Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #126  
Vanha 03.04.2011, 08:04
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

-20 pakkasta ja eberi ei lähe lyömättä käyntiin nesteen tiisselilllä, pitää napauttaa polttoaine pumppua vähäsen. viime talvena tuli tehtyä testiä eberillä kovilla pakkasilla, nesteen aine ja pumppu ei jaksa lähteä nakuttammaan mutta muilla merkeillä ei mitään ongelmia
Vastaa lainaten
  #127  
Vanha 03.04.2011, 09:41
ReTrO ReTrO ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.07
Sijainti: Rahkoila
Viestit: 39
Perusasetus

taloudessa pari dieseliä ja toinen on jokapäiväsessä ajossa ja tankattu missä sattuu.. huomattu vaihtelevia ongelmia kylmäkäynnistyksessä,herää mutta rötää ja tärisee VAIN toisinaan! appiukon kanssakin sitä ihmeteltiin että mikä perkele tuon tekee mutta eipä taida enää tarvita ihmetellä.. pumppu tarkistettu,suodattimet uusittiin syksyllä ammattilaisella eikä ole vaikuttanut! -97 MB

toinen on seissyt syksystä asti pihassa ja tankissa nesteen kesälaadut. ajettiin syksyyn asti päivittäin. ollut aina hyvä lähtemään käyntiin ja toiminut vaan eipä enää! nihkeä herääminen on havaittu vaikka keli oli +4,7 ja aurinko paistoi ja oli roikassa.. hehkut tarkistettu ja toimii.. ei vaan taida mökäkää enää säilyä edes talven yli.. GM 6,2D
Vastaa lainaten
  #128  
Vanha 03.04.2011, 10:09
jolavi jolavi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.04.11
Sijainti: hyttikangas
Viestit: 1
Perusasetus

eroja ainakin polttoöljyssä huomattavasti.
erään nykyään jo merkittävän polttoaineen myyjän polttoöljy on ihan mitä sattuu. useita kymmeniä työkoneiden pumppuja viime talvena ja myös tänä talvena ja aina kysellessä ollut sama aineen toimittaja.

erityisesti talvilaatu. aivan liian kuivaa ja jo 3000tunnin käytön jälkeen kobelcon nestepää näytti kuin olisi hiekkapaperia käytetty. ennen pystyi paljain käsin työskentelemään mutta nykyään pakko olla kumihanskat.

suosittelen lisäaineiden käyttöä myös dieselin kanssa. esim red linen rl2 on jo monen vuoden kokemuksella hyvää tavaraa.
Vastaa lainaten
  #129  
Vanha 03.04.2011, 10:34
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuuno Näytä viesti
Toisaalta vuosikausien kokemuksen perusteella venäläinen disel on myös tehokkaampaa, eli kulutus on jonkun desin pienempi.

Ensimmäinen tuon suuntainen havainto mitä kuulen.

Itellä ollut päinvastoin, sillä poikkeuksella että vaikuttas joittekin aineella menevän samalla kuin suomalaisella ja toisten taas nappaa vajaa 10% enemmän. Mut ei paljon häirihe, kun hankintahinnassa on kuitenkin hieman eroa.

Ja orkkisaiheeseen viitaten, jos pakko ei ole, niin nesteen naftamittari ei ole se ensimmäinen vaihtoehto...
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #130  
Vanha 03.04.2011, 10:53
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
-20 pakkasta ja eberi ei lähe lyömättä käyntiin nesteen tiisselilllä, pitää napauttaa polttoaine pumppua vähäsen. viime talvena tuli tehtyä testiä eberillä kovilla pakkasilla, nesteen aine ja pumppu ei jaksa lähteä nakuttammaan mutta muilla merkeillä ei mitään ongelmia
On taas nyybillä niin tieteellistä ja luotettavaa tutkimusta että joopa joo.......
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #131  
Vanha 03.04.2011, 15:47
TDi nyybinä
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

vaahtoo


itse olen huomannut eroja tuon vaahtoutumisen suhteen osittain se riippuu pumpusta ja lämpötilasta. mutta yleensä ottaen st1 ja teboilin kama ei kyllä vaahtoudu läheskään niin paljon kun nesteen tai abc tavara, kulutusta en silleen ole seurannut mutta jotenkin käy nätimmin teboilin tavaralla mutta sekin voi olla sellasta toive ajatteluu
Vastaa lainaten
  #132  
Vanha 03.04.2011, 16:12
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Ainut ero mitä olen eri asemien välillä huomannut niin toisilla asemilla tankki jää vajaamaksi helpommin. Joissain ei meinaa saada tyhjään tankkiinkaan ainetta kun naksuu pistooli heti. Tuokin kyllä loppuu kun kääntää kahvaa eri asentoon.
Kulutus "eroa" saa hyvin kun eka tankkaa sellaisella asemalla missä tankki jää vajaaksi ja toisella asemalla taas menee tankki aivan piri pintaan.
Kovilla pakkasilla tankkasin nesteen (-34) ainetta kun sillä on parempi pakkasen kesto st1 (-29) verrattuna. Eipä kyllä mitään ongelmia ollut -35 lukemissakaan.

EDIT: Juurikin st1:llä tankki tulee täyteen varmuudella. Kun taas nesteellä ja abc:llä saattaa jäädä tankki vajaaksi. Eli voipi olla tuo vaahtoaminen syynä niin kuin nyymikin tuossa ylhäällä kertoo.

Viimeksi muokannut samisami2 : 03.04.2011 16:16
Vastaa lainaten
  #133  
Vanha 03.04.2011, 18:41
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Hieman offtopiccia mutta tuli tuossa raskassarja lehti ja siinä oli juttu olikos se nyt "red95" etanoli dieselistä.

Jutussa kerrottiin että laboratoriotestien mukaan kyseisessä litkussa on sama energiasisältö kuin tavan dieselissä mutta kun luki juttua eteenpäin niin selvisi että sitä kuluu 1.6-1.9 kertaa enemmän kuin tavan dieseliä????

Eli miten voi olla sama määrä energiaa ja silti sitä pitää polttaa tuplasti että päästään sama matka??Häh!

Varmaan tuossa nesteen dieselissäkin on laboratorio testien mukaan sama energiasisältö, mutta koska en aja työmatkoja laboratoriossa niin kannattaa tankata muualta.
Vastaa lainaten
  #134  
Vanha 03.04.2011, 19:36
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Voisko olla joku yhteensopivuusongelma? Siis että nesteen diesel toimii hyvin vaan länsiautoissa ja itäisissä se ei oikein toimi? Ne sitten oikeen omimmaksi tuntee vaan venäläiseltä asemalta saatavan polttoaineen, kun tulee oikeelta ilmansuunnalta! näin sen varmaan on pakko olla, kun ei ole mun saksalaisissa ja amerikkalaisissa dieselautoissa ollenkaan ongelmia tuon nesteen dieselin kanssa!

Edit: Niin ja tietääkseni Suomeen tuodaan hyvin satunnaisesti jalostettuja polttoaineita, joten sieltä samalta Nesteen jalostamolta vaikkapa sen itäaseman polttoaineetkin on lähtöisin. Osaakohan ne sitten laittaa parempia lisäaineita sinne säiliöauton säiliöön?

Viimeksi muokannut vmt : 03.04.2011 19:48 Perustelu: pari kirjainta lisää
Vastaa lainaten
  #135  
Vanha 03.04.2011, 20:34
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Siis ongelmia ei ole ollut minkään dieselin kanssa,15 vuoden ja 350000 km kokemuksella Bj:llä menee nesteen/seon ainetta se n. litra/ 100 km enemmän kuin st 1/ teboil/ abc/rysoil aineella.

Että näin. Ja jos on auto joka vie muutenkin vain 5 litraa sataselle, ei noista mitattavaa eroa saa aikaiseksi.Mutta omalla Bertalla jolla ajetaan 140 km/päivä työmatkaa,ja aurataan talvella siihen päälle jolloin ainetta menee toista tankillista päivässä alkaa se ero jo näkyä...
Vastaa lainaten
  #136  
Vanha 04.04.2011, 13:29
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Osaakohan ne sitten laittaa parempia lisäaineita sinne säiliöauton säiliöön?
Kaikki lisäaineet lisätään jalostamolla hyvinkin tarkasti.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #137  
Vanha 04.04.2011, 16:37
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.068
Perusasetus

Miksköhän Suomessa ei myydä kahta eri laatuista/hintaista dieseliä samalla asemalla, kuten lähes jokaisessa maassa keski-Euroopassa on tapana?

On esim. V-Power Dieseliä Shellillä ja jokaisella oma parempilaatuinen "teho-diesel". Hinta tietty vähän kovempi myös, mutta olin huomaavinani toisinaan että paremmin antoi löylyä ja vähemmän kulutti. Liettuasta tankkasin viime kesänä jotain perus-kuraa, millä ei vehkeet liikkunu oikein kunnolla ja kulutus sen mukaista. Sen jälkeen Puolasta tankatulla V-Powerilla jakso Toitsu taas eri tahtiin.
Vastaa lainaten
  #138  
Vanha 04.04.2011, 18:18
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Miksköhän Suomessa ei myydä kahta eri laatuista/hintaista dieseliä samalla asemalla, kuten lähes jokaisessa maassa keski-Euroopassa on tapana?
Ei ole tämän maan tapojen mukaista että _kansa_ saisi itse vaikuttaa asioihin valitsemalla sen mikä sopisi kansalaiselle parhaiten.....
Vastaa lainaten
  #139  
Vanha 04.04.2011, 18:45
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Ei ole tämän maan tapojen mukaista että _kansa_ saisi itse vaikuttaa asioihin valitsemalla sen mikä sopisi kansalaiselle parhaiten.....
Yhden uuden tuotteen lisääminen Suomen jokaiselle huoltoasemalle vaatisi aikamoisen työn. Eli joka asemalle yksi säiliö lisää maan alle.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #140  
Vanha 04.04.2011, 19:16
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Nii voisihan sitä kesällä myydä talvilaadun sijaan sitä jerkkukamaa, ja talvella sitten sitä kesälaatuna.

Mutta kuten sanottua niin ei pidä antaa kansalle liikaa valinnanvaraa.
Vastaa lainaten
  #141  
Vanha 04.04.2011, 20:06
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.115
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TDi nyybinä Näytä viesti
itse olen huomannut eroja tuon vaahtoutumisen suhteen osittain se riippuu pumpusta ja lämpötilasta. mutta yleensä ottaen st1 ja teboilin kama ei kyllä vaahtoudu läheskään niin paljon kun nesteen tai abc tavara, kulutusta en silleen ole seurannut mutta jotenkin käy nätimmin teboilin tavaralla mutta sekin voi olla sellasta toive ajatteluu
Tuo vaahtoamishavainto pitää paikkansa ainakin polttoöljyn suhteen.
Teboililta kun tankkaa löpöpöntön saa sen laskea piripintaan ilman vaahtoa,mut nesteeltä jää pönttö 10cm vajaaks kun alkaa kuohut tulla yli.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #142  
Vanha 06.04.2011, 13:42
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

nakutus


kävi tuossa helmikuussa sillä viisiin, että yhden tankkauksen jälkeen (ABC) alkoi Nissanin KC 1999, 2.5 rallattamaan samalla tavalla kuin ne vanhat datsunin bensa koneet, kun detonoivat kuormitettaessa. No pitihän sitä melkein unet menettää. Kaksi tankillista ajoin, ja vika oli olemassa, mutta nyt kolmannen tankkauksen jälkeen se ääni hävisi. Mieleen tuli tuo pakkaskestävyyden parantaminen, että alkoholihan sitoo vettä paremmin(vrt. jäänestoaine). Myös huuhtelee varmasti pumpusta liiat voitelut, eli olisiko aineessa ollut sitten seokset mitä sattuu, tai vettä enemmän kuin sallittu, tai näiden yhdistelmä. Omituinen ongelma kun diisseli detonoi, kun sen peruskäynti periaatehan on sama kuin ongelma tässä tapauksessa.

P.S PA-asema oli joka kerran sama

Tai sitten siellä koneessa on se vika vieläkin, mutta piilevänä.
Vastaa lainaten
  #143  
Vanha 06.04.2011, 14:03
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
kävi tuossa helmikuussa sillä viisiin, että yhden tankkauksen jälkeen (ABC) alkoi Nissanin KC 1999, 2.5 rallattamaan samalla tavalla kuin ne vanhat datsunin bensa koneet, kun detonoivat kuormitettaessa. No pitihän sitä melkein unet menettää. Kaksi tankillista ajoin, ja vika oli olemassa, mutta nyt kolmannen tankkauksen jälkeen se ääni hävisi. Mieleen tuli tuo pakkaskestävyyden parantaminen, että alkoholihan sitoo vettä paremmin(vrt. jäänestoaine). Myös huuhtelee varmasti pumpusta liiat voitelut, eli olisiko aineessa ollut sitten seokset mitä sattuu, tai vettä enemmän kuin sallittu, tai näiden yhdistelmä. Omituinen ongelma kun diisseli detonoi, kun sen peruskäynti periaatehan on sama kuin ongelma tässä tapauksessa.

P.S PA-asema oli joka kerran sama

Tai sitten siellä koneessa on se vika vieläkin, mutta piilevänä.

Mitä tankkasit? http://www.iltasanomat.fi/autot/Dies...375512958.html

Liekkö muuallakin sattunut?
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #144  
Vanha 07.04.2011, 10:35
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mahtava kirjanpito!


Eipä paljon taida tietoa olla, milloin tavaraa tullu ja lähtenyt.
Tankkiauton tyhjennysaikahan selviää piirturilta tai jopa turvakamerasta
ja lähes kaikki tankkauksethan tehdään kortilla....

Tuossa 80 autossa on paljon korjattavaa, bensavehkeissä katit kja lamdat lujilla.

Dieseleissä pumput ja suihkut saavat siipeensä, ainakin kestoikä lyhenee.

Jos olette tankanneet tuota kokelia, niin heti hinurilla merkkikorjaamolle.
(ainakin minun auto lähtisi)

Ja verottajan pitäs reagoida kanssa, nimittäin paljon autoja jolla vähenpiveroset litkut tankissa
Vastaa lainaten
  #145  
Vanha 09.04.2011, 15:47
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Mitä tankkasit? http://www.iltasanomat.fi/autot/Dies...375512958.html

Liekkö muuallakin sattunut?
Sama korporaatio, Lappeenrannassa!!!!!
Vastaa lainaten
  #146  
Vanha 09.04.2011, 15:50
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Sama korporaatio, Lappeenrannassa!!!!!
prkl, päivämäärät täsmää vielä
Vastaa lainaten
  #147  
Vanha 30.04.2011, 18:30
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ja uutta puuta pesään.


Nyt ilmeisesti on hyvä kello kaikunu kauas. Neste on likipitäen ainoana
öljy-yhtiönä maailmassa jos ei libyan vastaavia lasketa ONNISTUNU TEKEMÄÄN TAPPIOTA NIMENOMAAN NÄISSÄ HOMODIESELHANKKEISSAAN!!!
Vastaa lainaten
  #148  
Vanha 30.04.2011, 18:40
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Onks Nesteellä ollu sit erikseen hetero- ja lesbodieselhankkeitakin? Noillehan täytyy vissiin olla omat mittaritkin ettei vaan tule jälkikäteen sanomista...
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #149  
Vanha 01.05.2011, 06:12
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Nyt ilmeisesti on hyvä kello kaikunu kauas. Neste on likipitäen ainoana
öljy-yhtiönä maailmassa jos ei libyan vastaavia lasketa ONNISTUNU TEKEMÄÄN TAPPIOTA NIMENOMAAN NÄISSÄ HOMODIESELHANKKEISSAAN!!!
Toimitusjohtaja Matti Lievonen

"Kuten ohjeistimme helmikuun alussa, Uusiutuvat polttoaineet -segmentin tulos tulee olemaan tappiollinen koko kuluvan vuoden. Vaikuttaa siltä, että Uusiutuvien polttoaineiden toinen neljännes tulee olemaan hieman ensimmäistä heikompi johtuen lainsäädännön hitaasta etenemisestä ja ISCC-sertifioidun raaka-aineen heikosta saatavuudesta. Myyntimäärät kuitenkin nousevat asteittain vuoden jälkimmäisellä puoliskolla, kun uusia markkina-alueita avautuu ja Euroopan markkinoille on saatavilla enemmän ISCC-sertifioitua raaka-ainetta. Rotterdamin laitoksemme on lähes valmis, ja sen odotetaan käynnistyvän muutaman kuukauden kuluessa.”

Onpas taas nyybi tietäväinen. Kyseinen asia on ollut tiedossa jo kauan. Ei minkään uuden asian kehittely tuota heti voittoa, luulisi nyybin sen verran tietävän asioista. Bisnesmaailmassa asioita osataan katsoa pitkälle tulevaisuuteen.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #150  
Vanha 01.05.2011, 11:31
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Tuli tuossa Euroopan kierroksella kokeiltua erilaisia dieseleitä. Ranskassa tankkasin jotain Esson energy-dieseliä...... Siitä taisi puuttua vaan etuliite: Low
Koska huomasi oikein kaasupolkimen asennosta että ei portteri kulje samallalailla kuin aiemmin, Eli veto oli paljon heikompaa tuolla aineella.
Kulutus pysyi kyllä melko samana.

Saksassa tankkasin dieseliä jossa oli seassa 7% biodieseliä= ei vaikutusta kulkupuoleen eikä kulutukseen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus gikseri Maasturiprojektit 25 19.08.2011 09:34
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä _kekkula_ Tekniikka & Jutustelu 1 13.07.2009 18:41
Euroopan karttoja Oziin? tmx50 Tekniikka & Jutustelu 0 03.06.2007 21:51
Neste / neste-lämmönvaihdin farmari Tekniikka & Jutustelu 1 13.05.2007 19:15
C5 euroopan malli C5 1 28.05.2003 06:22


Sivu luotu: 07:39 (GMT +2).