Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.03.2011, 10:24
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 256
Perusasetus

Lisäksi tulee huomioida seuraava kaarisääntö:

Original, harrastestandard ja standard ryhmissä on
turvakaaren tai kehikon asentaminen sallittua. Avoautossa
tulee olla vähintään pääkaari takatuin sekä diagonaalituella,
jos autossa ei ole turvakaarta alun perin se
tulee asentaa.

Kyseinen sääntö tekee vaarallisempien ratojen kuin standard luokan radat tekemisen mahdottomaksi! Jos lähes vakio suitsa kaatuu niin pudotus pään korkeudella on 1,5m luokkaa, kun korotettu blazer kaatuu niin kuski putoaa jo 2,5m - 3m korkeudelta ja kun autossa pelkkä pääkaari niin hytissä voi tulla ahdasta! (puhumattakaan umpiautoista joissa ei siis tarvita välttämättä mitään kaaria!)

Eurotrial säännöissä on määritelty kaikkiin luokkiin 6-pisteen turvakaarikehikot 2011 alkaen, tätä sääntöä en kuitenkaan olisi tuomassa suomalaisiin sääntöihin. Ovatko muut samaa mieltä? Jos ajatte muissa pohjoismaissa niin siellä sääntö kylläkin tullaan käsittääkseni ottamaan käyttöön.

Jos joku sattuu ajamaan original luokassa niin siellä on otettu kantaa helmojen vahvistamiseen siten että vahvistaminen on sallittu kun se kohdistuu vain pyöräkoteloiden väliselle alueelle!




Junde

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.03.2011, 14:33
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Junde Näytä viesti
Lisäksi tulee huomioida seuraava kaarisääntö:

Original, harrastestandard ja standard ryhmissä on
turvakaaren tai kehikon asentaminen sallittua. Avoautossa
tulee olla vähintään pääkaari takatuin sekä diagonaalituella,
jos autossa ei ole turvakaarta alun perin se
tulee asentaa.

Kyseinen sääntö tekee vaarallisempien ratojen kuin standard luokan radat tekemisen mahdottomaksi! Jos lähes vakio suitsa kaatuu niin pudotus pään korkeudella on 1,5m luokkaa, kun korotettu blazer kaatuu niin kuski putoaa jo 2,5m - 3m korkeudelta ja kun autossa pelkkä pääkaari niin hytissä voi tulla ahdasta! (puhumattakaan umpiautoista joissa ei siis tarvita välttämättä mitään kaaria!)

Eurotrial säännöissä on määritelty kaikkiin luokkiin 6-pisteen turvakaarikehikot 2011 alkaen, tätä sääntöä en kuitenkaan olisi tuomassa suomalaisiin sääntöihin. Ovatko muut samaa mieltä? Jos ajatte muissa pohjoismaissa niin siellä sääntö kylläkin tullaan käsittääkseni ottamaan käyttöön.

Jos joku sattuu ajamaan original luokassa niin siellä on otettu kantaa helmojen vahvistamiseen siten että vahvistaminen on sallittu kun se kohdistuu vain pyöräkoteloiden väliselle alueelle!




Junde
Tunnen pistoa Ratsunin ja omassakin sydämmessä Kyl siitä etukehikosta on ollu senkin auton kohdalla paljon keskustelua jo.......saa nähdä ehtiikö ennen, kuin on liian myöhäistä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.03.2011, 16:22
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 256
Perusasetus

Myös ilmajousitetulla Rangella saa osallistua!

3.7.3.4 Jousituksen tasonsäätö
Sarjatuotanto tasonsäätö saadaan asentaa kun säilytetään
alkuperäinen toiminta.

Vaikka HS autoissa saa jousitusta muokata vapaasti, niin Modissa sitten muistetaan että vaikka sielläkin saa akselit vaihtaa niin jousituksen on pysytävä alkuperäisellä paikalla!




Junde
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.03.2011, 17:15
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Pro-Modin sääntökohta:
3.5.7.5 Pakokaasulaitteet
Pakoputkiston tulee päättyä akseleiden puolivälin takapuolelle. Putkisto ei saa ylittä korin uloimpia reunoja, niiden kuitenkin tulee ulottua vähintään 100mm sisään uloimmasta reunasta joko sivulla tai takana.

Hieno lauseen kohta: "Putkisto ei saa ylittää korin uloimpia reunoja"

Siis eikö mikään osa pakoputkesta saa tulla korilinjan ulkopuolelle, ei edes pakoputken päät?



Mitäköhän etua tai haittaa noista putkista oikein on?

Kelpaako putkienpäät jos laitan esim. takaspoilerin siten että se on ulompana ku putket?

Viimeksi muokannut Pauli : 10.03.2011 17:19
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.03.2011, 09:01
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Joskus muistaakseni samaista pakoputki sääntöä kyselin, niin tulkinta oli muistaakseni että renkaiden ympärille jos piirretään neliö vai oliko levikkeiden yms ympärille levike, niin sen alueen sisällä pakoputket sai seikkailla.....muistanko väärin?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Eurotrial 2010 karsintakilpailu 8.5 Janakkala Saija Tapahtumat 188 09.03.2015 12:54
Eurotrial 13-15.8.2010 Borås tare Tapahtumat 101 04.10.2010 22:18
kauden 2010 trial sos Tapahtumat 11 19.01.2010 17:12
Trial kaarien uudet säännöt??? Jare Tekniikka & Jutustelu 2 01.10.2009 20:53
Eurotrial säännöt? Tarzan Tekniikka & Jutustelu 41 30.01.2009 18:07


Sivu luotu: 03:44 (GMT +2).