Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   KZJ95 pukkaa öljyt pakoputkeen? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=81256)

Trapper 19.02.2011 09:48

KZJ95 pukkaa öljyt pakoputkeen?
 
Toyota KZJ95 alkoi pukkaamaan öljyjä pakoputken kautta pihalle. Huohotin venttiilikopasta turbolle kuiva. Turbon ilmapuoli märkä ja kanavat siitä koneeseen märkinä öljystä. Pakoputkesta valuu öljyä.
Oisko turbo pamahtanut vai mistä se lappaa öljyä putkee?

-MaTTi- 19.02.2011 10:38

Onko nyt varmasti öljyä? Sauhun pitäis olla melkoinen myös. Ainahan ne ahtoputket on öljyssä pikkusen terveelläkin turbolla.

Käytettyjä turboja saa Englannista £100-200 ja uusia kiinalaisia kopioita eBaystä melkein samalla rahalla. CT12b siis kyseessä.

Paljonko muuten ajettu?

Trapper 19.02.2011 20:19

Joo, sauhu ja käry oli kova. Webasto hajosi ja laitoin auton käymään kun pakkasta oli 37. Vetäsi sitten öljyt alamerkkiin tossa 30 km matkalla. Autolla ajettu 300tkm.

toyota4x4 20.02.2011 10:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Trapper (Viesti 742052)
Joo, sauhu ja käry oli kova. Webasto hajosi ja laitoin auton käymään kun pakkasta oli 37. Vetäsi sitten öljyt alamerkkiin tossa 30 km matkalla. Autolla ajettu 300tkm.

mullon yks ylimääräinen turbo jos KIIREESTI tarvii niin voin myydä.

jyrden 20.02.2011 10:51

Ahtimen laakerointi ees toisinsanoen, jos ei vaihda toista... Ja pakkasien syyks pistetään aina kaikki... Vaik omaakin vikaa voi olla...

RIPAX 20.02.2011 13:01

Arvaus.
 
Veikkaisin vahvasti turbon laakereita,vanhemmat ct20 mallit hajoilevat useasti juuri kolmensatkun molemmin puolin. Tubo huollot noita korjailee ja vanhempaan remontti oli jotai 300€ tietämissä. Jos on sökö koko ahdin ni sit kokonaan uusiks,voi leimalla vaan olla onkelmia.

-MaTTi- 20.02.2011 13:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 742246)
Jos on sökö koko ahdin ni sit kokonaan uusiks,voi leimalla vaan olla onkelmia.

Eiköhän sen nyt voi samanlaiseen uuteen vaihtaa. ;) Vai tarkoittaako kokonaan uusiks eri merkkistä/mallista fööniä?

Tossa korjaussetti orkkikseen: http://cgi.ebay.co.uk/Toyota-CT12B-T...item4aa7ff9ed8

RIPAX 20.02.2011 13:46

Tä? juunii..
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 742261)
Eiköhän sen nyt voi samanlaiseen uuteen vaihtaa. ;) Vai tarkoittaako kokonaan uusiks eri merkkistä/mallista fööniä?

Tossa korjaussetti orkkikseen: http://cgi.ebay.co.uk/Toyota-CT12B-T...item4aa7ff9ed8

Nii mites muuten ku ahdin vaihtuu,kun kyseessä on auto joka jo on ahdettu ennestään? Entäs mulla kun on muutoskatsastettu auto johon on muutostettu 2lt johon on sit myöhemmin vaihdettu se ahdin ja otteessa ei puhuta mitään ahtimesta?

-MaTTi- 20.02.2011 18:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 742268)
Nii mites muuten ku ahdin vaihtuu,kun kyseessä on auto joka jo on ahdettu ennestään? Entäs mulla kun on muutoskatsastettu auto johon on muutostettu 2lt johon on sit myöhemmin vaihdettu se ahdin ja otteessa ei puhuta mitään ahtimesta?

Ja taas meinaat että on vaihdettu joku muu kun Toyotan orkkis CT20? Ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon, lukee laissa.

RIPAX 20.02.2011 22:52

Nyt jänskättää.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 742371)
Ja taas meinaat että on vaihdettu joku muu kun Toyotan orkkis CT20? Ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon, lukee laissa.

Saas nähä kuinka käy konttoorilla,mul nomittäin on se ahdin vaihettu. Meinaan vedota siihen et se oli vaihettu jo sillon ku tää moottori muutoskatsastettiin, joka siis oli turbokone jo valmiiks. Sillon sanottiin et ahtimen saa vaihtaa ku on turpokone,ja kuulerinkin saa laittaa. Saas nähä kuinka äijän käy.

-MaTTi- 22.02.2011 15:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Trapper (Viesti 741865)
Oisko turbo pamahtanut vai mistä se lappaa öljyä putkee?

Selviskö vika?

Rekisteröimätön 22.02.2011 21:20

Onko vika vai ominaisuus, että 1KZ-TE on yläkierroksilla 3000-> todella puhdittoman tuntuinen ja tuntuu kuin kaasua löysäämällä meno tuntuisi jopa piristyvän. Kävi mielessä meneekö pakopesä tukkoon, toisaalta voima savuakaan ei ole havaittavissa. Millaisia kokemuksia muila ko moottorista. Dynossa tarkoitus käydä tsekkaamassa ahdot ja paljonko voimaa oikeasti on. Tuntuu vain AJM jälkeen lussukalle.

Turboja katselin ja Bolt-on ratkaisuja ei ole tarjolla juurikaan, mutta muutama mistä ei ole tietoa onko eri siivillä/pesillä kuin nykyinen

17201-58040 CT 15BFTE 4.1 Litraisesta koneesta. Netti ei osaa kertoa onko sama vai eri rojuilla

Sekä 3.0 D-4D 1KD-FTV koneesta oleva, mutta siinä saattas olla vähän puuhastelua et saa VNT toimimaan, pakosarjan laippa vaikuttaa samalle kuin orig CT12B 17201-67010

-MaTTi- 22.02.2011 22:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 743187)
Onko vika vai ominaisuus, että 1KZ-TE on yläkierroksilla 3000-> todella puhdittoman tuntuinen ja tuntuu kuin kaasua löysäämällä meno tuntuisi jopa piristyvän. Kävi mielessä meneekö pakopesä tukkoon, toisaalta voima savuakaan ei ole havaittavissa. Millaisia kokemuksia muila ko moottorista. Dynossa tarkoitus käydä tsekkaamassa ahdot ja paljonko voimaa oikeasti on. Tuntuu vain AJM jälkeen lussukalle.

Semmonen se on, ei tykkää kierrätyksestä. Ei mulla nyt ihan 3000:ssa hyydy kuitenkaan. Pienihän se pakopuoli tuossa vakioahtimessa on, yhden ylimääräisen oon purkanut pöydälle ja miettinyt mitä sille vois tehdä. Penkissä saatu omasta 162 hv/0.9 bar kun en keksi mistä sais savua lisää.

Volkkarin AaJiiäMmäänkö viittaat?

Rekisteröimätön 23.02.2011 08:29

Joo toinen käyttis VW AJM pikkusen paineita nostettuna ja siihen verraten luonteeltaan moottorit toisenlaisia, Toyota sellainen trukkmoottori, toki autoissa painoeroa jonkin verran, 1KZ-TE:ssa automaatti perässä joka osaltaan myös tappaa tehoa. Tehoiltaa ja väännöiltää molemmat pitäs olla suurinpiirtein samoissa, mutta kulku ja luonne todella erillaisia, sekä kulutus (6l vs16l/100km) että kyllä noille voisi jotain koittaa tehdä.

KCR ja muutamia muita Lantikan boxia kävis tähän Granviaankin ja sillä voisi koittaa piristyisikö yhtää tuo yläpää. Jossain Puolalaisessa boxissa oli mahdollista itse muutella parametrejä joka kiinnostaisi jos innostuu jossain välissä turboa, pakoputkea, cooleria vaihtamaa/lisäämään. KCR:ssä taitaa olla potikka josta saa mokkoa lisää

http://vtech.fi/products.html

Trapper 23.02.2011 08:59

Turbo nyt huollettu. Oli hieman vuotanut läpi, mutta ei siinä määrin että selittäs kaiken. Nyt pannan nippuun ja katotaan kuin se käy. Ykkösen pakoaukko kuiva, muut öljystä märkinä. En vielä osaa sanoa onko jotain kilahtanut. Ilmottelen sitten kun parempaa tietoa.

Rölli 23.02.2011 09:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 743187)
Onko vika vai ominaisuus, että 1KZ-TE on yläkierroksilla 3000-> todella puhdittoman tuntuinen ja tuntuu kuin kaasua löysäämällä meno tuntuisi jopa piristyvän. Kävi mielessä meneekö pakopesä tukkoon, toisaalta voima savuakaan ei ole havaittavissa. Millaisia kokemuksia muila ko moottorista. Dynossa tarkoitus käydä tsekkaamassa ahdot ja paljonko voimaa oikeasti on. Tuntuu vain AJM jälkeen lussukalle.

Turboja katselin ja Bolt-on ratkaisuja ei ole tarjolla juurikaan, mutta muutama mistä ei ole tietoa onko eri siivillä/pesillä kuin nykyinen

17201-58040 CT 15BFTE 4.1 Litraisesta koneesta. Netti ei osaa kertoa onko sama vai eri rojuilla

Sekä 3.0 D-4D 1KD-FTV koneesta oleva, mutta siinä saattas olla vähän puuhastelua et saa VNT toimimaan, pakosarjan laippa vaikuttaa samalle kuin orig CT12B 17201-67010

Mulla oli hieman samanlaista oiretta cruiserissa ja syyksi paljastui se isoin pönttö pakoputkessa. Vuodet oli vaan tehny tehtävänsä ja koko patti oli melkoisen tukossa vaikka ulospäin näyttikin ihan siedettävälle. Vaihtui sitten kahteen läpivirtaavaan ja meno parani huomattavasti juurikin tuolla yli 3000:ssa.

Bj Andy 23.02.2011 10:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Trapper (Viesti 743285)
Turbo nyt huollettu. Oli hieman vuotanut läpi, mutta ei siinä määrin että selittäs kaiken. Nyt pannan nippuun ja katotaan kuin se käy. Ykkösen pakoaukko kuiva, muut öljystä märkinä. En vielä osaa sanoa onko jotain kilahtanut. Ilmottelen sitten kun parempaa tietoa.

Olikos tuossa ne pakokaasujen takaisin kierrätykset???

Jos on. Niin tiirailehan ettei imusarja ole karstoittunut tukkoon. Ja jos siltä tuntuu niin laippaa se systeemi,siihenkin oli kuvallinen ohje jossain joko täällä tai slck:n puolella.

Sekä nuo höpinä pöntöt osaa kyllä tukkeutua myös...

Ja onkos mahollista,pakkanen kun oli, nettä ilmaputsari olisi ollut niin lumessa,ja yön aikana jäätynyt että se olisi ollut koko homman aloittaja???

Rekisteröimätön 23.02.2011 10:59

Joo nuo edellä mainitut EGR paskaantumiset ja pöntöt kanssa olleet mielessä, että saattasivat olla tukossa, auto tuli Japanista muutama viikko sitten ja tiedä sit millaisissa ruuhkissa sillä on siellä nysvätty. Kattia ei onneksi tämän ikäisessä vielä ole (-95/11)

Tuo pakoputki homma selvinee parhaiten ottamalla downpipe laipasta putki irti ja käydä kokeilemassa tuleeko vetoja lisää

Onko imusarja irroittaminen kuinka työläs homma jos tsekkais onko se karstaa täynnä? konehuone tuossa lantikkaan verraten paljon ahtaampi.

Trapper 23.02.2011 11:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 743320)
Olikos tuossa ne pakokaasujen takaisin kierrätykset???

Jos on. Niin tiirailehan ettei imusarja ole karstoittunut tukkoon. Ja jos siltä tuntuu niin laippaa se systeemi,siihenkin oli kuvallinen ohje jossain joko täällä tai slck:n puolella.

Sekä nuo höpinä pöntöt osaa kyllä tukkeutua myös...

Ja onkos mahollista,pakkanen kun oli, nettä ilmaputsari olisi ollut niin lumessa,ja yön aikana jäätynyt että se olisi ollut koko homman aloittaja???

Työntäskö se silloin öljyjä pihalle? Eikö veto pitäs ensin hävitä? Onko Tovereilla ollut imusarjoja tukossa?
Kyllä siinä se kierrätys on. Ilmaputsari oli auki ja kunnossa.

Bj Andy 23.02.2011 12:34

Nii. En tiiä varmasti mutta mahdollistahan se kai on.

Joka tapauksessa halpa tsekattava,ja mahdollisesti pois suljettava vika ennen kuin aukoo konetta enempää.

Jappi 23.02.2011 12:58

Ihan uskomattoman tukossa voi olla putsari ennen kuin huomaa mitään dramaattista huonontumista.

-MaTTi- 23.02.2011 13:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Trapper (Viesti 743336)
Työntäskö se silloin öljyjä pihalle? Eikö veto pitäs ensin hävitä? Onko Tovereilla ollut imusarjoja tukossa?
Kyllä siinä se kierrätys on. Ilmaputsari oli auki ja kunnossa.

EGR aiheuttais savutusta ja huonoa vetoa, mutta eihän se öljyä sieltä voi pukata. Imusarja oli melko möhnässä 200 tkm ajelujen jäljiltä, mutta ei mitään varsinaista isompaa karstaantumista kuten esmes VW:ssä on tapana: http://mycitycable.com/~noreasons/EGR1.jpg

Ootko ihan varma että putkesta tuli öljyä eikä nokista vettä? Että olisko kuitenkin kansi halki jostain sopivasti...

Ja tähän offtopikkiin turbosta ja sen ahtaudesta, 3" rööri ja downpipe tosiaan auttaa hengittämään paremmin, vetää pidemmälle.

Bj Andy 23.02.2011 18:17

Yäk..

Trapper 28.02.2011 10:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Trapper (Viesti 743285)
Turbo nyt huollettu. Oli hieman vuotanut läpi, mutta ei siinä määrin että selittäs kaiken. Nyt pannan nippuun ja katotaan kuin se käy. Ykkösen pakoaukko kuiva, muut öljystä märkinä. En vielä osaa sanoa onko jotain kilahtanut. Ilmottelen sitten kun parempaa tietoa.

Kone käy hyvin. Savu loppu kun laski 10 km läppätiskissä. Öljyt pysyy nyt koneessa ja näyttäs muutenkin toimivan. Turbo huollon mukaan sieltä ei semmosta vikaa löytynyt että olisi öljyt puskenut putkeen tai koneeseen. Tämä nyt on vähän mysteeri. Oisko ollut huohotin tukossa joka sitten suli ittekseen?

mikkoimp 28.02.2011 21:25

jos öljyä menee tuossa määrin koneen läpi että sitä jo putkesta tulee ulos niin kyllä se sitten jo olisi siinä vaiheessa rynnännyt kierokset tappiin!
eli mielestäni se ei ole voinut olla muu kuin turbo joka on falskannut pakopuolelle...


Sivu luotu: 09:41 (GMT +2).