Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.02.2011, 21:20
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Onko vika vai ominaisuus, että 1KZ-TE on yläkierroksilla 3000-> todella puhdittoman tuntuinen ja tuntuu kuin kaasua löysäämällä meno tuntuisi jopa piristyvän. Kävi mielessä meneekö pakopesä tukkoon, toisaalta voima savuakaan ei ole havaittavissa. Millaisia kokemuksia muila ko moottorista. Dynossa tarkoitus käydä tsekkaamassa ahdot ja paljonko voimaa oikeasti on. Tuntuu vain AJM jälkeen lussukalle.

Turboja katselin ja Bolt-on ratkaisuja ei ole tarjolla juurikaan, mutta muutama mistä ei ole tietoa onko eri siivillä/pesillä kuin nykyinen

17201-58040 CT 15BFTE 4.1 Litraisesta koneesta. Netti ei osaa kertoa onko sama vai eri rojuilla

Sekä 3.0 D-4D 1KD-FTV koneesta oleva, mutta siinä saattas olla vähän puuhastelua et saa VNT toimimaan, pakosarjan laippa vaikuttaa samalle kuin orig CT12B 17201-67010

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.02.2011, 22:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Onko vika vai ominaisuus, että 1KZ-TE on yläkierroksilla 3000-> todella puhdittoman tuntuinen ja tuntuu kuin kaasua löysäämällä meno tuntuisi jopa piristyvän. Kävi mielessä meneekö pakopesä tukkoon, toisaalta voima savuakaan ei ole havaittavissa. Millaisia kokemuksia muila ko moottorista. Dynossa tarkoitus käydä tsekkaamassa ahdot ja paljonko voimaa oikeasti on. Tuntuu vain AJM jälkeen lussukalle.
Semmonen se on, ei tykkää kierrätyksestä. Ei mulla nyt ihan 3000:ssa hyydy kuitenkaan. Pienihän se pakopuoli tuossa vakioahtimessa on, yhden ylimääräisen oon purkanut pöydälle ja miettinyt mitä sille vois tehdä. Penkissä saatu omasta 162 hv/0.9 bar kun en keksi mistä sais savua lisää.

Volkkarin AaJiiäMmäänkö viittaat?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.02.2011, 08:29
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Joo toinen käyttis VW AJM pikkusen paineita nostettuna ja siihen verraten luonteeltaan moottorit toisenlaisia, Toyota sellainen trukkmoottori, toki autoissa painoeroa jonkin verran, 1KZ-TE:ssa automaatti perässä joka osaltaan myös tappaa tehoa. Tehoiltaa ja väännöiltää molemmat pitäs olla suurinpiirtein samoissa, mutta kulku ja luonne todella erillaisia, sekä kulutus (6l vs16l/100km) että kyllä noille voisi jotain koittaa tehdä.

KCR ja muutamia muita Lantikan boxia kävis tähän Granviaankin ja sillä voisi koittaa piristyisikö yhtää tuo yläpää. Jossain Puolalaisessa boxissa oli mahdollista itse muutella parametrejä joka kiinnostaisi jos innostuu jossain välissä turboa, pakoputkea, cooleria vaihtamaa/lisäämään. KCR:ssä taitaa olla potikka josta saa mokkoa lisää

http://vtech.fi/products.html
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.02.2011, 08:59
Trapper Trapper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 62
Perusasetus

Turbo nyt huollettu. Oli hieman vuotanut läpi, mutta ei siinä määrin että selittäs kaiken. Nyt pannan nippuun ja katotaan kuin se käy. Ykkösen pakoaukko kuiva, muut öljystä märkinä. En vielä osaa sanoa onko jotain kilahtanut. Ilmottelen sitten kun parempaa tietoa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.02.2011, 10:35
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Trapper Näytä viesti
Turbo nyt huollettu. Oli hieman vuotanut läpi, mutta ei siinä määrin että selittäs kaiken. Nyt pannan nippuun ja katotaan kuin se käy. Ykkösen pakoaukko kuiva, muut öljystä märkinä. En vielä osaa sanoa onko jotain kilahtanut. Ilmottelen sitten kun parempaa tietoa.
Olikos tuossa ne pakokaasujen takaisin kierrätykset???

Jos on. Niin tiirailehan ettei imusarja ole karstoittunut tukkoon. Ja jos siltä tuntuu niin laippaa se systeemi,siihenkin oli kuvallinen ohje jossain joko täällä tai slck:n puolella.

Sekä nuo höpinä pöntöt osaa kyllä tukkeutua myös...

Ja onkos mahollista,pakkanen kun oli, nettä ilmaputsari olisi ollut niin lumessa,ja yön aikana jäätynyt että se olisi ollut koko homman aloittaja???

Viimeksi muokannut Bj Andy : 23.02.2011 10:37
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.02.2011, 10:59
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Joo nuo edellä mainitut EGR paskaantumiset ja pöntöt kanssa olleet mielessä, että saattasivat olla tukossa, auto tuli Japanista muutama viikko sitten ja tiedä sit millaisissa ruuhkissa sillä on siellä nysvätty. Kattia ei onneksi tämän ikäisessä vielä ole (-95/11)

Tuo pakoputki homma selvinee parhaiten ottamalla downpipe laipasta putki irti ja käydä kokeilemassa tuleeko vetoja lisää

Onko imusarja irroittaminen kuinka työläs homma jos tsekkais onko se karstaa täynnä? konehuone tuossa lantikkaan verraten paljon ahtaampi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.02.2011, 11:31
Trapper Trapper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 62
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Olikos tuossa ne pakokaasujen takaisin kierrätykset???

Jos on. Niin tiirailehan ettei imusarja ole karstoittunut tukkoon. Ja jos siltä tuntuu niin laippaa se systeemi,siihenkin oli kuvallinen ohje jossain joko täällä tai slck:n puolella.

Sekä nuo höpinä pöntöt osaa kyllä tukkeutua myös...

Ja onkos mahollista,pakkanen kun oli, nettä ilmaputsari olisi ollut niin lumessa,ja yön aikana jäätynyt että se olisi ollut koko homman aloittaja???
Työntäskö se silloin öljyjä pihalle? Eikö veto pitäs ensin hävitä? Onko Tovereilla ollut imusarjoja tukossa?
Kyllä siinä se kierrätys on. Ilmaputsari oli auki ja kunnossa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.02.2011, 12:34
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Nii. En tiiä varmasti mutta mahdollistahan se kai on.

Joka tapauksessa halpa tsekattava,ja mahdollisesti pois suljettava vika ennen kuin aukoo konetta enempää.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.02.2011, 13:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Trapper Näytä viesti
Työntäskö se silloin öljyjä pihalle? Eikö veto pitäs ensin hävitä? Onko Tovereilla ollut imusarjoja tukossa?
Kyllä siinä se kierrätys on. Ilmaputsari oli auki ja kunnossa.
EGR aiheuttais savutusta ja huonoa vetoa, mutta eihän se öljyä sieltä voi pukata. Imusarja oli melko möhnässä 200 tkm ajelujen jäljiltä, mutta ei mitään varsinaista isompaa karstaantumista kuten esmes VW:ssä on tapana:

Ootko ihan varma että putkesta tuli öljyä eikä nokista vettä? Että olisko kuitenkin kansi halki jostain sopivasti...

Ja tähän offtopikkiin turbosta ja sen ahtaudesta, 3" rööri ja downpipe tosiaan auttaa hengittämään paremmin, vetää pidemmälle.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.02.2011, 10:37
Trapper Trapper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 62
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Trapper Näytä viesti
Turbo nyt huollettu. Oli hieman vuotanut läpi, mutta ei siinä määrin että selittäs kaiken. Nyt pannan nippuun ja katotaan kuin se käy. Ykkösen pakoaukko kuiva, muut öljystä märkinä. En vielä osaa sanoa onko jotain kilahtanut. Ilmottelen sitten kun parempaa tietoa.
Kone käy hyvin. Savu loppu kun laski 10 km läppätiskissä. Öljyt pysyy nyt koneessa ja näyttäs muutenkin toimivan. Turbo huollon mukaan sieltä ei semmosta vikaa löytynyt että olisi öljyt puskenut putkeen tai koneeseen. Tämä nyt on vähän mysteeri. Oisko ollut huohotin tukossa joka sitten suli ittekseen?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.02.2011, 21:25
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

jos öljyä menee tuossa määrin koneen läpi että sitä jo putkesta tulee ulos niin kyllä se sitten jo olisi siinä vaiheessa rynnännyt kierokset tappiin!
eli mielestäni se ei ole voinut olla muu kuin turbo joka on falskannut pakopuolelle...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.02.2011, 21:27
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

...voisko kuitenkin olla jotain muuta kuin moottoriöljyä ? esim miltei umpeen jäätyneen pakoputken tepposia lisättynä naftalla, joka nyttemmin sitten suli / kiehui pois > ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.03.2011, 10:41
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Trapper Näytä viesti
Turbo nyt huollettu.
Mitä maksoi turbo-remppa? Laakeritko vaihtoivat?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.03.2011, 10:48
Trapper Trapper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 62
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mitä maksoi turbo-remppa? Laakeritko vaihtoivat?
Korjaussarjan laittoivat. Laakerit ja tiivisteet. Tasapainoitus ilmeisesti. Kaikki kilkkeet oli lasikuulapuhallettu. Hyvän näköistä työtä ainakin. Iisalmen turbo huolto teki ja maksoi 390 euroa.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.03.2011, 18:09
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Ja just meinasin sanoa että koska siellä ei ole juurikaan laakereita eikä tiivisteitä vaan tiivistys ja laakerointi perustuu juurikin pyörimiseen,ja öljykalvoon, niin olisiko voinut olla niin että se turbo on ollu vaikka imupuolelta huurtunu kiinni,ja jäykkä öljy ei ole osannu mennä paluu letkua takaisin öljypohjaan??? Tai paluu letkussa huurretta,ja siksi öljyt on päässy pakoputkeen???

Aika amatöörimäistä spekulointia allekkirjoittaneelta

No ei se huolto varmaan pahaakaan tehny...On siellä kummiskin muutama kuluva osa.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 23.02.2011, 09:30
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Onko vika vai ominaisuus, että 1KZ-TE on yläkierroksilla 3000-> todella puhdittoman tuntuinen ja tuntuu kuin kaasua löysäämällä meno tuntuisi jopa piristyvän. Kävi mielessä meneekö pakopesä tukkoon, toisaalta voima savuakaan ei ole havaittavissa. Millaisia kokemuksia muila ko moottorista. Dynossa tarkoitus käydä tsekkaamassa ahdot ja paljonko voimaa oikeasti on. Tuntuu vain AJM jälkeen lussukalle.

Turboja katselin ja Bolt-on ratkaisuja ei ole tarjolla juurikaan, mutta muutama mistä ei ole tietoa onko eri siivillä/pesillä kuin nykyinen

17201-58040 CT 15BFTE 4.1 Litraisesta koneesta. Netti ei osaa kertoa onko sama vai eri rojuilla

Sekä 3.0 D-4D 1KD-FTV koneesta oleva, mutta siinä saattas olla vähän puuhastelua et saa VNT toimimaan, pakosarjan laippa vaikuttaa samalle kuin orig CT12B 17201-67010
Mulla oli hieman samanlaista oiretta cruiserissa ja syyksi paljastui se isoin pönttö pakoputkessa. Vuodet oli vaan tehny tehtävänsä ja koko patti oli melkoisen tukossa vaikka ulospäin näyttikin ihan siedettävälle. Vaihtui sitten kahteen läpivirtaavaan ja meno parani huomattavasti juurikin tuolla yli 3000:ssa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 08.04.2011, 14:26
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Onko vika vai ominaisuus, että 1KZ-TE on yläkierroksilla 3000-> todella puhdittoman tuntuinen ja tuntuu kuin kaasua löysäämällä meno tuntuisi jopa piristyvän. Kävi mielessä meneekö pakopesä tukkoon, toisaalta voima savuakaan ei ole havaittavissa. Millaisia kokemuksia muila ko moottorista. Dynossa tarkoitus käydä tsekkaamassa ahdot ja paljonko voimaa oikeasti on.
Eilen kävin AMW:llä dynossa ja taitaa olla ihan kunnossa. 125hv ja 308nm oli huiput. Ahdot käy vajaassa 0,9 barissa josta tasaisesti tippuu 0,7barin tuntumaan niinkuin tehtaan ilmoittama lukema onkin, tiedä sitten johtuuko tuo puutuminen 3000-> juuri tuosta ahtojen laskusta normaali tasolle.
Pakoputkisto ja cooleri lienee auttavat ja ahtoja voisi kokeilla nostaa hieman. Onko noita ahtoja nostettu turboruuvilla vai hukkiksen tankoa tiukkaamalla? Mikä imusarjan kupeessa olevan paineanturin tehtävä on ko moottorissa? lisääkö/vähentääkö syöttöjä sen tiedon perusteella?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty M: Toyota KZJ95 3.0TD Aut. -97 Joukka O/M/V Ajoneuvot 0 04.06.2008 22:34
Bilteman joustokäyrät pakoputkeen, miten kestää? Tekniikka & Jutustelu 12 16.10.2007 14:43
syksyä pukkaa... pee Chit-Chat 6 14.10.2006 00:00
koneen huohotus pakoputkeen.... lepoantti Tekniikka & Jutustelu 18 25.04.2006 18:17
Talmaa pukkaa Ex_inkkari Chit-Chat 1 21.04.2005 22:49


Sivu luotu: 09:17 (GMT +2).