Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.03.2011, 17:01
Land Cruiser:n Avatar
Land Cruiser Land Cruiser ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 174
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
1. kummankin puolen joustintukien yläpään laakerit jumissa --> vaihdettava

En ole koskaan joustintukien kanssa tehnyt mitään, eli onko paha rasti vaihtaa nuo yläpään laakerit ? Ilmeisesti auto pukeille, jouset kasaan ja yläkautta uusi laakeri paikoilleen. Siis noin yksinkertaisesti.
Jos ymmärsin kirjoituksesi oikein, että onnistuuko paikallaan tehdä, niin vastaus on ei. Eli pitää purkaa koko "iskaritolppa" irti autosta, että saa vaihdettua ko. laakerit.
Ja muistutus jousien kanssa pelatessa, että kannattaa käyttää kunnolista jousipuristinta, ei mitään pask0ja, ellei halua että Juhaa sattuu leukaan

__________________
-LandCruiser EI OLE "Lantikka"-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.03.2011, 17:19
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Land Cruiser Näytä viesti
Jos ymmärsin kirjoituksesi oikein, että onnistuuko paikallaan tehdä, niin vastaus on ei. Eli pitää purkaa koko "iskaritolppa" irti autosta, että saa vaihdettua ko. laakerit.
Ja muistutus jousien kanssa pelatessa, että kannattaa käyttää kunnolista jousipuristinta, ei mitään pask0ja, ellei halua että Juhaa sattuu leukaan
Asia pihvi. Onko tuo muuten ihan "oikea" laakeri vai joku rupunen liukulaakeri ? Saako noita voitelemalla kuntoon edes katsastuksen ajaksi ? Tarkoitus on siis kikkailla mahdollisimman halvalla VIIMEISESTÄ katsastuksesta läpi.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.03.2011, 17:44
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

citikka miehelle tuttu vika tuo anti-pollution system faulty Jos 2.0 koneella niin jotkut kikat voi toimia siinäkin.

Omassa c5 2.0 tulee yleensä huonon käynnistyksen jälkeen, siis jos ei lähde ensimmäisellä käyntiin (liian lyhyt starttaus). On aikas tarkka siitä. Ilmeisesti pääsee bensaa lambdaan asti ja siitä herjailee aikansa.

Toinen vika on jumittavat venttiilin nostimet jotka on tyyppivika. Antaa aina välillä mailaa kunnolla jotta karstat palaa niin toimii taas vähän aikaa.

Ja sitten tietenkin helpoin vaihtoehto http://www.e-ville.hk/16-obd-vikakoodilukijat

Täällä kanssa vähän juttua citikka puolella http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,301.0.html
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.03.2011, 17:44
DarkestMessiah:n Avatar
DarkestMessiah DarkestMessiah ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 23.10.09
Sijainti: Ylistaro, Finland
Viestit: 514
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Asia pihvi. Onko tuo muuten ihan "oikea" laakeri vai joku rupunen liukulaakeri ? Saako noita voitelemalla kuntoon edes katsastuksen ajaksi ? Tarkoitus on siis kikkailla mahdollisimman halvalla VIIMEISESTÄ katsastuksesta läpi.
Kyllä siellä ihan oikia laakeri on, suunnilleen nuppineulanpään kokosia kuulia täynnä, ja purkaessa paketti räjähtää lattialle erittäin nätisti yrittämättäkin. Joten rasvailun voi melkeimpä suosiolla unohtaa.
__________________
Suzuki = Way of Life!
'97 Subaru Legacy Outback
'99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT
'82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.03.2011, 18:16
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja DarkestMessiah Näytä viesti
Kyllä siellä ihan oikia laakeri on, suunnilleen nuppineulanpään kokosia kuulia täynnä, ja purkaessa paketti räjähtää lattialle erittäin nätisti yrittämättäkin. Joten rasvailun voi melkeimpä suosiolla unohtaa.
Yhtiömme kiittä tiedosta, siispä laakerit vaihtoon.....
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.03.2011, 18:57
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

2.0 bensan antipollution fault / kylmäkäynnistyksessä huono käynti johtuu yleensä ventt.nostajaviasta, jos se käy lämmettyään ok, niin nostajat 16 kpl vaihtoon.

Tuo vika on joka ainoassa uudempikoppaisessa 406 2.0 ja 2.2 bensakoneesa vikana, aika monta on korjattu ja aika monta korjaamatta.

Yleensä vikakoodina näkyy tuolloin sytytyskatkoksia useassa sylinterissä ja puolan vaihto ei auta, voit toki ikokeilla, mut ens talvena valo palaa taas...

Voin kyl lukee sulta ne koodit, jos vaivaudut Järvenpäähän asti ajelemaan.

Ja iskarin ylälaakerit tolpat irti jouset kasaan ja laakerit vaihtoon.

Tolppa katkeaa sit siitä etunavan yläpuolelta poikki yhellä pultilla ja pikku kiilalla siihen uraan, et ei tarvii ottaa koko paskaa irti napoineen.

(kohta 14 vuotta näitä tässä tullut katseltua ja korjailtua...)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.03.2011, 19:30
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Muista merkitä jollakin puikol ym tolpan asento.
Jos sattuu olla epäkeskopulteilla kasassa.
Muuten saattaa rengaskulmat mennä vituilleen....
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.03.2011, 20:08
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
2.0 bensan antipollution fault / kylmäkäynnistyksessä huono käynti johtuu yleensä ventt.nostajaviasta, jos se käy lämmettyään ok, niin nostajat 16 kpl vaihtoon.

Tuo vika on joka ainoassa uudempikoppaisessa 406 2.0 ja 2.2 bensakoneesa vikana, aika monta on korjattu ja aika monta korjaamatta.

Yleensä vikakoodina näkyy tuolloin sytytyskatkoksia useassa sylinterissä ja puolan vaihto ei auta, voit toki ikokeilla, mut ens talvena valo palaa taas...

Voin kyl lukee sulta ne koodit, jos vaivaudut Järvenpäähän asti ajelemaan.

Ja iskarin ylälaakerit tolpat irti jouset kasaan ja laakerit vaihtoon.

Tolppa katkeaa sit siitä etunavan yläpuolelta poikki yhellä pultilla ja pikku kiilalla siihen uraan, et ei tarvii ottaa koko paskaa irti napoineen.

EDIT: tulipas paljon kysymyksiä, huh huh. Ja ISO kiitos kaikille vastaajille !

(kohta 14 vuotta näitä tässä tullut katseltua ja korjailtua...)
Katsastaja luki vikakoodin: #ECU:10 #DTC:P0410 Toisioilman suihkutusjärjestelmä, piirin toimintahäiriö.

Tuossa on 2,0 litranen kone. Hyvin on lähtenyt talvella käyntiin ja käyntikin mielestäni ihan OK. Tosin tuo on mulla vaan lainassa, ei siis ole oma auto. Kyllähän se talvella pakkasilla vähän tutisi mutta ei mielestäni mitenkään liikaa. Lämpimänä käy ja kukkuu loistavasti.

Jos tuon vikakoodin nollaa, niin se varmaan tulee kohta uudelleen ? Tarkoitus olisi siis jotenkin kikkailla katsastuksesta läpi, auto on normaalisti leskirouvalla kesäautona (max. 2000 km/vuosi). Eli saa luvan kestää vielä vuoden pari ilman suurta remonttia.

Pystyykö auton tietokonetta mitenkään huijaamaan ? Autolla on ajettu hyvinkin rauhallisesti, eli voi olla paljon karstaa koneessa. Voisiko kunnon tykitys poistaa vian edes hetkellisesti ? Uskaltaako polttoaineen joukkoon laittaa jotain karstaa polttavaa ainetta ? Jos voi niin mitä ?

Kuinka iso homma on tuo nostimien vaihto ?

Olisitko kiinnostunut korjaamaan noi etupään laakerit ? Mulla ei oikein ole edes kunnon tallia saati ammattitaitoa.

Mites tuo MikkoS:n laittama linkki noista vikakoodinlukijoista. Käykö ne kaikki tohon Pösöön ?

EDIT: tulipas paljon kysymyksiä, huh huh. Ja ISO kiitos kaikille vastaajille !
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 25.03.2011 20:10
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.03.2011, 22:19
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Poikkeuksellisesti ilman nimimerkkiä "oikotie onneen", jos pitää halvalla päästä:

1. Moottorin merkkivalo toimimaan ajastuksella eli sammuu esim 5 sek latauksen merkkivalon sammuttua
2. OBD-pistokkeesta sopivan piuhan väliin katkaisija, jolla eliminoidaan koko OBD-pistoke > katsastuksen OBD-testissä "ei yhteyttä" -> korvaava menettely: lambdan mittaus joutokäynnillä

Tämä keino on tosiaan se viimeinen keino ja edellyttää, että mitatut pakokaasuarvot ovat rajojen sisällä. Ja pätee myös jälkitarkastuksessa, vaikka olisi hylätty katsastuksessa vikakoodeista. Omaa OBD-todistusta ei ole pakko tuoda edes jälkitarkastukseen ja jos kerran pistorasiaan ei yhteyttä saada, niin käytetään tuota em korvaavaa menettelytapaa Trafin ohjeiden mukaisesti.

Minä en sitten tätä kirjoittanut... mutta koko OBD-testi on mielestäni pitkälti turhaa pelleilyä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.03.2011, 22:24
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Kyseessä on siis vanha auto, jota ei viitsisi enään hirveästi huoltaa. Toimii meinaan täydellisesti noinkin.

Saa ehdottaa kaikkia mahdollisia kikka-vitosia ihan vapaasti
Auto paaliin jos se on niin vanha ja epämiellyttävä ettei viitsi huoltaa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tarkoitus on siis kikkailla mahdollisimman halvalla VIIMEISESTÄ katsastuksesta läpi.
Viimeistä leimaa..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tarkoitus olisi siis jotenkin kikkailla katsastuksesta läpi, auto on normaalisti leskirouvalla kesäautona (max. 2000 km/vuosi). Eli saa luvan kestää vielä vuoden pari ilman suurta remonttia.
... mutta nyt sillä tarttis vielä ajaa pari vuotta
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.03.2011, 12:08
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Katsastaja luki vikakoodin: #ECU:10 #DTC:P0410 Toisioilman suihkutusjärjestelmä, piirin toimintahäiriö.


Mites tuo MikkoS:n laittama linkki noista vikakoodinlukijoista. Käykö ne kaikki tohon Pösöön ?
Tavalliset obd testerit antaa aikas laajan haitarin noihin vikakohteisiin. Esim omassa pösössä aikoinaan tuli joku polttoaine järjestelmän vikakoodi ja fr704 mittarilla antoi tarkemman vikakoodin eli polttoaineenpaineen säätö solenoidi.
Tuolla on muutenkin hyvä kun pystyy lukemaan ajon aikana anturitietoja. Paras tietty olis läppäri ja siihen ohjelmat.
http://www.auteltech.com/fr704.htm

EDIT: Kannattaa koittaa tuota vikakoodien nollaamistakin. Voi olla pelkästään joku johtoeriste vika. Niitähän näissä on. 406 alkoi herjaamaan kaasupoljin vikaa ja se korjaantui heiluttelemalla johto nippuja Eikä sen jälkeen enään takasin tullut.

Viimeksi muokannut samisami2 : 26.03.2011 12:13
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MB Gee tietäjää... jyrden Tekniikka & Jutustelu 9 23.12.2010 21:08
Garmin 60CSx tietäjää? -Jyki- Chit-Chat 7 14.03.2010 16:33
Range tietäjää? fomoko Tekniikka & Jutustelu 11 25.03.2009 08:49
Nissan King Cab tietäjää? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 11.03.2009 21:02
GPS tietäjää Holle Chit-Chat 5 08.09.2008 12:02


Sivu luotu: 07:04 (GMT +2).