![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Kieltämättä sähkövinssien sielunmaisemaan yhtään perehtymättömällä immeisellä äkkiseltään menee sormi suuhun näihen kanssa!! Tänää aamupäivästä rokkas EWikka ihan mukavasti (hias ku saatana mutta saa välttää), noh kun kiinnostuneelle kaveriporukalle rupesin näyttään miten se varppi rohajaa, auto käynnissä, korotetuilla kierroksilla ja valot poes, naruu ulos ja vaihteisto kytkien nam! Mittees sviddua!! relepoksi vuan nasahtelloo mutta vinssilä ei tapahu mittään! ![]() Pikkusen joutu naurunalaseks, mutta laitoin vian kiinanpoikien insinjööritaidon ihmeen syyksi... Kait siellä sitte jokii kosketusvika on, pitää ens alakuun ottaa taas moottorin päätylaippa irti ja varovasti kopistella sisuskaluja, ja kunhan saa uuden laturin ja akut täytenä paikoilleen ni koeponnistettava uuvvestaan, jossei toimi ni mie tuon tuas pojat! risukärsä ja patu tuon teille kateltavaks! ![]() Saatana... Ny asennuskaljooo
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Mulla on noin 3v vanha esv kiinan ihme jonka nostin laatikosta paikalleen ja on vedetty paljon,uitettu ja auran nosto ja lasku koko viime talvi ilman mitään huoltoa (kopkop puuhun) eikä mitään moitittavaa joten sitku poksahtaa ni on varmaan viimeinen kerta.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuohonnii vikkaan löyty syy hyvinnii noppeesti, ei saanu tarvittavia maita! Nyt vinssi uudelleen maadotettuna ja tännää perkele teki saman tenän, ulospäin kelas hyvin (naru niin saakelin jäässä ettei tullu vapaalla ulos ollenkaan) naru puuhun kiinni ja veto sissäänpäin pari kierrosta veti narua mallikkaasti, sitte hölläsin ja rupesin vejättämmään uudestaan, ei muuta kuulunu ku sähkönen särähys ja sen jälestä vaam relepäksi nasahteli! Vitalis että meinas ruveta metässä huumori loppumaan! Tähä asti toiminu ku enkuli ja nyt sitte ei, just silon ku vinssiä ois tarvinnu!! ![]() No huomenna taasen kateltava liitännät uusiks ja rasvoo välliin ja jokkii patentti tehä ettei sulava lumi jäädy kelalle narun sekkaan!
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ae niin!! Mitenkä työ arvon offarit ootta saanu pidettyä nuo salpakoukut niin ettei ne jumita?? naftaanko ne pitäs uittaa? Uutena ne kyllä aikansa pelittää mutta näin talvella ainakaan tunnu yhetkään salpakoukut aukeevan?? vai ostanko tavan ns, nostokoukut tilalle vinssinarulle plus muille kettinkeille?
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Laitoin kesällä tuohon omaan kiinan vinssiin vaseliini/peräöljy seoksen sisään ja toistaiseksi on pelannut hyvin. Suht hyvin tulee kovemmillakin pakkasilla vaijeri käsin kelalta. Pitää tässä joku pakkas päivä katsastaa sisuksiin miltä näyttää. Onko muut käyttäny samanlaista lientä omissa vinsseissä? |
|
#6
|
||||
|
||||
|
tuossa pari päivää sitten kaveri purki minun 11000 t-maxin samalla kun itse laittelin puslia läjään ku ei kahteen mieheen saanu enää vaijeria pihalle.. laitettiin sitten keskusrasvarin talvirasvat sisälle ja nyt toimii kuin unelma vielä -22 pakkasessa.. eli voin suositella
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ja kun se jäätyy niin sulata niin kauan toholla että on kuiva. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Onko kukaan yrittänyt elvyttää suljettuja vinssin releitä?
Itsellä T-max releet napsuu kyllä mutta kontakti jää etenkin pakkasella muodostumatta. Ajattelin josko poraisi pienen reiän purkkeihin ja ruiskuttaisi kontaktispraytä yms sisään... |
|
#9
|
||||
|
||||
Mulla oli juurikin sama ongelma. Eilen ehtoolla purin T-maxin releboxin atomeiksi eikä selvää vikaa löytynyt. Puhdistelin kontaktipintoja ja takaisin nippuun.Sitten vinssin pääty auki ja tais syyllinen löytyä sieltä. Nyt kun vielä kun uudet hiilet saapuu niin pääsee kasaamaan/testaamaan oliko vika ainoastaan tuolla.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 25.02.2011 10:40 |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Tarkistin moottorin ja sen sähköiset osat olivat terveen näköiset.
Tarkistin vielä syöttämällä virtaa suoraan moottorille, Oli kunnossa, pyörii molempiin suuntiin ![]() Sitten tuo releboksi (T-Max)... Releiden kannet ovat samalla lailla kiinni kuin tonnikalapurkin kansi, eli puukolla ja pihdeillä auki ![]() Ensimmäinen rele näytti tältä Kuvassa ei kunnolla näy mutta kontaktipinnan kulmasta on PALANUT millitolkulla tavaraa pois ![]() Ylemmät nastat ei niin pahassa kunnossa Tuo musta rengas on kuparia ![]() Toinen rele oli sitten paljon parempi sisuksiltaan.. Hioin palaneet kosketuspinnat suoriksi ja Voitelin tällä Lopuksi tiivistin purkit araldiitilla ja huomenna testaus ![]() Edittiä: Releiden korjaus onnistui ja sähkökela toimii taas
Viimeksi muokannut Punanenä : 26.02.2011 13:53 |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ne kun pistää kuntoon niin kannattaa samalla laittaa maahiilelle lisäpiuha varmistamaan koskekusta. T:Rakas anonyymi |
![]() |
| Luokat |
| sähkövinssi |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Sähkövinssien top10??? | repo | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 19.06.2008 21:56 |
| Mihin porukka on sijoittanut sähkövinssien ohjausb | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 15.05.2007 05:20 | |