Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.03.2011, 12:25
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Eipä oo kummonen ero, http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_R_transmission

Kerran LJ:n laatikossa on ykkönen 3.830:1 ja Rj:n laatikossa 3.928:1???

Mites se nyt noin voi mennä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.03.2011, 15:53
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 423
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Eipä oo kummonen ero, http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_R_transmission

Kerran LJ:n laatikossa on ykkönen 3.830:1 ja Rj:n laatikossa 3.928:1???

Mites se nyt noin voi mennä?
Lj:n laatikon tarkka malli taitaapi oll tuo r151f (ja sama loota niille jenkki hiluille jossa 22r-te). Jossa ykkönen näkyy olevan 4.313:1 tuon wiki sivun mukaan.

Samaa sanoo tää sivu:
http://www.marks4wd.com/vehicle-info...dera-info.html
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.03.2011, 16:05
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

4.31 ykkönen löytyy LJ:n R151:stä, V6 Runnerin laatikossa on 3.83.

Tuo 4.31 sopii bolt-on kaikkiin R-sarjan laatikoihin, Jeepin AX-15:sta se myös käy. Sellaisen tuohon Comanchen laatikkoon vaihdoin viimeksi kun se oli levällään.
Vielä tiheämpää 5.15 välitystä löytyy joistain Dynamiitin vaihteistoista, Myös se on bolt-on R-sarjan laatikoihin. Muistaakseni tuo oli mallimerkinnältään: G452
Marlin Crawler myy noita 5.15 ratas-sarjoja erikseen hyvään hintaan......

Viimeksi muokannut Jeeper : 30.03.2011 16:07
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.03.2011, 20:19
juha n juha n ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.09
Sijainti: oulu
Viestit: 18
Perusasetus

Elikkä lj:n jakolootan sisuskalut rj:n jakolootaan,helppoo ku heinänteko.
Olenko nyt oikeilla jäljillä näistä kaikista väitteistä vai lj:n R151:sen sisus rj:n
G52 sisälle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.03.2011, 21:16
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Ei.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juha n Näytä viesti
Elikkä lj:n jakolootan sisuskalut rj:n jakolootaan,helppoo ku heinänteko.
Olenko nyt oikeilla jäljillä näistä kaikista väitteistä vai lj:n R151:sen sisus rj:n
G52 sisälle.
Eli laitat siihen kokonaan MOLEMMAT laatikot läjästä,käyttäen sen jenkki hiluksin kytkinkoppaa. Huomaa että vaikka niistä puhutaan erillisinä laatikoina ne on oikeesti pultattu yhteen niin että näyttää yhdeltä puulta. Eli G52 ja R15xx laatikoiden sisukset EI käy ristiin. Myöskään hiluksin jakolaatikon hilppeet ei käy RJn jakikseen. Hiluxin PÄÄLAATIKON sisukset käy RJn päälaatikkoon. En muista oliko G ja R sarjalaisissa viel pituus erojakin ja jos on ni sit menee kardaanit uusiks. Jos siis laitat läjän laatikot ni sit välität sen päälaatikon uusiks saadakses pienemmän ykkösen. Jos jätät nykyset laatikot ni sittenki välität sen päälaatikon vaikka hiasen sisuskaluilla saadakses tiheemmän ykkösen,sillon tulee tosin harvempi pakki myös. TÄYSIN eri juttu on jakolaatikon välitys,LJ/RJ jakolaatikossa sai tietääkseni välitettyä sekä isoa että pikkupuolta tiuhemmaksi joihin joku seppä jossain tekee niitä tiuhentavia hammaspyöriä. Nii kukaan ei oo viel maininnu mikä välitys on LJ/RJ jakolaatikossa ja onks ne samat LJ ja RJ,luulisin et ne on samat.

Viimeksi muokannut RIPAX : 30.03.2011 21:18
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.03.2011, 19:35
juha n juha n ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.09
Sijainti: oulu
Viestit: 18
Perusasetus

lj:n jakolaatikkov. 1985-1992 2.295:1 ja rj:n jakoloota v. 1985-1992 2.276.1
Ei taida olla paljon vaihtamisen vaivaa jos nyt ees käyvät keskenään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.03.2011, 22:38
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Juu.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juha n Näytä viesti
lj:n jakolaatikkov. 1985-1992 2.295:1 ja rj:n jakoloota v. 1985-1992 2.276.1
Ei taida olla paljon vaihtamisen vaivaa jos nyt ees käyvät keskenään.
Siltähän toi näyttää,taitaa paras vaihtoehto olla välittää se jakolaatikko. Isoa rengasta jos käyttää ni maantielläki sais olla tiuhempi välitys,taitaa jakolaatikosta saada välitettyä isoa puoltakin tiuhemmaksi. Ainakaa LJ ei oo paha ajettava 33" renkaallakaan mut ei silti olis haitaks?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan o:sj 413 jakolaatikko mjp83 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 10.10.2009 22:16
Ostetaan sj 413 jakolaatikko Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.07.2009 21:21
Ostetaan HJ jakolaatikko Eissi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.11.2008 12:47
Jakolaatikko -TIMPPA- Tekniikka & Jutustelu 4 17.08.2006 16:51
m:jakolaatikko O/M/V Muut 0 10.02.2003 09:05


Sivu luotu: 09:46 (GMT +2).