Bisnesmiehet ovat tajunneet että sama raha mielikuvamarkkinointiin sijoitettuna antaa paremman tuoton ainakin lyhyellä aikavälillä kuin tuotteen laatuun panostaminen joten sitä samaa paskaa myydään kovempaan hintaan "laatumerkin" imagolla ja suurella mainosbudjetilla.
Toki tämä pitkällä aikavälillä ehkä johtaa brändi-imagon huononemiseen mutta siinä vaiheessa on jo "pikavoitot" kerätty plakkariin. Sitäpaitsi ainahan on näitä merkkiuskollisia hölmöjä jotka ostavat tiettyä merkkiä sen jälkeenkin kun sen laatu on romahtanut, joku MB pytyisi aika monta vuotta myymään vaikka mitä paskaa ennenkuin fanaattisimmatkin "mersumiehet" myöntäisivät ettei se enää ole mikään laatumerkki. Tämähän on ollut juuri autopuolella havaittavissa, ennen laadukkaina ja kestävinä tunnetut "perinteiset merkit" komeilevat usein vikatilastojen huippupaikoilla. Eli se laatutuotteen maine ulosmitataan muutaman vuoden tuloksen takia myymällä halvemmalla tehtyä sontaa niin kauan kuin se menee "vanhalla maineella" kaupaksi.
Ja most of all, se hinta. Sillä ne vanhat mersutkin kesti paljon sitkeämmin kuin muut: suunniteltaessa ei ollut hintakattoa, lopussa vaan sitten katsottiin mitä koko vehkeen valmistaminen tulee maksamaan. Kyllä niistä sitten asiakkailta rahaa pyydettiinkin.
Tavoitteethan tässä on muuttuneet, wanhaan hyvään aikaan joku mersu ei tosiaan ollut volyymitehdas, autoja tuli se mikä tuli ja niille harvoille oli ostajansa hinnasta huolimatta. Sitten keksittiin, että tämänmerkkisiä autoja pitää voida valmistaa sellaisella hinnalla ja konseptilla että joka perheenäiti voi päästä mersulla kauppaan. Ahneushan se siinä takana on.