![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Itse kävin Rangea katsastaan niin tekivät jarrukokeet ajamalla, mutta jos rullat pyörii eri suuntiin niin silloinhan kardaani ei pyöri joten jarrut voinee testata noinkin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() lukko?
Mites jos on asennettuna esim detroit locker tai truetrac? tällöin ei varmaan voi testata rullilla.
__________________
JuKu Land Rover 110 Special Vehicles RangeRover -72 Mitsubishi Pajero -90 -> Ajettu afrikkaan http://teamdiesel2015.blogspot.fi/ |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tulee mieleen tapaus kun isännät aikoinaan katsastivat venäläisvalmisteista maastokulkinetta...Jarrutesti ajamalla kehujen kanssa läpi mutta hylky tuli kun inssi huomasi ettei jarruputket mene kuin kahteen pyörään
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä mulla oli AussieLocker rangessa alla ja kyllä sitä rullilla jarruteltiin. Sitä kilkutusta/napsetta takaperästä ihmeteltiin katsurien toimesta useasti.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
ViskoRanget on "aina" testattu ilman mutinoita ajamalla, näissä oli joku juttu niin että sai lyhyesti pyöräyttää rullilla. Jossain oli oikein lista mille sai tehdä ja mitä.
Tuossa II-korisessa rullat kielletään käyttöohjekirjassa, yksi katsuri on väen vängällä ajanut pikaisesti rullilla eikä mitään hajonnut. Käsittääkseni tässä on sama/samankaltainen jakolaatikko kuin viskoClassicissa. Yleensä inssit ovat olleet valveutuneita eivätkä aja rullille, ainakaan kysymättä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ainaskii Imatralla visko Rangen jarrut testattiin koeajolla,ja samoin ton Grandi Jeepin jarrut kun sekin on viskolla.
Rangesta viell tutkivat opuksistaan,et eisaanu ajaa rullille. Oli vm:89 3,9efi classikki Rankku
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua. Istun tai kävelen, Pylly päästää sävelen! RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet LA CH 31 TT eli Tupla TEE www.wuoksioffroad.com montenegro offroad club #98 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mua ainaki hävettäis jos olis niin huono auto, että neliveto hajoaa jarrumittariin..
Sanoisin että joko se mittaus onnistuu tai ei onnistu. Viskollisessa on sitten viskon jäykkyydestä kiinni että onnistuuko vai ei ja jos onnistuu niin koko päiväksi ei parane jättää pyörimään ettei viskomurkula sula ![]() Automaattilukko (detroit locker tms) vapauttaa jos renkaasta pyörittää, joten mittaus pitäis ihan hyvin onnistua, jopa pyörittäen eri suuntiin. Vastakkaisiin suuntiin pyörittäminen on taas vähän epämääräinen mittaustapa (jos kardaani ei todellakaan pyöri), kyllä se jarruvoima siirtyy tasauspyörästön kautta sinne mitattavalle pyörälle vaikka ei olis kun toisella pyörällä jarru. Samahan käy pitävän kitkalukonkin kanssa kun pyöriä pyöritellään samaan suuntaan. Ja noita eri suuntiin pyörittäviä jarrudynoja ei ihan joka paikassa edes ole.
__________________
Harbor Cruisers |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mie oon ollu näkevinää et Lappeenrannassa ois ollu lauritsalan asemalla irtorullat jossain seinän vieressä mitkä sais toiselle akselille mut tuskinpa kehtaavat raahata ??
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tosin siinä on manuaaliaski ja kytkettävä keskitasauspyörästö, joten renkaat voi vissiin silloin ajaa akseli kerrallaan ja pyörittää samaan suuntaan rullilla vai voiko?
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Jaa - mulla tänään -90 Disco manuaalilla testattiin Nurmijärven A-katsurilla ajamalla. Totesi ettei nelikkoa rullille ....
Meni muuten läpi ilman mutinoita :-) |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuon mukaan jarrumittarilla pitäis molempien pyörien pyöriä vapaasti, vaikka olis keskilukkokin kiinni.. Mikä nelivetosysteemi hajoaa ja mikä pettää, jos jarrumittarii koittaa pyöriä pyörittää?
__________________
Harbor Cruisers |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Espoossa olen suikkaa katsastanut monen monta vuotta eikä autoa ole koskaan ajettu dynamometrille. Kuulemma "ei näitä vanhoja uskalla sinne ajaa". Olisko niin, että ovat hajottaneet joskus auton/autoja ja eivät enään uskalla näitä testailla.
__________________
Tumpula Racing Team |
#13
|
||||
|
||||
![]() ![]() Tuolla on tuo vanha topikki aiheesta: http://forums.offipalsta.com/showthr...?t=9978&page=3 (5 sivua, tämä sivulla 3)
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nää palalukot toimisessaan vaatii momenttia kardaanin suunnasta, että lukittuu. Joten voi ajaa molemmat pyörät yhtäaikaa rullille. Visko jakiksen kanssa voikin olla sit eri juttu. Siellä kun se visko itsessään vastustaa, jos ja kun toinen kardaani ei pyöri vapaasti mukana. Riippuu kuinka helposti palalukko lähtötilanteessa irrottaa. Aussien kanssa ois varmaan toiminut, mutta tuosta Detroitista en menis sanoon. Joskus mulla Rangen kanssa ajettiin toisen akselin pyörät irtorullille. Näin ei sit mahollinen keski lukko ois häirinny. Tosin olihan siinä tasauspyörästö keskellä, mutta saipahan vastinetta (työtä) rahalle mikä katsastukseen meni. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Katsastuksesta | J0hannes | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 28.05.2009 21:04 |
taas katsastuksesta | boozer | Chit-Chat | 7 | 18.07.2007 05:00 |
Katsastuksesta kysymys | L-200 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 10.09.2006 19:03 |
SOA katsastuksesta | Eskimo | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 09.09.2004 11:57 |
Auto meni katsastuksesta läpi | Laskos | Rakas Päiväkirja | 1 | 10.06.2004 09:31 |