Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #176  
Vanha 07.03.2011, 20:56
Ipe64:n Avatar
Ipe64 Ipe64 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 12.01.05
Sijainti: Hausjärvi, .
Viestit: 1.227
Wink

Mielenkiintoista....


Mutta juu,palaan stanun rengassääntöön kiellettyjen osalta kun on niin lähellä sydäntä.
Onko mahdollista että Täällä meillä tuo osio poistetaan,tai muutetaan listaa siis kansallisesti niin että jos jokin rengasmalli on kielletty yhdeltä esim.uusiorenkaan tekijältä,niin kaikki vastaavat kielletään(ei järkevää),tai että kaikki vastaavat mallit on sallittu.
Tuon pykälän ja listan mukana on paljon halvahkolla saatavia renkaita,mutta se on myös epäreilu kaikenkaikkiaan.
Tuo eurosäännöistä selkeästi suoraan käännetty pykälä,ehkä kuumien eteläeurooppalaisten riitojen ja mahd. jonkinlaisen maasotuksen tai sen puutteen vuoksi syntynyt,on varmasti selkeä ja selvää niille jotka lähtevät rajojen ulkopuolelle ja ovat siihen asennoituneet.
Vähän niinku "maassa maan tavalla".
Vai voidaanko tuota alkulauseen loppuosaa käyttää...ilman kiistelyä?

3.3.6.1 Renkaat
Renkaiden maksimi mitat ovat 900x320mm. Uran maksimisyvyys
profiilin keskeltä mitattuna on 20mm. Pinnoitettujen
renkaiden kuvion maksimisyvyys on 20mm,
mittaus kuviopinnan keskeltä. Maksimi maastokuviointi
on Mud-terrain tyyppinen. Kiellettyjä ovat kilparenkaat
kuten Alligator, Super Cross sekä liukuesteet kuten
nastat tai ketjut. Paripyörien asentaminen ei ole sallittua.
Mikäli maastokuvioinnista tulee kiistaa, eurotrial
komitea/ lajiryhmä/ lajiyhteyshenkilö ratkaisee onko
rengas sallittu vai ei. Renkaiden kuvion leikkaaminen
on kielletty.

Kiellettyjen renkaiden lista:
120P Recip Trial 4x4 ?????Uusio,Mudzilla tyyppinen
Yokohama Geolandar MT G001 ??????Aito,esikuvana Fedima Extreme/Insa Turbo Sahara ja Malatesta Kobra Trac NT:lle
LG WILD POWER
Greenway Diamond-Back Silverstone MT 117
Pit Bull Tires Rocker ?????
LG Super Track
LG Super Trial
LG Trial Extrem
Greenway Alligator ?????Ehkä selkeä kilparengas
Malatesta Kaiman ?????Uusio kuten Fedima Sirocco/InsaTurbo SpecialTrack
LG Maxi Cross
Black Star Cross
Fedima F/Cross ?????
Lerma Gomme Baby Cross
Lerma Gomme Maxi Cross
Recip Tractor Dumber
__________________
www.ipefix.fi

Viimeksi muokannut Ipe64 : 08.03.2011 18:18 Perustelu: lista
Vastaa lainaten
  #177  
Vanha 07.03.2011, 21:17
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.821
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Tai vaikka Tapsa4x4 ajamaan volvo c-303 protojen rata läpi......nämä vain nyt 2 esimerkkiä.
:

No olisin voinu ajaa Promodissa mutta multa puuttui volvosta 4-pistevyöt ja ei sillä volvolla päässy helpommalla radalla vakio datsunin perässä joten hs oli ihan hyvä luokka.

jos noita traiali kisoja on tulevaisuudessa missä voi ajaa suunnistus protolla vaikka siellä hs:ssä niin mä tuun kyllä ajamaan,promodi on turhan kova luokka kilvelliselle leima pelille.
Vastaa lainaten
  #178  
Vanha 07.03.2011, 21:19
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Tämäkö HS:n tulevaisuus


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Kelpaako siis tuon näköiset nyt jatkossa HS luokkaan?????:




______________________________________________
Jundelta lainattu HS:n määritelmä

- luokka on siis tehty siksi että jo olemassa olevilla harraste autoilla (yleisimmin siis kadulle tehtyjä isopyöräisiä maastoautoja) saa ajaa kilpaa STANDARD luokan radoilla. Tarkoitus ei ole että kukaan rakentaa erikseen tähän luokkaan autoa.
- tämän luokan kohdalla katsastus keskittyy lähinnä turvallisuus seikkoihin.
__________________________________________________ _

Tuollainen käsitys ko luokasta minullakin on ollut ja siihen perustui keskustelun herättämiseksi tehty kommenttikin. Vaikuttaa siltä että käsitykseni on ollut virheellinen tai joillakin ainakin erilainen kuin toisilla.

Tässäkö (yllä) siis HS-luokan tulevaisuuden kuva

Ja korostettakoon, että en ole ollut enkä ole jatkossakaan siirtämässä Jarea enkä ketään muutakaan harrastustaan aktiivikauden jälkeenkin jatkavaa kuskia eläkkeelle. Totesin vain että monelle ensikertalaiselle tavan offipelillä kisamista mieittivälle tuollaiset laitteet ja jo kaiken saavuttaneet kanssakilpailijat saattavat tehdä lähtökynnyksen liian korkeaksi, jotta uskaltautuisivat mukaan.

Jotta nimitys ei olisi harhaanjohtava HS Harraste Standard, nimityksen voisi vaihtaa muotoon Harraste-luokka ilman tuota lisäliitettä Standard ja kuten Rabitti tuolla ehdotti niin luokassa ei julistettais voittajaa vaikka pisteet ajosuoritteesta annettaisikin.
Vastaa lainaten
  #179  
Vanha 07.03.2011, 22:10
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Erikoista jos Suomen kokoisessa maassa, jossa autoja tuskin on liikaa yhteenkään kisaan, ei katulaillisella suunnistuskisoihin rakennetulla autolla pääse ajamaan trialia missään luokassa Byrocratille selvennykseksi etten ainakaan minä ole kysellyt sääntöjen muuttamista omalle autolle sopiviksi, vaan selvennyksiä miten voin rakentaa auton myös trialiin sopivaksi. Asiallisia vastauksia vaan tulee pirun paljon vähemmän, kuin turhaa paskan jauhamista siitä miten säännöt on tällä hetkellä parhaat mahdolliset.
Vastaa lainaten
  #180  
Vanha 10.03.2011, 09:51
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 256
Perusasetus

Moi!

Etupyöriin vaikkutavan seisontajarrun kieltämisen pohjana on käsittääkseni ollut tavoite estää auton kääntäminen nopealla takavedolla etupyörät lukittuna!

Voisitko 454SS lähettää minulle privana ongelmat jotka sinulla estävät osallistumisen niin voisin perehtyä tarkemmin asiaasi!
Valitettavasti suunnistuksessa säännöt ovat kehittyneet eri suuntaan kuin trialissa, mutta modi ja promodi luokissa on kyllä jo aika vapaat säännöt.

Junde
Vastaa lainaten
  #181  
Vanha 10.03.2011, 10:07
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 256
Perusasetus

Tässä HS luokan sääntömuutokset, joilla käsittääkseni ratkaistaan nyt esille tulleet ongelmat. Onko vielä muita ratkaisemattomia ongelmia?


3.7.2.1 Runko/alusta/akseliväli
Auton tulee olla alun perin maastoauto.

Uusi sääntö:
3.7.2.1 Auton tulee olla nelivetoinen





3.7.3.1 Jouset
Jouset ovat vapaat, mutta alkuperäisen jousen tyyppi
tulee säilyttää. Riipukkeiden paikan saa muuttaa. Jouset
akselin päälle on sallittu (SOA).

Uusi sääntö:
3.7.3.1 Jousitus vapaa, ei kuitenkaan kilpailun aikana säädettävä.




3.7.8.4 Akseleiden poiskytkentä/vetojärjestelmä
Vetävien akseleiden irtikytkentä ei ole sallittu, ellei järjestelmä
ole tehtaan määrityksissä.
Jälkiasennettu matala 2WD ei ole sallittu.

Uusi sääntö:
3.7.8.4 Akseleiden poiskytkentä/vetojärjestelmä
Vetävien akseleiden irtikytkentä ei ole sallittu, ellei järjestelmä
ole tehtaan määrityksissä.
Jälkiasennetun matalan 2WD:n käyttö kilpailun aikana ei ole sallittu, lukittava mekaanisesti ennen katsastusta.
Vastaa lainaten
  #182  
Vanha 10.03.2011, 10:24
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 256
Perusasetus

Lisäksi tulee huomioida seuraava kaarisääntö:

Original, harrastestandard ja standard ryhmissä on
turvakaaren tai kehikon asentaminen sallittua. Avoautossa
tulee olla vähintään pääkaari takatuin sekä diagonaalituella,
jos autossa ei ole turvakaarta alun perin se
tulee asentaa.

Kyseinen sääntö tekee vaarallisempien ratojen kuin standard luokan radat tekemisen mahdottomaksi! Jos lähes vakio suitsa kaatuu niin pudotus pään korkeudella on 1,5m luokkaa, kun korotettu blazer kaatuu niin kuski putoaa jo 2,5m - 3m korkeudelta ja kun autossa pelkkä pääkaari niin hytissä voi tulla ahdasta! (puhumattakaan umpiautoista joissa ei siis tarvita välttämättä mitään kaaria!)

Eurotrial säännöissä on määritelty kaikkiin luokkiin 6-pisteen turvakaarikehikot 2011 alkaen, tätä sääntöä en kuitenkaan olisi tuomassa suomalaisiin sääntöihin. Ovatko muut samaa mieltä? Jos ajatte muissa pohjoismaissa niin siellä sääntö kylläkin tullaan käsittääkseni ottamaan käyttöön.

Jos joku sattuu ajamaan original luokassa niin siellä on otettu kantaa helmojen vahvistamiseen siten että vahvistaminen on sallittu kun se kohdistuu vain pyöräkoteloiden väliselle alueelle!




Junde
Vastaa lainaten
  #183  
Vanha 10.03.2011, 10:38
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Junde Näytä viesti
Moi!

Etupyöriin vaikkutavan seisontajarrun kieltämisen pohjana on käsittääkseni ollut tavoite estää auton kääntäminen nopealla takavedolla etupyörät lukittuna!

Junde
Pro-modissa on kuitenkin kääntöjarrut sallittu......on tainnu tulla lievä ajatuskatkos
Vastaa lainaten
  #184  
Vanha 10.03.2011, 11:59
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Junde Näytä viesti
Etupyöriin vaikkutavan seisontajarrun kieltämisen pohjana on käsittääkseni ollut tavoite estää auton kääntäminen nopealla takavedolla etupyörät lukittuna!
Vai olisko ollu ajatuksena, että kun automaattinapalukot ei toimi jos ei ole veto päällä tai manualiset hajoo (oon kuullu et toyotista hajoo ), niin silloinhan ei paljoa auta vaikka sitä etukardaania kardaanikässärillä kuinka estäis pyörimästä.
Vastaa lainaten
  #185  
Vanha 10.03.2011, 12:02
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Vai olisko ollu ajatuksena, että kun automaattinapalukot ei toimi jos ei ole veto päällä tai manualiset hajoo (oon kuullu et toyotista hajoo ), niin silloinhan ei paljoa auta vaikka sitä etukardaania kardaanikässärillä kuinka estäis pyörimästä.
Mut ei se takakardaanin käsijarrukaan pidä, jos kardaani on poikki ja edestä ne napalukot "suorana"/jakolodju takavedolla. Eli ei kai sääntöä tehdessä oleteta, että aina autosta on etupäästä jotain rikki, kun käsijarrua pitää käyttää
Vastaa lainaten
  #186  
Vanha 10.03.2011, 12:08
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
kun käsijarrua pitää käyttää
Milloin sitä kässärii pitää mukamas käyttää, ikinä en oo käyttäny, enkä käytä.
Ai niin eihän mashboxissa edes ole kässärii
Vastaa lainaten
  #187  
Vanha 10.03.2011, 13:18
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Varmistuksena utelen kun kombinaatio seuraava.
sj413,toyotan akselit+soa ja näinollen etulehtijouset siirretty leveämmälle niin HS luokkaan ei asiaa vaan luokkana ?
Vai antaako tuo uusi sääntö nyt kuitenkin mahdollisuuden ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #188  
Vanha 10.03.2011, 13:39
Ipe64:n Avatar
Ipe64 Ipe64 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 12.01.05
Sijainti: Hausjärvi, .
Viestit: 1.227
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Varmistuksena utelen kun kombinaatio seuraava.
sj413,toyotan akselit+soa ja näinollen etulehtijouset siirretty leveämmälle niin HS luokkaan ei asiaa vaan luokkana ?
Vai antaako tuo uusi sääntö nyt kuitenkin mahdollisuuden ?
Mä mitään tiedä,mut tuohan on HS:n ihan jees,kun jousityyppi on pysynyt samana,eli ei ole muutettu kierrejousille.
Tämä ei ollut virallinen vastaus
__________________
www.ipefix.fi
Vastaa lainaten
  #189  
Vanha 10.03.2011, 13:41
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Eikös toi aika selvästi lue tossa ylempänä Junden tekstissä:
Uusi sääntö:
3.7.3.1 Jousitus vapaa, ei kuitenkaan kilpailun aikana säädettävä.
Vastaa lainaten
  #190  
Vanha 10.03.2011, 13:44
Ipe64:n Avatar
Ipe64 Ipe64 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 12.01.05
Sijainti: Hausjärvi, .
Viestit: 1.227
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Eikös toi aika selvästi lue tossa ylempänä Junden tekstissä:
Uusi sääntö:
3.7.3.1 Jousitus vapaa, ei kuitenkaan kilpailun aikana säädettävä.
AIVAN!"Erittäin hyvin sanottu siel takarivissä"
__________________
www.ipefix.fi
Vastaa lainaten
  #191  
Vanha 10.03.2011, 13:46
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Eikös toi aika selvästi lue tossa ylempänä Junden tekstissä:
Uusi sääntö:
3.7.3.1 Jousitus vapaa, ei kuitenkaan kilpailun aikana säädettävä.
Tämän nimenomaan halusin varmistaa ennenkuin siirretään paperilta toteutukseen.
Pykäläiset kun hyppii laidasta laitaan niin yritän pysyä kärryillä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #192  
Vanha 10.03.2011, 13:50
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Nyt kun sääntöjä viilataan niin..
Lainaus:
Uusi sääntö:
3.7.3.1 Jousitus vapaa, ei kuitenkaan kilpailun aikana säädettävä.
Entäs sitte kun jokin varakas herrasmies tulee lajia kokeilemaan jollain uudemmalla Range Roverilla tai vastaavalla, jossa on alkuperäinen ilmajousitus?
Lisätekstiksi "Alkuperäinen jousituksen korkeussäätö sallittu."
Vai meneekö liian hienosteluksi?
Vastaa lainaten
  #193  
Vanha 10.03.2011, 14:33
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Junde Näytä viesti
Lisäksi tulee huomioida seuraava kaarisääntö:

Original, harrastestandard ja standard ryhmissä on
turvakaaren tai kehikon asentaminen sallittua. Avoautossa
tulee olla vähintään pääkaari takatuin sekä diagonaalituella,
jos autossa ei ole turvakaarta alun perin se
tulee asentaa.

Kyseinen sääntö tekee vaarallisempien ratojen kuin standard luokan radat tekemisen mahdottomaksi! Jos lähes vakio suitsa kaatuu niin pudotus pään korkeudella on 1,5m luokkaa, kun korotettu blazer kaatuu niin kuski putoaa jo 2,5m - 3m korkeudelta ja kun autossa pelkkä pääkaari niin hytissä voi tulla ahdasta! (puhumattakaan umpiautoista joissa ei siis tarvita välttämättä mitään kaaria!)

Eurotrial säännöissä on määritelty kaikkiin luokkiin 6-pisteen turvakaarikehikot 2011 alkaen, tätä sääntöä en kuitenkaan olisi tuomassa suomalaisiin sääntöihin. Ovatko muut samaa mieltä? Jos ajatte muissa pohjoismaissa niin siellä sääntö kylläkin tullaan käsittääkseni ottamaan käyttöön.

Jos joku sattuu ajamaan original luokassa niin siellä on otettu kantaa helmojen vahvistamiseen siten että vahvistaminen on sallittu kun se kohdistuu vain pyöräkoteloiden väliselle alueelle!




Junde
Tunnen pistoa Ratsunin ja omassakin sydämmessä Kyl siitä etukehikosta on ollu senkin auton kohdalla paljon keskustelua jo.......saa nähdä ehtiikö ennen, kuin on liian myöhäistä
Vastaa lainaten
  #194  
Vanha 10.03.2011, 16:22
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 256
Perusasetus

Myös ilmajousitetulla Rangella saa osallistua!

3.7.3.4 Jousituksen tasonsäätö
Sarjatuotanto tasonsäätö saadaan asentaa kun säilytetään
alkuperäinen toiminta.

Vaikka HS autoissa saa jousitusta muokata vapaasti, niin Modissa sitten muistetaan että vaikka sielläkin saa akselit vaihtaa niin jousituksen on pysytävä alkuperäisellä paikalla!




Junde
Vastaa lainaten
  #195  
Vanha 10.03.2011, 17:15
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Pro-Modin sääntökohta:
3.5.7.5 Pakokaasulaitteet
Pakoputkiston tulee päättyä akseleiden puolivälin takapuolelle. Putkisto ei saa ylittä korin uloimpia reunoja, niiden kuitenkin tulee ulottua vähintään 100mm sisään uloimmasta reunasta joko sivulla tai takana.

Hieno lauseen kohta: "Putkisto ei saa ylittää korin uloimpia reunoja"

Siis eikö mikään osa pakoputkesta saa tulla korilinjan ulkopuolelle, ei edes pakoputken päät?



Mitäköhän etua tai haittaa noista putkista oikein on?

Kelpaako putkienpäät jos laitan esim. takaspoilerin siten että se on ulompana ku putket?

Viimeksi muokannut Pauli : 10.03.2011 17:19
Vastaa lainaten
  #196  
Vanha 11.03.2011, 09:01
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Joskus muistaakseni samaista pakoputki sääntöä kyselin, niin tulkinta oli muistaakseni että renkaiden ympärille jos piirretään neliö vai oliko levikkeiden yms ympärille levike, niin sen alueen sisällä pakoputket sai seikkailla.....muistanko väärin?
Vastaa lainaten
  #197  
Vanha 12.03.2011, 07:51
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Junde Näytä viesti
Moi!

Etupyöriin vaikkutavan seisontajarrun kieltämisen pohjana on käsittääkseni ollut tavoite estää auton kääntäminen nopealla takavedolla etupyörät lukittuna!

Voisitko 454SS lähettää minulle privana ongelmat jotka sinulla estävät osallistumisen niin voisin perehtyä tarkemmin asiaasi!
Valitettavasti suunnistuksessa säännöt ovat kehittyneet eri suuntaan kuin trialissa, mutta modi ja promodi luokissa on kyllä jo aika vapaat säännöt.

Junde
Eiköhän nuo ollut tuossa, kun lisäsit tuon lukitus pykälän tuohon hidas kaksiveto kohtaan. Voisitko kuitenkin laittaa vielä selvät ohjeet siitä miten tuollaiset perheauton kaaret tulee rakentaa? Tiedän että asiasta kiinnostuneita on muitakin.
Vastaa lainaten
  #198  
Vanha 12.03.2011, 15:46
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 256
Perusasetus

Pakoputkiston tulisi olla päätä lukuunottamatta korilinjojen sisäpuolella, tarvittaessa tehtävä esim kylkiputket (jos luokkasäännöt tämän sallivat) pakoputken päälle jos pakoputkisto kulkee korilinjan ulkopuolella.

Alkuperäinen syy oli estää ettei ihmiset vahingossa polta itseään kuumaan pakoputkeen joka kulkee korilinjan ulkopuolella!

Voisiko joku joka tekee kaaria kommentoida tuota katumaasturin kaariongelmaa?
Tieliikenne katsastusmiehethän puuttuvat jos se pääkaari rajoittaa takaovista kulkemista ja kisakatsastajat jos kaari on liian edessä!

Junde
Vastaa lainaten
  #199  
Vanha 12.03.2011, 15:55
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Junde Näytä viesti
Pakoputkiston tulisi olla päätä lukuunottamatta korilinjojen sisäpuolella, tarvittaessa tehtävä esim kylkiputket (jos luokkasäännöt tämän sallivat) pakoputken päälle jos pakoputkisto kulkee korilinjan ulkopuolella.

Alkuperäinen syy oli estää ettei ihmiset vahingossa polta itseään kuumaan pakoputkeen joka kulkee korilinjan ulkopuolella!

Voisiko joku joka tekee kaaria kommentoida tuota katumaasturin kaariongelmaa?
Tieliikenne katsastusmiehethän puuttuvat jos se pääkaari rajoittaa takaovista kulkemista ja kisakatsastajat jos kaari on liian edessä!

Junde
Pakoputki-asia luettu ja jopa ymmärretty, kiitos.

Ei ne tieliikennekatsastuksessa kovin helposti pillastu, jos takapenkille kulkeminen ei aivan mahdottoman vaikeaksi muutu.
Vastaa lainaten
  #200  
Vanha 15.03.2011, 18:06
Masi Masi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Hämeenlinna, .
Viestit: 440
Perusasetus

Standard ryhmän ohjaajaksi hyväksytään myös
nuorten luokan (16-17 vuotta) ikäinen ohjaaja sinä
vuonna kun hän täyttää 16 vuotta.

Autokunnan muodostavat ohjaaja sekä apuohjaaja tai
ohjaaja yksin. Apuohjaajan minimi-ikä on 15 vuotta,

Eli jos syksyllä on synttärit niin kesällä pääsee appariksi tai oikein kuskiksi. Aika ehdoton toi apparin ikäraja.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Eurotrial 2010 karsintakilpailu 8.5 Janakkala Saija Tapahtumat 188 09.03.2015 12:54
Eurotrial 13-15.8.2010 Borås tare Tapahtumat 101 04.10.2010 22:18
kauden 2010 trial sos Tapahtumat 11 19.01.2010 17:12
Trial kaarien uudet säännöt??? Jare Tekniikka & Jutustelu 2 01.10.2009 20:53
Eurotrial säännöt? Tarzan Tekniikka & Jutustelu 41 30.01.2009 18:07


Sivu luotu: 16:58 (GMT +2).