![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Mulla oli juurikin sama ongelma. Eilen ehtoolla purin T-maxin releboxin atomeiksi eikä selvää vikaa löytynyt. Puhdistelin kontaktipintoja ja takaisin nippuun.Sitten vinssin pääty auki ja tais syyllinen löytyä sieltä. Nyt kun vielä kun uudet hiilet saapuu niin pääsee kasaamaan/testaamaan oliko vika ainoastaan tuolla.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 25.02.2011 10:40 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Tarkistin moottorin ja sen sähköiset osat olivat terveen näköiset.
Tarkistin vielä syöttämällä virtaa suoraan moottorille, Oli kunnossa, pyörii molempiin suuntiin ![]() Sitten tuo releboksi (T-Max)... Releiden kannet ovat samalla lailla kiinni kuin tonnikalapurkin kansi, eli puukolla ja pihdeillä auki ![]() Ensimmäinen rele näytti tältä Kuvassa ei kunnolla näy mutta kontaktipinnan kulmasta on PALANUT millitolkulla tavaraa pois ![]() Ylemmät nastat ei niin pahassa kunnossa Tuo musta rengas on kuparia ![]() Toinen rele oli sitten paljon parempi sisuksiltaan.. Hioin palaneet kosketuspinnat suoriksi ja Voitelin tällä Lopuksi tiivistin purkit araldiitilla ja huomenna testaus ![]() Edittiä: Releiden korjaus onnistui ja sähkökela toimii taas
Viimeksi muokannut Punanenä : 26.02.2011 13:53 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Kuuluko tuollaiseen jarruun laittaa jotain vaseliinia asennettaessa vai tuupataanko sisään ihan kuivana ?
Purkaessa se oli vaseliinin peitossa ja toiminut aiemmin ihan ok. Hiiliä odotellessa vaihdan laakerit samalla kun möykky pöydällä leipäilee.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#4
|
||||
|
||||
|
tuli sellainen vika tohon vinssiin että on voimaton ja tyhjänäkin pyörittäessä moottori lämpenee senverran et ei paljaalla kädellä koske
vaihteiston puoli oli ok moottori näyttää mielestäni kohtuu hyvältä ( noista kun en mitään ymmärrä) viime käyttö kerralla toimis ihan normaalisti noi kuvat on vähän kehnoja kun on otettu kännyllä |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lämpesikö johdot ku pyörittelit vinssiä?
Onko hiilet ehjät(mahdollisesti hiushalkeamia?) Tarkista virta ja maakaapelit ja liittimien kunto.
__________________
Terveisiä Perseestä |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
eikä ne lämpene en noissa hiilissä ainakaan mitään halkeemia huomannut |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Näyttäis kuvan perusteella että ankkurissa on eristeet kärähtäny?
__________________
Harbor Cruisers |
|
#8
|
||||
|
||||
|
jaa
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
onkos noissa offroadtarvikkeen myymissä runva vinseissä ollut tarvetta avata, ja vaihtaa vaseliinejä tai muuta?
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
TML:n hiilisillasta sain tarvittavat osat sopimaan.
Eli Offroadtarvikeelta tilasin. Oiskohan ollut noin 50€ hiilisilta rahteineen.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#12
|
|||
|
|||
|
http://www.stenbacka.fi/ - hiiliä hiilisiltoja kollektoreita käämilankaa ja muuta sähkömoottorien korjauksen ja tekemisen roinaa
http://www.op-jousiteos.fi/ - jousia vaikka uniikkikappaleena |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Tuli avattua tämän jutun innoittamana oma vinssi mallia ABT CE 8000. Vinssi on asennettu suoraan tehtaan paketista keulille vuonna 2007 alkuvuodesta, eli mitään amatöörimäistä ensihuoltoa ei tehty.
Vinssin käyttö on ollut aika vähäistä, sanoisko nyt normaalia safarimeininkiä. Joskus se on ollut veden alla mutta toisaalta autolla uiminen ei ole oikein mun laji, eli sitä on vältelty. Tässä voimansiirron pää. Vaseliinia oli runsaasti ja se oli ihan hyvän näköistä ja tuntuista vielä, ei yhtään kovettuneen oloista. Voimakas haju tuossa vaseliinissa oli. Putsauksen jälkeen löytyi hyväkuntoiset rattaat. Ei muuta kuin uutta vaseliinia täyteen ja taas toimii tämä pää. Sitten sähkömoottorin pää. Hiilet ja johdot hyvässä kunnossa, pientä hiilipölyä moottorin sisällä. Kurkistus moottorin sisään ja hupsista, yksi magneetti irti rungosta. Olisko noi vaan jotenkin liimattu tuonne seinään kiinni, en tarkkaan tiedä. Hyvittavinta tilanteessa on se, että vinssi toimii täysin normaalisti näinkin. Eli en tuolle tehnyt yhtään mitään, antaa olla siellä irrallaan ainakin toistaiseksi ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#14
|
|||
|
|||
Kiinnitys ?
Toisissa sähkömoottoreissa magneettien välissä peltilisut painamassa niitä toisiaan vasten...
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
Tässä mallissa näytti olevan liimalla kiinni. Onkohan jotain väliä millä liimalla tuon laittaisi takaisin kiinni ?
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#16
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Onko kellään tietoa mistä löytäis kyseiseen ABT CE 8000 vinssiin nuita magneetteja? Sekä tuota hiilisiltaa? Käypiikö jostain toisesta vinssistä osat keskenään? mie oon tässä yrittäny useamman kuukauden googletta huonolla menestyksellä.. ajattelin teiltä kysyä jos tiedättä enemmän kun google
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
|
#17
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Seuraavaksi että millä liimalla nuo kannattaa liimailla kiinni? Alunperin liimalla kiinni magneetit.. paras olis että poraa reijät ja pulteilla ym miten on toisissa vinsseissä.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
|
#18
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
![]() |
| Luokat |
| sähkövinssi |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Sähkövinssien top10??? | repo | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 19.06.2008 21:56 |
| Mihin porukka on sijoittanut sähkövinssien ohjausb | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 15.05.2007 05:20 | |