Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Huonoin maastoauto? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=81809)

VonLeka 06.03.2011 17:53

Huonoin maastoauto?
 
Mikä on huonoin maastoauto ja miksi? Puhutaan nyt autoista jotka täyttävät teoriassa maasto-auton vaatimukset

wikke 06.03.2011 17:58

Ja sitten ruvetaan vääntämään miten maastoauto määritellään...

mhk 06.03.2011 18:11

Eli trafin n1g/m1g kriteerit?

vepele 06.03.2011 19:42

Jäykkä etuakseli ja kierrejouset?

moggirange 06.03.2011 20:03

Maasto-ominaisuuksiltaan? Hj-60 ja pitkä ekamallin Pajero on varmaan silloin vahvoilla!

tapsa86 06.03.2011 20:06

patikka
 
vakio pitkä patrol jää sammalikkoon alamakeen kiinni.

lantikka72 06.03.2011 20:24

Jotkut sanoo et Land Rover serie III 109"
Vaatii ratapihan veturinkääntöpöyden kääntymiseen.
Itse tykkään moisesta junasta

TOPPAHOUSU 06.03.2011 20:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja moggirange (Viesti 746760)
Maasto-ominaisuuksiltaan? Hj-60 ja pitkä ekamallin Pajero on varmaan silloin vahvoilla!

Nooh.
Paljon riippuu kyllä maastoauton menokyky kuskista ja renkaista.
Ja kyllähän noillakin pääsee ihan vakiona aika pahoista paikoista, jos vain kuski osaa "lukea" maaston hyvin...


Ps. Mutta nämähän on näitä asiota joista on niin monta mielipidettä, kuin on kuskejakin.

KarvaTurpa 06.03.2011 20:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lantikka72 (Viesti 746768)
Jotkut sanoo et Land Rover serie III 109"
Vaatii ratapihan veturinkääntöpöyden kääntymiseen.
Itse tykkään moisesta junasta

Ääni tälle:D. Vaikka itsekin mieltynyt laitteen tiettyihin ominaisuuksiin, niin vaikea kuvitella moista kivirekeä sillä kääntösäteellä maastoon.

Patu925 06.03.2011 20:49

Kaikki uudet "maastoautot" paitsi GMersu... :D

Tourinki 06.03.2011 21:06

Entäs se uus etuvetoinen Land Rover olikos se nyt tuo Freelander

Nuhapumppu 06.03.2011 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TOPPAHOUSU (Viesti 746771)
Nooh.
Paljon riippuu kyllä maastoauton menokyky kuskista ja renkaista.
Ja kyllähän noillakin pääsee ihan vakiona aika pahoista paikoista, jos vain kuski osaa "lukea" maaston hyvin...


Ps. Mutta nämähän on näitä asiota joista on niin monta mielipidettä, kuin on kuskejakin.

Ja muistaa käyttää agressiivista ajotapaa:D Mutta nämähän on ihan turhia kyseleitä omasta mielestäni,kaikista löytyy omat vikansa ja ainahan se oma on paras ja muilla paskempi.

Racingrabbit 06.03.2011 21:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tourinki (Viesti 746791)
Entäs se uus etuvetoinen Land Rover olikos se nyt tuo Freelander

Taitaa edetä kumminkin etuvetoisena paremmin mökkitiellä,kuin monet nyky "nelivetoiset" citymaasturit?

Mutta eikös tässä ollut puhetta nelivetoisista,edes jonkinlaisella maavaralla varustetuista autoista?
Eihän Audi A6 Quattro tai muukaan vastaava henkilöauto kovin pitkälle kallioilla kiipeile...

Ääni Land Rover Seriekselle.On vielä sen verran rumakin,että hipoo jo kauneutta ;)

Rekisteröimätön 06.03.2011 21:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja moggirange (Viesti 746760)
Maasto-ominaisuuksiltaan? Hj-60 ja pitkä ekamallin Pajero on varmaan silloin vahvoilla!

Maasto-ominaisuuksiin voitanee laskea lisäävänä tekijänä vinssi, jota ainakin löytyy 60 hojoista..

-Jarkko- 06.03.2011 21:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 746811)
Maasto-ominaisuuksiin voitanee laskea lisäävänä tekijänä vinssi, jota ainakin löytyy 60 hojoista..

Vinssiähän tarvitsee vasta sitten kun maasto-ominaisuudet on jo loppunut.:cool:

Rekisteröimätön 06.03.2011 23:25

Huono maastoauto on nykynen harrastepeli Dodge W150. Ei sillä lossilla mahdu vaan puiden väliin, vaikka amerikkalaisittain ei ees iso olekkaan. Vakiovälitykset 35 korkeilla renkailla on liian pitkät, vaikka automaatti tasaakin.

Rekisteröimätön 06.03.2011 23:32

Hummer H2 on ainakin maastoauton irvikuva.
Tosin sitä ei olekaan suunniteltu Suomen metsiin vaan Lähi-Idän aavikoille

Rekisteröimätön 06.03.2011 23:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 746871)
Hummer H2 on ainakin maastoauton irvikuva.
Tosin sitä ei olekaan suunniteltu Suomen metsiin vaan Lähi-Idän aavikoille

Olet oikeassa. H2:ssa ei paljon hyvän maastoauton ominaisuuksia ole. Raideleveys ja pituus on järkyttävä, joka on maastossa ainoastaan huono asia. Maavaraa ei ole nimeksikään ja muutenkin etenemiskyky maastossa on vähintäänkin kyseenalaista moisella tonnikeijulla. Tokihan tuo voi jossakin tasaisella suola-aavikolla liikkua hyvinkin "mukavasti" mutta ei tuolla tosiaan kivien ja kantojen joukkoon suomalaiseen metsään ole mitään asiaa.

Rekisteröimätön 06.03.2011 23:52

esim. noi land cruiserin ikuisuuskoneet on satujuttuja!
legendaa!
Sopii kokeilla.
Tuollainen loppuun ajettu maasturi --- yli 250 000 km.. on täysi paska. Vaatii jatkuvaa huoltoa -
ja korjausta. Aina joku paikka prakaa...

Monet puhuu ja todistelee vanhojen maastureitten hyvyyttä,,,, mutta itse voin todeta kokemuksesta, rehellisesti, että paska mikä paska,,, ajetut kilometrit tuntuu.
Hintojen pitää olla alhaisia, ja huoltotila ja korjaamo itsellä, ennen kuin kannttaa ajatella,,

Itsellä karmeita kokemuksia "hyvin" pidetystä 350 tuhatta ajetusta maasturista, pari kuukautta kaikki pelaa hyvin mutta sitten alkaa helvetti, kaiken maailman myyntiviritykset alkaa hajota ja rahaa palaa.

Ihmetyttää nuo karmeat hintapyynnöt vanhoista autoista.
Maasturin korjaus ja osat ovat kalliita.
Korjaukset ostettuina on tosi kalliita. Jos itse pystyy tekemään, eli on oma autokorjaamo ja rajattomasti aikaa, niin korjaus kannattaa?? (harvalla on aikaa ja kehtausta korjata vanhoja maastureita...)

On kai olemassa luulo (väärä) että maasturit kestää.
Siksi aina joku erehtyy ostamaan paljon ajetun maasturin ja sitten kiroaa jatkuvia ja kalliita korjauksia....

Kyllähän ne kyläsepät halvalla tekee on toki heissäkin todellisia ammattilaisia, kiitos heille, mutta sitten on näitä remonttireiskoja jotten räpellykset sitten saa lisää vahinkoa aikaan ja arvatkaa kuka maksaa, halvasta tulikin kallis.

Pommeja on liikenteessä. On aivan turha luulla, että vanhat autot kestää!
Maasturien osat, osat dieseleihin ja isoihin bensakoneisiin ja vaihdelaatikkoihin ovat kalliita. Uusia ei ole järkeä ostaa kun vahingon saa siirrettyä seuraavalle. Virityksiä tehdään paljon.

Naapuri aina kehuu hj toyotaa, että se on niin hiton hyvä ja kestävä... on ajettukin 500000km.
Mutta sitä ihmettelen, kun käyn naapurissa, niin aina on mies kyynärpäitä myöten rasvassa ja toyotan kimpussa. Eiköhän se huomaa, että se korjaa sitä kokoajan.... Meinaan siis, että ei taida olla kovinkaan hyvä auto kun joutuu jatkuvasti korjaamaan.

Pauli 07.03.2011 00:00

Tuleepa taas "arvaa kuka"-nyybiltä tarinaa :D

Byrocrat 07.03.2011 00:06

Arvaan että ....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 746882)
Tuleepa taas "arvaa kuka"-nyybiltä tarinaa :D

Eikös se luvannut lopettaa tänne kirjoittelun ja vaati oikeuksienkin poistamista:rolleyes:

Pauli 07.03.2011 00:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 746885)
Eikös se luvannut lopettaa tänne kirjoittelun ja vaati oikeuksienkin poistamista:rolleyes:

En kommentoi, olen sen verran diplomaattinen tässä kohtaa.

Rekisteröimätön 07.03.2011 00:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 746885)
Eikös se luvannut lopettaa tänne kirjoittelun ja vaati oikeuksienkin poistamista:rolleyes:

Ehkä Hän saattoikin niin vaatia, mutta tiedä sitä sitten kuka tänne oikeasti kirjoittelee sinunkaan nimimerkillä :)

Mutta jatketaan tätä hienoa keskustelua.

Ajakoon kukin millä haluaa, jne., mutta minua säälittää sellaisten ihmisten puolesta jotka hankkivat niinkin surkean auton kuin maasturin. Enkä tarkoita haukkuvassa mielessä, vaan oikeasti on harmittavaa että niin moni tekee niin huonon valinnan jo heidän oman tyytyväisyyden ja nautittavan ajon kannalta. Itsekään en varmaan osaa kovin hyvin tietokonetta tms. valita, mutta ostopäätösiä varten on saatavilla infoa. Ikävä kyllä missään autolehdissä tms. ei käsitellä maastureiden huonoja puolia kunnolla.
Olen vahvasti sitä mieltä että vain todella harvoilla ihmisillä maasturin muutamat hyvät puolet tuovat niin paljon etua että kannattaa elää kaikien huonojen puolien kanssa.

VonLeka 07.03.2011 00:29

Ensimmäinen viestini sitten aloituksen tähän. Olen monien kanssa samaa sekä erimieltä, riippuen asiasta.
Kyllähän HJ;n tekniikka on teoriassa ylimitoitettua eli kestävää, pohjautuuhan moottorikin 60/70-luvun maamoottoreihin.. Minulla on perä huutanut viimeiset 100.000km, heikommassa autossa se olisi heti hajonnut, tosin tuokin voi hajota millon vaan.
Suurin ongelma näissä on juurikin ne ajetut kilometrit ja korroosio sekä "markan-sepät" jotka ovat turanneet helevetisti omia virityksiä ja "oivalluksia". Kun liki museo ikäinen auto on mahdollisesti ollut monella eri omistajalla niin kunto on arvoitus, tosin asiasta ymmärtävä näkee jo muutaman minuutin vilkaisulla, jopa ilman koeajoa onko kyseessä pommi.

RIPAX 07.03.2011 00:31

Ja pyh!
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa (Viesti 746778)
Ääni tälle:D. Vaikka itsekin mieltynyt laitteen tiettyihin ominaisuuksiin, niin vaikea kuvitella moista kivirekeä sillä kääntösäteellä maastoon.

Meizin EUKKO on ajanu series kakkosella maastossa. Älä kysy miksi mut olisitpa nähny sitä toimintaa!


Sivu luotu: 20:38 (GMT +2).