![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#301
|
||||
|
||||
![]()
Noissa vaimentimissakin kyllä taitaa hieman olla sama ongelma kuin monessa muussakin....eli hyvät maksaa. Kaverin chevellessä jotkuu hieman hintavammat vaimentimet....olikohan edelbrockin valikoimasta ja koneen kuitenkin sellainen ehkä vähän yli 650 heppaakin tarjoava V8 ja silti äänet on kyllä todella maltilliset.
|
#302
|
|||
|
|||
![]()
[quote=Jare;746231]Luokkajako mielestäni voisi alkuun olla melko yksinkertaisesti vai rengaskokoon liittyvä.
Sit molemmissa luokissa samat turvavarusteet ja ääni rajoitukset. Omasta mielestäni jos kisaa ajetaan ja vähänkään tosissaan ja nopeuttakin on mukana edes hieman (esim savimäen ylitys pariin kertaan kelloa vastaan??), niin 6-pisteen turvakehikko, kuppipenkit, nelipistevyöt, sivuverkko ovi/ikkuna-aukossa tai käsiremmit olis minimi vaatimus....kypärät tietysti myös,. kuten toimivat jarrut ja toimiva ohjaus. Rata on pieni ja mahdollisimman vähälukuinen luokkajako toimii paremmin. Tätä kannatamme. Jos ainoa syy vaatia tuon tason varustelua autoilta on se savikasa, se tullaan jyräämään maan tasalle! ![]() Nämä halutaan pitää kisoina joihin mahdollisimman monella olisi mahdollisuus osallistua. Sen vuoksi pitää miettiä millainen sen kasan tulee olla jotta kevyemmälläkin turvavarustelulla osallistuminen olisi sallittavaa. Tosin minimissäänkin jonkinlaiset kaaret, turvavyöt ja kypärä ovat ehdottoman pakollisia. Mitä tulee esittämäämme ajatukseen siitä että molempia kilpailuja, eli savea ja triallia ajettaisiin samaan aikaan, siitä ollaan valmiita ottamaan ideoita vastaan. Aika on aina asettanut rajat kaikille kisoille ja tuota mallia tarjoamme lähinnä sen vuoksi kun kisat eivät saisi kestää kuin n. 11.00 - 17.00 välisen ajan. Jos porukka haluaa savettaa autonsa vasta kun on ajanut triallin, sitten pitää trial osuuksia vähentää tai helpontaa jotta aika riittää. Kommentoikaa nyt. Toinen vaihtoehto että tappelemme näistä ohjaajakokouksessa. Me ollaan avoimia kaikille ideoille mutta toteuttamaan pystymme sen mihin rahkeet riittävät. ![]() |
#303
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Oletetaan ja toivotaan että kevät etenee nopeasti. Jatkossa kun rata on jo valmis ja yhdet kisatkin takana, kilpailupäivät ym ilmoitetaan yleisen tavan mukaisesti ajallaan. Nyt on pakko vähän poiketa säännöstä kun rata on vasta vaiheessa. Jatkoa ajatellen tarkoitus olisi että pidettäisiin kisat joka vuosi heinäkuun puolessa välissä. Tämä testi/harjoittelu voisi olla kuukautta ennen. Aikataulu on meille tiukka, mutta tähän ollaan valmiit sitoutumaan. Ja eihän sen radan tarvitse vielä täysin valmis harjoittelupäivänä olla. Jokatapauksessa joitain juttuja saattaa mennä korjauksen alle, eli on ihan hyväkin jos ei olla kaikkea liian pitkälle tehty. Eli alustavasti testing ajot olisi 18.06. Mutta tätäkin voidaan säätää sen mukaan mitä mieltä loppuviimeksi innokkaimmat testiajajat ovat. |
#304
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Desibelit on riittävän kova haaste ainakin rakennettujen tekniikoiden parissa. Tulevaisuudessa niidenkin kurissa pysymiseen joudutaan varmaankin kiinnittämään enemmän huomiota. Monilla asia varmaan on jo kunnossa, meillä ikävä kyllä ei. ![]() |
#305
|
|||
|
|||
![]()
Kommenttia tuohon vaimenninasiaan, mulla on BJ:ssä kasikoneen perässä yksi edelbrockin dual in, dual out rst-vaimennin, muutoin rst-pakosarjat ja 2,5 " rst-putket. Joku tuollainen kuvan mukainen, läpivirtaava, kanavat menee kaksi kertaa ristiin vaimentimen sisällä.
![]() Kohtuu vaimeat, todella miellyttävät äänet, eikä katsurikaan kommentoinut mitenkään. Ei ole siis muita vaimentimia. |
#306
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siis jotain http://store.edelbrock.com/sdtseriesmufflers.aspx sivulla myytävää? Noihan on sangen edullisia, vaikka niille sitten laskis mukaan tullit ja kuljetukset ja kaiken. Jotenkin hassua, että on varaa rakentaa jotain puhtaasti hyödyttömiä useemman tonnin arvosia himmeleitä mutta parin sadan edestä äänettömyyttä on aivan täysin liian kallista, vaikka se sitten saisi koko himmelin käyttökelvottomaksi jopa omalla pihalla kaasutteluun... Mulle ainakin laitteitten äänenpaine on lähinnä haittatekijä jos kohta hyväsointiset koneet onkin lähellä sydäntä. Kovaäänisyys on kuitenkin eri asia kun hyvä soundi. Eniten mun sydän sykkii hyvin ja vapaasti hengittävälle slant sixille joka momentinmuuntimen välityksellä vie nätisti ja riuhtomatta hyvin viihtyvää seuruetta halki kesäisen maaseudun kun mankasta soi Honey B and the T-Bones. Joka tapauksessa pysyäksemme topicissa, on tosi siistiä seurata rataprojektin edistymistä, vaikka se alunperin käynnistykin perse eellä puuhun. Joillekin toisille täysin saavuttamattomissa olevat luvatkin on hankittu ihan sillä byrokratialla millä niitä hankitaan. Joskus syksyllä vasta tiietään mihin suuntaan oikeesti kannattaa mennä, mutta tähän hätään siis näyttää äärettömän lupaavalta. Tahdon tulla kattomaan vaikka tuskin omistan osallistumiskykyisiä ajokkeja siihen mennessä ![]() - t |
#307
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jatketaan mun puolesta rata-asialla. |
#308
|
||||
|
||||
![]()
Montaako autoa on ajateltu ajattaa samaan aikaan?
Kahta vai neljää? Meinaan, mahtuko sinne spooriin kaksi vierekkäin vai oliko tarkoitus ajaa yksi kerrallaan ja sitten hinata / nostaa raato pois ja uutta spooriin? ![]() ![]() Kun näin lukottoman kapineen omistajana (pojat omii jo) taitaa jäädä spoori läpäisemättä.. ..Ilman reiluhkoa alkuvauhtia! ![]() Noh, tutkitaan toi sitten kesäkuussa? Mutta mieluummin ite ajaisin ensin trialin ja sitten vasta särkemään autoo spooriin..
__________________
Broken Back Team #1 |
#309
|
|||
|
|||
![]()
Spoori on tehty niin leveäksi, että kahden auton pitäisi siitä mahtua rinta rinnan menemään.... teoriassa.
![]() Halu on tietenkin tehdä paljon puuhattavaa radalle, mutta kilpailuajan rajoitteellisuuden vuoksi joudutaan ehkä harkitsemaan trial osuuden tarjontaa pienemmäksi ainakin näin ekoja kisoja ajatellen. Ymmärrän kyllä jokaista joka haluaa ensin mennä kikkaileen ja vasta sitten rypemään. ![]() |
#310
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Joo mutta siis noi kaaret nyt lähinnä olis aikalailla tärkeät yhdistettynä kunnon vöihin ja penkkiin. Ei meinaan tuokaan kaato tuossa videon alkupuolella näytä kovin kummoiselta, mutta aika littanaks menee silti. Ja jos tohon ajatellaan skenaario, että se lähteekin kaatuun sieltä savikukkulan huipulta, niin voi mennä vielä paljon enemmänkin kasaan......ja tätä julkisuutta ei varmaankaan haluta? http://www.youtube.com/watch?v=QLzm7QycSAs&NR=1 Videon loppupuolella voi todeta, ettei ollu kaverin jousitus vissiin ihan kohdalleen säädetty, jos mielii tuollaisia hyppyjä tehdä ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Heitelkääs nyt joku tapahtumasta kiinnostunut kilpailun säännöt pöytään, niin päästään hienosäätään ![]() |
#311
|
|||
|
|||
![]() Asemapiirros
Tässä lupaa varten piirtämäni asemapiirros. En ole mikään insinööri ja piiruksen mittasuhteet ovat mitä sattuu. Itse piirretty kuva joka tapauksessa riitti lähinnä suurin piirtein hahmottamaan miten ko. alue käytetään.
Alue on 1,5 ha ilman tuota alareunassa näkyvää parkkipaikkaa. Parkkipaikan kanssa hieman alle 2,0 ha. Piirustukseen on saviosuus piirretty kokonaan sen vuoksi että se on jo karkeasti rakennettu. Trial osuus on tyhjä kun sen tarkkaa sisältöä ei vielä tuossa vaiheessa tiedetty. Piirustus on mittasuhteiltaan liian "laiha". Eli esim. yleisölle tarkoitettu keskualue on käytännössä huomattavasti leveämpi. Isossa maailmassa ei varmaankaan kelpuuteta tällaista asemapiiroksen irvikuvaa, mutta maaseudulla tuntuu olevan eri meininki. ![]() Yleisön ajoneuvot ohjataan viereiselle pellolle. Yleisö tulee alueelle jalkaisin. Yleisöalue tullaan siimoilla rajaamaan keskualueelle josta on hyvä näköala joka suuntaan. Tällä tavalla minimoidaan ikäviä kontakteja kilpa-ajoneuvojen ja yleisön välillä. |
#312
|
|||
|
|||
![]() Projekti etenee tauon jälkeen...
Pitkästä aikaa on ilo kertoa että projektimme etenee tauon jälkeen. Nyt on takana ikävät lupa-asiat ja kevään odotus. Eikun hihat heilumaan.
![]() Ja heiluneet ne Ossilla onkin aina iltaisin päivän päätteeksi. Kuttulandian metsän siimeksistä on kuulunut moottorisahan pärinää ja Willen pörinää. Tuohon tukkien pois viemiseen Ossilla oli monenlaisia visioita, mutta kun tarve on väliaikainen ja pieni, lopulta hän päätyi leikkimään Willellä. Näkymää metsiköstä radalle päin. Pelto on vielä pehmeä eikä kanna kuormaajan painoa. Sähkötolpista on saatu sitova kauppa aikaiseksi, joten ne metsästä tulevat muutamat suuremmat tukit allekirjoittanut pilkkoo klapeiksi samalla kun muutenkin joka vuotista klappisavottaani teen. Hyvä näin, sillä kyllä sähkötolppa maatuvan normi puunrungon voittaa radan rakennusaineena. Jare on useaan otteeseen kaipaillut spooriajo videota ja sen toteutuksessa olemme onnistuneet venkoilemaan loppuun asti. Kevät tuli ja mitään kunnon videota ei saatu aikaiseksi. Jos spoori ei ole ollut kova, se on ollut jäässä. Tässä pari pätkää alkukeväältä. Elimme vahvassa luulossa että Mitsu uppoaisi edes vähän, mutta pohja oli kauttaaltaan jäässä. Oli kuulemma erittäin tasainen ajopinta veden alla. ![]() ![]() ![]() |
#313
|
||||
|
||||
![]()
Hauskan näköistä tuo veneily, mutta öljynvaihdot joka paikkaan tuollasen jälkeen on aika tylsää hommaa.
|
#314
|
||||
|
||||
![]()
Hyvän näköiset videot!!!!
|
#315
|
|||
|
|||
![]() Uusi rataosuus hahmossa, testiajo suoritettu
Kuttulandiassa on hihat heilunut yhdellä miehellä koko päivän. Uusi rataosuus hahmossa ja koeajokin suoritettu...
![]() ![]() ![]() Palataan kuitenkin päivän alkuun. Radanrakentaja käyttää vapaapäivänsä kuinkas muutenkaan kuin rataa rakentaen. Aamulla alkoi kaivinkone pitämään tuttua jurnutustaan: Tästä lähti alkuun uuden rataosuuden kaivaminen. Välillä pauhasi moottorisaha. Huom. tämä kuva sisältää vakavia turvallisuuden laiminlyömiseen liittyviä yksityiskohtia ja ei siten sovi opetuskäyttöön! ![]() Radalta poistutaan kilpa-autoilla tästä kohtaa. Lyhyt ajo Pellonperäntietä ja varikkoalueelle. Koska tämä rata on tuon tien viimeisessä osoitteessa, liittymiskohta radan ja tien välille tehdään niin että tuolla osuudella ei enää ole naapureilla tarvetta ajaa. Heidän risteyksensä on jo ennen tätä kohtaa. Samoin katselijatkin jättävät autonsa parkkipaikalle, johon käännytään ennen tätä kohtaa, joten kohtaamiset kilpa-autojen ja tien muiden käyttäjien kanssa on minimoitu. Tässä niitä nyt on, sähkötolppia täyspitkänä ja vähän pätkänäkin: Talvella tutkein www.ympäristo.fi sivuilta sitä miten pahan ympäristörikoksen teemme käyttämällä näitä radan rakentamisessa. Totuus on että emme tee rikosta ollenkaan. Siellä sanotaan selvästi että CCA kyllästettyjä puupylväitä saa käyttää vain rakenteissa, jotka ovat pysyvässä kosketuksessa maahan tai veteen, sekä silloissa, kaiteissa ja muissa vastaavissa turvallisuusrakenteissa. Muu käyttö on kielletty. Tässä lause joka ehkä aikaansai syksyllä turhaa keskustelua: CCA kyllästettyä puuta ei saa käyttää asuinalueilla, kotitalouksissa eikä merivedessä. Tosin tämä kohta taas estäisi käytön, sillä CCA-KYLLÄSTETTYJÄ PYLVÄITÄ EI SAA KÄYTTÄÄ LEIKKIVÄLINEISSÄ EIKÄ LEIKKIKENTILLÄ! ![]() ![]() Iltapäivällä uusi rataosuus näytti tältä: Koeajoon ei löytynyt muuta autoa kuin Talvisodan jäljiltä vajaakuntoinen Rokkari. Vappuparaatiajo pintakaasulla vielä onnistui mutta tässä savikanjonissa ajelu olikin jo täyttä tuskaa. Hölmöä tietenkin kiusata konevikaista autoa mutta hölmöähän tää meidän kaikki touhu muutenkin on. Niin ja tähän se hauskuus päättyi: ![]() Hieman korjailua kaivinkoneella ja uusi testiajo. Metsään on myös alkanut hahmottumaan ajouomia. Mitähän tuo tolppa tekee tuossa? ![]() ![]() Että tällaista meillä Vampulassa. Viimeksi muokannut Picu : 04.05.2011 20:22 Perustelu: poistettu video |
#316
|
|||
|
|||
![]()
Lataan videon uudelleen kunhan saan siitä youtube laillisen. Pahoitteluni.
![]() |
#317
|
||||
|
||||
![]()
Laitoitko siihe jotain musiikkia? Siihe kuulemma aika helpolla nykyään takerrutaan tuubissa.
|
#318
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() En minä noista sähkötolpista mitään hirsimökkiä rakentaisi, mutta eiköhän ne maassa ole suht vaarattomia terveydelle.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#319
|
|||
|
|||
![]() videoni meni bannaan suomessa!
Tässä ilman taustamusiikkia.
Tosiaankin, olen viime aikoina alkanut käyttämään taustamusiikkia parantamaan ja tehostamaan videoitani. Taustalla soi kahdesta eri kappaleesta pienet kertosäkeen pätkät. Toinen Tom Jones ja toinen Tommi Läntinen. Läntisen kappale loukkasi hänen käyttiksiään. ![]() Tämä oli toinen kerta kun näin kävi, viimeksi oli kyseessä Rednexin kappale ja video meni bannaan Saksassa. Poistin videon silti koska en halua mitään hankaluuksia ja kanavani maineen menettämistä. ![]() Se youtube tarkastus tapahtuu koneellisesti ja se viestikin on ns. koneellinen. Hyvä sinänsä että tieto bannauksesta tulee muutamassa minuutissa videon latauksesta. |
#320
|
||||
|
||||
![]()
Kasin äänet kuulostaa paremmalta kuin Jones tai Läntinen.
![]() Mutta on radassa ajatusta, ei huono. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#321
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ratakin näyttää sopivalta, siitä näemmä rakennellulla pääsee läpi mut kiinnostuksen nimissä tarpeeks moni kaataa että voi hurrata ![]() Lisää samaa vaan, suunta on hyvä ![]() P.S. mitäänhän en oikeesti tietämällä tiiä, oon vaan lukenu isojen poikien juttuja ja märkäkorvailen tehtaankuosisella (vielä) Jeepilläni teitä pitkin |
#322
|
||||
|
||||
![]()
Hauskan näköistä! Mut tosiaan sateen jälkeen noi multa/savikasat saattaa tulla todella haasteellisiks
![]() ![]() ![]() ![]() |
#323
|
||||
|
||||
![]()
Olihan vyöt kiinni?
|
#324
|
|||
|
|||
![]()
Juu, vyöt oli kiinni, eikös se näkynyt ihan selkeesti videollakin?
![]() Eihän tuon testiajon pitänyt noin paljoa jännitystä tarjota. Jos siinä jotain kellahtamisia olisi ollut tiedossa, olisin kuvaajana jo ennakkoon pyrkinyt parempiin asemiin. Tarkoitus tuossa radassa on se, että ajetaan lyhyt mutkitteleva osuus joka on kaivettu maahan. Yhtenä ideana jyrkät 90 asteen kurvit ja hieman kaltevuuskulmia. Varsinaisia jyrkkiä nousuja ja mäkiä ei ole tarkoitus olla niin paljoa mitä kuvista ja videosta nyt sai ymmärtää. Nuo kaivuun jäljiltä olevat savikasat lähtevät vasta sitten kun kanjoni on kaivettu valmiiksi ja toimivaksi. Nyt ensimmäisellä testiajolla oli tarkoitus testata pystyykö kanjonin ajamaan yleensäkään läpi. Vastaus: ei pystynyt koska ratamestari oli jättänyt liian korkean kasan ylitettäväksi. ![]() ![]() Seuraava koeajo tapahtuu ensi viikolla. Rokkari vaatii pikaremppaa ja siihen ei ole nyt aikaa. Suunnitusautoja säästellään lauantain crossi kisoihin Punkalle. ![]() |
#325
|
||||
|
||||
![]()
Joku tuol sano ettei ala pylväistä mökkiä tekemään. No sellaseskii on tullu pari yötä oltuu mikä tehty vanhoista pylväistä. Posti telellä oli sellanen mökki itärajan tuntumas. Tikkuset seinät oli.
|
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Rata BMW | elhapero | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 04.12.2009 22:07 |
Rata Camaro -67 | O/M/V Muut | 2 | 24.08.2005 06:55 | |
Lahden rata? | Tapahtumat | 6 | 22.10.2003 09:51 | |
Alastaron rata-ajopäivät la 21.9 klo:9-11 ja 13-15 | Tron | Yleiset | 0 | 19.09.2002 07:28 |
Rata-ajot ?? | ZR1 | Yleiset | 0 | 20.03.2002 14:37 |