Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo
Korvasit kahet tukivarret yksillä Y-malleilla, eli nyt tästä tuli vähän niinku Range tai HDJ tai joku muu? Muuttuuko caster kovin paljoa liikeradan puitteissa eli onko tästä muutoksesta isommin haittaa? Katoaako Death Wobble? Oliko tällä tarkotus ajaa perusajoa maantiellä kovinkaan paljoa?
|
Noi on mun vanhat varret/ alustapanssari mihin ne tulee kiinni. Pari vuotta noilla ajoin, kun säätää oikein niin ei se ajettavuus ainakaan originaalista huonone.. oikeastaan ihan päinvastoin. Lisäksi kun korotetusta autosta on kyse, niin noilla pitkillä tukivarsilla tukivarsien kulma loivenee oleellisesti -> ajomukavuus paranee huomattavasti ja kiipeää kivien ylikin helpommin.
Casterin voi säätää aika vapaasti haluamakseen, toki radius- armeilla casterkulma muuttuu joustoliikkeen mukana, mutta ei sillä ole mitään oleellisesta merkitystä tien päällä ollessa. Tietysti kolmelinkki + panhardi olisi aina parempi, mutta suomen lainsäädännön takia hankala toteuttaa.. pitkillä tukivarsilla kun xj:n etpäähän et kahta ylälinkkiä saa oikein mahtumaan.
Death wobleen vaikuttaa enemmän ohjaus, mutta toki noillakin on merkitystä. Ja siitä ei tarvitse kärsiä kun toteuttaa ohjauksen oikein, kuten myös alustan säädöt oikein