Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 15.03.2011, 12:45
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Perusasetus

Hyvä ohjelma, tuo suunniteltu vanheneminen on varmasti todellisuutta mutta en missään nimessä usko sen olevan tärkeimpiä suunnittelua ohjaavia tekijöitä. Ihmiset olisivat luoneet kulutusyhteiskunnan ilman sitäkin, jos venäjällä ei siitä tiedetty mitään niin mihinkä ne kaikki ladat ovat kadonneet? Jos toyota on suunniteltu hajoamaan niin pitäis sen ladan kestää paljon kauemmin.

Nykypäivänä tuotteen odotettu elinikä on keskimäärin erittäin lyhyt, kukaan ei halua ajaa yli 10v. vanhalla autolla tai käyttää yli 3v. vanhaa tietokonetta. Tietoteknisen kehityksen nopeus vanhentaa kaiken sitä sisältävän. Lisäksi energiatehokkuus ja uudet energian käyttösovellukset tekevät vanhasta teknologiasta vanhaa paljon ennen mahdollisen käyttöiän päättymistä.

Minä en haluaisi ajaa 60- luvun autolla, tehdä töitä samanikäisillä työkaluilla, jne ohjelmassa esitettiin vain pari räikeää esimerkkiä ja ne ei liittynyt mitenkään Ghanan jäteongelmaan, kuinka monelta 80-90- luvulta hajosi tietokone tai putkitelkka suunnitelmallisen käyttöiän vuoksi? Vaikka ne kaikki romut toimisivat niin samalla kaatopaikalla olisivat.

Hyvä silti että asioista tehdään laadukkaita ohjelmia, silti yhden näkökulman esittäminen on katsojan älykkyyden aliarvioimista. Ei ole vain yhtä totuutta.

Vastaa lainaten
Vanha 17.03.2011, 20:30
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
kukaan ei halua ajaa yli 10v. vanhalla autolla tai käyttää yli 3v. vanhaa tietokonetta.
Taidan olla luomakunnan hylkiö, kun minulla on nuo molemmat, ja käytän niitä varsin mielelläni.

Jokatapauksessa oli hyvä dokumentti.
Vanha 17.03.2011, 20:40
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Perusasetus

Laitetaan vielä pahemmaksi, mulla on reilu 30 v vanha auto ja tietokonekkaa ei ole uusi ja kaiken lisäksi itse kasattu. Ja kumpaankin olen käyttänyt myös käytettyjä osia ja autoon tehnyt niitä jopa itse.
Vanha 17.03.2011, 20:48
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Yölento Näytä viesti
Laitetaan vielä pahemmaksi, mulla on reilu 30 v vanha auto ja tietokonekkaa ei ole uusi ja kaiken lisäksi itse kasattu. Ja kumpaankin olen käyttänyt myös käytettyjä osia ja autoon tehnyt niitä jopa itse.
Tuossa on hyvä esimerkki että ei tarvitse olla sitä viimisin pääle uutta hankittua peliä, ku vanha hyvin hoidettu pelaa ja toimii omien tarpeiden mukaan. En minäkkän kovin helposti sitä uutta ja parasta itselleni hommaa, vaan yritän ja koetan tulla toimeen, näillä vanhoilla peleillä, kylläkin päivitettynä uusimpaan mahdolliseen. Kyllä sitä siltikkin tulee hairahdettua ihan mahottomuuksiin, mutta omien varojen puitteissa kumminkin
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tuote esittely sjeeppi Chit-Chat 4 18.03.2011 04:19
Ostettu Suzukiin kestävä puskuri Tom-ppa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 23.10.2009 17:02
Ostetaan 84 Hiluxiin Karjapuskuri ja Takapuskuri (kestävä). Ruivo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.10.2008 22:14
Skodako kestävä ?? Ex_inkkari Linkit 4 22.01.2006 20:03
O:amerikan tuote 4x4 Humu O/M/V Muut 10 10.03.2005 21:26

Sivu luotu: 23:19 (GMT +2).