![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jossain kisassa tutuilla sano läppäri poks ja saivat kisakeskuksesta paperitulosteet rasteista. Jos olet tulossa ilmoittele niin saat värilliset kartat.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Täältä yksi ääni lisää siihen huoltoauton siirtojuttuun eli kyllähän se huoltoauton siirto kilpailijoilta onnistuu kilpailun johtajan luvalla ainakin viimevuonna talvieksyssä, muuten olisi jäänyt auto pyörätielle kisan ajaksi... Oli pikkuisen ahdas se kisakeskuksen parkki...
Ei kyllä olisi yhtään paskempi ajatus jos huoltoauton siirto sallittaisiin kisaajan toimesta, laittakaa vaikka tiukat rajat ko. toiminnalle, esim. ennakkoon ilmoittaminen puhelimella kisakeskukseen ennenkuin huoltoauto liikkuu, ja sanktiot niskaan jos säännöistä lipsutaan. Olisi meidänkin teamilla (2 henkilöö) yhtä juhlaa kun saisi olla rekkakuorma varaosia kohtuullisen matkan päässä... Ja saattaisipa ehkä tämä juttu lisätä kisaajienkin määrää, kun ei tartte väkisillä houkutella porukkaa mukaan huoltoon / ajella kusi sukassa ja jännätä auton rikkoontumista... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tämän huoltoauto säännön taustalla on vain ja ainoastaan turvallisuus. Sääntöjen laatijoiden mielestä on turvallisempaa, jos pitkillä siirtymillä kilpa-autossa on miehityksenä se minimi 2 henkilöä. Kun ajetaan aamuyön tunteina erittäin väsyneenä, niin se kaveri on yllättävän hyvä hereillä pitäjä....
Tätäkään säännön kohtaa ei ole tehty kilpailijoiden kiusaksi, vaan siinä on ajateltu turvallisuusnäkökohdat ensiksi. Lajin jatkuvuuden kannalta on tärkeää, että säännöt on laadittu mieluummin liian turvallisiksi. Ajatellaan joku kilpailutilanne jossa sattuu oikeasti pahasti; Ketä osoitetaan sormella virkavallan taholta? No vastausta ei onneksi vielä tiedetä, mutta mitä ilmeisemmin siinä vaiheessa virkavaltakin kiinnostuu näistä säännöistä. Silloin on kilpailun järjestäjällä paljon helpompi tilanne, jos pystyy sääntöihin tukeutuen näyttämään, että on ainakin yritetty ennalta ehkäistä ko. pahaa tapahtumaa. Säännöt on myös pyritty laatimaan sellaisin sanamuodoin, ettei säännöt olisi ristiriidassa Suomen lakien ja asetusten kanssa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Itse lopetin parhaan kisakatsastajan jäätyä pois.
![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Me ollaan ainaki kaikki sääntömuutokset otettu vastaan mutisematta, kyllä niihin joku järkiperäinen syy aina löytyy ku oikeen viittii miettiä ,vaikkapa turvallisuuden kannalta. Olen harrastanut useita eri moottoriurheilulajeja joista offroadsuunnistuksen säännöt on minun mielestäni yksinkertaisimmat. Tohon rekisteröityjen autojen henkilömäärään en kuitenkaan keksi muuta selitystä ku tieliikennelaki.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
juu, turvallisuus ykkösenä on hyvä pointti
väsyneenä ajamista ei kuitenkaan voi perustella, puolustella tai uhreja lohdutella sillä että ei ollut yksin ennemminkin päinvastoin, mä henk.koht. ainakin jos joskus nukahdan rattiin, olisin mieluiten autossa yksin... lähellä on joskus ollutkin, vuodesta -89 oon ajanut työkseni, ja joskus väsyneenäkin, vastoin asetuksia ja lakia eli ei kelpaa selitykseks, ei etenkään silloin, jos teamissa on kolme (3) henkilöä kisa-autossa, eikä saa sitli siirtää huolto-autoa alueelta toiselle ei päijänteen ympäri-ajossakaan ajeta kaks päällä, vaikka kyytiläinen pitäis kuskin kivasti virkeänä keksikääs lisää ja paremmin ontuvia selityksiä... viimeks muistaaksein yks peruste oli se, että huolto-autossa vois kisaajat nukkua siirtymillä !!! täähän lisäis turvallisuutta äsken mainitulla ajattelulla... ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
||||
|
||||
![]()
HEP.
Väsyneenä ajaminen on kielletty. Ja sitä ei voi näillä säännöillä muuttaa mihinkään. Kun kerran järjestetään 24h ja 36h kisoja, niin on aikalailla selvä, että siellä ajetaan väsyneenä. Kumpi sitten on turvallisempaa? Ajaa yksin, vai ajaa kuusi kaveria kyydissä, joista kolme istuu lavalla muovisissa puutarhatuoleissa. Tai joku istuu takaluukussa ilman mitään tuolia ja kukaan ei käytä vöitä. Se että kilpailijoista toinen ajaisi huoltoauton ajoalueen lähistölle, kuluttaisi jonkin verran kyseisten kilpailijoiden aikaa. Säästäisi aikaa sitten kun risalla kilpa-autolla ei tarvitsisi välttämättä lähteä ajamaan kilpailukeskukseen vaan varaosat olisivat jo valmiiksi lähellä. Turvallisuus paranisi tällä menettelyllä huomattvasti. Nykyinen meininkihän on sitä, että risalla kilpa-autolla on ajettava sinne kilpailukeskukseen. Sinne ajetaan kolmella renkaalla. Ohjauksen poikki menneet osat korvataan nippusiteillä, männynoksalla, ja liinalla, ja rätillä. Nyt näillä omatekoisilla virityksillä ajetaan pitkät siirtymät yleisessä liikenteessä ja ukot istuu lavalla ilman mitään vöitä. Ennemmin tai myöhemmin sattuu pahasti. Nykyinen meininki on erittäin turvatonta, eikä se sillä parane, että väsyneen kuskin kyytiin pakotetaan joku istumaan. |
#9
|
||||
|
||||
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Minä olen lopettanut, ainakin toistaiseksi, siitä syystä ettei vaan kiinnosta. Jos alkaa kiinnostaa, osallistun, oli säännöt millaiset hyvänsä.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tässähän on nyt niin ettei kaikki halua noudattaa mittän sääntöja ja toiset valittaa sitä että lopetin ajamisen uusien sääntöjen vuoksi ja paskat sanon minä turhaa valittamista, säännöt on pakko tehdä jotta laji pysyisi jollainlailla turvallisena ja kyllähän edelleen voi osallistua kisoihin omalla vanhalla kikottimella, mikä tässä oikein mättää.
Tottakai tuntuu pahalta ku ei saa hakea sellaista rastia kaarettomalla pelillä verrattuna kaarellisiin, no jos tuntuu siltä että auton kaaduttua katto onkin istuintasolla, niin kenen vika se sitten on. Eiku ihan oikeesti, johonkin on aina pakko vetää se raja, kun laji saa huomioarvon yleisessä mediassa. Eiku joka autokunta ajamaan seuraaviin kisoihin, olipa se sitten minkälainen tahansa.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
juu varmasti näin on - ja väsyneenähän saa ajella jos on kaveri mukana... ? entäpä kännissä ? aivan höpöä, jos tällaista yritetään vakavin naamoin kertoa totuutena, ja "puolustuksena" ko. säännölle, niin menee loppukin uskottavuus eli jos vaikkapa jotain sattuis, ja sääntökomiteaa kuultais, niin selityskö olis "että kyllä me yritettiin sitä oikein säännöillä tukea, ettei vaan ajettais väsyneinä" hohhoh ! viimeks kun tästä oli isompi polemiikki palstalla, niin selitys oli kyllä aivan toinen...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Näin upean vastauksen johdosta voit käydä tarjoamassa itsellesi tuopin olutta lähi baarissa ![]() ![]() ![]()
__________________
Ihmeitä ei pidä odotella, ihmeitä pitää tehdä. Etelä-Savon Maastoautoilijat Ry[SIZE=2] http://www.etsama.com http://www.facebook.com/etsama http://www.facebook.com/etsamarc |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Näinhän se taitaa käytännössä mennä monen muunkin tiimin osalta. Kuitenkin sellaiset ajatukset oli mitä tuossa aiemmin esitin,+ oli siinä muitakin juttuja, kun viimeksi tuota huoltoauto sääntöä on sorvattu... |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Myö ei vissii oikei ymmärretty jutun juonta ku alko väsyttää ajaminen ja tul pimiää ni myö vietii rastikuvat ja haettii kioskilta evästä ja mentiin nuotiolle :-) ja kuitekii tultii 10:ksi ja saatii cup pisteet :-)
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty pois | popo99 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 07.12.2008 23:56 |
M:Kaikki pois | juhaK | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.06.2006 20:09 |
m:tojon pois | hj | O/M/V Muut | 1 | 18.12.2005 13:31 |
LJ ulosotto pois | joker | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 30.06.2005 17:51 |