![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
|||
|
|||
![]()
-20 pakkasta ja eberi ei lähe lyömättä käyntiin nesteen tiisselilllä, pitää napauttaa polttoaine pumppua vähäsen. viime talvena tuli tehtyä testiä eberillä kovilla pakkasilla, nesteen aine ja pumppu ei jaksa lähteä nakuttammaan mutta muilla merkeillä ei mitään ongelmia
|
#127
|
|||
|
|||
![]()
taloudessa pari dieseliä ja toinen on jokapäiväsessä ajossa ja tankattu missä sattuu.. huomattu vaihtelevia ongelmia kylmäkäynnistyksessä,herää mutta rötää ja tärisee VAIN toisinaan! appiukon kanssakin sitä ihmeteltiin että mikä perkele tuon tekee mutta eipä taida enää tarvita ihmetellä.. pumppu tarkistettu,suodattimet uusittiin syksyllä ammattilaisella eikä ole vaikuttanut! -97 MB
toinen on seissyt syksystä asti pihassa ja tankissa nesteen kesälaadut. ajettiin syksyyn asti päivittäin. ollut aina hyvä lähtemään käyntiin ja toiminut vaan eipä enää! nihkeä herääminen on havaittu vaikka keli oli +4,7 ja aurinko paistoi ja oli roikassa.. hehkut tarkistettu ja toimii.. ei vaan taida mökäkää enää säilyä edes talven yli.. GM 6,2D |
#128
|
|||
|
|||
![]()
eroja ainakin polttoöljyssä huomattavasti.
erään nykyään jo merkittävän polttoaineen myyjän polttoöljy on ihan mitä sattuu. useita kymmeniä työkoneiden pumppuja viime talvena ja myös tänä talvena ja aina kysellessä ollut sama aineen toimittaja. erityisesti talvilaatu. aivan liian kuivaa ja jo 3000tunnin käytön jälkeen kobelcon nestepää näytti kuin olisi hiekkapaperia käytetty. ennen pystyi paljain käsin työskentelemään mutta nykyään pakko olla kumihanskat. suosittelen lisäaineiden käyttöä myös dieselin kanssa. esim red linen rl2 on jo monen vuoden kokemuksella hyvää tavaraa. |
#129
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ensimmäinen tuon suuntainen havainto mitä kuulen. Itellä ollut päinvastoin, sillä poikkeuksella että vaikuttas joittekin aineella menevän samalla kuin suomalaisella ja toisten taas nappaa vajaa 10% enemmän. Mut ei paljon häirihe, kun hankintahinnassa on kuitenkin hieman eroa. Ja orkkisaiheeseen viitaten, jos pakko ei ole, niin nesteen naftamittari ei ole se ensimmäinen vaihtoehto...
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#130
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#131
|
|||
|
|||
![]() vaahtoo
itse olen huomannut eroja tuon vaahtoutumisen suhteen osittain se riippuu pumpusta ja lämpötilasta. mutta yleensä ottaen st1 ja teboilin kama ei kyllä vaahtoudu läheskään niin paljon kun nesteen tai abc tavara, kulutusta en silleen ole seurannut mutta jotenkin käy nätimmin teboilin tavaralla mutta sekin voi olla sellasta toive ajatteluu
![]() |
#132
|
||||
|
||||
![]()
Ainut ero mitä olen eri asemien välillä huomannut niin toisilla asemilla tankki jää vajaamaksi helpommin. Joissain ei meinaa saada tyhjään tankkiinkaan ainetta kun naksuu pistooli heti. Tuokin kyllä loppuu kun kääntää kahvaa eri asentoon.
Kulutus "eroa" saa hyvin kun eka tankkaa sellaisella asemalla missä tankki jää vajaaksi ja toisella asemalla taas menee tankki aivan piri pintaan. Kovilla pakkasilla tankkasin nesteen (-34) ainetta kun sillä on parempi pakkasen kesto st1 (-29) verrattuna. Eipä kyllä mitään ongelmia ollut -35 lukemissakaan. EDIT: Juurikin st1:llä tankki tulee täyteen varmuudella. Kun taas nesteellä ja abc:llä saattaa jäädä tankki vajaaksi. Eli voipi olla tuo vaahtoaminen syynä niin kuin nyymikin tuossa ylhäällä kertoo. Viimeksi muokannut samisami2 : 03.04.2011 16:16 |
#133
|
||||
|
||||
![]()
Hieman offtopiccia mutta tuli tuossa raskassarja lehti ja siinä oli juttu olikos se nyt "red95" etanoli dieselistä.
Jutussa kerrottiin että laboratoriotestien mukaan kyseisessä litkussa on sama energiasisältö kuin tavan dieselissä mutta kun luki juttua eteenpäin niin selvisi että sitä kuluu 1.6-1.9 kertaa enemmän kuin tavan dieseliä???? Eli miten voi olla sama määrä energiaa ja silti sitä pitää polttaa tuplasti että päästään sama matka??Häh! Varmaan tuossa nesteen dieselissäkin on laboratorio testien mukaan sama energiasisältö, mutta koska en aja työmatkoja laboratoriossa niin kannattaa tankata muualta. |
#134
|
||||
|
||||
![]()
Voisko olla joku yhteensopivuusongelma? Siis että nesteen diesel toimii hyvin vaan länsiautoissa ja itäisissä se ei oikein toimi? Ne sitten oikeen omimmaksi tuntee vaan venäläiseltä asemalta saatavan polttoaineen, kun tulee oikeelta ilmansuunnalta! näin sen varmaan on pakko olla, kun ei ole mun saksalaisissa ja amerikkalaisissa dieselautoissa ollenkaan ongelmia tuon nesteen dieselin kanssa!
Edit: Niin ja tietääkseni Suomeen tuodaan hyvin satunnaisesti jalostettuja polttoaineita, joten sieltä samalta Nesteen jalostamolta vaikkapa sen itäaseman polttoaineetkin on lähtöisin. Osaakohan ne sitten laittaa parempia lisäaineita sinne säiliöauton säiliöön? Viimeksi muokannut vmt : 03.04.2011 19:48 Perustelu: pari kirjainta lisää |
#135
|
||||
|
||||
![]()
Siis ongelmia ei ole ollut minkään dieselin kanssa,15 vuoden ja 350000 km kokemuksella Bj:llä menee nesteen/seon ainetta se n. litra/ 100 km enemmän kuin st 1/ teboil/ abc/rysoil aineella.
Että näin. Ja jos on auto joka vie muutenkin vain 5 litraa sataselle, ei noista mitattavaa eroa saa aikaiseksi.Mutta omalla Bertalla jolla ajetaan 140 km/päivä työmatkaa,ja aurataan talvella siihen päälle jolloin ainetta menee toista tankillista päivässä alkaa se ero jo näkyä... |
#136
|
||||
|
||||
![]()
Kaikki lisäaineet lisätään jalostamolla hyvinkin tarkasti.
__________________
Tumpula Racing Team |
#137
|
||||
|
||||
![]()
Miksköhän Suomessa ei myydä kahta eri laatuista/hintaista dieseliä samalla asemalla, kuten lähes jokaisessa maassa keski-Euroopassa on tapana?
On esim. V-Power Dieseliä Shellillä ja jokaisella oma parempilaatuinen "teho-diesel". Hinta tietty vähän kovempi myös, mutta olin huomaavinani toisinaan että paremmin antoi löylyä ja vähemmän kulutti. Liettuasta tankkasin viime kesänä jotain perus-kuraa, millä ei vehkeet liikkunu oikein kunnolla ja kulutus sen mukaista. Sen jälkeen Puolasta tankatulla V-Powerilla jakso Toitsu taas eri tahtiin. |
#138
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole tämän maan tapojen mukaista että _kansa_ saisi itse vaikuttaa asioihin valitsemalla sen mikä sopisi kansalaiselle parhaiten.....
|
#139
|
||||
|
||||
![]()
Yhden uuden tuotteen lisääminen Suomen jokaiselle huoltoasemalle vaatisi aikamoisen työn. Eli joka asemalle yksi säiliö lisää maan alle.
__________________
Tumpula Racing Team |
#140
|
||||
|
||||
![]()
Nii voisihan sitä kesällä myydä talvilaadun sijaan sitä jerkkukamaa, ja talvella sitten sitä kesälaatuna.
Mutta kuten sanottua niin ei pidä antaa kansalle liikaa valinnanvaraa. |
#141
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Teboililta kun tankkaa löpöpöntön saa sen laskea piripintaan ilman vaahtoa,mut nesteeltä jää pönttö 10cm vajaaks kun alkaa kuohut tulla yli.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#142
|
|||
|
|||
![]() nakutus
kävi tuossa helmikuussa sillä viisiin, että yhden tankkauksen jälkeen (ABC) alkoi Nissanin KC 1999, 2.5 rallattamaan samalla tavalla kuin ne vanhat datsunin bensa koneet, kun detonoivat kuormitettaessa. No pitihän sitä melkein unet menettää. Kaksi tankillista ajoin, ja vika oli olemassa, mutta nyt kolmannen tankkauksen jälkeen se ääni hävisi. Mieleen tuli tuo pakkaskestävyyden parantaminen, että alkoholihan sitoo vettä paremmin(vrt. jäänestoaine). Myös huuhtelee varmasti pumpusta liiat voitelut, eli olisiko aineessa ollut sitten seokset mitä sattuu, tai vettä enemmän kuin sallittu, tai näiden yhdistelmä. Omituinen ongelma kun diisseli detonoi, kun sen peruskäynti periaatehan on sama kuin ongelma tässä tapauksessa.
P.S PA-asema oli joka kerran sama Tai sitten siellä koneessa on se vika vieläkin, mutta piilevänä. |
#143
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitä tankkasit? http://www.iltasanomat.fi/autot/Dies...375512958.html ![]() Liekkö muuallakin sattunut?
__________________
Jeep ISORY |
#144
|
|||
|
|||
![]() Mahtava kirjanpito!
Eipä paljon taida tietoa olla, milloin tavaraa tullu ja lähtenyt.
Tankkiauton tyhjennysaikahan selviää piirturilta tai jopa turvakamerasta ![]() ja lähes kaikki tankkauksethan tehdään kortilla.... Tuossa 80 autossa on paljon korjattavaa, bensavehkeissä katit kja lamdat lujilla. Dieseleissä pumput ja suihkut saavat siipeensä, ainakin kestoikä lyhenee. Jos olette tankanneet tuota kokelia, niin heti hinurilla merkkikorjaamolle. (ainakin minun auto lähtisi) Ja verottajan pitäs reagoida kanssa, nimittäin paljon autoja jolla vähenpiveroset litkut tankissa ![]() |
#145
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#146
|
|||
|
|||
![]()
prkl, päivämäärät täsmää vielä
|
#147
|
|||
|
|||
![]() Ja uutta puuta pesään.
Nyt ilmeisesti on hyvä kello kaikunu kauas. Neste on likipitäen ainoana
öljy-yhtiönä maailmassa jos ei libyan vastaavia lasketa ONNISTUNU TEKEMÄÄN TAPPIOTA NIMENOMAAN NÄISSÄ HOMODIESELHANKKEISSAAN!!! |
#148
|
|||
|
|||
![]()
Onks Nesteellä ollu sit erikseen hetero- ja lesbodieselhankkeitakin?
![]() |
#149
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
"Kuten ohjeistimme helmikuun alussa, Uusiutuvat polttoaineet -segmentin tulos tulee olemaan tappiollinen koko kuluvan vuoden. Vaikuttaa siltä, että Uusiutuvien polttoaineiden toinen neljännes tulee olemaan hieman ensimmäistä heikompi johtuen lainsäädännön hitaasta etenemisestä ja ISCC-sertifioidun raaka-aineen heikosta saatavuudesta. Myyntimäärät kuitenkin nousevat asteittain vuoden jälkimmäisellä puoliskolla, kun uusia markkina-alueita avautuu ja Euroopan markkinoille on saatavilla enemmän ISCC-sertifioitua raaka-ainetta. Rotterdamin laitoksemme on lähes valmis, ja sen odotetaan käynnistyvän muutaman kuukauden kuluessa.” Onpas taas nyybi tietäväinen. Kyseinen asia on ollut tiedossa jo kauan. Ei minkään uuden asian kehittely tuota heti voittoa, luulisi nyybin sen verran tietävän asioista. Bisnesmaailmassa asioita osataan katsoa pitkälle tulevaisuuteen.
__________________
Tumpula Racing Team |
#150
|
||||
|
||||
![]()
Tuli tuossa Euroopan kierroksella kokeiltua erilaisia dieseleitä. Ranskassa tankkasin jotain Esson energy-dieseliä...... Siitä taisi puuttua vaan etuliite: Low
![]() Koska huomasi oikein kaasupolkimen asennosta että ei portteri kulje samallalailla kuin aiemmin, Eli veto oli paljon heikompaa tuolla aineella. Kulutus pysyi kyllä melko samana. Saksassa tankkasin dieseliä jossa oli seassa 7% biodieseliä= ei vaikutusta kulkupuoleen eikä kulutukseen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus | gikseri | Maasturiprojektit | 25 | 19.08.2011 09:34 |
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä | _kekkula_ | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2009 18:41 |
Euroopan karttoja Oziin? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.06.2007 21:51 |
Neste / neste-lämmönvaihdin | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.05.2007 19:15 |
C5 euroopan malli | C5 | 1 | 28.05.2003 06:22 |