Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.05.2011, 21:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pajerotdic Näytä viesti
no siis toi mitä toi kaasu poljin liikkuu niin ennen kun mitään alettiin ruuvaamaan niin se toiminta säde oli jotain 1/4 liikeradasta mikä oli niinku tyhjästä täyteen kaasuun. loput tyhjää millä ei tuntunu olevan vaikutusta. nyt kun ruuvattu niin kaasu tuntuma tuli että se alkaa nostaa heti ku painaa poljinta ja vetää paremmin aina sinne asti kun poljin on lattiassa. ei se poljin näytä että olis mitään uutta muotoa ottanu. mutta mainitaan nytten vielä että ei tässä mitään suurempaa ongelmaa ole, palatakseni alkuun mitä kysyin että kun savuja ei tule missään vaiheessa ( paitsi paikallaan poljettaessa ) kulkee ihan pirun hyvin nyttenkin, eli siis varmaan aika maksimit mitä tota saa noilla ruuvailuilla kulkee kun mittari ihan liikkuu siis kun 80km/h painaa pohjaan niin ei millään pikku koneisella perässä tultais no en ala sen koommin kehumaan mutta kuitenki kulku on vakioon kun yöllä ja päivällä mutta savua en saa tulemahan
Tuo paikallaan "savuaminen" ei oikein kerro muuta kuin sen, että k.o kek-sinnössä on mekaaninen syöttöpumppu! ihan tosi

Nyt yleisesti syöttöpumpusta: syötön määrä 0-maksimi välillä määritellään
mekaanisesti seuraavista arvoista: Kaasuvivun asento, pyörimisnopeus, ahto-
paine ja hivenen lämpötila. (YLEISTETTY, ja ennakon säätö unohdettu yms)

Jos tuo pumppu ei saa koskaan pyyntöä täydelle teholle, (siis vipu ei pyöräh-
dä max-asentoon), niin pieni japsi ingineeri on suunnitellut sen siten, että
silloin mennään herkuttelemalla, eikä savutella.

Joten voisitko tarkistaa tuon kaasupoljin-pumpun päällä oleva kaasutanko:-
liikeyhdistelmän ihan periaatteen vuoksi? (sorry, mutta se on PAKKO toimia-
niin kuin se yleensä toimii, jos meinaa saada tuon kombinaation toimimaan)

Minulla on edelleen epäilys, että tuossa on nyt vastaava tilanne kuin
taannoin mainostettiin kaasupolkimen liikkeenrajoitinta, ettei polinta saa
painettua yli puolenvälin, silloin tosin sitä mainostettiin kulutuksen
pienentämiseksi

Ja sitten kun olet saanut nuo perusasiat tarkastettua, niin sitten voitas
alkaa hifistelemään polttoainelinjojen painehäviöillä ja noilla muilla paljon
helpommilla yksityiskohdilla....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.05.2011, 11:43
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

no niin nyt savua näkyvissä tyhjä käynti ruuvi ja mutteri sai väistyä kokonaan ja syöttöä lisää. Kaasu vipu ei kuitenkaan osu pumpun runkoon. Turbo ruuvi kiinni eli ahdot 0,6bar ja kaasua niin kyllä tulee mustaa. 1bar niin ei näy savua ja kulku muuttu taas parempaan päin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.05.2011, 19:53
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Onko siinä vielä tavallinen pakoputki vai avarampi?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.05.2011, 21:43
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

orkkis. tarkotus on kyllä tehdä avarampi mallia kylki putki
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.05.2011, 17:50
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

Jos jota kuta kiinnostaa niin linkin alta löytyy pieni koe kiihdytys video.

http://www.youtube.com/watch?v=8wymbskYwpk

eli kertaan vielä mitä tohon on tehty, syöttöä käännetty noin 2,5 melkein osuu kaasuvipu pumpun runkoon ( tyhjäkäynnin säätö pultti ja mutteri ei ole enää paikallaan ) tuli huomattuu että kun liikaa kääntää syöttöjä niin kierrokset jää huutaa ku painaa kaasua, ja mulla kun on automaatti niin veto jää päälle. Kara hiotto jyrkemmäksi ja rajotin holkki poistettu, välijäähdytin volvo v40 tdi:stä joku a4 paperin kokonen, filtteri vaihettu. turbo ruuvi ja ahdot 1,1bar. ihan tyytyväinen kiihtyvyyteen, painoon ja ilmanvastukseen nähden. vielä olis edessä putkisto rakennus.

Viimeksi muokannut pajerotdic : 05.05.2011 18:08
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.05.2011, 20:31
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Seuraava topic: Miksi vesi lentää paisuntasäiliöstä aina kun vedättää?
Saattaapi vakiohyrrällä olla hiukan paine/lämpökuormaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
tyhjäkäynnin säätö hj SLehto Tekniikka & Jutustelu 2 08.01.2008 07:06
Hj 60 ahtopaineen mittaus Hunter Tekniikka & Jutustelu 4 01.09.2006 20:24
Ahtopaineen mittaus Tekniikka & Jutustelu 9 25.12.2005 10:07
Ahtopaineen nosto Tekniikka & Jutustelu 1 24.05.2005 21:39
Pajeron (2.5TD) -90 ahtopaineen säädin Tekniikka & Jutustelu 3 04.03.2004 09:35


Sivu luotu: 18:08 (GMT +2).