Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.03.2011, 18:06
juha n juha n ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.09
Sijainti: oulu
Viestit: 18
Perusasetus

rj jakolaatikko


Kertokaas mistä rj:hin saa välityssarjoja.
käykö nuo trail gearin välityssarjat ?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.03.2011, 19:20
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Siihen käy samat välitykset kuin LJ:n jakikseenkin, muutama seppä niitä Suomessa tekee. Uudemman HJ:n välitykset pitäs olla käypää tavaraa myöskin.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.03.2011, 21:14
juha n juha n ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.09
Sijainti: oulu
Viestit: 18
Perusasetus

Joo se on tiedossa
Mikä putiikki myy nuita G52 välityksiä tuolla muilla mantereilla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.03.2011, 23:08
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

??


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juha n Näytä viesti
Joo se on tiedossa
Mikä putiikki myy nuita G52 välityksiä tuolla muilla mantereilla.
Marlin crawler myy jotain hilppeitä laatikoihin. Muistaakseen G52 ei saa mitään välityksiä,paitsi tojon omia mut erot on niin pieniä et ei kannata. G52 laatikon perässä on ratasmallin jakis johon saa tiuhempaa maastovälitystä 4.7 alkup. 2.28 sijaan. Hiluxin jakis vaan ei käy RJn laatikkoon.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.03.2011, 10:05
juha n juha n ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.09
Sijainti: oulu
Viestit: 18
Perusasetus

No olenko väärässä et rj:n jakolaatikon tyyppi on RF1A.
Sitten tartis vinkkejä jakolaatikon välityssarjoista/liikkeistä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.03.2011, 12:16
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juha n Näytä viesti
No olenko väärässä et rj:n jakolaatikon tyyppi on RF1A.
Sitten tartis vinkkejä jakolaatikon välityssarjoista/liikkeistä
Häkkisen Jukka noita tekee Polvijärvellä, vinohampaisia. Eskimolla taitaa olla vielä projekti kesken, mutta jospa sieltäkin vielä välityksiä tulossa, menekkiä tuntus olevan. Jollain kun tietty olis valmiit mitat/piirustukset, niin kyllä kai noita jossain asiansa osaavassa metallifirmassa sais teetettyä.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.03.2011, 21:28
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Luultavasti


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juha n Näytä viesti
No olenko väärässä et rj:n jakolaatikon tyyppi on RF1A.
Sitten tartis vinkkejä jakolaatikon välityssarjoista/liikkeistä
Muistaakseen RF1A olis hiluksin jakolaatikko. Päällepäin ne erottaa helpoimmin siitä et hiluksin takakartaani lähtee keskeltä ja räjäs oikeelta,samoten hilun akselissa on murikka keskellä ku räjäs oikees reunas. Sen hiluksin jakolaatikon saa kyl sen räjän laatikon persiiseen mut menee kartaanit pahasti vinoon,etukartaani ei tainnu ees mahtua liikkumaan joten ei oo mikään ratkasu se hilun jakis. taitaa ainoo ratkasu olla välittää se räjän oma jakis,Offitarvike juuassa tietäs jotakin ja Cros4wd ja offivaruste jne. Jenkkilän suunnalla Trail gear,Marlin crawler ja sovittimia ja sekalaista krääsää Advance adapters. Kysyisin kyl ekaks näiltä kotimaisilta ku jenkkiläs ei oikeen tunneta koko räjää. Nii ja australiassa Roodogs 4wd.com.au
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.03.2011, 09:01
leivinuuni:n Avatar
leivinuuni leivinuuni ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.05
Sijainti: Luumäki
Viestit: 310
Perusasetus

tai sit hommaa sellasen kytkikopan, jolla saa esim läjän laatikon räjää kiinni...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.03.2011, 09:04
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja leivinuuni Näytä viesti
tai sit hommaa sellasen kytkikopan, jolla saa esim läjän laatikon räjää kiinni...
Onkos LJ:ssä miten paljon hitaampi ykkönen ku RJ:n lootassa?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.03.2011, 09:29
leivinuuni:n Avatar
leivinuuni leivinuuni ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.05
Sijainti: Luumäki
Viestit: 310
Perusasetus

on hitaampi, mut en muista suhdetta.. ja kestää myös vääntöä enemmin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.03.2011, 18:16
juha n juha n ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.09
Sijainti: oulu
Viestit: 18
Perusasetus

Mistä vehkeestä tuo kytkinkoppa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.03.2011, 20:28
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Riippuu..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juha n Näytä viesti
Mistä vehkeestä tuo kytkinkoppa.
Riippuu edelleen mikä laatikko ja mikä LJ/RJ,alkupään Ljssä oli G52 laatikkoa ja myöhemmissä R150 ja RJ tais olla pidempään G52 laatikolla. Se kannattas selvittää,löytyy tyyppikilvestä se tieto. G52 laatikkoon harvin 1.vaihde on muistaakseen 3.928 ja tiuhin 4.452.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.03.2011, 21:01
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

tyyppikilpi rintapellissä ainakin väitti laatikon tyypiksi G52. Eli meneekös tuohon LJ:n laatikko "bolt-on"?
Sitten jos rupeaisi osiksi pilkkomaan, niin käykö muista laatikoista sisuskalut? Esim. Hiacen G55:sta?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.03.2011, 23:50
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
tyyppikilpi rintapellissä ainakin väitti laatikon tyypiksi G52. Eli meneekös tuohon LJ:n laatikko "bolt-on"?
Sitten jos rupeaisi osiksi pilkkomaan, niin käykö muista laatikoista sisuskalut? Esim. Hiacen G55:sta?
taitaa olla se kytkinkoppa erilainen.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 30.03.2011, 01:41
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
taitaa olla se kytkinkoppa erilainen.
Eli se kauluksen pulttijako erilainen laatikonkin puolelta, vaikka pitäs olla sama loota?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 30.03.2011, 07:15
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

LJ:ssä iso laatikko (R150F) ja RJ:ssä pieni (G52). Eli kytkinkopan pulttijako laatikossa erilainen.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 30.03.2011, 09:47
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 423
Perusasetus

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_R_engine#22R 80-luvun lopun jenkki hiluihin ja 4runnereihin sai 22r-te konetta, sen perässä ol sitten r150 lootaa (ellei ollu automaatti). Eli semmosesta autosta ku kytkinkopan onnistuu saamaan niin saa Lj:n lootan Rj:n koneeseen kiinni pulttoomalla.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 30.03.2011, 12:25
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Eipä oo kummonen ero, http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_R_transmission

Kerran LJ:n laatikossa on ykkönen 3.830:1 ja Rj:n laatikossa 3.928:1???

Mites se nyt noin voi mennä?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 30.03.2011, 15:53
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 423
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Eipä oo kummonen ero, http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_R_transmission

Kerran LJ:n laatikossa on ykkönen 3.830:1 ja Rj:n laatikossa 3.928:1???

Mites se nyt noin voi mennä?
Lj:n laatikon tarkka malli taitaapi oll tuo r151f (ja sama loota niille jenkki hiluille jossa 22r-te). Jossa ykkönen näkyy olevan 4.313:1 tuon wiki sivun mukaan.

Samaa sanoo tää sivu:
http://www.marks4wd.com/vehicle-info...dera-info.html
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 30.03.2011, 16:05
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.132
Perusasetus

4.31 ykkönen löytyy LJ:n R151:stä, V6 Runnerin laatikossa on 3.83.

Tuo 4.31 sopii bolt-on kaikkiin R-sarjan laatikoihin, Jeepin AX-15:sta se myös käy. Sellaisen tuohon Comanchen laatikkoon vaihdoin viimeksi kun se oli levällään.
Vielä tiheämpää 5.15 välitystä löytyy joistain Dynamiitin vaihteistoista, Myös se on bolt-on R-sarjan laatikoihin. Muistaakseni tuo oli mallimerkinnältään: G452
Marlin Crawler myy noita 5.15 ratas-sarjoja erikseen hyvään hintaan......

Viimeksi muokannut Jeeper : 30.03.2011 16:07
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 30.03.2011, 20:19
juha n juha n ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.09
Sijainti: oulu
Viestit: 18
Perusasetus

Elikkä lj:n jakolootan sisuskalut rj:n jakolootaan,helppoo ku heinänteko.
Olenko nyt oikeilla jäljillä näistä kaikista väitteistä vai lj:n R151:sen sisus rj:n
G52 sisälle.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 30.03.2011, 21:16
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Ei.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juha n Näytä viesti
Elikkä lj:n jakolootan sisuskalut rj:n jakolootaan,helppoo ku heinänteko.
Olenko nyt oikeilla jäljillä näistä kaikista väitteistä vai lj:n R151:sen sisus rj:n
G52 sisälle.
Eli laitat siihen kokonaan MOLEMMAT laatikot läjästä,käyttäen sen jenkki hiluksin kytkinkoppaa. Huomaa että vaikka niistä puhutaan erillisinä laatikoina ne on oikeesti pultattu yhteen niin että näyttää yhdeltä puulta. Eli G52 ja R15xx laatikoiden sisukset EI käy ristiin. Myöskään hiluksin jakolaatikon hilppeet ei käy RJn jakikseen. Hiluxin PÄÄLAATIKON sisukset käy RJn päälaatikkoon. En muista oliko G ja R sarjalaisissa viel pituus erojakin ja jos on ni sit menee kardaanit uusiks. Jos siis laitat läjän laatikot ni sit välität sen päälaatikon uusiks saadakses pienemmän ykkösen. Jos jätät nykyset laatikot ni sittenki välität sen päälaatikon vaikka hiasen sisuskaluilla saadakses tiheemmän ykkösen,sillon tulee tosin harvempi pakki myös. TÄYSIN eri juttu on jakolaatikon välitys,LJ/RJ jakolaatikossa sai tietääkseni välitettyä sekä isoa että pikkupuolta tiuhemmaksi joihin joku seppä jossain tekee niitä tiuhentavia hammaspyöriä. Nii kukaan ei oo viel maininnu mikä välitys on LJ/RJ jakolaatikossa ja onks ne samat LJ ja RJ,luulisin et ne on samat.

Viimeksi muokannut RIPAX : 30.03.2011 21:18
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 31.03.2011, 19:35
juha n juha n ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.03.09
Sijainti: oulu
Viestit: 18
Perusasetus

lj:n jakolaatikkov. 1985-1992 2.295:1 ja rj:n jakoloota v. 1985-1992 2.276.1
Ei taida olla paljon vaihtamisen vaivaa jos nyt ees käyvät keskenään.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 31.03.2011, 22:38
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Juu.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juha n Näytä viesti
lj:n jakolaatikkov. 1985-1992 2.295:1 ja rj:n jakoloota v. 1985-1992 2.276.1
Ei taida olla paljon vaihtamisen vaivaa jos nyt ees käyvät keskenään.
Siltähän toi näyttää,taitaa paras vaihtoehto olla välittää se jakolaatikko. Isoa rengasta jos käyttää ni maantielläki sais olla tiuhempi välitys,taitaa jakolaatikosta saada välitettyä isoa puoltakin tiuhemmaksi. Ainakaa LJ ei oo paha ajettava 33" renkaallakaan mut ei silti olis haitaks?
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 01.04.2011, 01:46
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Mie en kylä nyt heti keksi, miten isoakin puolta saa välitettyä tuossa jakiksessa? Pääakseli ja voiman sisääntuloakseli kun on yhtä kaukana ryhmäpyörästöstä, niin molemmilla akseleilla on oltava samankokoiset rattaat?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan o:sj 413 jakolaatikko mjp83 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 10.10.2009 22:16
Ostetaan sj 413 jakolaatikko Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.07.2009 21:21
Ostetaan HJ jakolaatikko Eissi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.11.2008 12:47
Jakolaatikko -TIMPPA- Tekniikka & Jutustelu 4 17.08.2006 16:51
m:jakolaatikko O/M/V Muut 0 10.02.2003 09:05


Sivu luotu: 19:32 (GMT +2).