Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.03.2011, 18:09
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Ja just meinasin sanoa että koska siellä ei ole juurikaan laakereita eikä tiivisteitä vaan tiivistys ja laakerointi perustuu juurikin pyörimiseen,ja öljykalvoon, niin olisiko voinut olla niin että se turbo on ollu vaikka imupuolelta huurtunu kiinni,ja jäykkä öljy ei ole osannu mennä paluu letkua takaisin öljypohjaan??? Tai paluu letkussa huurretta,ja siksi öljyt on päässy pakoputkeen???

Aika amatöörimäistä spekulointia allekkirjoittaneelta

No ei se huolto varmaan pahaakaan tehny...On siellä kummiskin muutama kuluva osa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.03.2011, 21:17
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.710
Perusasetus

mulla oli kerran offivaunun moottorin huohotusletkun alapäässä oleva pönttö jäätynyt niin että letku oli tukossa. no, kone tulille kun en huomannut sitä, kohta aivan mieletön öljysavu pakoputkesta. ajattelin että nyt hajosi turbo kun pukkaa öljyt pakopuolelle.

mutta kun huomasin että huohotin oli jäässä ja laitoin letkun vapaasti hengittäväksi niin ongelma poistui heti. kampikammion paine kasvoi huohotuksen myötä sen verran että ahtimen paluuöljy löysi helpomman reitin ja pakeni pakopuolelle. koskaan ton jälkeen ei ole käynyt vastaavaa juttua, eikä ahdinta ole huollettu tai avattu. ja edelleen toimii hienosti.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.03.2011, 23:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ja just meinasin sanoa että koska siellä ei ole juurikaan laakereita eikä tiivisteitä vaan tiivistys ja laakerointi perustuu juurikin pyörimiseen,ja öljykalvoon, niin olisiko voinut olla niin että se turbo on ollu vaikka imupuolelta huurtunu kiinni,ja jäykkä öljy ei ole osannu mennä paluu letkua takaisin öljypohjaan??? Tai paluu letkussa huurretta,ja siksi öljyt on päässy pakoputkeen???
Jotku pronssi- vai kupariholkit akselilla on laakereina. Mielenkiintoisia teorioita veljillä. Mietin vain että jos kerran pakoaukoista kolme neljästä oli myös öljyisiä (oliskohan etumainen = kauimmainen ollut kuiva?)että on sitä varmaan ollut imupuolellakin öljyä, ainakin vähän. Näissähän on kaasuläppä, joten hullujen ottaminen ei oo niin herkässä.

Lepoantin teoria kampikammion ylipaineesta saattais olla hyvinkin mahdollinen ja järkeenkäypä, paluupuoli kun tuskin voi mitenkään tukkoon mennä, se on 20 mm halkaisijaltaan oleva about 15 cm putki suoraan lohkon kylkeen. Eikä kompurapuolikaan pitkään voi jäässä pysyä moottorin käydessä vaikka kuin jäätyny olis, siltikin öljyllä olisi vapaa pudotus turbolta lohkoon eli ei mahdollinen teoria.

Ja jos kerran sekä imu- että pakopuolella on ollut öljyä, se on tullut akselin laakeroinnin lävitse molempiin suuntiin, mutta syypäänä tukkeentunut huohotin ja sitä myöten kampikammion ylipaine. Eli käytäppä venakoppa pöydällä ja pese huohottimen lähtö.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.03.2011, 03:01
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jotku pronssi- vai kupariholkit akselilla on laakereina. Mielenkiintoisia teorioita veljillä. Mietin vain että jos kerran pakoaukoista kolme neljästä oli myös öljyisiä (oliskohan etumainen = kauimmainen ollut kuiva?)että on sitä varmaan ollut imupuolellakin öljyä, ainakin vähän. Näissähän on kaasuläppä, joten hullujen ottaminen ei oo niin herkässä.
Ei välttämättä ota hulluja mutta pikimustaa savua alkaa työntää jos imupuolelle syöttää enemmän öljyä,kyllä se palaa koneessa vaikka vähän vähemmälläkin ilmalla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.03.2011, 07:15
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jotku pronssi- vai kupariholkit akselilla on laakereina. Mielenkiintoisia teorioita veljillä. Mietin vain että jos kerran pakoaukoista kolme neljästä oli myös öljyisiä (oliskohan etumainen = kauimmainen ollut kuiva?)että on sitä varmaan ollut imupuolellakin öljyä, ainakin vähän. Näissähän on kaasuläppä, joten hullujen ottaminen ei oo niin herkässä.

Lepoantin teoria kampikammion ylipaineesta saattais olla hyvinkin mahdollinen ja järkeenkäypä, paluupuoli kun tuskin voi mitenkään tukkoon mennä, se on 20 mm halkaisijaltaan oleva about 15 cm putki suoraan lohkon kylkeen. Eikä kompurapuolikaan pitkään voi jäässä pysyä moottorin käydessä vaikka kuin jäätyny olis, siltikin öljyllä olisi vapaa pudotus turbolta lohkoon eli ei mahdollinen teoria.

Ja jos kerran sekä imu- että pakopuolella on ollut öljyä, se on tullut akselin laakeroinnin lävitse molempiin suuntiin, mutta syypäänä tukkeentunut huohotin ja sitä myöten kampikammion ylipaine. Eli käytäppä venakoppa pöydällä ja pese huohottimen lähtö.
Juurikin näin.

Ja tarpeeksi kun puhuu potaskaa niin joku onneksi jossain vaiheessa korjaa asiat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.03.2011, 23:11
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ja just meinasin sanoa että koska siellä ei ole juurikaan laakereita eikä tiivisteitä vaan tiivistys ja laakerointi perustuu juurikin pyörimiseen,ja öljykalvoon, niin olisiko voinut olla niin että se turbo on ollu vaikka imupuolelta huurtunu kiinni,ja jäykkä öljy ei ole osannu mennä paluu letkua takaisin öljypohjaan??? Tai paluu letkussa huurretta,ja siksi öljyt on päässy pakoputkeen???

Aika amatöörimäistä spekulointia allekkirjoittaneelta

No ei se huolto varmaan pahaakaan tehny...On siellä kummiskin muutama kuluva osa.
Kaverilla meni kingcapista turbon öljynpaluu letku lyttyyn kun ei saanut sitä kunnolla paikoilleen ja pukkasi öljyt tubosta putkeen,korjaantui ihan tuolla pienellä letkun vaihdolla. Eli ei tuokaan ihan tuulesta temmattu juttu ole.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.03.2011, 23:41
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Joo, mutta kun nyt ei oo letkua vaan 20 mm putki ja kovin lyhyt pätkä, ja sitä ei liene runnottu just ennen pakkaspiikkiä. Ei öljy sitäpaitsi jäädy, venakopassa oleva vesiperäinen harmaa/ruskea muju kylläkin. Sinne sitä tiivistyy kovalla pakkasella lyhyemmillä ajoilla.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.03.2011, 17:39
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Joo, mutta kun nyt ei oo letkua vaan 20 mm putki ja kovin lyhyt pätkä, ja sitä ei liene runnottu just ennen pakkaspiikkiä. Ei öljy sitäpaitsi jäädy, venakopassa oleva vesiperäinen harmaa/ruskea muju kylläkin. Sinne sitä tiivistyy kovalla pakkasella lyhyemmillä ajoilla.
Joo siis tarkoitinkin että joissakin voi noin käydä,kun kaikissa turbolta öljynpaluu ei ole putkella.Mutta tähän vikaan en ala spekuloimaan että mikä aiheuttaa,kun en tiedä. Ja yleensä nuiden hullujen spekulaatioiden sekaan häviää ne oikeat vastaukset. Ilmoittelehan sitten mikä oli syypää tähän ongelmaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty M: Toyota KZJ95 3.0TD Aut. -97 Joukka O/M/V Ajoneuvot 0 04.06.2008 22:34
Bilteman joustokäyrät pakoputkeen, miten kestää? Tekniikka & Jutustelu 12 16.10.2007 14:43
syksyä pukkaa... pee Chit-Chat 6 14.10.2006 00:00
koneen huohotus pakoputkeen.... lepoantti Tekniikka & Jutustelu 18 25.04.2006 18:17
Talmaa pukkaa Ex_inkkari Chit-Chat 1 21.04.2005 22:49


Sivu luotu: 00:33 (GMT +2).