Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.10.2011, 14:37
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Kyllä mulla oli AussieLocker rangessa alla ja kyllä sitä rullilla jarruteltiin. Sitä kilkutusta/napsetta takaperästä ihmeteltiin katsurien toimesta useasti.
Mulla on suunnitteilla Discoon kanssa automaattinen 100% lukko taakse (Kaiser), mites noi jarrutestit sitten onnistuu?

Tosin siinä on manuaaliaski ja kytkettävä keskitasauspyörästö, joten renkaat voi vissiin silloin ajaa akseli kerrallaan ja pyörittää samaan suuntaan rullilla vai voiko?

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.10.2011, 21:32
p0hamala p0hamala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 145
Perusasetus

Jaa - mulla tänään -90 Disco manuaalilla testattiin Nurmijärven A-katsurilla ajamalla. Totesi ettei nelikkoa rullille ....
Meni muuten läpi ilman mutinoita :-)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.10.2011, 22:02
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajero90 Näytä viesti
Mulla on suunnitteilla Discoon kanssa automaattinen 100% lukko taakse (Kaiser), mites noi jarrutestit sitten onnistuu?

Tosin siinä on manuaaliaski ja kytkettävä keskitasauspyörästö, joten renkaat voi vissiin silloin ajaa akseli kerrallaan ja pyörittää samaan suuntaan rullilla vai voiko?
"Kaiser Locker allows the outer wheel of a curve to spin more than the ring in order to compensate on curves, but it does not allow any of the wheels from same axle to spin less than the ring/ pinion."
Tuon mukaan jarrumittarilla pitäis molempien pyörien pyöriä vapaasti, vaikka olis keskilukkokin kiinni..

Mikä nelivetosysteemi hajoaa ja mikä pettää, jos jarrumittarii koittaa pyöriä pyörittää?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.10.2011, 05:51
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Espoossa olen suikkaa katsastanut monen monta vuotta eikä autoa ole koskaan ajettu dynamometrille. Kuulemma "ei näitä vanhoja uskalla sinne ajaa". Olisko niin, että ovat hajottaneet joskus auton/autoja ja eivät enään uskalla näitä testailla.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.10.2011, 07:22
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus



Tuolla on tuo vanha topikki aiheesta:

http://forums.offipalsta.com/showthr...?t=9978&page=3

(5 sivua, tämä sivulla 3)
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.10.2011, 09:04
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Eikös muuten Rangeissa ja Diskoissa ole tämä sama automaatti laatikko kuin BMW:kin:

ZF 4HP22

http://www.ake.fi/pdf/BMVVaihteidenv...astuksesta.pdf

Koskeneeko tämä ohje näitäkin
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.10.2011, 12:07
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Eikös muuten Rangeissa ja Diskoissa ole tämä sama automaatti laatikko kuin BMW:kin:

ZF 4HP22

http://www.ake.fi/pdf/BMVVaihteidenv...astuksesta.pdf

Koskeneeko tämä ohje näitäkin
On sama aski, on myös jossain volvossa. Volvosta ainakin löytyy pakokaasu kielto, n vaihteelle ei yli 1500rpm(jos en väärin muista). Lantikoissa kukaan ei ilmeisesti ole saanut aikaiseksi tehdä kyselyä maahantuojalta.

Visko jakis jos on, ei voi jarruttaa. Tai ei pitäis..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.10.2011, 09:05
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Löytyykö tuo teksti jossain virallisemmassa muodossa? Voisi tulostella itsekin varuiksi, mutta epäilen että tuommosta kuvaa ne ei usko.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.10.2011, 09:45
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Virallisemmassa muodossa löytyy jokaisen´, ainakin vanhemman, Rangen (Disco?) kojetaulusta. Siitä tuokin kuva otettu, käsitelty vain negatiiviksi, että saa paremmin selvää tekstistä.
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.10.2011, 20:22
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Virallisemmassa muodossa löytyy jokaisen´, ainakin vanhemman, Rangen (Disco?) kojetaulusta. Siitä tuokin kuva otettu, käsitelty vain negatiiviksi, että saa paremmin selvää tekstistä.
Taitaa olla sulakeboksin kannessa. Siinä oli jotain tekstiä. Itselläni, kun Rangesta tuo kannen kiinnitykset hajos ja laitoin sen talteen.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.10.2011, 10:43
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajero90 Näytä viesti
Mulla on suunnitteilla Discoon kanssa automaattinen 100% lukko taakse (Kaiser), mites noi jarrutestit sitten onnistuu?

Tosin siinä on manuaaliaski ja kytkettävä keskitasauspyörästö, joten renkaat voi vissiin silloin ajaa akseli kerrallaan ja pyörittää samaan suuntaan rullilla vai voiko?
Ei mulla ollut mitään ongelmia Range/Aussie yhdistelmän kanssa aikonaan rullilla. Eikä ollu myöskään nykysen Dodge/Detroit yhdistelmän kanssa. Molemissa kun on lukittava keskitasaus pyörästö.
Nää palalukot toimisessaan vaatii momenttia kardaanin suunnasta, että lukittuu. Joten voi ajaa molemmat pyörät yhtäaikaa rullille. Visko jakiksen kanssa voikin olla sit eri juttu. Siellä kun se visko itsessään vastustaa, jos ja kun toinen kardaani ei pyöri vapaasti mukana. Riippuu kuinka helposti palalukko lähtötilanteessa irrottaa. Aussien kanssa ois varmaan toiminut, mutta tuosta Detroitista en menis sanoon.
Joskus mulla Rangen kanssa ajettiin toisen akselin pyörät irtorullille. Näin ei sit mahollinen keski lukko ois häirinny. Tosin olihan siinä tasauspyörästö keskellä, mutta saipahan vastinetta (työtä) rahalle mikä katsastukseen meni.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Katsastuksesta J0hannes Tekniikka & Jutustelu 11 28.05.2009 21:04
taas katsastuksesta boozer Chit-Chat 7 18.07.2007 05:00
Katsastuksesta kysymys L-200 Tekniikka & Jutustelu 0 10.09.2006 19:03
SOA katsastuksesta Eskimo Tekniikka & Jutustelu 10 09.09.2004 11:57
Auto meni katsastuksesta läpi Laskos Rakas Päiväkirja 1 10.06.2004 09:31


Sivu luotu: 11:22 (GMT +2).