![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Onko vika vai ominaisuus, että 1KZ-TE on yläkierroksilla 3000-> todella puhdittoman tuntuinen ja tuntuu kuin kaasua löysäämällä meno tuntuisi jopa piristyvän. Kävi mielessä meneekö pakopesä tukkoon, toisaalta voima savuakaan ei ole havaittavissa. Millaisia kokemuksia muila ko moottorista. Dynossa tarkoitus käydä tsekkaamassa ahdot ja paljonko voimaa oikeasti on. Tuntuu vain AJM jälkeen lussukalle. Turboja katselin ja Bolt-on ratkaisuja ei ole tarjolla juurikaan, mutta muutama mistä ei ole tietoa onko eri siivillä/pesillä kuin nykyinen 17201-58040 CT 15BFTE 4.1 Litraisesta koneesta. Netti ei osaa kertoa onko sama vai eri rojuilla Sekä 3.0 D-4D 1KD-FTV koneesta oleva, mutta siinä saattas olla vähän puuhastelua et saa VNT toimimaan, pakosarjan laippa vaikuttaa samalle kuin orig CT12B 17201-67010
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Volkkarin AaJiiäMmäänkö viittaat? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo toinen käyttis VW AJM pikkusen paineita nostettuna ja siihen verraten luonteeltaan moottorit toisenlaisia, Toyota sellainen trukkmoottori, toki autoissa painoeroa jonkin verran, 1KZ-TE:ssa automaatti perässä joka osaltaan myös tappaa tehoa. Tehoiltaa ja väännöiltää molemmat pitäs olla suurinpiirtein samoissa, mutta kulku ja luonne todella erillaisia, sekä kulutus (6l vs16l/100km) että kyllä noille voisi jotain koittaa tehdä.
KCR ja muutamia muita Lantikan boxia kävis tähän Granviaankin ja sillä voisi koittaa piristyisikö yhtää tuo yläpää. Jossain Puolalaisessa boxissa oli mahdollista itse muutella parametrejä joka kiinnostaisi jos innostuu jossain välissä turboa, pakoputkea, cooleria vaihtamaa/lisäämään. KCR:ssä taitaa olla potikka josta saa mokkoa lisää http://vtech.fi/products.html |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Turbo nyt huollettu. Oli hieman vuotanut läpi, mutta ei siinä määrin että selittäs kaiken. Nyt pannan nippuun ja katotaan kuin se käy. Ykkösen pakoaukko kuiva, muut öljystä märkinä. En vielä osaa sanoa onko jotain kilahtanut. Ilmottelen sitten kun parempaa tietoa.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos on. Niin tiirailehan ettei imusarja ole karstoittunut tukkoon. Ja jos siltä tuntuu niin laippaa se systeemi,siihenkin oli kuvallinen ohje jossain joko täällä tai slck:n puolella. Sekä nuo höpinä pöntöt osaa kyllä tukkeutua myös... Ja onkos mahollista,pakkanen kun oli, nettä ilmaputsari olisi ollut niin lumessa,ja yön aikana jäätynyt että se olisi ollut koko homman aloittaja??? Viimeksi muokannut Bj Andy : 23.02.2011 10:37 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Joo nuo edellä mainitut EGR paskaantumiset ja pöntöt kanssa olleet mielessä, että saattasivat olla tukossa, auto tuli Japanista muutama viikko sitten ja tiedä sit millaisissa ruuhkissa sillä on siellä nysvätty. Kattia ei onneksi tämän ikäisessä vielä ole (-95/11)
Tuo pakoputki homma selvinee parhaiten ottamalla downpipe laipasta putki irti ja käydä kokeilemassa tuleeko vetoja lisää Onko imusarja irroittaminen kuinka työläs homma jos tsekkais onko se karstaa täynnä? konehuone tuossa lantikkaan verraten paljon ahtaampi. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyllä siinä se kierrätys on. Ilmaputsari oli auki ja kunnossa. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Nii. En tiiä varmasti mutta mahdollistahan se kai on.
Joka tapauksessa halpa tsekattava,ja mahdollisesti pois suljettava vika ennen kuin aukoo konetta enempää. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ootko ihan varma että putkesta tuli öljyä eikä nokista vettä? Että olisko kuitenkin kansi halki jostain sopivasti... Ja tähän offtopikkiin turbosta ja sen ahtaudesta, 3" rööri ja downpipe tosiaan auttaa hengittämään paremmin, vetää pidemmälle. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
jos öljyä menee tuossa määrin koneen läpi että sitä jo putkesta tulee ulos niin kyllä se sitten jo olisi siinä vaiheessa rynnännyt kierokset tappiin!
eli mielestäni se ei ole voinut olla muu kuin turbo joka on falskannut pakopuolelle... |
#12
|
||||
|
||||
![]()
...voisko kuitenkin olla jotain muuta kuin moottoriöljyä ? esim miltei umpeen jäätyneen pakoputken tepposia lisättynä naftalla, joka nyttemmin sitten suli / kiehui pois > ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Mitä maksoi turbo-remppa? Laakeritko vaihtoivat?
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Korjaussarjan laittoivat. Laakerit ja tiivisteet. Tasapainoitus ilmeisesti. Kaikki kilkkeet oli lasikuulapuhallettu. Hyvän näköistä työtä ainakin. Iisalmen turbo huolto teki ja maksoi 390 euroa.
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Ja just meinasin sanoa että koska siellä ei ole juurikaan laakereita eikä tiivisteitä vaan tiivistys ja laakerointi perustuu juurikin pyörimiseen,ja öljykalvoon, niin olisiko voinut olla niin että se turbo on ollu vaikka imupuolelta huurtunu kiinni,ja jäykkä öljy ei ole osannu mennä paluu letkua takaisin öljypohjaan??? Tai paluu letkussa huurretta,ja siksi öljyt on päässy pakoputkeen???
Aika amatöörimäistä spekulointia allekkirjoittaneelta ![]() ![]() ![]() No ei se huolto varmaan pahaakaan tehny...On siellä kummiskin muutama kuluva osa. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pakoputkisto ja cooleri lienee auttavat ja ahtoja voisi kokeilla nostaa hieman. Onko noita ahtoja nostettu turboruuvilla vai hukkiksen tankoa tiukkaamalla? Mikä imusarjan kupeessa olevan paineanturin tehtävä on ko moottorissa? lisääkö/vähentääkö syöttöjä sen tiedon perusteella? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty M: Toyota KZJ95 3.0TD Aut. -97 | Joukka | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.06.2008 22:34 |
Bilteman joustokäyrät pakoputkeen, miten kestää? | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 16.10.2007 14:43 | |
syksyä pukkaa... | pee | Chit-Chat | 6 | 14.10.2006 00:00 |
koneen huohotus pakoputkeen.... | lepoantti | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 25.04.2006 18:17 |
Talmaa pukkaa | Ex_inkkari | Chit-Chat | 1 | 21.04.2005 22:49 |