Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #9  
Vanha 25.03.2011, 20:08
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
2.0 bensan antipollution fault / kylmäkäynnistyksessä huono käynti johtuu yleensä ventt.nostajaviasta, jos se käy lämmettyään ok, niin nostajat 16 kpl vaihtoon.

Tuo vika on joka ainoassa uudempikoppaisessa 406 2.0 ja 2.2 bensakoneesa vikana, aika monta on korjattu ja aika monta korjaamatta.

Yleensä vikakoodina näkyy tuolloin sytytyskatkoksia useassa sylinterissä ja puolan vaihto ei auta, voit toki ikokeilla, mut ens talvena valo palaa taas...

Voin kyl lukee sulta ne koodit, jos vaivaudut Järvenpäähän asti ajelemaan.

Ja iskarin ylälaakerit tolpat irti jouset kasaan ja laakerit vaihtoon.

Tolppa katkeaa sit siitä etunavan yläpuolelta poikki yhellä pultilla ja pikku kiilalla siihen uraan, et ei tarvii ottaa koko paskaa irti napoineen.

EDIT: tulipas paljon kysymyksiä, huh huh. Ja ISO kiitos kaikille vastaajille !

(kohta 14 vuotta näitä tässä tullut katseltua ja korjailtua...)
Katsastaja luki vikakoodin: #ECU:10 #DTC:P0410 Toisioilman suihkutusjärjestelmä, piirin toimintahäiriö.

Tuossa on 2,0 litranen kone. Hyvin on lähtenyt talvella käyntiin ja käyntikin mielestäni ihan OK. Tosin tuo on mulla vaan lainassa, ei siis ole oma auto. Kyllähän se talvella pakkasilla vähän tutisi mutta ei mielestäni mitenkään liikaa. Lämpimänä käy ja kukkuu loistavasti.

Jos tuon vikakoodin nollaa, niin se varmaan tulee kohta uudelleen ? Tarkoitus olisi siis jotenkin kikkailla katsastuksesta läpi, auto on normaalisti leskirouvalla kesäautona (max. 2000 km/vuosi). Eli saa luvan kestää vielä vuoden pari ilman suurta remonttia.

Pystyykö auton tietokonetta mitenkään huijaamaan ? Autolla on ajettu hyvinkin rauhallisesti, eli voi olla paljon karstaa koneessa. Voisiko kunnon tykitys poistaa vian edes hetkellisesti ? Uskaltaako polttoaineen joukkoon laittaa jotain karstaa polttavaa ainetta ? Jos voi niin mitä ?

Kuinka iso homma on tuo nostimien vaihto ?

Olisitko kiinnostunut korjaamaan noi etupään laakerit ? Mulla ei oikein ole edes kunnon tallia saati ammattitaitoa.

Mites tuo MikkoS:n laittama linkki noista vikakoodinlukijoista. Käykö ne kaikki tohon Pösöön ?

EDIT: tulipas paljon kysymyksiä, huh huh. Ja ISO kiitos kaikille vastaajille !
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 25.03.2011 20:10
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MB Gee tietäjää... jyrden Tekniikka & Jutustelu 9 23.12.2010 21:08
Garmin 60CSx tietäjää? -Jyki- Chit-Chat 7 14.03.2010 16:33
Range tietäjää? fomoko Tekniikka & Jutustelu 11 25.03.2009 08:49
Nissan King Cab tietäjää? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 11.03.2009 21:02
GPS tietäjää Holle Chit-Chat 5 08.09.2008 12:02


Sivu luotu: 18:40 (GMT +2).