Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.04.2011, 20:51
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

TimoL kekis jo varastamaan ja toteuttamaan mun ideaani lokarin kaarista omassa käyttiksessään joten jotain erilaista täytyy tehdä etten leimaannu matkijaksi... mites tehdä exo gage niin että takaoviakin vois vielä käyttää ihmisten kulkemiseen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.04.2011, 20:58
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
... mites tehdä exo gage niin että takaoviakin vois vielä käyttää ihmisten kulkemiseen.


Ilmeisesti toimii, kun laittaa oikeaan paikkaan ton keski putken...

__________________
Jeep


ISORY

Viimeksi muokannut KoniJeep : 27.04.2011 21:03
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.04.2011, 21:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
TimoL kekis jo varastamaan ja toteuttamaan mun ideaani lokarin kaarista omassa käyttiksessään joten jotain erilaista täytyy tehdä etten leimaannu matkijaksi... mites tehdä exo gage niin että takaoviakin vois vielä käyttää ihmisten kulkemiseen.
Jättämällä b- pilarin putken pois. Jos haluaa kikkailla tyylillä, niin "upotat" pääkaaren b-pilarin sisälle osittain auton sisäpuolella, saat vaikka sisustukset takasin paikalleen ja saat sillä pääkaaren hyvin jemmaan eikä se vie tilaa. Toki ei ole kisaluokituksia täyttävä silloin..

Ite meinasin alunperin tehdä tolleen. Se että saat alapään hitsattua tukevasti vaatisi sen, että rälläköit ensin helmakotelot pois, teet putkea varten b-pilarin "jalkaan" reiän, pääkaari tiputetaan rei' istä läpi, hitsaat kiinni palkkihelmoihin, palkkihelmat paikalleen ja sitten hitsaat putken kiinni b-pilarin jäänteisiin.

Olisi käytännössä paljon helpompaa miltä se kuulostaa

Kun laitat katon reunaa kiertävät putket sopivaan paikkaan, niin se suojaa ovia ihan riittävissä määrin helmaputkien kanssa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.04.2011, 21:21
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

käytännössä siis kisakelvollista kaarta ja aukeavia takaovia ei voi saada samaan jeeppiin jos tosta rivien välistä yhtään ymmärsin...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.04.2011, 21:32
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Ehkä ne kaaret kelpaa sisällä ollessaan, siis EHKÄ, kun virallista vastausta trial-puolelta ei ole vielä tullut. Miksei pääkaarta saisi upottaa B-pilarin sisään?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.04.2011, 21:46
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

ei sillä että kisaan mielii koskaan mennä, mutta on sekin turhaa käyttää kaariin menevä työpanos siten ettei niistä kuiteskaan ole hyötyä, joten se nyt on ainakin varmaa että jos ne joskus teen niin ulkopuolelle tulee.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.04.2011, 21:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
käytännössä siis kisakelvollista kaarta ja aukeavia takaovia ei voi saada samaan jeeppiin jos tosta rivien välistä yhtään ymmärsin...
Voi ne, jos teet pääkaaren heti etupenkkien taakse vinoon. Takatuet voi tehdä irrotettavana, joten normikäytössä takapenkin/ ovien käyttö säilyy. Sopivasti kun teet niin diagonaali(t)nkin saa tehtyä pääkaareen. Ja jos se on siellä b- pilariin upotettuna niin tukee koria julmetun hyvin, on mukavasti piilossa ja ainakin periaatteessa kelpaa trilissa?

Mun mielestä turhaa laittaa kaikkia kaaria ulos, kun oikein tehtynä sisä-/ ulkopuoliset kaaret on siistit, toimivat, tukevat ja myös suojaa korin ulkopuolen hyvin. Ei sinne ulos tartte juuri muuta kun katon reunan, konepellin reunan ja lokarit suojaavat kaaret. pystyputket yms. muut tarpeelliset sisälle.

Mutta onneksi oikeita tapoja tehdä on yhtä monta kuin tekijöitäkin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.04.2011, 21:05
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus


kaikkien mattamustien värisävyjen joukosta valitsin mattamustan millä vanteet värjättiin...



tommosta pientä putken sovittelua kun käyttöauton helmathan tuppaa ottaan usein epätasaisella marketin pihalla niihin hidastetöysyihin ja olen niin laiska etten aina jaksa niitä oikoa joten tämmöinen muotoilu on käytännöllisempi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.05.2011, 14:58
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus


Taas ollut varakäyttöauton puutetta joten täytynyt vaan fiilistellä. Etuperän kopan pultinkannoille ja alareunalle pikavalmistui tommonen suoja ettei sitten raavi marketin korokekivissä pilalle. Kuva ei oikein kerro mutta perän kuoren alareunaa kiertää 40x5 latta joka on sitte noilla ohkasemmiilla latanpätkillä ja leveällä palasella heppailtu kiinni peltikoppaan.


Akku sais olla vaikka tuolla kontissa niin olis talvellakin pitoja risteyksistä lähtiessä.


Täällä tienhoitomäärärahat on niin vähissä että pisemmistäkin joustoista olis hyötyä, tässä ulosjouston rajoittimena jarruletku,ei hyvä. Jousikin kyllä jo on luovuttanut hetki sitten, ehkä joku parempi rajoitin...


Sisäänpäin ei kyllä tarvi mennä, etupyörää ei tarvi kääntää mihkään jos meinaa ettei ota tosissaan johonkin kiinni.


Takapää pohjaanlyöntikumia vasten, no broblemo, jää lokarin sisäkylkeenkin tilaa ainakin aamuleh... ei nyt sentään, lidlin mainoksen verran.



86....


Takapäässä sais olla kyllä enemmän ulostuloja kun iskareissa varmaan vielä varaa, löytyykö tästä pikkuhiljaa viilailemalla sitä yhtään.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.05.2011, 20:27
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Minkä kokoset nuo kummit on?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.02.2012, 00:24
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mun mielestä turhaa laittaa kaikkia kaaria ulos, kun oikein tehtynä sisä-/ ulkopuoliset kaaret on siistit, toimivat, tukevat ja myös suojaa korin ulkopuolen hyvin. Ei sinne ulos tartte juuri muuta kun katon reunan, konepellin reunan ja lokarit suojaavat kaaret. pystyputket yms. muut tarpeelliset sisälle.

Mutta onneksi oikeita tapoja tehdä on yhtä monta kuin tekijöitäkin
Ei välttämättä joka tekijältä onnistu, ks. tämä sätöstys
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.02.2012, 08:30
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus


Karuhko sätös..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.02.2012, 21:39
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Voi ne, jos teet pääkaaren heti etupenkkien taakse vinoon. Takatuet voi tehdä irrotettavana, joten normikäytössä takapenkin/ ovien käyttö säilyy. Sopivasti kun teet niin diagonaali(t)nkin saa tehtyä pääkaareen. Ja jos se on siellä b- pilariin upotettuna niin tukee koria julmetun hyvin, on mukavasti piilossa ja ainakin periaatteessa kelpaa trilissa?

Mun mielestä turhaa laittaa kaikkia kaaria ulos, kun oikein tehtynä sisä-/ ulkopuoliset kaaret on siistit, toimivat, tukevat ja myös suojaa korin ulkopuolen hyvin. Ei sinne ulos tartte juuri muuta kun katon reunan, konepellin reunan ja lokarit suojaavat kaaret. pystyputket yms. muut tarpeelliset sisälle.

Mutta onneksi oikeita tapoja tehdä on yhtä monta kuin tekijöitäkin
mun pitäny jo aikaa kysellä että ei mitään mallikuvia olis tiedossa ettei menis koko viikkoo googletuksessa
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 27.02.2012, 23:23
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus



suuttimet vaihdoin, piti niin vasta nokaa vaihtaessa se tehdä mutta kun eipä tossa ny mittän muutakaan ollut ku töihin menoa odottelin.

vaijerit irti, parit johdot ja sitte pääsi tota bensalinjaa irrotteleen, meinas olla vähän aika ja poika tarttuttanut o-renkaat, pientä väkivaltaa käyttäen sai osat erilleen.



uus ja vanha, kumpi on kumpi...




suuttimet on paperilla saman virtauksen omaavia mutta uudessa on tosiaan toi 4 reikänen kärki vanhan yksilmäsen sijaan
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.02.2012, 12:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
mun pitäny jo aikaa kysellä että ei mitään mallikuvia olis tiedossa ettei menis koko viikkoo googletuksessa
Vilkaise vaikka www.ericsxj.com. Vähän tuon mallin mukaan aloin omaani aikanaan tehdä kaaria, ennenkuin projekti sitten vähän karkasit käsistä Tuollaiset linkin takaa löytyvät kaaret ei sitten tietenkään ole täällä lailliset kaaret mihinkään muuhun kuin officrossiin. Sääntöpykälät täyttävät kaaret on vittumaista tehdä niin että säilyisi takapenkki kunnolla käytettävänä. Aina lähtee oviaukosta tilaa aika reippaasti jos pääkaari tulee kokonaan pään taakse ja siihen ei laita taivutuksia.

Sitten jos jaksat Googlettaa tai muuten vain selailla, niin jenkkien piratesta löytyy XJ:n kaaria ihan pilvin pimein kaikkina mahdollisina eri variantteina
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 28.02.2012, 16:50
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

lube lockkerit tulollaan

jos mä edes tähän saan kaaria aikaseksi niin ne tehdään korin säästämiseksi, ei niinkään mitään kilpailuajatusta silmälläpitäen....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Käyttöauto max.700€ R4p1d0 O/M/V Ajoneuvot 3 12.05.2010 18:00
Ostetaan käyttöauto teamosmo O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2009 21:01
Myydään käyttöauto x 2 osatauno O/M/V Ajoneuvot 4 06.11.2008 17:02
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 11 04.10.2008 09:46
O: Käyttöauto panzer O/M/V Ajoneuvot 7 28.01.2008 21:16


Sivu luotu: 11:33 (GMT +2).