![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No niin, matkustajan puolen putkihelma on nyt kokonaan kiinni hitsattu, vaatii kyllä vielä pientä muokkausta ja päiden tulppausta molemmista päistä etu- ja takarenkaiden hujakoilta. Putkia en vielä laittanut lisäksi, asia on edelleen harkinnan alla. ..ja kun sai palkkihelman tehtyä, niin sai väänneltyä putkea mistä tulee levike. Tuonne pitäisi mahtua tarvittaessa isompikin rengas, mutta ei 32" kumikaan ihan minikokoiselta onneksi näytä. ![]() Tämä on luonnollisesti vielä ihan raakilevaiheessa, mutta putket on jo ihan loppulisella paikallaan hitsattuna. Tuo jalankulkijantappovöline tuosta siistitään aikanaan oikeaan mittaansa ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
näkeeks miun pienet kierot silmät harhoja vai onks tuossa oikeesti noi ahtaat sisä lokkarit? tartteeks nuo mukiloida viel avarammaks?
![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä, ZJ:n sisälokarit on todella paljon ahtaammat kuin esim. XJ:ssä.. noi 32" mahtuu juuri ja juuri pyörimään kun mätkii sieltä täältä terävät lipat sisälle. Ei niitä sentään tartte leikkaa- liimaa- systeemillä avartaa näille pikkurenkaille
![]() Tosin sen verran ehkä kuva valehtelee, että tuolla takana ei ole ongelmaa juurikaan, mutta sen sijaan etupää akkukotelon alta ja toisella puolelta ilmanputsarikotelon alta on todella ahtaat jos isommilla renkailla ajaisi. XJ:n sisälokareihin sentään mahtuu melkein ilman leikkelyä perus 35 x 12.50 kumit aika kivuttomasti, tuonne joutuisi jo tekemään reippaasti tilaa jos haluaisi ilman järjettömiä korotuksia ja sisäänjouston rajoituksia käyttää 35"-36" kumeja. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Rälläköin etulokarin aukon oikean kokoiseksi, niin pääsi sovittelemaan sitä paikalleen ja näkemään tuliko tästä mitään järkevää:
Kyllä siitä kai ihan järkevä tuli, seuraavaksi sitten hitsaan putken yläreunaan kiinni 2mm:n levystä palat vaakatasossa sisälokariin asti, niin putken ja lokarin välinen kolo peittyy. Siihen sitten pystyyn kulmaraudan palat tjsp. mihin saa hyvin kiinni etulokarin ettei alareuna lerpata miten sattuu ![]() Mitoituskin tuli tehtyä ihan sopivasti, jos vähän laajentaa sisälokaria etureunasta, niin ton levikkeen sisälle mahtuu vaikkapa 37 x 13.50 rengas vielä aika kivasti.. On tulevaisuutta varten laajennusvaraa ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Onpa mukavan arkisen näkönen työmatkakulkine tulossa...
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Alkais olla matkustajan puoli pientä viimeistelyä ja maalia vaille valmis.. lokaria tarttee vielä vähän hienosäätää ja kiinnikkeet tehdä.. Aika mukavan oloinen tuli kuitenkin. Nyt toi perkele 32" rengas vaan näyttää aika pieneltä
![]() Vastavaloon tulee hyviä kuvia.. ![]() ..aijuu, sisälokareiden kimppuun käyn joku toinen kerta, nyt ei jaksa ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ehti sitä tänään muutakin kuin kiekkoa katsomaan. Vähän taas tuli turailtua, että saisi pikkuhiljaa auton leimalle.
Etulevikkeiden kanssa samaan aikaan teen myös nuo puskurit. Etupään aloittelua. Jenkit on ajattelevaisia kun saa tungettua 50 x 100 palkkia suoraan aisan päästä sisään ![]() ![]() Etuylityksestä ei tule ollenkaan paha, ottaen huomioon että puskuri on tehty vinssin asennusta silmälläpitäen ![]() edit: Siinä vaiheessa kun vinssin laittaa niin täytyy maskia vähän silpoa.. pitää siihen keksiä joku siisti systeemi ettei tule ihan rujon näköinen. Tää on kuitenkin käyttöauto ![]() ![]() Alla näkyy syylarin alatuki, siihen tulee sitten vinssipedin etuputkesta kasa viistoputkia suojaamaan syylarin ja ilmastoinnin kennoja, ja varmistamaan hyvän jäähdytysilman saannin. Meinasin ensin levystä tehdä siihen suojan, mutta ei jaksa sitä reikien poraamisen määrää että saa ilman kiertämään. ![]() Takapää oli liian hieno, joten päädyin perinteiseen "ei takapuskuria"- teinilook suoraan 80-luvulta ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut Timo_L : 15.05.2011 23:39 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Hienoa
Mun 5.9l grandi on vielä säästynyt pilkkomiselta. Oli hyvä syy kun piti vetää kisa-autoa. Nyt ei ole enää traileriakaan. Ei olisi pitänyt lukea tätä topiikkia
![]() Sain tekniikan maailman testin autosta pdf versiona. Tämä malli maksoi silloin 1998 karvan alle 500.000mk.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Grandi metsään
Tästä ei ainakaan teho lopu kesken. Kun olisi aikaa rakentaa.
TJ Rodeo Drive I alkaa olla sellainen kun siitä haluan. Siis korjataan vain rikkoutuneet osat. TJ Rodeo Drive II odottelee puoliovia maalauksesta, Slip yoke kitin asennusta + jakolaatikon välityksiä 4.0:1. Odottamassa siihen on high pinion dana30 eteen ja dana44 taakse kun osat saa hankittua. 4.11 välitykset jne. Tällä siis vain jätskikiskalle ja työmatkakäytössä. Sitten olisi Grandin vuoro. Olisiko jossain aikaa ostettavissa? Työjono kasvaa. Ei tälläisiä topiikkeja saa olla ![]()
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ohjelmassa tiukkatahtista ja kiireistä rakentamista, vielä pitäisi ainakin kuskin puolen levike ja etupää saada kasaan ennen sunnuntaita niin pääsisi safaroimaan.
Eilinen pohjaanlyöntikumien vaihto oli melkoinen projekti, kuskin puolessa ei mennyt kuin vartti, mutta repsikan puolella etujousen takaisinlaitto tuotti tuskia.. puoltoista tuntia siinä meni, ja satunnaisia vammojakin pääsi syntymään ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Anyway, yritäs nyt saada Jeeppi nippuun ni pääsee sunnuntaina livenä ihmettelemään tätä käyttö-Grandia. Viimeksi muokannut JeepTrainee : 27.05.2011 12:15 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() http://forums.offipalsta.com/group.p...ictureid=81655
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#14
|
||||
|
||||
![]()
..ja näin se jatkuu. 6mm:n levystä lievästi over-kill- hengellä tuo alapuolen suoja sekä viisto-osa. Puolestavälistä hitsattuna kiinni myös koriin, sekä koriaisan molemmin puolin. Kaikki muu 4mm:n tavaraa. Osa varmaan tulee tehtyä vielä ihan 2mm:n roippeesta, ettei tule ihan liian painava. Selvisi myös, että tämä auto on joskus saanut pienen tällin takakulmaan, missä valon alapuolelta (?!) on pelti painunut sisään ja sitä ei ole suoristettu. Sen sijaan Sveitsiläinen korikorjaaja on päättänyt käyttää sentin verran pakkelia ja maalit päälle
![]() Saa nähdä tartteeko leimalle roiskeläpät ![]() ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 02.06.2011 10:26 |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Sehän alkaa näyttää jo ihan perkeleen hyvältä. eipähän ostoskärrit supermarketin pihassa takakulmiakaan kolhi
![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |