![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
-kauneus on katsojan silmissä -iso kulutus on persaukisten vikinää. -herrasmies ei hehkuta ja diiselit on melkee aina pakuja, ja persaukisten vikinää. -kyl noita vanhoi maastureita viimestää talvella arvostetaan. -eikö neiti osaa ajaa autoa ku isin volkkarissa on esp ja tässä ei? -tarvii bmw et saa munan jatkeen? -tuota patrollin tai hojon konttii mahtuu mini. -mihin meillä kiire, valmis mailma.. -ota jakkara? -ota jakkara tai hommaa harjaan varsi?
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Maavara? Eikö oikein syvässä lumessa, ym. harvoissa tilanteissa joissa jotkut väittävät maasturin olevan välttämätön, LÄHES aina riitä tavallinen nelivetoinen henkilöauto? Pitää olla aika ihmeellisessä paikassa asunto jos ei nelivetoisella henkilöautolla pääse. Ehkä ne maastureista maksetut turhat lisäeurot olisi paljon kustannustehokkaampia sijoittaa tien kunnostukseen, palkkaamaan auraaja, mönkijään, traktoriin, vuokra-maasturiin, tms.? Monissa nelivetoisissa henkilöautoissa on valmiiksi hieman korotettu maavara, lisäksi joihinkin saa ns. 'kehittyvän maan jousituksen' tai muulla tavalla pientä korotusta ilman kaikkia maasturin haittoja. Sitä en kiistä etteikö maavarasta olisi hyötyä, mutta todella harvassa on ne tilanteet jossa sitä ihan oikeasti tarvitsee, ja se tuo mukanaan korkean painopisteen josta on aina haittaa normaaliajossa. Miksi ihmiset sanovat että maastureissa on tilaa? Minä en ainakaan tarvitse tilaa auton alla, enkä pidä siitä että isot renkaat, moottori ym. konponentit sitä turhaan vievät hyötykäytöstä. Sisätilat jos loppuvat farmariautosta, ei maasturi tuo helpotusta. On mukavampaa ylettää hyvin suksiboksiin, ja takaluukun lastauskin on helpompaa farmarissa kuin korkeassa maasturissa. Jotkut ihmiset kai tarvitsevat usein tilaa, itse mielumin olen ronttamatta turhaa painoa ja ilmanvastusta ja lainaan farkkua/vuokraan pakun silloin harvoin kuin tarvitsee. Joka tapauksessa farkku, tai jos on asiat todella huonosti niin tila-auto on paljon järkevämpi, urheilullisempi ja turvallisempi vaihtoehto. |
|
|||
|
|||
![]()
Aika suuria muutoksia joutuu maasturiin tekemään että maavara oikeasti nousisi, eli toisin sanoen portaali akselit tai helvetin korkeat renkaat. Akselithan siinä ottaa kiinni lumeen eli aika monen rakennellunkin maasturin todellinen maavara ei ole montaa senttiä suurempi kuin tehtaalta tullessaan. Itse ajoin maasturilla kuusi vuotta ennenkuin hokasin, että nelivetofarkku on parempi minulle. Koskaan auton maavara ei ole ollut esteenä.
|
|
|||
|
|||
![]()
No tämä onkin offipalsta jonka jäsenet harrastavat maastoautoilua ja siski ovat valinneet ajoneuvoksi maasturin.jos sä pärjäät farmarilla niin sehän on hyvä sulle, Se että sulla ei oo tarvetta paremmalle maavaralle tarkoittanee sitä että asustelet kerrostalos tai rivarin pätkäs. Itse asun sellaisesa paikassa että esim tänä talvena olisi jääny monena aamuna lähtemättä ilman "oikeaa maasturia" (lj70) 300m pihatietä keskellä peltoaukeaa ja kun lunta tulee 20cm yös helevetinmoisen tuulen kans ni sitä on siinä tiellä aamulla reilusti yli puoli metriä silloon on ihan turha meille yritää millää neliveto farkulla.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itsekin asun peltoaukean takana ja olen mielessäni perustellut sen juuri huonoilla keleillä sun muilla miehekkäillä jutuilla että on tarttenut vanhaa ooppelin reuhkaa korotella ja ostaa isoja renkaita ja ketjuja jne. Sitten kuitenkin kun sitä lunta tulee, niin tulee käytyä aamulla auraamassa tie traktorilla, että "muutkin pääsee" ![]() Ihan rehellisesti on tullut tarpeeseen tänä talvena kaksi kertaa: kerran käytiin mökillä umpihangessa ja tartti jo tiputella ketjutkin alle ja kerran piti kaverin neliveto(maasto)autoa auttaa hangesta. Muuten on ollut ihan harrastelua eli leikkimistä ja turhan takia kiinni jäämistä ![]() Ja aivan totiseksi tosi-offiksi meni vasta silloin kun tuli livautettua traktori ojaan juuri aamulla ennen töihin menoa ja sai vielä kuitenkin sen poiskin sieltä omin avuin. Oli kieltämättä noilla "harrastuksilla ja leikeillä" osuutta siihen, että tuli varmisteltua sitä sun tätä ja mietittyä useammalta kantilta ennenkuin edes lähti yrittämään. Ja jos vielä aiheeseen palaten, niin mahtaisko se huonoin maastoauto olla se, jossa on paskin kuski? |
|
|||
|
|||
![]() Matra rancho.
Juu,kirja on The world´s worst cars ja siinä mainittu Matra rancho,näyttää kovasti disco lantikalta. Valmistettu 1978-84 ja englannissa. 1442cc kone ja 1179kg ja kirjaa lainaten "it was just a poor-quality car" no tuohon aikaan oli yleistä englannissa,itse asiassa kirjassa mainitaan eniten juuri englantilaisia autoja. On siellä jenkkejä,saksalaisia,italialaisia, ja muutama japsikin. Kirjaan pääsyn syy vaihteli suuresti huonon laadun tai huonon menestyksen tai rumuuden välillä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan O. maastoauto | jukkan | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 12.12.2009 01:59 |
Ostetaan Maastoauto | keranha | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 09.12.2008 22:57 |
Vuoden huonoin polli | Joukka | Chit-Chat | 43 | 01.07.2005 09:09 |
huonoin öljy: | G280E | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.08.2003 09:04 |
Huonoin maastoauto | Tumi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 21.05.2003 19:38 |