![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Lisäksi tulee huomioida seuraava kaarisääntö: Original, harrastestandard ja standard ryhmissä on turvakaaren tai kehikon asentaminen sallittua. Avoautossa tulee olla vähintään pääkaari takatuin sekä diagonaalituella, jos autossa ei ole turvakaarta alun perin se tulee asentaa. Kyseinen sääntö tekee vaarallisempien ratojen kuin standard luokan radat tekemisen mahdottomaksi! Jos lähes vakio suitsa kaatuu niin pudotus pään korkeudella on 1,5m luokkaa, kun korotettu blazer kaatuu niin kuski putoaa jo 2,5m - 3m korkeudelta ja kun autossa pelkkä pääkaari niin hytissä voi tulla ahdasta! (puhumattakaan umpiautoista joissa ei siis tarvita välttämättä mitään kaaria!) Eurotrial säännöissä on määritelty kaikkiin luokkiin 6-pisteen turvakaarikehikot 2011 alkaen, tätä sääntöä en kuitenkaan olisi tuomassa suomalaisiin sääntöihin. Ovatko muut samaa mieltä? Jos ajatte muissa pohjoismaissa niin siellä sääntö kylläkin tullaan käsittääkseni ottamaan käyttöön. Jos joku sattuu ajamaan original luokassa niin siellä on otettu kantaa helmojen vahvistamiseen siten että vahvistaminen on sallittu kun se kohdistuu vain pyöräkoteloiden väliselle alueelle! Junde
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Myös ilmajousitetulla Rangella saa osallistua!
3.7.3.4 Jousituksen tasonsäätö Sarjatuotanto tasonsäätö saadaan asentaa kun säilytetään alkuperäinen toiminta. Vaikka HS autoissa saa jousitusta muokata vapaasti, niin Modissa sitten muistetaan että vaikka sielläkin saa akselit vaihtaa niin jousituksen on pysytävä alkuperäisellä paikalla! Junde |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Pro-Modin sääntökohta:
3.5.7.5 Pakokaasulaitteet Pakoputkiston tulee päättyä akseleiden puolivälin takapuolelle. Putkisto ei saa ylittä korin uloimpia reunoja, niiden kuitenkin tulee ulottua vähintään 100mm sisään uloimmasta reunasta joko sivulla tai takana. Hieno lauseen kohta: "Putkisto ei saa ylittää korin uloimpia reunoja" Siis eikö mikään osa pakoputkesta saa tulla korilinjan ulkopuolelle, ei edes pakoputken päät? Mitäköhän etua tai haittaa noista putkista oikein on? Kelpaako putkienpäät jos laitan esim. takaspoilerin siten että se on ulompana ku putket? Viimeksi muokannut Pauli : 10.03.2011 17:19 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joskus muistaakseni samaista pakoputki sääntöä kyselin, niin tulkinta oli muistaakseni että renkaiden ympärille jos piirretään neliö vai oliko levikkeiden yms ympärille levike, niin sen alueen sisällä pakoputket sai seikkailla.....muistanko väärin?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Eurotrial 2010 karsintakilpailu 8.5 Janakkala | Saija | Tapahtumat | 188 | 09.03.2015 12:54 |
Eurotrial 13-15.8.2010 Borås | tare | Tapahtumat | 101 | 04.10.2010 22:18 |
kauden 2010 trial | sos | Tapahtumat | 11 | 19.01.2010 17:12 |
Trial kaarien uudet säännöt??? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.10.2009 20:53 |
Eurotrial säännöt? | Tarzan | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 30.01.2009 18:07 |