Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   rj jakolaatikko (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=82525)

juha n 26.03.2011 18:06

rj jakolaatikko
 
Kertokaas mistä rj:hin saa välityssarjoja.
käykö nuo trail gearin välityssarjat ?

Repro 26.03.2011 19:20

Siihen käy samat välitykset kuin LJ:n jakikseenkin, muutama seppä niitä Suomessa tekee. Uudemman HJ:n välitykset pitäs olla käypää tavaraa myöskin.

juha n 26.03.2011 21:14

Joo se on tiedossa
Mikä putiikki myy nuita G52 välityksiä tuolla muilla mantereilla.

RIPAX 26.03.2011 23:08

??
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja juha n (Viesti 753606)
Joo se on tiedossa
Mikä putiikki myy nuita G52 välityksiä tuolla muilla mantereilla.

Marlin crawler myy jotain hilppeitä laatikoihin. Muistaakseen G52 ei saa mitään välityksiä,paitsi tojon omia mut erot on niin pieniä et ei kannata. G52 laatikon perässä on ratasmallin jakis johon saa tiuhempaa maastovälitystä 4.7 alkup. 2.28 sijaan. Hiluxin jakis vaan ei käy RJn laatikkoon.

juha n 27.03.2011 10:05

No olenko väärässä et rj:n jakolaatikon tyyppi on RF1A.
Sitten tartis vinkkejä jakolaatikon välityssarjoista/liikkeistä

-Stedt- 27.03.2011 12:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja juha n (Viesti 753710)
No olenko väärässä et rj:n jakolaatikon tyyppi on RF1A.
Sitten tartis vinkkejä jakolaatikon välityssarjoista/liikkeistä

Häkkisen Jukka noita tekee Polvijärvellä, vinohampaisia. Eskimolla taitaa olla vielä projekti kesken, mutta jospa sieltäkin vielä välityksiä tulossa:), menekkiä tuntus olevan. Jollain kun tietty olis valmiit mitat/piirustukset, niin kyllä kai noita jossain asiansa osaavassa metallifirmassa sais teetettyä.

RIPAX 27.03.2011 21:28

Luultavasti
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja juha n (Viesti 753710)
No olenko väärässä et rj:n jakolaatikon tyyppi on RF1A.
Sitten tartis vinkkejä jakolaatikon välityssarjoista/liikkeistä

Muistaakseen RF1A olis hiluksin jakolaatikko. Päällepäin ne erottaa helpoimmin siitä et hiluksin takakartaani lähtee keskeltä ja räjäs oikeelta,samoten hilun akselissa on murikka keskellä ku räjäs oikees reunas. Sen hiluksin jakolaatikon saa kyl sen räjän laatikon persiiseen mut menee kartaanit pahasti vinoon,etukartaani ei tainnu ees mahtua liikkumaan joten ei oo mikään ratkasu se hilun jakis. taitaa ainoo ratkasu olla välittää se räjän oma jakis,Offitarvike juuassa tietäs jotakin ja Cros4wd ja offivaruste jne. Jenkkilän suunnalla Trail gear,Marlin crawler ja sovittimia ja sekalaista krääsää Advance adapters. Kysyisin kyl ekaks näiltä kotimaisilta ku jenkkiläs ei oikeen tunneta koko räjää. Nii ja australiassa Roodogs 4wd.com.au

leivinuuni 29.03.2011 09:01

tai sit hommaa sellasen kytkikopan, jolla saa esim läjän laatikon räjää kiinni...

Viipo 29.03.2011 09:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja leivinuuni (Viesti 754311)
tai sit hommaa sellasen kytkikopan, jolla saa esim läjän laatikon räjää kiinni...

Onkos LJ:ssä miten paljon hitaampi ykkönen ku RJ:n lootassa?

leivinuuni 29.03.2011 09:29

on hitaampi, mut en muista suhdetta.. ja kestää myös vääntöä enemmin.

juha n 29.03.2011 18:16

Mistä vehkeestä tuo kytkinkoppa.

RIPAX 29.03.2011 20:28

Riippuu..
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja juha n (Viesti 754405)
Mistä vehkeestä tuo kytkinkoppa.

Riippuu edelleen mikä laatikko ja mikä LJ/RJ,alkupään Ljssä oli G52 laatikkoa ja myöhemmissä R150 ja RJ tais olla pidempään G52 laatikolla. Se kannattas selvittää,löytyy tyyppikilvestä se tieto. G52 laatikkoon harvin 1.vaihde on muistaakseen 3.928 ja tiuhin 4.452.

Viipo 29.03.2011 21:01

tyyppikilpi rintapellissä ainakin väitti laatikon tyypiksi G52. Eli meneekös tuohon LJ:n laatikko "bolt-on"?
Sitten jos rupeaisi osiksi pilkkomaan, niin käykö muista laatikoista sisuskalut? Esim. Hiacen G55:sta?

toyota4x4 29.03.2011 23:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 754474)
tyyppikilpi rintapellissä ainakin väitti laatikon tyypiksi G52. Eli meneekös tuohon LJ:n laatikko "bolt-on"?
Sitten jos rupeaisi osiksi pilkkomaan, niin käykö muista laatikoista sisuskalut? Esim. Hiacen G55:sta?

taitaa olla se kytkinkoppa erilainen.

Viipo 30.03.2011 01:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 754516)
taitaa olla se kytkinkoppa erilainen.

Eli se kauluksen pulttijako erilainen laatikonkin puolelta, vaikka pitäs olla sama loota?

Rekisteröimätön 30.03.2011 07:15

LJ:ssä iso laatikko (R150F) ja RJ:ssä pieni (G52). Eli kytkinkopan pulttijako laatikossa erilainen.

RalliJari 30.03.2011 09:47

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_R_engine#22R 80-luvun lopun jenkki hiluihin ja 4runnereihin sai 22r-te konetta, sen perässä ol sitten r150 lootaa (ellei ollu automaatti). Eli semmosesta autosta ku kytkinkopan onnistuu saamaan niin saa Lj:n lootan Rj:n koneeseen kiinni pulttoomalla.

Viipo 30.03.2011 12:25

Eipä oo kummonen ero, http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_R_transmission

Kerran LJ:n laatikossa on ykkönen 3.830:1 ja Rj:n laatikossa 3.928:1???

Mites se nyt noin voi mennä?

RalliJari 30.03.2011 15:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 754585)
Eipä oo kummonen ero, http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_R_transmission

Kerran LJ:n laatikossa on ykkönen 3.830:1 ja Rj:n laatikossa 3.928:1???

Mites se nyt noin voi mennä?

Lj:n laatikon tarkka malli taitaapi oll tuo r151f (ja sama loota niille jenkki hiluille jossa 22r-te). Jossa ykkönen näkyy olevan 4.313:1 tuon wiki sivun mukaan.

Samaa sanoo tää sivu:
http://www.marks4wd.com/vehicle-info...dera-info.html

Jeeper 30.03.2011 16:05

4.31 ykkönen löytyy LJ:n R151:stä, V6 Runnerin laatikossa on 3.83.

Tuo 4.31 sopii bolt-on kaikkiin R-sarjan laatikoihin, Jeepin AX-15:sta se myös käy. Sellaisen tuohon Comanchen laatikkoon vaihdoin viimeksi kun se oli levällään.
Vielä tiheämpää 5.15 välitystä löytyy joistain Dynamiitin vaihteistoista, Myös se on bolt-on R-sarjan laatikoihin. Muistaakseni tuo oli mallimerkinnältään: G452
Marlin Crawler myy noita 5.15 ratas-sarjoja erikseen hyvään hintaan......

juha n 30.03.2011 20:19

Elikkä lj:n jakolootan sisuskalut rj:n jakolootaan,helppoo ku heinänteko.:confused:
Olenko nyt oikeilla jäljillä näistä kaikista väitteistä vai lj:n R151:sen sisus rj:n
G52 sisälle.

RIPAX 30.03.2011 21:16

Ei.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja juha n (Viesti 754706)
Elikkä lj:n jakolootan sisuskalut rj:n jakolootaan,helppoo ku heinänteko.:confused:
Olenko nyt oikeilla jäljillä näistä kaikista väitteistä vai lj:n R151:sen sisus rj:n
G52 sisälle.

Eli laitat siihen kokonaan MOLEMMAT laatikot läjästä,käyttäen sen jenkki hiluksin kytkinkoppaa. Huomaa että vaikka niistä puhutaan erillisinä laatikoina ne on oikeesti pultattu yhteen niin että näyttää yhdeltä puulta. Eli G52 ja R15xx laatikoiden sisukset EI käy ristiin. Myöskään hiluksin jakolaatikon hilppeet ei käy RJn jakikseen. Hiluxin PÄÄLAATIKON sisukset käy RJn päälaatikkoon. En muista oliko G ja R sarjalaisissa viel pituus erojakin ja jos on ni sit menee kardaanit uusiks. Jos siis laitat läjän laatikot ni sit välität sen päälaatikon uusiks saadakses pienemmän ykkösen. Jos jätät nykyset laatikot ni sittenki välität sen päälaatikon vaikka hiasen sisuskaluilla saadakses tiheemmän ykkösen,sillon tulee tosin harvempi pakki myös. TÄYSIN eri juttu on jakolaatikon välitys,LJ/RJ jakolaatikossa sai tietääkseni välitettyä sekä isoa että pikkupuolta tiuhemmaksi joihin joku seppä jossain tekee niitä tiuhentavia hammaspyöriä. Nii kukaan ei oo viel maininnu mikä välitys on LJ/RJ jakolaatikossa ja onks ne samat LJ ja RJ,luulisin et ne on samat.

juha n 31.03.2011 19:35

lj:n jakolaatikkov. 1985-1992 2.295:1 ja rj:n jakoloota v. 1985-1992 2.276.1
Ei taida olla paljon vaihtamisen vaivaa jos nyt ees käyvät keskenään.

RIPAX 31.03.2011 22:38

Juu.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja juha n (Viesti 754937)
lj:n jakolaatikkov. 1985-1992 2.295:1 ja rj:n jakoloota v. 1985-1992 2.276.1
Ei taida olla paljon vaihtamisen vaivaa jos nyt ees käyvät keskenään.

Siltähän toi näyttää,taitaa paras vaihtoehto olla välittää se jakolaatikko. Isoa rengasta jos käyttää ni maantielläki sais olla tiuhempi välitys,taitaa jakolaatikosta saada välitettyä isoa puoltakin tiuhemmaksi. Ainakaa LJ ei oo paha ajettava 33" renkaallakaan mut ei silti olis haitaks?

Viipo 01.04.2011 01:46

Mie en kylä nyt heti keksi, miten isoakin puolta saa välitettyä tuossa jakiksessa? Pääakseli ja voiman sisääntuloakseli kun on yhtä kaukana ryhmäpyörästöstä, niin molemmilla akseleilla on oltava samankokoiset rattaat?


Sivu luotu: 14:09 (GMT +2).