![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Ja muistutus jousien kanssa pelatessa, että kannattaa käyttää kunnolista jousipuristinta, ei mitään pask0ja, ellei halua että Juhaa sattuu leukaan ![]()
__________________
-LandCruiser EI OLE "Lantikka"- |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
||||
|
||||
![]()
citikka miehelle tuttu vika tuo anti-pollution system faulty
![]() Omassa c5 2.0 tulee yleensä huonon käynnistyksen jälkeen, siis jos ei lähde ensimmäisellä käyntiin (liian lyhyt starttaus). On aikas tarkka siitä. Ilmeisesti pääsee bensaa lambdaan asti ja siitä herjailee aikansa. Toinen vika on jumittavat venttiilin nostimet jotka on tyyppivika. Antaa aina välillä mailaa kunnolla jotta karstat palaa niin toimii taas vähän aikaa. Ja sitten tietenkin helpoin vaihtoehto http://www.e-ville.hk/16-obd-vikakoodilukijat ![]() Täällä kanssa vähän juttua citikka puolella http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,301.0.html
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä siellä ihan oikia laakeri on, suunnilleen nuppineulanpään kokosia kuulia täynnä, ja purkaessa paketti räjähtää lattialle erittäin nätisti yrittämättäkin. Joten rasvailun voi melkeimpä suosiolla unohtaa.
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Yhtiömme kiittä tiedosta, siispä laakerit vaihtoon.....
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
|||
|
|||
![]()
2.0 bensan antipollution fault / kylmäkäynnistyksessä huono käynti johtuu yleensä ventt.nostajaviasta, jos se käy lämmettyään ok, niin nostajat 16 kpl vaihtoon.
Tuo vika on joka ainoassa uudempikoppaisessa 406 2.0 ja 2.2 bensakoneesa vikana, aika monta on korjattu ja aika monta korjaamatta. Yleensä vikakoodina näkyy tuolloin sytytyskatkoksia useassa sylinterissä ja puolan vaihto ei auta, voit toki ikokeilla, mut ens talvena valo palaa taas... Voin kyl lukee sulta ne koodit, jos vaivaudut Järvenpäähän asti ajelemaan. Ja iskarin ylälaakerit tolpat irti jouset kasaan ja laakerit vaihtoon. Tolppa katkeaa sit siitä etunavan yläpuolelta poikki yhellä pultilla ja pikku kiilalla siihen uraan, et ei tarvii ottaa koko paskaa irti napoineen. (kohta 14 vuotta näitä tässä tullut katseltua ja korjailtua...) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Muista merkitä jollakin puikol ym tolpan asento.
Jos sattuu olla epäkeskopulteilla kasassa. Muuten saattaa rengaskulmat mennä vituilleen.... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuossa on 2,0 litranen kone. Hyvin on lähtenyt talvella käyntiin ja käyntikin mielestäni ihan OK. Tosin tuo on mulla vaan lainassa, ei siis ole oma auto. Kyllähän se talvella pakkasilla vähän tutisi mutta ei mielestäni mitenkään liikaa. Lämpimänä käy ja kukkuu loistavasti. Jos tuon vikakoodin nollaa, niin se varmaan tulee kohta uudelleen ? Tarkoitus olisi siis jotenkin kikkailla katsastuksesta läpi, auto on normaalisti leskirouvalla kesäautona (max. 2000 km/vuosi). Eli saa luvan kestää vielä vuoden pari ilman suurta remonttia. Pystyykö auton tietokonetta mitenkään huijaamaan ? Autolla on ajettu hyvinkin rauhallisesti, eli voi olla paljon karstaa koneessa. Voisiko kunnon tykitys poistaa vian edes hetkellisesti ? Uskaltaako polttoaineen joukkoon laittaa jotain karstaa polttavaa ainetta ? Jos voi niin mitä ? Kuinka iso homma on tuo nostimien vaihto ? Olisitko kiinnostunut korjaamaan noi etupään laakerit ? Mulla ei oikein ole edes kunnon tallia saati ammattitaitoa. Mites tuo MikkoS:n laittama linkki noista vikakoodinlukijoista. Käykö ne kaikki tohon Pösöön ? EDIT: tulipas paljon kysymyksiä, huh huh. Ja ISO kiitos kaikille vastaajille !
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 25.03.2011 20:10 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Poikkeuksellisesti ilman nimimerkkiä "oikotie onneen", jos pitää halvalla päästä:
1. Moottorin merkkivalo toimimaan ajastuksella eli sammuu esim 5 sek latauksen merkkivalon sammuttua 2. OBD-pistokkeesta sopivan piuhan väliin katkaisija, jolla eliminoidaan koko OBD-pistoke > katsastuksen OBD-testissä "ei yhteyttä" -> korvaava menettely: lambdan mittaus joutokäynnillä Tämä keino on tosiaan se viimeinen keino ja edellyttää, että mitatut pakokaasuarvot ovat rajojen sisällä. Ja pätee myös jälkitarkastuksessa, vaikka olisi hylätty katsastuksessa vikakoodeista. Omaa OBD-todistusta ei ole pakko tuoda edes jälkitarkastukseen ja jos kerran pistorasiaan ei yhteyttä saada, niin käytetään tuota em korvaavaa menettelytapaa Trafin ohjeiden mukaisesti. Minä en sitten tätä kirjoittanut... mutta koko OBD-testi on mielestäni pitkälti turhaa pelleilyä. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
![]()
__________________
Harbor Cruisers |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuolla on muutenkin hyvä kun pystyy lukemaan ajon aikana anturitietoja. Paras tietty olis läppäri ja siihen ohjelmat. http://www.auteltech.com/fr704.htm EDIT: Kannattaa koittaa tuota vikakoodien nollaamistakin. Voi olla pelkästään joku johtoeriste vika. Niitähän näissä on. 406 alkoi herjaamaan kaasupoljin vikaa ja se korjaantui heiluttelemalla johto nippuja ![]() Viimeksi muokannut samisami2 : 26.03.2011 12:13 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MB Gee tietäjää... | jyrden | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 23.12.2010 21:08 |
Garmin 60CSx tietäjää? | -Jyki- | Chit-Chat | 7 | 14.03.2010 16:33 |
Range tietäjää? | fomoko | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 25.03.2009 08:49 |
Nissan King Cab tietäjää? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.03.2009 21:02 |
GPS tietäjää | Holle | Chit-Chat | 5 | 08.09.2008 12:02 |