![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() rj jakolaatikkoKertokaas mistä rj:hin saa välityssarjoja. käykö nuo trail gearin välityssarjat ?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Siihen käy samat välitykset kuin LJ:n jakikseenkin, muutama seppä niitä Suomessa tekee. Uudemman HJ:n välitykset pitäs olla käypää tavaraa myöskin.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo se on tiedossa
Mikä putiikki myy nuita G52 välityksiä tuolla muilla mantereilla. |
#4
|
|||
|
|||
![]() ??
Marlin crawler myy jotain hilppeitä laatikoihin. Muistaakseen G52 ei saa mitään välityksiä,paitsi tojon omia mut erot on niin pieniä et ei kannata. G52 laatikon perässä on ratasmallin jakis johon saa tiuhempaa maastovälitystä 4.7 alkup. 2.28 sijaan. Hiluxin jakis vaan ei käy RJn laatikkoon.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
No olenko väärässä et rj:n jakolaatikon tyyppi on RF1A.
Sitten tartis vinkkejä jakolaatikon välityssarjoista/liikkeistä |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#7
|
|||
|
|||
![]() Luultavasti
Muistaakseen RF1A olis hiluksin jakolaatikko. Päällepäin ne erottaa helpoimmin siitä et hiluksin takakartaani lähtee keskeltä ja räjäs oikeelta,samoten hilun akselissa on murikka keskellä ku räjäs oikees reunas. Sen hiluksin jakolaatikon saa kyl sen räjän laatikon persiiseen mut menee kartaanit pahasti vinoon,etukartaani ei tainnu ees mahtua liikkumaan joten ei oo mikään ratkasu se hilun jakis. taitaa ainoo ratkasu olla välittää se räjän oma jakis,Offitarvike juuassa tietäs jotakin ja Cros4wd ja offivaruste jne. Jenkkilän suunnalla Trail gear,Marlin crawler ja sovittimia ja sekalaista krääsää Advance adapters. Kysyisin kyl ekaks näiltä kotimaisilta ku jenkkiläs ei oikeen tunneta koko räjää. Nii ja australiassa Roodogs 4wd.com.au
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
tai sit hommaa sellasen kytkikopan, jolla saa esim läjän laatikon räjää kiinni...
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Onkos LJ:ssä miten paljon hitaampi ykkönen ku RJ:n lootassa?
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
on hitaampi, mut en muista suhdetta.. ja kestää myös vääntöä enemmin.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Mistä vehkeestä tuo kytkinkoppa.
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Riippuu..
Riippuu edelleen mikä laatikko ja mikä LJ/RJ,alkupään Ljssä oli G52 laatikkoa ja myöhemmissä R150 ja RJ tais olla pidempään G52 laatikolla. Se kannattas selvittää,löytyy tyyppikilvestä se tieto. G52 laatikkoon harvin 1.vaihde on muistaakseen 3.928 ja tiuhin 4.452.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
tyyppikilpi rintapellissä ainakin väitti laatikon tyypiksi G52. Eli meneekös tuohon LJ:n laatikko "bolt-on"?
Sitten jos rupeaisi osiksi pilkkomaan, niin käykö muista laatikoista sisuskalut? Esim. Hiacen G55:sta? |
#14
|
||||
|
||||
![]()
taitaa olla se kytkinkoppa erilainen.
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Eli se kauluksen pulttijako erilainen laatikonkin puolelta, vaikka pitäs olla sama loota?
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
LJ:ssä iso laatikko (R150F) ja RJ:ssä pieni (G52). Eli kytkinkopan pulttijako laatikossa erilainen.
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_R_engine#22R 80-luvun lopun jenkki hiluihin ja 4runnereihin sai 22r-te konetta, sen perässä ol sitten r150 lootaa (ellei ollu automaatti). Eli semmosesta autosta ku kytkinkopan onnistuu saamaan niin saa Lj:n lootan Rj:n koneeseen kiinni pulttoomalla.
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
Eipä oo kummonen ero, http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_R_transmission
Kerran LJ:n laatikossa on ykkönen 3.830:1 ja Rj:n laatikossa 3.928:1??? Mites se nyt noin voi mennä? |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Samaa sanoo tää sivu: http://www.marks4wd.com/vehicle-info...dera-info.html |
#20
|
||||
|
||||
![]()
4.31 ykkönen löytyy LJ:n R151:stä, V6 Runnerin laatikossa on 3.83.
Tuo 4.31 sopii bolt-on kaikkiin R-sarjan laatikoihin, Jeepin AX-15:sta se myös käy. Sellaisen tuohon Comanchen laatikkoon vaihdoin viimeksi kun se oli levällään. Vielä tiheämpää 5.15 välitystä löytyy joistain Dynamiitin vaihteistoista, Myös se on bolt-on R-sarjan laatikoihin. Muistaakseni tuo oli mallimerkinnältään: G452 Marlin Crawler myy noita 5.15 ratas-sarjoja erikseen hyvään hintaan...... Viimeksi muokannut Jeeper : 30.03.2011 16:07 |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Elikkä lj:n jakolootan sisuskalut rj:n jakolootaan,helppoo ku heinänteko.
![]() Olenko nyt oikeilla jäljillä näistä kaikista väitteistä vai lj:n R151:sen sisus rj:n G52 sisälle. |
#22
|
|||
|
|||
![]() Ei.
Eli laitat siihen kokonaan MOLEMMAT laatikot läjästä,käyttäen sen jenkki hiluksin kytkinkoppaa. Huomaa että vaikka niistä puhutaan erillisinä laatikoina ne on oikeesti pultattu yhteen niin että näyttää yhdeltä puulta. Eli G52 ja R15xx laatikoiden sisukset EI käy ristiin. Myöskään hiluksin jakolaatikon hilppeet ei käy RJn jakikseen. Hiluxin PÄÄLAATIKON sisukset käy RJn päälaatikkoon. En muista oliko G ja R sarjalaisissa viel pituus erojakin ja jos on ni sit menee kardaanit uusiks. Jos siis laitat läjän laatikot ni sit välität sen päälaatikon uusiks saadakses pienemmän ykkösen. Jos jätät nykyset laatikot ni sittenki välität sen päälaatikon vaikka hiasen sisuskaluilla saadakses tiheemmän ykkösen,sillon tulee tosin harvempi pakki myös. TÄYSIN eri juttu on jakolaatikon välitys,LJ/RJ jakolaatikossa sai tietääkseni välitettyä sekä isoa että pikkupuolta tiuhemmaksi joihin joku seppä jossain tekee niitä tiuhentavia hammaspyöriä. Nii kukaan ei oo viel maininnu mikä välitys on LJ/RJ jakolaatikossa ja onks ne samat LJ ja RJ,luulisin et ne on samat.
Viimeksi muokannut RIPAX : 30.03.2011 21:18 |
#23
|
|||
|
|||
![]()
lj:n jakolaatikkov. 1985-1992 2.295:1 ja rj:n jakoloota v. 1985-1992 2.276.1
Ei taida olla paljon vaihtamisen vaivaa jos nyt ees käyvät keskenään. |
#24
|
|||
|
|||
![]() Juu.
Siltähän toi näyttää,taitaa paras vaihtoehto olla välittää se jakolaatikko. Isoa rengasta jos käyttää ni maantielläki sais olla tiuhempi välitys,taitaa jakolaatikosta saada välitettyä isoa puoltakin tiuhemmaksi. Ainakaa LJ ei oo paha ajettava 33" renkaallakaan mut ei silti olis haitaks?
|
#25
|
||||
|
||||
![]()
Mie en kylä nyt heti keksi, miten isoakin puolta saa välitettyä tuossa jakiksessa? Pääakseli ja voiman sisääntuloakseli kun on yhtä kaukana ryhmäpyörästöstä, niin molemmilla akseleilla on oltava samankokoiset rattaat?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan o:sj 413 jakolaatikko | mjp83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 10.10.2009 22:16 |
Ostetaan sj 413 jakolaatikko | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.07.2009 21:21 |
Ostetaan HJ jakolaatikko | Eissi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.11.2008 12:47 |
Jakolaatikko | -TIMPPA- | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 17.08.2006 16:51 |
m:jakolaatikko | O/M/V Muut | 0 | 10.02.2003 09:05 |