![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
...ööö ? mitäs tällä nyt oikeen haetaan ? hukkaportin korvaaja ? tuo ei kauaa sitten noesta tukkeennu / pidä jos on varoventtiili nesteelle alunperin...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
venttiili pois vaan ja putkiosista tulppa tilalle.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hukkaportti imusarjassa ? Nokea ?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
1.
Noniin välijäähdytin on kiinni ja alkoi paineiden säätö. elikkäs bleedi kabiinissa, siitä ruuvaamalla mittarissa paineet nousee ja sit tyssää vaikka kuinka ruuvais mutta äänestä päätellen siellä on kyllä enemmän kun toi 0,85 mitä mittari näyttää, korjatkaa jos oon väärässä mutta hukkaportin ohjausletku lähtee turbolta, siinä on kiinni ahtomittari, ja sen jälkeen menee bleedille ja siitä kellolle. nyt kun avaa bleediä niin sillonhan se pudottaa painetta tosta samasta letkusta missä mittari on? eikö näin? eli todellisuudessa kun avasin bleedin kokonaan mittari näyttäny tota 0,85 niin todellisuusdessa siellä on varmaan ollu tuplana toi eikö näin? ![]() ![]() 2.syöttö ruuvin ruuvasin niin tappiin että tyhjäkäynnin saa 1000rpm. karan käänsin o-merkin kello 3 edestä katsottuna ( oliko oikein? ) paikallaa hyvä ku savua edes tulee? johtuuko origi(a)naali putkesta ettei pölläytä? ja ajossa jos pitää ahdot vakiona 0,6 niin ja noi säädöt tollee niin ei yhtään savuta? eikö muilla ole savuttanu ihan kunnolla noi? ei siis mitään väliä savun määrällä mutta mietin että oliko ihan onnistunu toi ruuvaus vaan. aikoinaan mersusta 200d ku väänsi ni kyllä sitä savua riitti ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
ota ahtomittarille haarotus imusarjasta, niin sais sen lukeman paljonko sielä imusarjassa on painetta putkiston hävikin jälkeen. eikös tuo savutushomma vaikuttais siltä että jotain on mennyt pieleen ahdonalasen syötön karan kanssa?
1. Aukaise pumpun kansi (näet kumikalvon jossa vakioasetuksena piirretty kehälle "o"noin klo11 moottorin edestä katsottuna). 2. Nosta kalvon keskellä olevasta akselista kalvo akseleineen (=kara) ylös. 3. Ota karan varresta muovinen valkoinen holkki pois ja heitä se roskiin surutta. 4. Laita kara takaisin pumppuun alkuperäiselle paikalle, kuitenkin niin että nollakohta on noin klo. 3:ssa. 5. Laita kansi kiinni ja pultit kiinni. 6. Ahdonalaiset syötöt jotakuinkin maksimissa eli VALMIS. tommoset löyty
__________________
rocky projekti odottaa kesää. Viimeksi muokannut santikko : 02.04.2011 14:02 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
voiko siitä letkusta mikä menee turbolta pumpun päälle? eikös siitäkin sais ahtopaineet tässä tapauksessa?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ahtomittarin kytkentä sinne missä se todellinen ahtokin on, eli imusarjaan / siihen pumpulle menevään letkuun, joka pyytää lisää ahtojen noustessa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#10
|
||||
|
||||
![]()
hukkaportin korvaaja = liika paine imusarjasta ajetaan venttiilin kautta ulos... eli lue = varoventtiili, joka lienee nuissa koneissa vakiona jottei halkea imusarja
![]() eikö nyybi ole nähnyt imusarjassa nokea tai karstaa ? vaikkei olis huohotinta vedettynä imupuolelle, tuppaa noista ahtimista kuitenkin jotain aina läpi tulemaan, ja saattaapi mennä koneeseen mutta saattaapi palaa imusarjaankin... ja voipi sitä tulla toisestakin suunnasta...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 02.04.2011 19:25 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
noniin homma ratkaistu ny toimii. eli nyt mittari kiinni siinä pumpulle menevässä letkussa. ja 1,1bar näyttää.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
jaa-a varmaan aika kivasti
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Noniin palataan "ongelmaan"
eli auto ei savuta ollenkaan vieläkään, ja tarkoitus ei ole saada siitä mitään neekerinjalkaa putkesta vaan kenkästessä kun vähän tupruttais mustaa niin sitten vähän ruuvista lisää ahtoja ja avot. mutta ongelmaksi on koitunu että kun ei tule sitä savua. syötöt on käännetty tappiin että tyhjäkäynnin saa just 1000rpm, karaa on kokeiltu eri asennoissa ja viimeisin hioin karaan kunnon kulman. ja edelleen ei savua ollenkaan vaikka vääntää ruuvin kiinni (0,6bar) onko toi 0,6bar sitten tarpeeksi ilmaa tolle nafta määrälle koneeseen sitten kun ei savua tule? kulku kyllä paranee jos kaasu pohjassa ruuvaa auki johonki 1,1bar enempää en ole viittiny kokeilla. ja siihen reikään minne se kara laitetaan niin se kieli mikä sitten osuu karan kartioon on suoraan eteen päin eli karakaan ei voi väärin olla. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
tyhjäkäynnin säätö hj | SLehto | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.01.2008 07:06 |
Hj 60 ahtopaineen mittaus | Hunter | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 01.09.2006 20:24 |
Ahtopaineen mittaus | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 25.12.2005 10:07 | |
Ahtopaineen nosto | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.05.2005 21:39 | |
Pajeron (2.5TD) -90 ahtopaineen säädin | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.03.2004 09:35 |