Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2011, 23:10
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Ja ne harjoitus ajot pidetään. Sopivan pienellä ja monipuolisella porukalla olisi kiva testata toimiiko radat vai pitääkö vielä tehdä muutoksia. Nämä harjoitusajot ovat suljettu yleisöltä. Täällä palstalla informoidaan ja toivottavasti saadaan pieni porukka kasaan.
Tästä mä ainakin olisin hyvin kiinnostunut saamaan viikonlopun päivämäärän hyyyyyyyvissä ajoin, jotta ehtiis hieman ehkä jotenkin valmistautua. Mulla siis ideana tulla tarjoamaan testiä HS Ratsunilla ja tarvittaessa muutamia eri rengastuksiakin vois ottaa mukaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.03.2011, 23:15
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Noissa vaimentimissakin kyllä taitaa hieman olla sama ongelma kuin monessa muussakin....eli hyvät maksaa. Kaverin chevellessä jotkuu hieman hintavammat vaimentimet....olikohan edelbrockin valikoimasta ja koneen kuitenkin sellainen ehkä vähän yli 650 heppaakin tarjoava V8 ja silti äänet on kyllä todella maltilliset.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.03.2011, 12:20
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Noissa vaimentimissakin kyllä taitaa hieman olla sama ongelma kuin monessa muussakin....eli hyvät maksaa. Kaverin chevellessä jotkuu hieman hintavammat vaimentimet....olikohan edelbrockin valikoimasta ja koneen kuitenkin sellainen ehkä vähän yli 650 heppaakin tarjoava V8 ja silti äänet on kyllä todella maltilliset.
Ossi kyseli Martelliuksella mitä maksaisi jos tilattaisiin jotkut "vähän" paremmat jenkki äänärit. 300 euroa kappale. Ei laitettu tilaukseen.

Desibelit on riittävän kova haaste ainakin rakennettujen tekniikoiden parissa. Tulevaisuudessa niidenkin kurissa pysymiseen joudutaan varmaankin kiinnittämään enemmän huomiota. Monilla asia varmaan on jo kunnossa, meillä ikävä kyllä ei.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.03.2011, 20:19
hakoteilla hakoteilla ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.03.04
Sijainti: Vaasa
Viestit: 221
Perusasetus

Kommenttia tuohon vaimenninasiaan, mulla on BJ:ssä kasikoneen perässä yksi edelbrockin dual in, dual out rst-vaimennin, muutoin rst-pakosarjat ja 2,5 " rst-putket. Joku tuollainen kuvan mukainen, läpivirtaava, kanavat menee kaksi kertaa ristiin vaimentimen sisällä.


Kohtuu vaimeat, todella miellyttävät äänet, eikä katsurikaan kommentoinut mitenkään. Ei ole siis muita vaimentimia.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.03.2011, 22:19
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hakoteilla Näytä viesti
Kommenttia tuohon vaimenninasiaan, mulla on BJ:ssä kasikoneen perässä yksi edelbrockin dual in, dual out rst-vaimennin, muutoin rst-pakosarjat ja 2,5 " rst-putket. Joku tuollainen kuvan mukainen, läpivirtaava, kanavat menee kaksi kertaa ristiin vaimentimen sisällä.


Kohtuu vaimeat, todella miellyttävät äänet, eikä katsurikaan kommentoinut mitenkään. Ei ole siis muita vaimentimia.

Siis jotain http://store.edelbrock.com/sdtseriesmufflers.aspx sivulla myytävää? Noihan on sangen edullisia, vaikka niille sitten laskis mukaan tullit ja kuljetukset ja kaiken.

Jotenkin hassua, että on varaa rakentaa jotain puhtaasti hyödyttömiä useemman tonnin arvosia himmeleitä mutta parin sadan edestä äänettömyyttä on aivan täysin liian kallista, vaikka se sitten saisi koko himmelin käyttökelvottomaksi jopa omalla pihalla kaasutteluun...

Mulle ainakin laitteitten äänenpaine on lähinnä haittatekijä jos kohta hyväsointiset koneet onkin lähellä sydäntä. Kovaäänisyys on kuitenkin eri asia kun hyvä soundi. Eniten mun sydän sykkii hyvin ja vapaasti hengittävälle slant sixille joka momentinmuuntimen välityksellä vie nätisti ja riuhtomatta hyvin viihtyvää seuruetta halki kesäisen maaseudun kun mankasta soi Honey B and the T-Bones.

Joka tapauksessa pysyäksemme topicissa, on tosi siistiä seurata rataprojektin edistymistä, vaikka se alunperin käynnistykin perse eellä puuhun. Joillekin toisille täysin saavuttamattomissa olevat luvatkin on hankittu ihan sillä byrokratialla millä niitä hankitaan. Joskus syksyllä vasta tiietään mihin suuntaan oikeesti kannattaa mennä, mutta tähän hätään siis näyttää äärettömän lupaavalta. Tahdon tulla kattomaan vaikka tuskin omistan osallistumiskykyisiä ajokkeja siihen mennessä Plussat siis Asioita Aikaansaaville Tekijöille(TM)

- t
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.03.2011, 22:25
hakoteilla hakoteilla ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.03.04
Sijainti: Vaasa
Viestit: 221
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
Siis jotain http://store.edelbrock.com/sdtseriesmufflers.aspx sivulla myytävää? Noihan on sangen edullisia, vaikka niille sitten laskis mukaan tullit ja kuljetukset ja kaiken.
- t
Offtopic jatkuu lyhyesti, sitä mulla olevaa vaimenninta ei ole (enää?) noillakaan sivuilla myynnissä, voi olla jotain poistunutta mallia...

Jatketaan mun puolesta rata-asialla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.03.2011, 14:49
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Montaako autoa on ajateltu ajattaa samaan aikaan?

Kahta vai neljää?

Meinaan, mahtuko sinne spooriin kaksi vierekkäin vai oliko tarkoitus ajaa yksi kerrallaan ja sitten hinata / nostaa raato pois ja uutta spooriin?

Kun näin lukottoman kapineen omistajana (pojat omii jo) taitaa jäädä spoori läpäisemättä..
..Ilman reiluhkoa alkuvauhtia!

Noh, tutkitaan toi sitten kesäkuussa?

Mutta mieluummin ite ajaisin ensin trialin ja sitten vasta särkemään autoo spooriin..
__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.05.2011, 08:20
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Hauskan näköistä! Mut tosiaan sateen jälkeen noi multa/savikasat saattaa tulla todella haasteellisiks
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.05.2011, 09:05
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Olihan vyöt kiinni?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.05.2011, 10:01
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Juu, vyöt oli kiinni, eikös se näkynyt ihan selkeesti videollakin?

Eihän tuon testiajon pitänyt noin paljoa jännitystä tarjota. Jos siinä jotain kellahtamisia olisi ollut tiedossa, olisin kuvaajana jo ennakkoon pyrkinyt parempiin asemiin.

Tarkoitus tuossa radassa on se, että ajetaan lyhyt mutkitteleva osuus joka on kaivettu maahan. Yhtenä ideana jyrkät 90 asteen kurvit ja hieman kaltevuuskulmia. Varsinaisia jyrkkiä nousuja ja mäkiä ei ole tarkoitus olla niin paljoa mitä kuvista ja videosta nyt sai ymmärtää. Nuo kaivuun jäljiltä olevat savikasat lähtevät vasta sitten kun kanjoni on kaivettu valmiiksi ja toimivaksi. Nyt ensimmäisellä testiajolla oli tarkoitus testata pystyykö kanjonin ajamaan yleensäkään läpi. Vastaus: ei pystynyt koska ratamestari oli jättänyt liian korkean kasan ylitettäväksi. En olisi edes laittanut tuubiin näin raakileista testiajoa, mutta tuo kellahdus oli vain pakko saada julkaistua. Tämän jälkeen puheet kaato Genobista ja siitä että se on vaan Genobi joka täällä autoja kaatelee voidaan nyt unohtaa.

Seuraava koeajo tapahtuu ensi viikolla. Rokkari vaatii pikaremppaa ja siihen ei ole nyt aikaa. Suunnitusautoja säästellään lauantain crossi kisoihin Punkalle.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.05.2011, 21:14
silimat:n Avatar
silimat silimat ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.10
Sijainti: Pieksämäki
Viestit: 65
Perusasetus

Joku tuol sano ettei ala pylväistä mökkiä tekemään. No sellaseskii on tullu pari yötä oltuu mikä tehty vanhoista pylväistä. Posti telellä oli sellanen mökki itärajan tuntumas. Tikkuset seinät oli.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.05.2011, 23:15
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Laitetaaski pitkästä aikaa "motivaatio" video klippiä.....vai oonkoha mä laittanu jo tän aiemmin Olin tai en, niin täs klipissä on kyl hyvää actionia Norjan ja Ruotsin monster race kisoista 90-luvulta. Aika rautaisia selkärankoja kyseisillä kuskeilla!!!!

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.03.2011, 12:11
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Tästä mä ainakin olisin hyvin kiinnostunut saamaan viikonlopun päivämäärän hyyyyyyyvissä ajoin, jotta ehtiis hieman ehkä jotenkin valmistautua. Mulla siis ideana tulla tarjoamaan testiä HS Ratsunilla ja tarvittaessa muutamia eri rengastuksiakin vois ottaa mukaan.
Me pidetään edelleen kiinni siitä että kisat ovat 16.07.2011. Päivä virallistetaan vasta sitten kun nähdään kuinka pitkälle kevät etenee ennen kuin päästään työkoneilla rataa rakentamaan. Maan pitää olla aika kuivaa ennen kuin painavalla kuormaajalla työskentely onnistuu.

Oletetaan ja toivotaan että kevät etenee nopeasti.

Jatkossa kun rata on jo valmis ja yhdet kisatkin takana, kilpailupäivät ym ilmoitetaan yleisen tavan mukaisesti ajallaan. Nyt on pakko vähän poiketa säännöstä kun rata on vasta vaiheessa. Jatkoa ajatellen tarkoitus olisi että pidettäisiin kisat joka vuosi heinäkuun puolessa välissä.

Tämä testi/harjoittelu voisi olla kuukautta ennen. Aikataulu on meille tiukka, mutta tähän ollaan valmiit sitoutumaan. Ja eihän sen radan tarvitse vielä täysin valmis harjoittelupäivänä olla. Jokatapauksessa joitain juttuja saattaa mennä korjauksen alle, eli on ihan hyväkin jos ei olla kaikkea liian pitkälle tehty.

Eli alustavasti testing ajot olisi 18.06. Mutta tätäkin voidaan säätää sen mukaan mitä mieltä loppuviimeksi innokkaimmat testiajajat ovat.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Rata BMW elhapero O/M/V Ajoneuvot 2 04.12.2009 22:07
Rata Camaro -67 O/M/V Muut 2 24.08.2005 06:55
Lahden rata? Tapahtumat 6 22.10.2003 09:51
Alastaron rata-ajopäivät la 21.9 klo:9-11 ja 13-15 Tron Yleiset 0 19.09.2002 07:28
Rata-ajot ?? ZR1 Yleiset 0 20.03.2002 14:37


Sivu luotu: 18:17 (GMT +2).