi stefa, oliskohan ollut niin että jakolodjun ja häntäpalan väliin laitetaan tiivistemassa tjsp..

Se ei ole traction bar, se on track bar mikä edessä pitää akselia paikallaan kaikenmoisia on saatavilla, parhaat on mallia "double shear" missä tulee kokonaan uusi kiinnike korin päähän, ja ovat säädettäviä. Tuo tehtaan alkuperäisen tyyppinen missä menee vain yhdestä reiästä läpi ei oikein kestä isompia renkaita ja kunnon metsäajoa. Ns. normikäytössä ajaa kyllä asiansa ihan hyvin.
Aika heikossa metsäajossa tuo mulla on, lähinnä huonoja teitä, ei mitään offroadia tällä oikeen ajeta, ehkä se vakiotanko sitten kestää. Lieneekö akseli sitten pysyy paikallaan pienen korotuksen kanssa vakiotangolla?

Täytyypä metsästää jostain renkaat siihen jalkaan, ovat ilmeisesti vaihdettavissa? Täytyy katsoa auton mukana tulleesta stefasta varaosanumero, jos sopisi siihen häntäpalaan.
__________________
Nykyinen
Toyota Land Cruider KZJ90 3.0TD

Entiset
Jeep Cherokee Sport 2d 4.0
Vastaa lainaten
  #91  
Vanha 28.05.2011, 17:12
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Muistaakseni siinä häntäkappaleessa ei ole kuin yksi stefa, oliskohan ollut niin että jakolodjun ja häntäpalan väliin laitetaan tiivistemassa tjsp..
Tässä purettuna laatikossa tuo meikän vanha jakolaatikon takakardaanin häntä, tästä varmaan keskustelette?

Click image for larger version

Name:	19032011056.jpg
Views:	506
Size:	96,9 Kt
ID:	19166

Voin vilkasta noista joskos siellä olis useampi kuin yks stefa mutten usko. Joka välissä siellä oli liimat.

Edit: Ei tuossa näyttäny olevan kuin yks stefa siinä aivan hännän päässä. Muissa väleissä tiivisteliimat.

Viimeksi muokannut mparty : 28.05.2011 17:20
Vastaa lainaten
  #92  
Vanha 28.05.2011, 17:53
ramiss ramiss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.10
Sijainti: Espoo
Viestit: 54
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Tässä purettuna laatikossa tuo meikän vanha jakolaatikon takakardaanin häntä, tästä varmaan keskustelette?

Liite 19166

Voin vilkasta noista joskos siellä olis useampi kuin yks stefa mutten usko. Joka välissä siellä oli liimat.

Edit: Ei tuossa näyttäny olevan kuin yks stefa siinä aivan hännän päässä. Muissa väleissä tiivisteliimat.
Okkei hieno homma. Joo tosta vasemmalla laatikossa olevasta osasta puhuin.
__________________
Nykyinen
Toyota Land Cruider KZJ90 3.0TD

Entiset
Jeep Cherokee Sport 2d 4.0
Vastaa lainaten
  #93  
Vanha 26.05.2012, 08:31
Nyki:n Avatar
Nyki Nyki ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.11.11
Sijainti: Lohja
Viestit: 18
Perusasetus

Tankin anturiongelmasta


Tuo polttoainemittarin väärinpäin näyttäminen johtuu siitä, että tankissa on uudemman XJ:n anturi/lähetinosa.
87-90 mallien anturiyksikön toiminta muuttuu päinvastaiseksi vuosimallin -91 kohdalla.

Tuo kiesihän on nykyään mulla.
Nyt siihen tarvitaan suhteellisen nopeasti uusi polttoainepumppu.

Hyllystä löytyy yksi uusi P72 pumppu, mutta se on paikalleen aivan liian pieni.
Lieneekö paketissa sisällä väärä pumppu, kun tuon P72:n pitäisi epämääräisten tietojen mukaan olla sopiva.

.
.
.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Jeep Cherokee Xj pastirolli O/M/V Ajoneuvot 2 25.05.2010 13:41
Myyty Jeep Cherokee Rompe1 O/M/V Ajoneuvot 16 09.02.2009 22:37
Myydään Jeep Cherokee -89 4.0 JPK O/M/V Ajoneuvot 0 15.10.2008 17:24
Jeep Cherokee Xj vm.-89 O/M/V Ajoneuvot 7 29.06.2006 19:48
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 01:28 (GMT +2).