Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.03.2011, 23:45
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pajerotdic Näytä viesti
parempi imusarja on kyllä tulossa ennen kuin kajoan noihin ahtopaineiden nostoon
Aivan turhaa, tuskinpa huomaa eron muuta kuin konepellin avatessa. Vaparikoneissa asia erikseen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2011, 00:02
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Aivan turhaa, tuskinpa huomaa eron muuta kuin konepellin avatessa. Vaparikoneissa asia erikseen.
Noniiin hyvä kuulla välillä vastakkaisia mielipiteitä? jakakaa mielipiteet tähän onko muuta ku kosmeettista hyötyä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2011, 21:32
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Tuskin on ensimmäinen osa joka rupiaa ahistamaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.03.2011, 14:30
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

jep, tuskin se on se isoin pullonkaula jos muut osat ovat vakiota.
jos alkaa olemaan isompaa turboa, vetäviä kierroksia nostettu, parempaa pakosarjaa jne niin sitten alkaa jo jotain hyötyä olla tuosta imusarjankin vaihdosta..
voi olla että sillä vaparin sarjalla hitusen alempaa turbo herää jos huomattavasti paremman muotoinen on..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.03.2011, 13:17
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

noniin nyt on bleedi kiinni. ja ongelma on että ei anna ahtaa yhtää yli tosta 0,6 alkaa sirinäkonehuoneesta ( ilmeisesti varoventtiili jos olen oikein lukenu). mietin onkohan tossa joku eri varoventtiili koska tossa ei ole säädettävää hukkiksen kelloa mitäs tohon on tehtävissä? tulppaa sopivalla pultilla varoventtiilin reikä? onhan se kierteillä siinä?? helppiä!

Viimeksi muokannut pajerotdic : 14.03.2011 22:44
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.03.2011, 13:21
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pajerotdic Näytä viesti
mietin onkohan tossa joku eri varoventtiili koska tossa ei ole säädettävää hukkiksen kelloa
itseäni lainaten tossa kellosta kuva vielä
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	10032011273.jpg‎
Views:	2275
Size:	82,2 Kt
ID:	17615  

Viimeksi muokannut pajerotdic : 14.03.2011 22:44
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.03.2011, 15:54
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

vastaan itselleni eli putkiliikkeistä saa korkeemmalla avautumis paineella olevia ventiilejä jotka käyvät tuon vanhan tilalle. putkiliikkeeseen mars ----------->
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.03.2011, 21:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Löysinpäs nuo kuvat http://www.mitsubishi4wd.com/foorumi...hp?topic=242.0
vakio turbon


vaparin


Näyttää kuuleri asentuneen siinä samalla, mikä selittäisi paremminkin tehon muutoksen. Mut voihan sillä jonkinlainen vaikutus olla, luulen vaan että kyllä se vakiosarjakin sen verran virtaa mitä Pajero kehittää. Onhan noissa aika selkee ero. Ja sullapa siitä on näemmä omakohtaista kokemusta, ei mulla. Suositeltava modaus siis.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 13.03.2011 21:29
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.03.2011, 22:54
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti


Näyttää kuuleri asentuneen siinä samalla, mikä selittäisi paremminkin tehon muutoksen. Mut voihan sillä jonkinlainen vaikutus olla, luulen vaan että kyllä se vakiosarjakin sen verran virtaa mitä Pajero kehittää. Onhan noissa aika selkee ero. Ja sullapa siitä on näemmä omakohtaista kokemusta, ei mulla. Suositeltava modaus siis.
Ilman cuuleriakin huomaa tuon eron,tuon vakio sarjan ongelma on tuossa että paine tulee suoraan 1kohdalta sisään eikä oikein jakaannu kunnolla muille sylintereille,mitsulla se on varmaan jätetty suunnittelematta kokonaan. Tuo kuvan vaparisarja on paras,itselle on tuo sivusta hönkivä malli. Mutta kyllähän se cooleri vaikuttaa huomattavasti enemmän kuin tuo pelkkä imusarja,siinä olet oikeassa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.03.2011, 21:12
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

kuinka tuon imusarjan vaihdon huomasi ilman cooleria? turbo alempaa ja pehmeämmin mukaan? näin itsellä ainakin bensa turbossa, tosin lähtökohta ei ollut ihan tuo, itellä malli säiyi samana, vain kanavat kasvoivat.
tuo tuubisarjaon kyllä silti yllättävän hyväksi todettu matalakierroksisessa td koneessa, tai siis ei ole niin huono kuin voisi luulla, kyllä se ilma sielä virtaa kun se laitetaan turbolla virtaamaan ja kun ei se 1. pytty sitä ilmaa koko ajan ime..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.03.2011, 10:42
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

kertokaapas mikä on pajeron pumpus maksimi syöttö määrä? eli kuinka monta kierrosta ruuvannu että ei tyhjäkäynti enää saa normaaliks. mikä olis about sopiva määrä ku tarkotus olis 1bar paineita säätää? vai onko ihan tapaus kohtasta miten on sopiva määrä? ite ruuvasin joku reilu yks kierros ja tyhjäkäynnin saa vielä kohillee. paikallaa jos polkasee ni vähän pölläyttää, ajossa ei yhtää savua vakio ahdoilla.(0,6) hiukka paremmin vetää nyt ku väännättää ( automaatti )
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.03.2011, 13:58
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp Näytä viesti
kuinka tuon imusarjan vaihdon huomasi ilman cooleria? turbo alempaa ja pehmeämmin mukaan? näin itsellä ainakin bensa turbossa, tosin lähtökohta ei ollut ihan tuo, itellä malli säiyi samana, vain kanavat kasvoivat.
tuo tuubisarjaon kyllä silti yllättävän hyväksi todettu matalakierroksisessa td koneessa, tai siis ei ole niin huono kuin voisi luulla, kyllä se ilma sielä virtaa kun se laitetaan turbolla virtaamaan ja kun ei se 1. pytty sitä ilmaa koko ajan ime..
Veti pehmeemmin ja paremmin,sekä omasta pidemmälle mutta ne on niin auto kohtaisia. Tuo imusarjan vaihdon yhteydessä tuli vaan huomattua että 1kanava kannessa oli puhtaanpi kuin muut kanavat,siitä huomisi että painaa paineen sinne päätyä vasten ensimmäisenä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pajerotdic Näytä viesti
kertokaapas mikä on pajeron pumpus maksimi syöttö määrä? eli kuinka monta kierrosta ruuvannu että ei tyhjäkäynti enää saa normaaliks. mikä olis about sopiva määrä ku tarkotus olis 1bar paineita säätää? vai onko ihan tapaus kohtasta miten on sopiva määrä? ite ruuvasin joku reilu yks kierros ja tyhjäkäynnin saa vielä kohillee. paikallaa jos polkasee ni vähän pölläyttää, ajossa ei yhtää savua vakio ahdoilla.(0,6) hiukka paremmin vetää nyt ku väännättää ( automaatti )
Itsellä on tyhjäkäynti ruuvin mutteri vaihdettu matalempaan ja pyöritetty se ihan pohjaan sekä vaijerista otettu löysät pois,syöttöä olisko jotain 2kierrosta lisätty ja tk ~1000-1100rpm. Kannattaa myös ottaa siitä ahdonalaisesta syötönlisäyksestä se prikka pois sekä kääntää se kara maksimi asentoon. http://www.mitsubishi4wd.com/oppaat/...ineensaato.htm
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.03.2011, 18:34
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Aivan turhaa, tuskinpa huomaa eron muuta kuin konepellin avatessa. Vaparikoneissa asia erikseen.
Kyllä sen muuten huomaa,ja ihan ajossakin. Siitä voidaan lyödä vaikka vetoa jos haluat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
tyhjäkäynnin säätö hj SLehto Tekniikka & Jutustelu 2 08.01.2008 07:06
Hj 60 ahtopaineen mittaus Hunter Tekniikka & Jutustelu 4 01.09.2006 20:24
Ahtopaineen mittaus Tekniikka & Jutustelu 9 25.12.2005 10:07
Ahtopaineen nosto Tekniikka & Jutustelu 1 24.05.2005 21:39
Pajeron (2.5TD) -90 ahtopaineen säädin Tekniikka & Jutustelu 3 04.03.2004 09:35


Sivu luotu: 10:06 (GMT +2).