Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen
Mullon itellä 2.3td. Vaihdoin siihen L200 mitsun vapari-imusarjan, laitoin siihen väliin pajeron orkkis välijäähdyttimen, mut sijotin sen keulaan syylärin eteen. Ton dumpin otin kokonaan pois ja laitoin kiinni asentoon sen turbon hukkaportin, mikä on ton varren toisessa päässä. Varoventtiili on imusarjassa ja se on säädetty 1.6 baariin. Pakoputkeksi tein suoran 2,5 tuuman putken yhellä läpivirtausvaimentimella ja syötöt on säädetty tappiin. Ainut, että ahdonalasen syötön kara on vielä muokkaamatta. Ahtopaineet pyörii maksimissaan 1.3-1.6 baria ja esim motarilla 80 vauhdissa 0.4-0.6 baria. Autolla on nyt ajettu 28tkm ton teon jälkeen ja en odottakkaan että se kestäisi 500tkm.
|
Paljonko pakopaineet kun vedät kaasupohjassa?
Tuolla pajeron vakio pilleriturbolla ei todellakaan kannata alkaa ahtojen ja syöttöjen kanssa leikkimään. Pakopaine/lämpö tappaa koneen pidemmässä vedossa.
Voimaakaan sillä pillerillä ei juuri saa. Avarampi turbo auttaa paljon enemmän kuin ahtojen nosto tuolla pillerillä.