![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() itse menin tota kuraa kokeilemaan joskus tammi-helmikuun taitteessa ja mittareissa oli selkeesti maininta siitä sekä myyjä sen vahvisti. pitänee hommata viisumi kun rajalle on matkaa kotoa jotain 70km ja ennenkaikkeä siellä on mittareissa oikeeta bensaa ja vieläpä kohtuuhintaan.
|
||||
|
||||
![]()
En ole litraakaan tankannu sitä e10 paskaa enkä tankkaa, vituttaa että V-poverikin nykyään sitä 5% vaikka aluks oli puhetta että se pysyy alkoholittomana niinku aina ennenki, välillä tuntnuu aika raa alta tankata ku pikkusen auton tankin ku vetäsee täytee ni se on 100€
![]() mutta kyllä mä oon pistäny sen E10 boikottiin ja suosittelen kaikille muillekki ! |
|
||||
|
||||
![]()
Tuskin tulen tankkaamaan tätä uutuutta. Jeeppi ei sillä varmaan nakuttamatta kävisikään ilman oktaanibuusteria.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Jäi sanomatta että mun Jeepin kone ei ole ihan orkkis...
|
|
||||
|
||||
![]()
Tänään tuossa aamuisessa haastattelussa toimittaja kysäisi Pekkariselta onko mahdollista että muiden mehujen hinnoissa huomioidaan tuo 95E10 kaupaksi käymättömyys, ei Mauri sitä kieltänytkään...
|
|
|||
|
|||
![]()
Eikös se viina kuitenni paranna sitä puristuskestävyyttä.. Eli jos ysivitonen on ennen toiminut ruttujen puolesta niin ei tämän siinä suhteessa huonompaa ole.
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se oktaaniluku on vaan 95, ei enempää.
|
|
|||
|
|||
![]()
No kyllähän se parantaa, mutta ainakin Kipparilehden mukaan E10:n oktaaniluku on nostettu 95:een viinan avulla, eli oikea bensa viinasta erotettuna on jopa muutaman oktaanin pienempää.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ilmailua harrastavana jostain olen kuullut että (pien)lentokoneisiin ei suositella E10 bensaa.
Vesihän ei liukene normaaliin bensaan mutta E10 kohdalla vesi liukeneekin tähän seokseen joka aiheuttaa sen että kun vesipitoisuus alkaa olla tarpeeksi suuri, alkoholi-vesiseos eriytyy polttoaineesta jolloin tankissa on alkoholitonta bensaa sekä vesi-alkoholiseosta, ja jos moottori hörppää vesi-viinaa --> ei hyvä En mene vannomaan satavarmaksi, saattoi olla juttua ilmailulehdessä tms. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joku kotikemisti korjatkoon. Jos jotain hyvää hakee niin tuohon E10 bensaan ei enää toimi se vanha tankkiin kusemis temppu. No ehkä joku scuutteri saattaa jo ruveta röhimään. Ja mitä ilmailuun tulee niin asiasta tietämäättä olen ymmärtänyt että siellä ei välttämättä ratsasteta muutenkaan uusimmilla trendeillä,ja ihan hyvä niin. Esim.Tuo huonompi energia sisältö äkkiä vaikuttaa siten että joku niinkin vähäpätöinen juttu kun kiitorata saattaa jäädä lyhyeksi. Tai se että lento polttoaineissa EI SAA olla yhtään vettä,koska tuolla ylhäällä saattaa olla pakkasta vaikka vähän enenmminkin. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nyky tilanteesta en tiiä mutta kun joskus kuumalla ysärillä ite tankkailin tuolla onnelassa niin sitä venäjän kuraa, siis bensaa, meni aika paljon enemmin kun suomen 95:sta. Tästä päivästä en tiiä,ja kai sieltä saa 98:kin jo nykyään. Mutta asiaan E10 ei ole bannissa. Ei vaan ole vehjettä missä sitä voisi käyttää... Saabi syö 98:a hieman laiskemmin kun perinteistäkään 95:sta joten sillä ajetaan. Ja muut harraste koneet päälle. |
|
||||
|
||||
![]()
98E:llä mennään
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Kaikki bensat on kieltolistalla omien tiekulkuneuvojen kohdalla,ja tulee olemaan jatkossakin.Ainoat bensaa syövät vehkeet on suht iäkkäitä kakstahtisia joten E10 jää mittariin.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Terrano I:ssä nopeusmittari ei toimi ja bensiiniä vuotaa. | ylipaila | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.01.2010 19:54 |
Moniko palstalaisista lähtee aamulla jahtiin | Teppo2 | Chit-Chat | 37 | 21.08.2009 07:24 |
Moniko on kilpaillut? | Chit-Chat | 23 | 21.11.2004 22:13 |